Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Onze eerste vliegvakantie..

<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 16 Okt 2014 11:28

Onze eerste vliegvakantie..

Oke, dit klinkt echt heel sneu, maar mijn man en ik hebben allebei nog nooit gevlogen :laughcry: . Althans; we hebben we gevlogen in een klein vliegtuigje toen ik mijn man vorig jaar een vliegles cadeau heb gedaan. Maar op vakantie met het vliegtuig is dus nog nooit gebeurd.

In februari zijn we alweer 5 jaar getrouwd en willen we (voor het eerst sinds we kinderen hebben) een weekje weg. Naar de zon. Even lekker bijkomen en opwarmen van de drukke jaren die we gehad hebben. Opvang is al geregeld: de kinderen gaan lekker logeren bij opa's en oma's.

Nu rest nog de vraag; wat gaan we doen? En; hoe doen we dat? We willen dus graag naar de zon en zaten te denken aan Gambia, de Canarische eilanden of...? Maar wat is handig; nu alvast gaan zoeken en boeken, of is het slimmer om tegen die tijd pas te gaan boeken en een last-minute te doen? En heeft iemand nog goede tips qua zon in februari? We willen niet de duur uit zijn, dus geen all inclusive hotel op de Seychellen bijvoorbeeld (helaaaaaaas :thumbdown: ).

Wie helpt deze nitwits op weg?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Okt 2014 11:44

Re: Onze eerste vliegvakantie..

Vrienden van mij zijn vorig jaar naar Cape Verde geweest. Ze hadden ongeveer 3-4 maanden van te voren geboekt en de prijs viel mee. Het was iets duurder dan Tenerif en Grand Canaria, maar ze gaan terug.
Ze boeken zelf altijd een appartementje plus een paar dagen huren ze een auto om het eiland rond te kunnen.

Anoniem222

Bericht 16 Okt 2014 11:45

Oeh! Tanzania! Of kaapverdie!
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 16 Okt 2014 11:50

Oooohhh Kaapverdië :love: :hulde: :sunny:

Ik ga eens even rondneuzen vanavond!
<<

Anoniem173

Bericht 16 Okt 2014 11:52

Willen jullie ook wat zien of echt alleen maar aan het strand liggen?
Als je nog nooit gevlogen hebt zou ik er wel eerder voor kiezen een pakketreis te boeken, bijv via Arke of Sunweb aangezien je dan altijd kunt terugvallen op een reisorganisatie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Okt 2014 11:55

Curacao?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2014 12:08

Kaapverdië is mooi, maar er is bijzonder weinig te doen. Wij zijn vorig jaar op Sal geweest in een Riu hotel.
Prima verzorgd en één dag een excursie gamaakt; een eilandtour waar je dan meteen alle hoogtepunten ziet (o.a. Buracona, zoutpannen en het drijven in het zoutmeer).
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 16 Okt 2014 13:11

Ja, AM, dat willen we zeker doen, wij als vliegmaagden :thumbup:

Curacao is wel weer een stukje duurder, daar wil ik zeker nog een keer heen, maar dan als we iets langer de tijd hebben. We hebben nu echt maar een weekje.

Het maakt ons niet zoveel uit of er veel te doen/zien is, het gaat er vooral om dat we de zon zien.

Zijn er nog meer aanraders te bedenken?
<<

Anoniem173

Bericht 16 Okt 2014 13:29

Ik vond Lanzarote heerlijk, net van terug, in het fototopic staan foto's ;)

Dominicaanse republiek schijnt ook heerlijk te zijn!Of Mexico. Zou dan lekker een allinclusive hotel boeken.
Voor een week zijn die bestemmingen alleen wel best lang vliegen, dan zou ik eerder Turkije, Zuid Spanje, Canarische Eilanden kiezen.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Okt 2014 14:09

En sowieso iets kiezen met een directe vlucht. Geen ingewikkelde overstappen enzo. Ik zou curaçao ofzo aanraden.
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 16 Okt 2014 14:14

Ja Curacao lijkt me geweldig! Maar wel 2x zo duur als bijvoorbeeld Lanzarote.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2014 14:18

Helemaal geen all-in of wel all-in als dat relatief goedkoop is? In februari ben ik al vaker naar Egypte geweest en dat voor zo'n 600 euro per man. Was wel all-in en zon zeker...
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 16 Okt 2014 14:21

KOL schreef:Helemaal geen all-in of wel all-in als dat relatief goedkoop is? In februari ben ik al vaker naar Egypte geweest en dat voor zo'n 600 euro per man. Was wel all-in en zon zeker...

