Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

New York

<<

Anoniem 146

Bericht 05 Jun 2014 20:49

New York

In augustus ga ik 10 dagen naar NY. Door omstandigheden heb ik deze mogelijkheid en heb ik héél snel moeten beslissen. Hierdoor heb ik niet kunnen sparen en mijn budget is daarom niet heel ruim. +/- 1500 excl. vlucht.

Wat zijn echt aanraders? Andere tips misschien? Ik las zojuist over de city pass. Is dat aan te raden?
<<

Gatsby

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 05 Jun 2014 20:56

Re: New York

1500 euro is best veel hoor omgerekend in dollars. Daar red je het echt wel 10 dagen mee. Tenzij je elke dag duur wil eten of dure dingen op je wishlist hebt staan.

Ik zou de inderdaad een bezienswaardigheid pass aanschaffen en dan New York Pass voor een week. Dan kan je op je gemak de attracties bezoeken die je graag wilt zien o.a.

Sowieso een lijstje maken met wat je daar wilt doen, kopen en eten. Dan kan je er een beetje rekening mee houden.
2011 💕. 2020 💙✨. 2021 💖.
<<

Anoniem 146

Bericht 05 Jun 2014 21:06

Ik moet me echt nog verdiepen. :) maar echt heel gaaf!

Ik zou zoveel willen doen en zien. Aankomende week gaan we een planning maken. En kijken wat er allemaal in het budget past.
<<

Gatsby

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 05 Jun 2014 21:20

Ik ga dit jaar ook weer voor 7 dagen dan :heart: . Ben in het verleden ook met 1500 euro ong voor 10 dagen geweest.
Ik zal dit weekend even mijn must haves van dingen die je gedaan moet hebben plaatsen o.a. .

Alleen het plannen er van is al leuk. Laat staan als je er straks daadwerkelijk bent :heart: .

Welk hotel zit je trouwens?
2011 💕. 2020 💙✨. 2021 💖.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Jun 2014 10:01

De dingen die ik heel leuk of mooi vond in New York zijn:
- het monument van 9/11
- vanuit de derde verdieping van het Hilton hotel kun je van bovenaf de rampplek van 9/11 zien en de bouw van het nieuwe WTC. Pak de lift naar de 3e verdieping (restaurant/ bar) en vraag hier of je even mag kijken, of drink daar even wat.
- hardlopen in het Central park
- een fiets huren in de buurt van het Central park en daarmee langs de Hudson rivier (daar is een mooi fietspad) naar het zuiden fietsen over de Brooklyn bridge naar Brooklyn en via de Manhatten bridge weer terug
- overdag op het Empire state building, bij het ondergaan van de zon op de Top of the rock (Rockefeller center)
- met de boot langs het Vrijheidsbeeld varen, rondlopen op Liberty Island en Ellis Island
- een cupcake kopen bij Magnolia Bakery uit Sex and the City
- shoppen op 5th Avenue met o.a. Abercombie&Fitch
- Voor je ontbijt zou ik op zoek gaan naar Au Pain, Europa Cafe of Dean&Deluca. Voor weinig geld lekker ontbijtje.
- Heerlijke hamburgers hebben ze bij Shake Shack.
- Het is leuk om een drankje te drinken bij The View gaan in het Marriott hotel op Times Square. Pak hier de lift naar de 3e verdieping en vervolgens de lift naar de 48e. Vanaf daar heb je een leuk uitzicht over de stad in een rond draaiend restaurant.
- de rooftopbar van het Gansevoort hotel in het Meatpacking district is ook leuk
- ook het High line park is leuk
- ook een wandeling door China town is leuk

Ik zou vooral veel wandelen, dan zie je veel en ben je weinig geld kwijt. Mijn man en ik heb verschillende routes uit het 100%-boekje gelopen. O.a. de route door Green village vond ik echt een aanrader.
Veel plezier! New York is geweldig!
<<

Anoniem 146

Bericht 06 Jun 2014 11:56

Gatsby, We hebben nog geen accommodatie. Wat leuk dat je dit jaar weer gaat!

Zonnetje, bedankt voor je lijstje! Je tips neem ik zeker mee in de planning.

Zijn jullie naar een wedstrijd van de Yankees geweest? Of naar een show op broadway?
<<

Anoniem104

Bericht 06 Jun 2014 12:04

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 27 Aug 2014 15:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Jun 2014 12:44

Er schiet me nog iets te binnen. 's Avonds heb je vanuit het Brooklyn bridge park in Brooklyn een heel mooi uitzicht over Manhattan.
<<

Anoniem 146

Bericht 06 Jun 2014 13:51

Dankje wel, Believe en Zonnetje, voor jullie aanvullende tips! :)
<<

Ixis

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 06 Jun 2014 22:46

Mrs. Jansen schreef:Gatsby, We hebben nog geen accommodatie. Wat leuk dat je dit jaar weer gaat!

Zonnetje, bedankt voor je lijstje! Je tips neem ik zeker mee in de planning.

Zijn jullie naar een wedstrijd van de Yankees geweest? Of naar een show op broadway?

Wij hebben dit gedaan 3 weken terug. Op times square tickets gekocht en de musical Chicago gezien. Op de dag zelf verkopen ze tickets met korting. Niet voor alle musicals maar toch een hoop.
We hebben ook een baseball wedstrijd gezien in het Mets stadium. Yankees-Mets. Erg leuk! Kaartjes hebben we vooraf thuis besteld.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jun 2014 22:54

Ellis Island vond ik heel interessant. Als je van vergane glorie houdt is Coney Island ook gaaf.

Pastrami sandwich eten bij Katz en daar tegenover toetje bij Laboratorio del Gelato. :love: Original Glazed donut halen bij Krispy Kreme en echt zuuuulke lekkere kip en puree bij Popeye's!
<<

Pippin

Kwebbel

Bericht 07 Jun 2014 13:36

Ben vorig jaar op Gouvenors Island geweest, ligt vlak bij het vrijheidsbeeld. Daar gaat in het weekend gratis een boot heen (vaartijd ongeveer 10 minuten) die vertrekt links van de terminal van de Staten Island Ferry.
Het eiland is eigenlijk een soort park waar New Yorkers in de zomer in het weekend vaak heen gaan. Het is heel relax daar, niet zo super vol, hebt een leuk uitzicht over Manhattan. Vond het ook qua eettentjes een beetje een Paradesfeertje hebben.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Jun 2014 11:11

Wij hebben ook iets van 1500 dollar uitgegeven p.p. We hebben toen niet op de kosten gelet, zijn naar musical op Broadway geweest, musea etc. Mocht je willen winkelen in een outlet is Jersey Gardens een aanrader. Kan je prima met de bus heen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem 146

Bericht 11 Jun 2014 18:26

Hebben jullie nog tips voor hotel/app? Waar zat je en wat kostte het?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jun 2014 17:50

Wij zaten in hotel Pennsylvania, was een slechte kamer maar we waren er alleen om te slapen. Inclusief vliegen waren wij toen 750 op kwijt voor 5 nachten.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem152

Bericht 13 Jun 2014 18:28

Ik zat de eerste keer in Holiday Inn (is nu Radisson Martinique) en de tweede keer in Herald Square.
Beide hotels kan ik je aanraden. Wat het Holiday Inn kostte weet ik niet meer. Mijn ouders hebben toen betaald en het was nog in het guldentijdperk.

Voor Herald Square betaalde ik voor 8 nachten € 800 voor twee personen.
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 14 Jun 2014 08:17

Wij hebben geslapen in het Beacon Hotel. Rechtstreeks super duur maar via touroperator waren we incl vlucht 1800 kwijt voor 6 dg. Prachtig en super goed hotel met twee kingsize bedden en keukentje met koelkast op de kamer! De buurt was top, bij de Starbucks zat ik elke ochtend tussen de locals mijn boek te lezen!
<<

Anoniem 146

Bericht 14 Jun 2014 09:17

En hebben jullie ervaring met airbnb? Het huren van een kamer bij mensen thuis?
Ik heb al veel recensies gelezen. En dat klinkt best positief. :)
Het is voor mij het overwegen waard.
<<

Anoniem339

Bericht 14 Jun 2014 14:30

Wij zaten vlakbij grand central station, ik heb de kamers geboekt vis priceline, dan kun je bieden op kamers. Heeft ons 60% bespaard. Je kan dan sterren en wijk aangeven, niet het hotel zelf,maar dat is wel weer leuk.
<<

Anoniem152

Bericht 14 Jun 2014 16:27

Mrs. Jansen schreef:En hebben jullie ervaring met airbnb? Het huren van een kamer bij mensen thuis?
Ik heb al veel recensies gelezen. En dat klinkt best positief. :)
Het is voor mij het overwegen waard.

Geen ervaring mee, maar de volgende keer dat ik in NY ben (hopelijk volgend jaar), wil ik dit gaan doen.
Ik ben dus wel ook benieuwd.
<<

Anoniem 146

Bericht 16 Jun 2014 08:05

Bedankt voor jullie reacties weer!

Ik hoop nog op airbnb ervaringen. :D
<<

Anoniem 146

Bericht 17 Jun 2014 20:17

Niemand? :)
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jul 2014 18:44

Topic 2 up voor pippa
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem86

Bericht 19 Nov 2014 19:14

Zijn er nog tips van hotels? Ik heb er een aantal (heel) goedkoop gevonden; maar ben benieuwd naar nog meer tips!!!
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 19 Nov 2014 19:20

Zoek naar een airbnb! Ik heb echt al goeie verhalen gehoord en wij waren een maand terug ook heel tevreden over onze airbnb.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties