Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Tips "Languedoc-Roussillon"

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Aug 2014 10:07

Tips "Languedoc-Roussillon"

Wij gaan over twee weken naar Languedoc-Roussillon, naar Argeles-sur-Mer om precies te zijn. Ik kom al sinds mijn jonge jaren bijna jaarlijks in Frankrijk, maar in deze streek ben ik nog nooit geweest. We verwachten natuurlijk veel langs het strand en zwembad te liggen, maar uiteraard willen we ook wel wat dingen doen, zeker als het weer toch wat minder blijkt te worden.

Zelf had ik al bedacht een dagje naar Barcelona te gaan, we zitten namelijk vlakbij de Spaanse grens. Perpignan willen we misschien bezoeken en uiteraard Argeles-sur-Mer zelf. Maar verder dan stadjes bezoeken komen we niet echt. Iemand anders nog tips? Of een leuk wijnchateau in de buurt misschien? Of zit er net over de grens bij Spanje nog een leuke stad welke we kunnen bezoeken?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Aug 2014 10:28

Re: Tips "Languedoc-Roussillon"

Ik kom in die streek al zo ongeveer sinds mijn 13de.. dus ik zou eea moeten weten. Vooral qua goede restaurants ben ik op de hoogte :-)

Collioure: mooiste en leukste stadje dat er maar te bezoeken valt. Parkeren is een gedoe, maar bovenaan de weg als je Collioure binnen komt gereden is een parkeerplaats dat je met een busje de rest van de weg naar beneden rijdt. Busje is gratis en het is gewoon makkelijk.
Argeles sur mer zelf: ik vind het een verschrikkelijk stadje.. sorry. Je moet ervan houden maar ik vind het vooral bestaan uit veel rommelwinkeltjes en herrie
Figueres: stadje in Spanje, ligt zo'n uurtje rijden van Argeles zelf af. Het is een leuk stadje om te bezichtingen. Ook hier heb ik eettips, maar in dit stadje vind je winkels als Zara, Mango etc
Perpignan zelf: absoluut leuk om gezien te hebben. In de zomermaanden hebben ze iedere dinsdag bazaar, maar ik weet niet of dat over twee weken nog steeds zo is. (hier is wel een Sephora ;-))
Girona: ook in Spanje, maar nog een stukje verder dan Figueras. Dit is een wat groter stadje dan Figueras. Het bestaat uit een oud en een nieuw gedeelte, in het nieuwe gedeelte vind je ook een Sephora..
Barcelona: denk eraan dat het voor één dag echt wel een behoorlijke rit is. De meeste mensen verkijken zich erop.. als je gaat: stap dan echt om zes uur de auto in, anders rij je met de spits door Barcelona en dan ben je gewoon de sigaar. Zo niet.. dan heeft het eigenlijk geen zin, dan zit je meer in de auto dan iets anders. Mocht je dit willen, kan je nog overwegen voor één nacht een hotel te boeken. Dan heb je wat meer tijd. Reken iig op vanuit Argeles (ik ken de (kust)weg voordat je op de A9 zit namelijk), op minstens 2,5 uur. En dan doe je het nog snel ook.

Er zijn genoeg wijncaves die je kan bezoeken. De leukste, en meest bijzondere is wellicht Clos de Paulille. Dit ligt één baai verder dan Collioure. Hier kan je verrukkelijk eten, zeer bijzondere locatie. Je kan hier niet echt een rondtour maken ofzo, maar de locatie is echt schitterend en zeker de moeite waard.

Mochten jullie op nog een bijzondere locatie willen eten, is Poisson Rouge een ultieme aanrader. Wel even reserveren van te voren: je krijgt er voornamelijk vis, maar je zit letterlijk boven het water te eten en de zonsondergang is schitterend:
Afbeelding

Verder zit er nog een schilpadden boerderij ergens.. En euhmnmm.. ik kan nog wel even doorgaan. Er is weinig in die omgeving dat ik niet ken haha. Ik weet eigenlijk niet meer of jullie kinderen hebben, maar er is ook een soort open grot, waar je met de kinderen via een vaste loopplan (absoluut niet eng) doorheen loopt. Je krijgt een helm op je kop en kan zo door die grot lopen. Voor kinderen een hele ervaring.

Pff.. shoot if you need more info! Of specifieke adresjes!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Aug 2014 10:33

Dit uitzicht heb je bij Clos-de-Paulille

Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Aug 2014 12:05

Ik heb even gekeken en het is wel 7 kwartier rijden. Maar mochten jullie daar zin in hebben. Dan is Carcasonne zeker een aanrader om naartoe te gaan. Een oude vestigingsstad die heel, maar dan ook heel goed bewaard is gebleven. Ik ben er twee keer geweest en ik heb mij er nooit verveeld. Helaas geen foto's op de computer, ik ben er geweest in de tijd dat we nog analoog camera's hadden. :D

Anoniem130

Bericht 21 Aug 2014 13:21

Dalí museum in Figueras is ook leuk!

Carcassonne is wel echt de moeite waard ja.. <3

Flink van de natuur genieten in de Pyreneeen natuurlijk!

Het is precies niet mijn hoek haha, ik ben vaker rondom Barcelona geweest, Cote d'Azur of juist midi pyrenees. Dus wel op doorreis hierlangs, en wel wat dingen gedaan daar maar ik weet het niet echt!
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 21 Aug 2014 14:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Aug 2014 13:47

Dalí museum is ontzettend leuk. Zorg er dan wel voor dat je er enorm vroeg bent, anders sta je úrenlang in de rij :-). Je hebt ook een nachtbezoek, en dat vind ik persoonlijk nog indrukwekkender maar dat moet je maar net willen doen met een kleintje. Het begint zodra het donker wordt, er is een beperkt aantal kaarten beschikbaar dus als je achteraan in de rij beland kan je zomaar pech hebben.

Overigens.. Le Perthus is het dorpje precies op de grens van Spanje/ Frankrijk. Een heleboel mensen gaan daarheen voor sigaretten/ drank/ parfum en dat soort dingen. Maar ik persoonlijk vind het een grote kitsch bende, je staat er lang voor in de file en ik zou me de moeite besparen..
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Aug 2014 15:10

Girona is zeker aan te raden!

Mogelijk is de trein naar Barcelona vanaf een noordelijker station een mogelijkheid?
Destijds ben ik vanuit Blanes op de trein richting Barcelona gestapt. Het kostte bijna niets (6 euro retour?) en ging relatief snel. De trein rijdt langs de kust, dus geeft ook een mooi uitzicht.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem97

Bericht 23 Aug 2014 07:01

Ja carcassonne is echt een aanrader, wij zijn er in juni nog geweest

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben ons er de hele dag vermaakt met 2 kinderen, zitten ook allemaal leuke winkels en restaurantjes enzo.
<<

Anoniem147

Bericht 23 Aug 2014 22:45

Ik hou ook echt heel erg van die omgeving (met namelijk de Noordelijkste plaatjes in Spanje.) Ben daar als kind heel veel geweest. Ik ben ook helemaal eens met de post van Caro.

Al vond ik op mijn 13e Argeles-sur-Mer wel heel leuk :P Ik heb toen nog zo'n spijker jumpsuit gekocht. Die waren toen superhip. Droeg Beyonce enzo haha.

Veel plezier en genietse :D
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Aug 2014 22:02

Echt ontzettend bedankt voor alle tips! Ik heb het allemaal in mijn 'reisdagboekje' gezet en ga eens kijken wat we gaan doen. Er staan genoeg leuke dingen tussen. Wat misschien scheelt qua drukte is dat we net buiten het seizoen gaan. De meeste vakanties in zowel Frankrijk als Nederland zijn afgelopen, jongeren zijn allemaal weer naar school.. hopelijk is het daardoor wat rustiger.

Caro, ik wil jou toch om wat leuke eettips vragen. Mijn vriend is kok, zou leuk zijn als ik hem kan verrassen met een leuk eettentje wat niet zo heel toeristisch is.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Aug 2014 12:46

Parisienne schreef:Echt ontzettend bedankt voor alle tips! Ik heb het allemaal in mijn 'reisdagboekje' gezet en ga eens kijken wat we gaan doen. Er staan genoeg leuke dingen tussen. Wat misschien scheelt qua drukte is dat we net buiten het seizoen gaan. De meeste vakanties in zowel Frankrijk als Nederland zijn afgelopen, jongeren zijn allemaal weer naar school.. hopelijk is het daardoor wat rustiger.

Caro, ik wil jou toch om wat leuke eettips vragen. Mijn vriend is kok, zou leuk zijn als ik hem kan verrassen met een leuk eettentje wat niet zo heel toeristisch is.

Wat leuk!! Ja ik heb genoeg leuke restaurantjes!! Hou je maar vast ;-).

Dat restaurantje 'Le Poisson Rouge' is erg verrassend, vooral de locatie. Veel visgerechten en hoe je er komt is al helemaal om te lachen!

Ik ben dan wel weer slecht in namen onthouden dus ik moet even goed gaan graven in mijn geheugen! We zijn afglopen jaar nog bij een geweldig restaurant geweest, dat had ook een ster maar ik weet niet of jullie kleine dat wel zo leuk vindt. Voordeel is wel dat het allemaal niet schrikbarend duur is!

Vraag het ondertussen nog even aan mijn moeder.. die is hier 100x beter in dan ik :-). Zit je in een bepaalde categorie te denken?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Aug 2014 12:56

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Sep 2014 22:40

Even een snelle reactie vanuit Argelès. Caro, je hebt niks overdreven. Wàt een prachtig dorpje is Collioure zeg! Ik ben in vele kkeine dorpjes geweest, maar dit is de mooiste die ik tot nu heb gezien. Er was een markt vandaag, een beetje hetzelfde als van de week in Saint Cyprien Plage. Al die marktjes lijken natuurlijk op elkaar. Daarnaast liepen we in een mini-straatje tegen een 'local festival' aan. We stonden tussen de locals, dronken wijn mee, genoten van de muziek en de heerlijke geuren van eten.. erg leuk om dit meegemaakt te hebben. Ik za later hiervan een fotootje plaatsen.

Terug naar Reizen & vakanties