Is Egypte wel leuk? Ook qua omgeving en publiek?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2014 15:23

Wat versta je onder leuk?
De mensen in de hotels (er werken bijna alleen maar mannen, vrouwen mogen er niet werken) doen hun best je het naar de zin te maken.
Ga je het centrum in (bijvoorbeeld bij Sharm el Sheikh of Hurghada) dan zijn daar veel toeristenwinkeltjes / kraampjes en omdat die mensen verder niets verdienen, proberen ze je overal naar binnen te lokken. Soms is het gewoon ontzettend irritant, omdat het tegenover gestelde beter zou werken, maar die mensen weten niet beter. Dus dan maar niet reageren en doorlopen ;-)

Waar dat niet is, en waar ook een goed hotel ligt (met Belgisch management) is El Gouna. Nog een klein plaatsje met een jachthaven met wat eettentjes, cafe's en winkeltjes en aan de andere kant het centrum van het plaatsje met eveneens wat winkeltjes en een gratis openlucht bioscoop waar de nieuwste films worden gedraaid.

http://www.elgouna.com/gallery

Dit hotel: https://neckermann.nl/nl/_38610Ak/hotel ... _2A_AI_2_0

http://www.threecorners.com/index.php?p ... 27d45a2a8a
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 16 Okt 2014 17:55

Bedankt voor de tips KOL! Het zou zomaar Egypte kunnen worden. Aangezien het toch een luier vakantie wordt klinkt all inclusive niet verkeerd. En de prijzen vallen inderdaad enorm mee!
<<

Anoniem156

Bericht 16 Okt 2014 18:03

KOL schreef:Wat versta je onder leuk?
De mensen in de hotels (er werken bijna alleen maar mannen, vrouwen mogen er niet werken) doen hun best je het naar de zin te maken.
Ga je het centrum in (bijvoorbeeld bij Sharm el Sheikh of Hurghada) dan zijn daar veel toeristenwinkeltjes / kraampjes en omdat die mensen verder niets verdienen, proberen ze je overal naar binnen te lokken. Soms is het gewoon ontzettend irritant, omdat het tegenover gestelde beter zou werken, maar die mensen weten niet beter. Dus dan maar niet reageren en doorlopen ;-)

Waar dat niet is, en waar ook een goed hotel ligt (met Belgisch management) is El Gouna. Nog een klein plaatsje met een jachthaven met wat eettentjes, cafe's en winkeltjes en aan de andere kant het centrum van het plaatsje met eveneens wat winkeltjes en een gratis openlucht bioscoop waar de nieuwste films worden gedraaid.

http://www.elgouna.com/gallery

Dit hotel: https://neckermann.nl/nl/_38610Ak/hotel ... _2A_AI_2_0

http://www.threecorners.com/index.php?p ... 27d45a2a8a

Hier ben ik geweest, in dit hotel ook! Vind het echt een aanrader.
En Gouna is een heel leuk plaatsje en het hotel vond ik meer dan prima, erg gezellig!
Het buffet was afwisselend en ook in El Gouna zelf hebben we heerlijk gegeten.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Okt 2014 07:53

Graag gedaan Sjaak!

Ik ben afgelopen maand in Port Ghalib geweest. Dat ligt nog een stuk zuidelijker dan Hurghada en is op dezelfde manier tot stand gekomen als El Gouna. El Gouna is namelijk door een rijke Egyptenaar gecreëerd, Port Ghalib door een rijke man uit Koeweit. De toegangscontrole is dan ook strenger.

Persoonlijk vind ik El Gouna ook mooier vanwege de lagune (waar de hotels aan liggen.

Ook een tip die ik je mee wil geven; je kunt in Egypte heel goed snorkelen. Afgelopen keer hebben we hele grote schildpadden gezien en een zeekoe.
Mocht je nog niet willen of durven snorkelen, dan kun je altijd met een zogenaamde glassboat mee.

Omdat je aan de kust zit, heb je wel altijd dat er een wind staat. Daardoor is het 's avonds in februari wat frisser waardoor je wel een vest nodig hebt,
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem318

Bericht 17 Okt 2014 10:30

Is Egypte alweer rustig genoeg om op vakantie te gaan? In september was er nog een bomaanslag op hun minbuza en op de website van onze minbuza staat dat het in "grote delen" van Egypte erg onrustig is. Maar misschien niet in de steden waar jullie het nu over hebben? Ik zou het wel even uitzoeken.
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 17 Okt 2014 10:57

Oe, das een goede Madame... :eyes:

Dit klinkt inderdaad niet prettig: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... zen/egypte
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Okt 2014 11:27

Ik schreef toch dat ik in september in Egypte was, net zoals weet ik hoeveel toeristen? Ik zat toen in Port Ghalib, honderden kilometers van Caïro en Alexandrië vandaan, waar de onrust ontstaat, als die er al is.
We hebben werkelijk waar niets van die aanslag gemerkt en het is er - zeker in de ressorts - en al helemaal in El Gouna veilig, want er wordt gewoon 'aan de poort' gecontroleerd.
Toen wij boekten werd er niet meer op Sharm El Sheik gevlogen, maar toen we weer naar Nederland vlogen hoorden we dat dat ook opgeheven werd.
Ik ben al zo vaak in Egypte geweest en zou zo weer terugkeren.
A 06-11-2017
M 23-03-2020

Terug naar Reizen & vakanties