Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Stedentrip, maar waarheen?

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Sep 2014 14:26

Stedentrip, maar waarheen?

Een luxe probleem natuurlijk, maar ook ik wil op een stedentrip. Maar nu is de vraag waarheen?

Iemand een tip?

In oktober heb ik een midweek vrij, dus dat zou ideaal zijn.
<<

Anoniem321

Bericht 12 Sep 2014 14:40

Re: Stedentrip, maar waarheen?

Sevilla! :heart:
Ik ben er 3 jaar geleden in september geweest en ik vind het echt de moeite waard.
Het Réal Alcázar is de moeite van het bezichtigen meer dan waard. Persoonlijk vond ik het mooier dan het Alhambra in Granada.
En verder is het ook een hele mooie, gezellige stad om doorheen te slenteren.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Sep 2014 15:02

Ga je alleen of met je vriend?

Voor zowel alleen als met vriend zeg ik altijd Dublin! En nadat ik deze zomer in Valencia ben geweest vind ik dat ook een aanrader. Maar dan wel samen. Dat zou ik alleen minder leuk vinden.

In het topic van Serendipity zijn ook veel tips genoemd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Sep 2014 15:11

Ik ga met iemand denk ik (weet nog niet of mijn vriend vrij kan krijgen, en mijn moeder wilt opzich ook wel mee anders) en anders gewoon lekker alleen :D

Heb het topic van Serendipity ook al even gekeken. Maar in London ben ik dit jaar al geweest en Parijs kom ik elk jaar al wel. Dus wil een keer iets nieuws :)

Spanje trekt mij op 1 of andere manier aan de ene kant niet echt, en soms denk ik, waarom niet.

Dublin is ook een idee idd, is daar iets te doen?
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Sep 2014 15:29

Je moet dit topic ook eens bekijken, staan ook heel veel tips: 10-jaar-samen-stedentripje-maar-waarheen-t11916.html

Meneer de uil heeft daar ook iets getypt over Dublin.

Ik raad je Boedapest aan :heart: (zie mijn reisrubriek: reisrubriek-11-boedapest-t11198.html ), veel te veel om op te noemen anders :D
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem99

Bericht 12 Sep 2014 16:44

Ondanks dat Spanje je niet zou trekken, zou ik naar Barcelona gaan. Zo'n mooie grote stad aan de zee.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Sep 2014 16:46

Barcelona ben ik ook al een paar keer geweest :laughcry: Zoals ik al zei; luxe probleem haha.
<<

Anoniem99

Bericht 12 Sep 2014 16:47

Oooh, die had ik even gemist :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Sep 2014 16:57

Joehoe ik zit met precies hetzelfde! Dus ik spiek hier ook mee. Barcelona ken ik, Boedapest ken ik, Praag ken ik, Parijs ken ik, Londen ken ik maar m'n man nog niet, Barcelona ken ik en Berlijn ken ik, en de Belgische steden ken ik ook. Ik zat ook aan Dublin te denken maar m'n man keek ongeveer zo: :wtf: toen ik dat voorstelde, en ik wist ook niet echt 1 2 3 met welke argumenten ik aan kon komen :)

Mijn weekend moet ook nog eens budget zijn! Want ik heb weinig geld.
#teammaple🍁
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Sep 2014 17:35

Als je budget wilt gaan zou ik sowieso voor Oost-Europa gaan, bijvoorbeeld: Krakau, Warschau, Gdansk, Riga, Bratislava, Brno. Of bekijk bij de vliegmaatschappij waar je mee wilt vliegen wat zij aanbieden qua steden en prijzen. Zo hebben wij laatst spontaan besloten om naar een kerstmarkt (of meerdere) te gaan in Boedapest, zeker nadat we de prijzen zagen van de vliegtickets waren we om :) En het leuke is dat het daar ook zo goedkoop is (hotel, eten en drinken).

Bovenstaande steden staan op mijn lijstje maar ook o.a.: Genève, Edingburgh, Belfast, Praag, bekende steden in Scandinavië etc.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Sep 2014 18:20

Hmmm ja en Oost-Europa trekt me dan weer net niet zo erg. Ik zie dat je met EasyJet vrij goedkoop naar Belfast kunt. Daar ga ik maar eens iets over opzoeken.
En als ik dat niets vind zal het vast Berlijn weer worden. Blijft trekken, die stad.
#teammaple🍁
<<

anoniem213

Bericht 12 Sep 2014 18:44

Ik vond Valencia en Porto erg leuke steden! Boedapest (vooral) en Praag zou ik ook iedereen aanraden.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Sep 2014 18:49

Bij mij precies ook zo UN, oost-europa trekt me niet. Toevallig heeft mijn vriend al die steden al bezocht en mijn moeder wil al sowieso niet die kant op.

Berlijn staat nog wel op mijn lijstje ook, maar vind ik weer te dichtbij en voelt weer zo typisch.

Verder ben ik bang dat ik Praag of Wenen al binnen twee dagen gezien heb. Hmm, toch moeilijk dit.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Sep 2014 21:29

München hoor ik eigenlijk nooit iemand over maar moet populair zijn bij mensen over de hele wereld, er moet veel te doen en te zien zijn. Je kunt er naar toe vliegen. Staat inmiddels al een poosje op mijn lijstje.

Wenen is echt genoeg te zien en te doen voor een paar dagen.

Lille heb ik deze week even naar gekeken om in december naar toe te gaan, op diverse sites wel leuke dingen gevonden.

Hamburg vond ik ook erg leuk en gezellig voor een paar dagen. Evt. in combinatie met Bremen (maar daar ben ik nog nooit geweest).

Naar Malaga vliegen en dan met de trein naar bv Sevilla en Cordoba (en nog een stad in Andalusië maar ben naam vergeten). Moet goed te combineren zijn en vond ik afgelopen voorjaar echt de moeite waard.

Stuttgart ben ik nooit geweest maar heb ik ook nog op mijn lijstje staan.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Sep 2014 22:04

München is best een leuke stad, maar had ik persoonlijk in 1 dag wel gezien ook. Ik heb Hamburg en Bremen gecombineerd in een paar dagen, dat was wel leuk. En inderdaad ook in Andalusië kan je makkelijk combineren. Of bijvoorbeeld Venetië en Ljubljana?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Sep 2014 22:08

Wenen kun je trouwens ook prima combineren met Budapest maar is meer een algemene tip omdat je al noemde dat Oost-Europa je niet zo trekt.

Ik vond Zürich ook een leuke stad maar Zwitserland is wel vrij duur.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Sep 2014 22:11

Rome!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 13 Sep 2014 10:43

Over de steden die hierboven genoemd worden: Munchen vond ik persoonlijk niet heel veel aan, ik denk dat je daar snel bent uitgekeken. Lille is wel leuk, maar ook daar kun je het meeste denk ik wel in 1/2 dagen zien. Wel kun je dan ook Arras bekijken, een mooie stad vlakbij Lille. Belfast zou ik zelf ook niet doen voor een paar dagen. Ik vond het echt heel leuk om een keer geweest te zijn, en met name indrukwekkend om de 'slechtere' wijken te bezoeken, maar ik zou verder niet weten wat je er een paar dagen kunt doen. Wat je dan wel kunt doen is naar Dublin gaan en eventueel een dagje extra boeken, en dan heen en weer naar Belfast (ongeveer 2 uur met de bus). Dublin was echt heel leuk en gezellig, en zo gecombineerd met Belfast extra interessant.
Verder is Lissabon erg leuk. Wenen is ook leuk. En Berlijn zou ik ook aanraden. En heel veel Oost-Europese steden, maar als jullie dat niets vinden heeft dat natuurlijk weinig zin. :wink:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 13 Sep 2014 12:06

Ja Porto is leuk én low-budget! Je vliegt er goedkoop heen en het leven daar kost ook geen drol.
❤️ 7 juni 2018
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Sep 2014 13:02

Stockholm is ook erg leuk!
<<

Anoniem205

Bericht 13 Sep 2014 15:19

Porto is idd leuk!
Maar ook Kopenhagen of Warschau.. Over Warschau kan ik je veel vertellen en je kunt er goed winkelen!
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 14 Sep 2014 00:54

Zonnetje schreef:Stockholm is ook erg leuk!

Eens! Of Oslo.
Leven en laten leven
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Sep 2014 08:03

Geneve is ook leuk om heen te gaan.
Verder is Valencia al genoemd en dat kan ik ook beamen. Oud en nieuw door elkaar plus binnen 20 minuten met de metro lig je op het strand.

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Sep 2014 11:12

Is Porto leuker dan bijvoorbeeld Lissabon?

Stockholm en Oslo ben ik al geweest, absoluut aanraders inderdaad.

Ik denk dat ik vooral bang ben dat ik binnen een dag al uitgekeken ben :laughcry:
<<

Anoniem205

Bericht 15 Sep 2014 11:21

Ik vond Porto veel gezelliger en kneuteriger dan Lissabon. Ben maar anderhalve dag in Porto geweest en ruim 2 in Lissabon. Ja, in Lissabon is (volgens mij) meer te doen, maar ik vond de sfeer in Porto beter!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties