Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Rome: wat mag ik niet missen?

<<

Anoniem187

Bericht 18 Aug 2014 18:51

Rome: wat mag ik niet missen?

Ik ga binnenkort 5 dagen naar Rome. Kom maar op met alle leuke tips!
Vaticaanstad, Trevi fontein en Colosseum staan sowieso op het lijstje. Ik ben benieuwd naar jullie tips!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Aug 2014 19:14

Re: Rome: wat mag ik niet missen?

Kijk eens in de geschiedenis, dat kan wel toch? Ik kan me namelijk veel Rome topics herinneren, daar vindt je vast voldoende info.
<<

Anoniem187

Bericht 18 Aug 2014 19:17

Ja, daar ben ik nu naar aan het kijken :) Maar ik dacht, het is nu zomervakantie, vast mensen die net geweest zijn of binnenkort gaan en 'verse' tips hebben :D
<<

Pippin

Kwebbel

Bericht 18 Aug 2014 19:27

Ik hou van Rome! Ben er inmiddels twee keer geweest. Aanraders:
* Villa Borghese; mooi museum, zit in een heel mooi park, maar zou even kijken van te voren of je kaartjes moet reserveren. De laatste keer dat ik daar was, was dat wel mogelijk, dus kon ik niet naar binnen.
* Forum Romanum; zit vlak bij het Colosseum, dat is echt het 'centrum' uit de Romeinse tijd
* Piazza Navona; mooi plein met drie fonteinen erop
* Santa Maria della Concezione dei Cappuccini; dat is een kerk, die is zelf niet zo bijzonder, maar de kelder is door monniken eeuwen geleden versierd met menselijke botten.
.. en dan nog veel meer kerken.. Waaronder Santa Maria Maggiore, San Giovanni in Laterano, San Clemente

Veel plezier alvast!
<<

Anoniem185

Bericht 18 Aug 2014 19:56

Het Vaticaans museum!

En vooral vind ik het belangrijk dat je van te voren goed ingelezen bent in de geschiedenis.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Aug 2014 20:40

Eten en borrelen in Trastavere, dat is aan de andere kant van het water, de Vaticaan kant zeg maar.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 18 Aug 2014 23:11

Toen ik naar Rome ging, was ik heel blij met de tip om je combiticket voor het Forum Romanum en het Colosseum bij het Forum te kopen. Dan mag je bij het Colosseum namelijk zo doorlopen zonder opnieuw in de rij te hoeven staan.
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 19 Aug 2014 08:35

Koop vooral de tickets online al.. Scheelt je heeeeeel lang wachten!
<<

Anoniem187

Bericht 28 Aug 2014 20:15

Nog maar 3 dagen te gaan.. Zondag ga ik! Nog tips? :D Entreetickets voor het Vaticaan en Colosseum hebben we al gekocht.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 28 Aug 2014 20:25

Trevifontein staat totaal in de steigers helaas (tenminste, een paar weken geleden toen ik er was nog wel) :(
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem187

Bericht 28 Aug 2014 20:41

Ja ik weet het.. En dat is nou nèt de reden waarom ik zo ontzettend graag naar Rome wilde! Ach, dan moet ik ooit nog meer een keer gaan. Heel vervelend ;)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 28 Aug 2014 20:43

Ja precies :) Maar er zijn zoveel mooie dingen te zien, je vermaakt je toch wel! Check zeker mijn favo plein Piazza Navona en ga 's avonds lekker wijntjes drinken op de Spaanse Trappen!
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem65

Bericht 07 Sep 2014 13:23

Caulfield schreef:Eten en borrelen in Trastavere, dat is aan de andere kant van het water, de Vaticaan kant zeg maar.

Ja! Dat vonden wij ook het allerleukst. Kreeg de tip van een vriendin en die tip hebben wij beiden ook weer aan vrienden gegeven en iedereen was enthousiast. Ook vond ik het erg leuk om 's avonds op de Spaanse trappen te gaan zitten met wat zelf meegebracht drinken. Heel leuk druk en lekker veel te zien. Vooral grappig om te zien hoe die rozenverkopers worden afgeschud. Ze bieden je een gratis roos aan en als je die aanneemt, gaan ze je achtervolgen en proberen alsnog geld van je los te krijgen. Je komt er pas van af als je de roos teruggeeft. Dat is heel leuk om te zien als je op die trappen zit, dat gebeurt namelijk heel veel.

Verder vind ik de hop-on hop-off bus altijd ideaal.

Terug naar Reizen & vakanties