Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Leuke wintersportplaats in Oostenrijk

<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Aug 2014 18:38

Leuke wintersportplaats in Oostenrijk

Mijn man en ik (en waarschijnlijk ook wat vrienden van ons) willen komende winter gaan skiën en denken erover om naar Gerlos te gaan. We zijn twee keer op skivakantie geweest in Mayrhofen, maar we willen nu wel eens naar een andere plaats. We kunnen een beetje skiën, maar niet super goed, dus we hebben het liefste flink wat blauwe pistes en een aantal rode. Naast het skiën houden we ook van après-skiën. En we hebben een sterke voorkeur voor Oostenrijk.

Wie van jullie is er wel eens in Gerlos geweest? Is dit een aanrader voor ons? Weet iemand nog andere leuke plaatsen in Oostenrijk die aan onze criteria voldoen? En hebben jullie ook tips qua hotel? Halfpension vinden we na een hele dag skiën wel prettig, maar logies-ontbijt mag ook.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Aug 2014 20:10

Re: Leuke wintersportplaats in Oostenrijk

Gerlos ken ik niet.
Saalbach-Hinterglenn wel. Mooi gebied, ruim veel blauw en rood en weinig zwart.
Ik heb twee jaar gezetten met vrienden in het Hotel Austria. Dat was met ontbijt en avond eten. Het eerste jaar vonden wij het beter dan het tweede jaar, maar zeker niet verkeerd.
Verder was de sauna in het hotel ideaal, hierdoor geen spierpijn gehad die dagen. Ik zat iedere avond met een vriendin in de sauna, heerlijk.
Het enige nadeel is wel dat het hotel niet aan een piste ligt. Je kan wel tot vrij dichtbij het hotel skieen en daarna moet je een bus 1 halte naar het hotel.

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Aug 2014 21:32

Ik ben ook in Saalbach-Hinterglenn geweest en dat vond ik erg leuk. Een stuk leuker dan Tsjechië in ieder geval.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 25 Aug 2014 16:56

Ik ben vroeger veel in Fiss geweest, daar heb je een skigebied met Serfaus - Fiss - Ladis, erg leuk! Weet alleen niet hoe het er nu is, maar mss kan je eens kijken of het je wat lijkt.
<<

Anoniem287

Bericht 25 Aug 2014 17:53

Wij gaan altijd naar Ellmau! Mooi en groot skigebied en erg veel en leuke apresski mogelijkheden!
<<

Anoniem199

Bericht 28 Aug 2014 14:07

Ik ben in maart in Gerlos geweest. Ik ben ook een beginnende skiër en kon me hier wel een paar dagen vermaken. Ik vond dat er wel voldoende mogelijkheden waren en je kon me de bus of lift ook naar andere delen van het gebied. De apres ski is ook leuk, wel heel erg Nederlands.

Verder ben ik twee jaar geleden in Kaprun geweest. Apres ski valt hier tegen en ook is het skigebied wat kleiner.
<<

ellibre

Kletskop

Bericht 28 Aug 2014 19:18

Gerlos en Mayrhofen liggen in het zelfde gebied (Zillertal Arena) en zijn ook wel vergelijkbaar qua soort plaats. De pistes in Gerlos zijn prima, daar zouden jullie goed uit de voeten kunnen.

Ik vind de plaatsen Gerlos en Mayrhofen alleen echt vreselijk. Daar komen zoveel platte, asociale mensen, ik voel me daar niet op m'n gemak. Ik zou je dan eerder Zell am See aanraden: leuker publiek, mooie pistes, en als de sneeuw wat minder is zit je zo op de gletsjer van Kaprun.
<<

Anoniem199

Bericht 01 Sep 2014 12:46

Haha, het klopt idd dat het publiek in Gerlos behoorlijk plat is. Dus daar moet je van houden, ben er zelf ook niet zo dol op.
<<

Anoniem222

Bericht 01 Sep 2014 16:22

Ik vond Gerlos en Mayrhofen allebei leuk! Ik heb helemaal geen asociale en platte mensen meegemaakt haha. maar misschien val ik daar dan zelf ook wel onder :P. Ook vind ik Tauplitz in Oostenrijk heel erg leuk! Veel kleiner maar echt heel gezellig.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Sep 2014 22:13

Ik heb helemaal niet meer gereageerd hier. Bedankt voor jullie tips! Waarschijnlijk gaat het toch Gerlos worden, omdat wij zo'n Nederlandse apres-ski wel gezellig vinden en we hebben er een goed hotel gevonden.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Sep 2014 16:26

Ik ben jarenlang in Gerlos geweest en vind het er super. Het heeft een groot en gevarieerd aantal pistes, vooral de Gerlos-platte is erg geschikt voor middelmatige skiërs, een hele grote vlakte met alleen maar blauwe pistes.
De aprèsski is er ook erg gezellig en begint vaak 's middags al op de piste (Seppi's). Daarna gaat het verder in het dorp Tot in de late uurtjes. Wij gingen graag naar Luigi's Turbobar, zit meteen onderaan de piste bij de gondel, boven de bar zit een restaurant waar we vaak na de après ski Nog wat gingen eten. Wat verder op in het dorp zit de CinCin paraplu bar, ook erg gezellig en zo zo'n er vast nog wel meer kroegen in Gerlos maar wij kwamen eigenlijk nooit verder dan deze twee :P

Naar welk hotel gaan jullie?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Sep 2014 16:26

Ik ben jarenlang in Gerlos geweest en vind het er super. Het heeft een groot en gevarieerd aantal pistes, vooral de Gerlos-platte is erg geschikt voor middelmatige skiërs, een hele grote vlakte met alleen maar blauwe pistes.
De aprèsski is er ook erg gezellig en begint vaak 's middags al op de piste (Seppi's). Daarna gaat het verder in het dorp Tot in de late uurtjes. Wij gingen graag naar Luigi's Turbobar, zit meteen onderaan de piste bij de gondel, boven de bar zit een restaurant waar we vaak na de après ski Nog wat gingen eten. Wat verder op in het dorp zit de CinCin paraplu bar, ook erg gezellig en zo zo'n er vast nog wel meer kroegen in Gerlos maar wij kwamen eigenlijk nooit verder dan deze twee :P

Naar welk hotel gaan jullie?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Sep 2014 12:21

@Pandora: wat leuk dat je zo enthousiast over Gerlos bent! Ik heb er al heel veel zin in. Goed om te horen van die Gerlos-platte. Dat lijkt me echt wat voor ons, zeker de eerste dagen. Gezellig dat de apres-ski al op de piste begint!
We gaan naar hotel Elisabeth.

Terug naar Reizen & vakanties