Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Geen vliegtickets gehad!

<<

caribbeanlover

Bericht 08 Sep 2014 09:01

Geen vliegtickets gehad!

Althans niet echt. We gaan binnenkort weg en er is mij verteld dat we het reisschema waar al onze gegevens op staan moeten uitprinten en dat geld als ticket. Ik vind het maar vaag en vraag mij af waarom we niet een E ticket krijgen.
Wat is de moeite!
Klopt het wel wat ze zeggen? Ik was tot een aantal jaar geleden de ouderwetse papierenversie gewend en toen we ineens een E ticket kregen moest ik daar aan wennen. Nu weet ik niet beter!
Nu hebben we dit, vind ik erg raar!
<<

Anoniem304

Bericht 08 Sep 2014 09:03

Re: Geen vliegtickets gehad!

Waarom stel je deze vraag niet gewoon nog een keer aan de reismaatschappij?
<<

Anoniem156

Bericht 08 Sep 2014 09:04

Op zich heb je geen e-ticket nodig. Sommige maatschappijen sturen je een voucher die je samen met je paspoort moet inleveren, laatst heb ik alleen m'n paspoort in hoeven leveren om een boarding pass te krijgen.
<<

Jip

Bericht 08 Sep 2014 09:22

Wij hebben ook gewoon een voucher die we printen. Dat is genoeg.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Sep 2014 09:24

Cotton schreef:Waarom stel je deze vraag niet gewoon nog een keer aan de reismaatschappij?

Ik heb ze al meerdere keren gemaild, maar ze weigeren te reageren echt te gek voor woorden! Ik kan bellen, maar ben ze zo beu ook omdat ze op een aantal mails half, niet of niet op alle vragen antwoord geven.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Sep 2014 15:27

Maar je hebt toch wel gewoon een boekingscode? Een e-ticket is niet meer dan een papier waar die boekingscode op staat, dat is het enige wat ze nodig hebben.
En daarnaast hebben ze die code meestal al niet nodig. Ze scannen je paspoort en daar hebben ze genoeg aan. Alleen als er iets niet klopt of onduidelijk is dan is het makkelijker als je een boekingscode kan overleggen.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Sep 2014 15:46

Je hebt m inderdaad niet echt nodig, aan je boekingscode en je paspoort heb je genoeg. Maar ik zou zeker zorgen dat ze m mailen. Dan weet je tenminste zeker dat het ticket is uitgegeven. Een boeking is namelijk niet hetzelfde als een ticket. In een boeking staan de vluchten vermeld en kun je met je boekingscode openen. Maar je hebt pas je reisdocument echt als je ticket is uitgegeven. Zonder je ticket zit je niet officieel op de vlucht en mag je niet reizen. Komt zo vaak voor dat tickets niet zijn uitgegeven en de passagier dan met lege handen staat . Sommige reisagenten zijn super laks met het uitgeven van tickets. Dan denkt de klant dat ie allang een ticket heeft, maar dan heb je slechts de boeking.

Lekker achteraan gaan dus, goed oplettend van je.

Oh aanvulling. Als je dus wél een e ticketnummer hebt ontvangen, hoef je je geen zorgen te maken. Dan is je ticket wel uitgegeven zelfs al heb je m niet ontvangen. Dan kan Je alsnog vragen hoor maar dan is iig alles in orde. Ik denk voor t gemak even dat je met Arke vliegt neem ik aan? Dan begint je ticket nummer met 178 en heeft tien cijfers er achter. Als je zo'n nummer ziet, is het goed.
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 08 Sep 2014 15:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem328

Bericht 08 Sep 2014 15:54

Wij kregen afgelopen vakantie ook geen e-ticket, maar alleen een e-ticketnummer. Ging prima. Ze hebben voldoende aan dat nummer en je paspoort. Wij hadden online al ingecheckt dus wij hoefden alleen maar ons paspoort te laten zien.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Sep 2014 16:29

Bedrijf waar vriend en ik werken boekt vaak onze tickets. Dan krijgen wij alleen de reservering op een site te zien. Hoeven alleen in te checken met paspoort. Sowieso valt me op dat er bijna nooit meer naar je ticket wordt gekeken ook als ik m wel uitgeprint bij me had.
<<

Anoniem141

Bericht 08 Sep 2014 17:31

Ik krijg al een paar jaar geen tickets meer, alleen een reserveringsbevestiging.
<<

Anoniem88

Bericht 08 Sep 2014 18:42

Expedia toch? Ik heb de mail met als onderwerp 'Jouw Reisgegevens' destijds gebruikt om in te checken, meer heb je ook noet nodig. Met de bevestigingscode heb ik bij de vliegmaatschappij online ingecheckt, dit gaat heel eenvoudig. Dan kun je je boardingpass uitprinten, die kun je meenemen naar Schiphol. Voor op de terugweg doe je hetzelfde. Online inchecken kan doorgaans vanaf 24 uur voordat je vlucht gaat en het is echt enorm eenvoudig. Ook heel fijn, je hebt je boardingpass al dus je hoeft bij de balie alleen nog maar je bagage af te geven en dan kun je doorlopen. Je reisbevestiging is je ticket en inchecken doe je gewoon zelf, thuis.
<<

Anoniem85

Bericht 08 Sep 2014 20:08

Afgelopen vakantie werd er niet naar tickets gevraagd. Paspoort was voldoende
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Sep 2014 22:21

Dundas schreef:Expedia toch? Ik heb de mail met als onderwerp 'Jouw Reisgegevens' destijds gebruikt om in te checken, meer heb je ook noet nodig. Met de bevestigingscode heb ik bij de vliegmaatschappij online ingecheckt, dit gaat heel eenvoudig. Dan kun je je boardingpass uitprinten, die kun je meenemen naar Schiphol. Voor op de terugweg doe je hetzelfde. Online inchecken kan doorgaans vanaf 24 uur voordat je vlucht gaat en het is echt enorm eenvoudig. Ook heel fijn, je hebt je boardingpass al dus je hoeft bij de balie alleen nog maar je bagage af te geven en dan kun je doorlopen. Je reisbevestiging is je ticket en inchecken doe je gewoon zelf, thuis.

Online inchecken kan bij Arkefly alleen in combi met een stoelreservering.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Sep 2014 22:31

Maar heb je nou zo'n nummer met 178 in je boeking staan of niet? Want zo nee, dan zijn je tickets inderdaad nog niet uitgegeven en zou ik contact met Expedia zoeken. Als je die nummers wel ziet staan, is alles in orde.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Sep 2014 22:58

Ik had de reacties nog niet gelezen. Ga even kijken oke.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Sep 2014 23:08

Marin schreef:Je hebt m inderdaad niet echt nodig, aan je boekingscode en je paspoort heb je genoeg. Maar ik zou zeker zorgen dat ze m mailen. Dan weet je tenminste zeker dat het ticket is uitgegeven. Een boeking is namelijk niet hetzelfde als een ticket. In een boeking staan de vluchten vermeld en kun je met je boekingscode openen. Maar je hebt pas je reisdocument echt als je ticket is uitgegeven. Zonder je ticket zit je niet officieel op de vlucht en mag je niet reizen. Komt zo vaak voor dat tickets niet zijn uitgegeven en de passagier dan met lege handen staat . Sommige reisagenten zijn super laks met het uitgeven van tickets. Dan denkt de klant dat ie allang een ticket heeft, maar dan heb je slechts de boeking.

Lekker achteraan gaan dus, goed oplettend van je.

Oh aanvulling. Als je dus wél een e ticketnummer hebt ontvangen, hoef je je geen zorgen te maken. Dan is je ticket wel uitgegeven zelfs al heb je m niet ontvangen. Dan kan Je alsnog vragen hoor maar dan is iig alles in orde. Ik denk voor t gemak even dat je met Arke vliegt neem ik aan? Dan begint je ticket nummer met 178 en heeft tien cijfers er achter. Als je zo'n nummer ziet, is het goed.

Er staat achter '' Ticketsnummer(s) luchtvaartmaatschappij: 169- en daaronder een heleboek getallen/code dus.
We vliegen idd met Arkefly, maar vind het echt absurd dat ondanks dat ze al gezegd hadden dat een ticket niet nodig is en ik al meerdere keren heb gevraagd hoe dat dat met de terug weg gaat dat ze weigeren te reageren!
Ik ga wel bellen morgen, ben ze echt zat!
Denk dat ik eerst Arkefly ga bellen, want Expedia heb ik geen zin in.
<<

Anoniem119

Bericht 09 Sep 2014 09:07

Ah dan zijn ze idd wel uitgegeven. Dan hebben ze op zich gelijk. Zonder ticket nummer kunnen ze je boeking ook wel in het systeem vinden, ook op de terugreis. Dat maakt niet zoveel uit. Maar ik vind het wel slecht dat ze het niet geven terwijl je er als klant om vraagt. Dus zou ik het dan toch nog een keer vragen. Desnoods voor je eigen administratie zeg je ofzo, dat je het daarom graag wilt (Hoeven zij niet te weten dat dat niet zo is).
Bel of mail je ze telkens?
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Sep 2014 09:25

Marin schreef:Ah dan zijn ze idd wel uitgegeven. Dan hebben ze op zich gelijk. Zonder ticket nummer kunnen ze je boeking ook wel in het systeem vinden, ook op de terugreis. Dat maakt niet zoveel uit. Maar ik vind het wel slecht dat ze het niet geven terwijl je er als klant om vraagt. Dus zou ik het dan toch nog een keer vragen. Desnoods voor je eigen administratie zeg je ofzo, dat je het daarom graag wilt (Hoeven zij niet te weten dat dat niet zo is).
Bel of mail je ze telkens?

Dus Expedia kan wel degelijk een e ticket sturen bedoel je dat? Kunnen ze dat wel geven als hun beleid dat eigenlijk niet doet? Ik heb beide gedaan, maar de laatst tijd vooral mailen omdat ik ze niet wil spreken. Sta letterlijk op het punt om ze te bellen aangezien ze weigeren te reageren op mails wat gek is, want eerst deden ze dat wel.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Sep 2014 09:46

Heb ze net gebeld. Gezegd dat een kennis in de reiswereld werkt en zegt dat als de klant om een E ticket vraagt die moet kunnen krijgen. Die hebben ze dus niet! Het reisschema meenemen meenemen is genoeg omdat we al in het systeem staan.

We hebben 2 tegenvallers, want we hebben geen stoelreserveringen gemaakt. Jaren geleden was dat niet nodig iig je hoefde er voor zover ik weet niet voor te betalen. Sinds een aantal jaren bij Arke dus wel. Dus ik wilde gokken en extra vroeg aanwezig zijn. Zijn alle 2 zitters bij het raam dus al weg!
Volgens de plattegrond zitten we sowieso bij anderen en dan hoop ik wel in de rij in het midden met 4, dus dat wij rechts of links zitten.
Ik kijk nu vaak en met de dag wordt de keuze minder. Mijn man wilde niet reserveren/betalen als we toch niet op plaatsen zitten waar we altijd zitten, maar nu begin ik hem toch wel te knijpen en wil misschien alsnog reserveren zodat we iig naast elkaar zitten. De kans dat ik op bijv. rij 8 en mijn man op 20 zit is aanwezig, dus niet leuk.

Oh en laatst zag ik dat ons hotel heel erg toevallig was afgeprijsd bij Arke! Damn, als we gewacht hadden wilde ik daar boeken, hebben we tenminste transfer erbij in.
Ook het hotel waar we vorig jaar in Mexico zaten en die er ook een op de DR heeft hield in ik de gaten omdat ik daar ook wel heen zou willen. Helaas was dat te duur en nu is die flink gedaald en hadden we daar heen kunnen gaan!
We hebben ook altijd geluk met die dingen!
<<

Anoniem119

Bericht 09 Sep 2014 09:54

Ik vind het echt typisch, CBL, en niet prettig klinken. Kan me voorstellen dat je bezorgd er om bent. Kun je mij het mailtje wat je hebt gekregen, doorsturen naar me? Dan kijk ik er even naar voor je. Je hebt m'n emailadres toch? En anders kan je het via Facebook aan me vragen. Ik denk niet dat ik iets kan doen hoor om het echt op te lossen, maar ik wil je gewoon even helpen en hopelijk gerust kunnen stellen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Sep 2014 10:00

Maar ze heeft toch gewoon het ticketnummer? Ze heeft een reisschema gekregen waarop het ticketnummer staat vermeld (zo begrijp ik het althans), dus als ze die meeneemt moet het voldoende zijn.
Een e-ticket is dan toch niet meer dan het ticketnummer in een andere opmaak? Kan mij voorstellen dat ze niet niet meer uitgeven, omdat het in feite hetzelfde is.
<<

Anoniem119

Bericht 09 Sep 2014 10:12

Ja klopt, in principe lijkt me dat ook gewoon goed dan. Maar dan nog vind ik het raar. Het kost nog geen seconde om dat opnieuw te verzenden dan. Waarom doen ze dan zo moeilijk en zeggen ze dat ze geen ticket hebben? Dat snap ik er niet aan. Vóór vertrek is de reisagent (Expedia in dit geval dus) verantwoordelijk voor de tickets, zijn zij ook degenen die het uitgeven en aanpassingen kunnen doen. Als zij dus beweren dat ze de tickets niet hebben, lijkt me dat vreemd. CBL kan dan wel zich tot Arkefly wenden, maar ik heb zo'n vermoeden dat die zeggen: Ja sorry, het is voor vertrek, je hoort bij Expedia te zijn, want dat is de regel.
<<

Anoniem122

Bericht 09 Sep 2014 10:20

caribbeanlover schreef:Heb ze net gebeld. Gezegd dat een kennis in de reiswereld werkt en zegt dat als de klant om een E ticket vraagt die moet kunnen krijgen. Die hebben ze dus niet! Het reisschema meenemen meenemen is genoeg omdat we al in het systeem staan.

We hebben 2 tegenvallers, want we hebben geen stoelreserveringen gemaakt. Jaren geleden was dat niet nodig iig je hoefde er voor zover ik weet niet voor te betalen. Sinds een aantal jaren bij Arke dus wel. Dus ik wilde gokken en extra vroeg aanwezig zijn. Zijn alle 2 zitters bij het raam dus al weg!
Volgens de plattegrond zitten we sowieso bij anderen en dan hoop ik wel in de rij in het midden met 4, dus dat wij rechts of links zitten.
Ik kijk nu vaak en met de dag wordt de keuze minder. Mijn man wilde niet reserveren/betalen als we toch niet op plaatsen zitten waar we altijd zitten, maar nu begin ik hem toch wel te knijpen en wil misschien alsnog reserveren zodat we iig naast elkaar zitten. De kans dat ik op bijv. rij 8 en mijn man op 20 zit is aanwezig, dus niet leuk.

Oh en laatst zag ik dat ons hotel heel erg toevallig was afgeprijsd bij Arke! Damn, als we gewacht hadden wilde ik daar boeken, hebben we tenminste transfer erbij in.
Ook het hotel waar we vorig jaar in Mexico zaten en die er ook een op de DR heeft hield in ik de gaten omdat ik daar ook wel heen zou willen. Helaas was dat te duur en nu is die flink gedaald en hadden we daar heen kunnen gaan!
We hebben ook altijd geluk met die dingen!

Ik denk dat je echt beter kan ophouden met nu nog kijken naar de hotel prijzen.. Je maakt jezelf alleen maar gek er mee. Geniet lekker van de vakantie die je in het vooruitzicht hebt!

En ik zou met die stoelen ook gewoon lekker op je laten afkomen. Vaak kan je in het vliegtuig zelf ook nog wel wisselen.
Ik ging inchecken in Bangkok voor mijn vlucht vanaf Abu Dhabi naar Dusseldorf (Was de enige waarbij ik niet op voorhand mijn stoel niet voor kon reserveren omdat die vlucht met andere maatschappij was) en toen werd er gezegd dat er geen enkele stoel bij het raam meer vrij was.
Ik baalde dus, kwam ik in het vliegtuig aan. Was alleen het achterste gedeelte gevuld, en hutje mutje op elkaar. En het hele middelste gedeelte, zeker 30rijen met 3 - 4- 3 stoelen, bijna helemaal leeg. Denk dat er 5 stoelen bezet waren. Heb na het opstijgen ook gevraagd of ik mocht wisselen, had vervolgens een gehele rij voor mezelf.
<<

Anoniem119

Bericht 09 Sep 2014 10:23

Oh en CBL, het kan zijn dat die stoelen die nu vol lijken te zitten, gewoon gereserveerd zijn zodat je tijdens de check in dat nog kan regelen. Dat gebeurt heel vaak, en dan heb je tijdens de check in echt nog wel kans om op een goeie plek te zitten. Komt vast wel goed! En als je écht een ongunstige plek hebt, moet je maar lekker denken aan dat je daarna op het strand of aan het zwembad ligt. Dan zijn die paar uurtjes oncomfortabel zitten vast weer goed gemaakt.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Sep 2014 10:37

Kut........................sorry!
Net kon ik ineens niet meer in het systeem mbt stoelreservering dus heb ik Arke gebeld.
Ik had gisteravond nog gekeken welke er nog vrij zijn en diegene die dan weg zijn heb ik doorgestreept op mijn lijstje. Ik heb dus een beetje een idee welke er nog vrij zijn.

Ik had mij er al bij neergelegd dat we op een rij met 4 stoelen met dus 2 vreemden zitten en dat vind ik niet heel erg. Beide op totaal andere plekken dus ook niet ik aan de buitenkant van 4 en mijn man aan de buitenkant van 2 wat ik ook niet erg vind, maar hij op 8 en ik op 20 oid vind ik niet fijn.

Mevr. met de moeilijke naam. Ik moet idd niet kijken, maar dan zit helaas in me.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 09 Sep 2014 10:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties