Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Expedia, argh ik word gek!

<<

caribbeanlover

Bericht 28 Aug 2014 12:54

Expedia, argh ik word gek!

Ivm onze vakantie had ik wat vragen. Ik had een code gekregen waarmee ik op Mijn Arke kan inloggen om stoelen te reserveren, entertainment player, bagage kan bijboeken en online inchecken.
De code werkte niet en ik had gebeld. Ze zou een nieuwe code bij Arke aanvragen en belt vandaag terug.
Kreeg ik gister een mail dat deze services alleen kunnen als men rechtstreeks bij Arke heeft geboekt.

Op Schiphol zelf is bagage bijboeken het dubbele en dat wisten ze wel voor de rest weten ze niks! Ik wil niet het dubbel betalen en dus wil ik het thuis al regelen/betalen.

Ik weer terug mailen waarom ze dat niet eerder gezegd hebben en waarom ik uberhaupt een code heb gehad als het toch niet mogelijk is.
Ik krijg ook steeds van een andere antwoord en heb ook gezegd dat ik dat niet fijn vind.
Heb 1x met een bepaalde meid gesproken en vond dat ze mij goed hielp dus elke mail had ik aan haar gericht en dan krijg ik vervolgens van iemand anders een reactie waar ik niks aan heb.

In totaal heb ik nu van 5 mensen reacties gehad op mijn mails.

Wat een gezeik!
<<

Anoniem170

Bericht 28 Aug 2014 13:20

Re: Expedia, argh ik word gek!

Het is wat..
<<

Anoniem119

Bericht 28 Aug 2014 13:37

Niet meer bij Expedia boeken zou ik aanraden. Ik houd niet zo van dat soort websites en boek liever bij de luchtvaartmaatschappij zelf, sinds ik deze baan heb. Dat soort reisagenten als Expedia zorgen te vaak voor gedoe.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Aug 2014 13:41

Ik snap dat het frustrerend is CBL. Lijkt me iig erg vervelend en ik zou er ook van balen..
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Aug 2014 13:59

Marin schreef:Niet meer bij Expedia boeken zou ik aanraden. Ik houd niet zo van dat soort websites en boek liever bij de luchtvaartmaatschappij zelf, sinds ik deze baan heb. Dat soort reisagenten als Expedia zorgen te vaak voor gedoe.

Het is dat het een leuke aanbieding was, want elders als pakketreis bij Arke is ons hotel niet te betalen.Ik zeg, zeg nooit nooit, want als ze weer zoiets hebben zouden we het weer doen omdat het zoveel scheelt.
Het is zeker een gedoe en ik wil gewoon duidelijkheid, want we hebben geen zin om het dubbele te dokken om de bagage te betalen.

Ben het wachten nu al zat. Zo vaak zeggen bedrijven ed ''we bellen dan en dan terug'' en dan doen ze het niet. Ik denk dan altijd waarom zeggen ze niet tussen ma t/m vrij, deze week of binnen 2 weken etc. Als ze echt een dag zoals nu zeggen pint de klant zich eraan vast en dus moeten ze het nakomen.
Ze zijn tot 21.00 bereikbaar, maar ik denk dat ik zelf rond 16.00 ga bellen omdat nou eens duidelijkheid wil.
<<

Jip

Bericht 29 Aug 2014 06:54

Ik kon wel gewoon bij ArkeFly inloggen en bagage bijboeken. En we hebben niet bij ArkeFly onze vakantie geboekt.
Ik moest wel de achternaam van mijn vriend gebruiken icm de boekingscode en niet mijn achternaam (terwijl ik de hoofdboeker ben).
<<

Anoniem88

Bericht 29 Aug 2014 07:05

Ik heb ook bij Expedia geboekt en ben eigenlijk alleen maar tevreden. Dit wat jij vertelt herken ik totaal niet. Maargoed, arke is volgens mij een nogal commercieel ingestelde chartermaatschappij, misschien heeft day ermee te maken. Ik vloog met een lijnvlucht.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Aug 2014 09:20

Jip schreef:Ik kon wel gewoon bij ArkeFly inloggen en bagage bijboeken. En we hebben niet bij ArkeFly onze vakantie geboekt.
Ik moest wel de achternaam van mijn vriend gebruiken icm de boekingscode en niet mijn achternaam (terwijl ik de hoofdboeker ben).

Arke had mij eerder verteld dat het niet kon omdat wij niet rechtstreeks bij hun hebben geboekt. De code die ik van Expedia heb gehad werkte niet op ''Mijn Arke'' waar ik het volgens hun moest invoeren. Het laatste wat in ons geval een cijfer was kon niet worden toegevoegd omdat het de 7e was en de code bestaat uit 6 letters/cijfers.

Gister heb ik Arkefly ontdekt dat het wel lukt onder het kopje ''zitcomfort & services''. Dat had E. mij ook wel eens mogen vertellen! Overigens hebben ze gister zoals gezegd was niet terug gebeld en ik ga ze zelf niet bellen! Ik ga zo met Arkefly bellen omdat ik wat vragen heb en dan moet het zo goed komen. E. heeft voor mij een beetje afgedaan......................jammer!

Helaas zijn de stoelen die wij wilde allemaal bezet dwz de rijen van aan de buitenkanten die 2 stoelen hebben naast elkaar. Het leek ons beiden zo stug dat echt alles nu al vol zit omdat lang niet iedereen ervoor wil betalen dus wellicht is het een fout. Zo niet, dan zitten we dus naast vreemden. We gaan daar niet voor betalen omdat we waarschijnlijk toch niet op stoelen zitten waar we willen.

Het gekke is dat als ik inlog niet zie waar alle type klasse zijn, maar dat kan alleen als je een pagina terug op het type toestel klikt waarmee je reist. Lekker handig.............not!
Bij de voorwaarden las ik ''alle reizigers binnen een boekingsnummer dienen een stoel te reserveren'' en dan snap ik dus niet. Je moet als je dat wilt ervoor betalen, maar je hebt dus geen keuze en bent die kosten sowieso kwijt!
Je hebt toch recht op je stoel die al betaald is?
Dan is het toch de klants probleem als de man helemaal vooraan zit en zijn vrouw achteraan, noem even wat.

Ook zie ik bij Arke vaak staan ''wilt u .............., geen probleem''. Nee, idd geen probleem voor hun zolang je maar dokt en eigenlijk heb je geen keuze. Vind het echt asbsurd, want de bagage zat er altijd bij in tenslotte heb je al veel betaald voor het ticket en nu per 1 april niet meer!
<<

Anoniem88

Bericht 29 Aug 2014 09:49

Expedia is ook geen reisorganisatie he. Ik zie expedia meer als een soort vakantie-Google. Jij vult je zoekopties en en zij zoeken hetgeen op wat bij je zoekopties past.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Aug 2014 10:10

Ik snap niet meer op wie je nu boos bent eigenlijk.. :(
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Aug 2014 10:13

Ik denk dat je toch beter met Arke kunt bellen inderdaad voor je laatste paar vragen en opmerkingen :-)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 29 Aug 2014 10:34

caribbeanlover schreef:
Jip schreef:Ik kon wel gewoon bij ArkeFly inloggen en bagage bijboeken. En we hebben niet bij ArkeFly onze vakantie geboekt.

Het gekke is dat als ik inlog niet zie waar alle type klasse zijn, maar dat kan alleen als je een pagina terug op het type toestel klikt waarmee je reist. Lekker handig.............not!
Bij de voorwaarden las ik ''alle reizigers binnen een boekingsnummer dienen een stoel te reserveren'' en dan snap ik dus niet. Je moet als je dat wilt ervoor betalen, maar je hebt dus geen keuze en bent die kosten sowieso kwijt!
Je hebt toch recht op je stoel die al betaald is?
Dan is het toch de klants probleem als de man helemaal vooraan zit en zijn vrouw achteraan, noem even wat.

Ik neem aan dat ze bedoelen dat als met 4 mensen te gelijk hebt geboekt, en dus 1 boekingsnummer, je niet voor 2 personen een stoel kan reserveren (onder betaling) en voor de andere 2 niet. Of alle 4, of niemand.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Aug 2014 11:34

Dat bedoelde ze idd, heb het net gevraagd.
Arke kon mij alleen helpen met stoelreserveringen en de entertainmentplayer. Aangezien de stoelen die wij wilde allemaal bezet zijn omdat ik dacht dat we nog kans zat hadden, zitten we dus nu waarschijnlijk naast vreemden................jammer dan!
Ze konden mij niet helpen met ruimbagage, want daarvoor moest ik bij Expedia zijn. E. zei weer dat ik bij Arke moest zijn en toen werd ik wel wat pissig.
Heb E. gezegd dat zij mij naar A. verwijzen en andersom. Dat E. op veel vragen geen antwoord heeft en niet weten waar ze het over hebben heb ik ze ook gezegd. Ik was het zo zat!
Dat mens van E. zag mij een code en zei dat A. de link voor mij moet openzetten en dat ik dan we de bagage kan boeken.

Dit hoorde ik voor het eerst en ook die code had ik nooit gehad! Echt wat een kutservice!

Heb Arke weer gebeld en die dame gezegd dat haar college zei dat bagage boeken bij hun niet kan, dat ze mij niet kon helpen omdat ik het elders heb geboekt! Dat ze mij wel had mogen vertellen dat het dus wel kan.
Eerder zei A. dat alles met een cc betaald moest worden, ook onzin, want het kon gewoon met Ideal!

Nou ik weet het wel hoor. Liever niet meer bij Expedia boeken, maar als er ooit weer zo'n aanbieding komt maakt dat de verleiding wel groot. Gewoon een volledig pakket incl. transfer bij Arke oid, want nu zit dat er ook niet bij in maar dat wisten we.

Uiteindelijk ben ik zelf achter alles gekomen en heb het dus zelf gedaan zonder hulp! Wat een klotezooi!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Aug 2014 11:36

Wanneer vertrek je CBL?
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Aug 2014 11:38

Dat zeg ik niet in het openbaar..............sorry
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Aug 2014 11:55

Dat is je goed recht. Maar ik wilde je even een fijne vakantie wensen!
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Aug 2014 12:06

Lief van je en dank je wel. :thumbup:
<<

Jip

Bericht 29 Aug 2014 13:02

Toch snap ik het niet. Ik heb bij vakantie discounter geboekt en we reizen met de jong vakanties en vliegen met arke fly. Echt totaal geen problemen om al die dingen te doen die jij omschrijft.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Aug 2014 14:26

Dat komt omdat je het als pakket bij VD hebt geboekt denk ik. Ik snap het ook niet dat wereldje, want wij hebben oa ook eens bij VD geboekt en bij Kras en toen hadden we geen gezeik.
<<

Jip

Bericht 30 Aug 2014 11:25

Heb jij dan geen pakket geboekt bij Expedia?
<<

Anoniem88

Bericht 30 Aug 2014 11:29

Jip schreef:Heb jij dan geen pakket geboekt bij Expedia?

Expedia biedt geen pakketten aan hoor. Die stellen zelf aan de hand van je ingevoerde opties een hotel en vlucht samen, waar je zelf verder ook nog de vrije hand in hebt (bij het verder boeken kun je namelijk ook je vluchttijd en maatschappij wijzigen). Een heel ander concept dan bijvoorbeeld Kras, waar je niets kunt wijzigen en je écht een pakket boekt.
Bij Kras zit verder je transfer van vliegveld maar hotel en terug ook inbegrepen bijvoorbeeld. Bij Expedia moet je die zelf regelen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Aug 2014 11:38

Wat een gedoe CBL, maar hele fijne vakantie!
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Aug 2014 12:51

Dundas schreef:
Jip schreef:Heb jij dan geen pakket geboekt bij Expedia?

Expedia biedt geen pakketten aan hoor. Die stellen zelf aan de hand van je ingevoerde opties een hotel en vlucht samen, waar je zelf verder ook nog de vrije hand in hebt (bij het verder boeken kun je namelijk ook je vluchttijd en maatschappij wijzigen). Een heel ander concept dan bijvoorbeeld Kras, waar je niets kunt wijzigen en je écht een pakket boekt.
Bij Kras zit verder je transfer van vliegveld maar hotel en terug ook inbegrepen bijvoorbeeld. Bij Expedia moet je die zelf regelen.

Het zal wel, maar ik noem het een pakket en zonder de transfer is het eigenlijk wel zo.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Aug 2014 12:51

luisa schreef:Wat een gedoe CBL, maar hele fijne vakantie!

Dank je.
<<

Anoniem88

Bericht 30 Aug 2014 12:54

Had het tegen Jip :)
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties