Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Stedentrip (in mn uppie) in december? Waar naar toe?

<<

Anoniem187

Bericht 05 Sep 2014 10:02

Stedentrip (in mn uppie) in december? Waar naar toe?

Hello!

Ik heb besloten dat ik in december 4/5 dagen weg wil. Alleen. Maar waar naar toe? Ik roep nu dat ik naar Parijs of naar Londen wil (beide omdat ze me mooi lijken vanwege de kerstlichtjes, maar ik zal het vast wel meer romantiseren dat wat het is..). Suggesties?
<<

Anoniem119

Bericht 05 Sep 2014 10:06

Re: Stedentrip (in mn uppie) in december? Waar naar toe?

Londen is echt leuk met kerst. Maar wel heel druk. Ik zou Oxford Street maar vermijden.. Je kunt ook voor een wat kleinere Engelse stad kiezen. Zelfde sfeer maar iets minder druk misschien. Kerst en Engeland zijn echt wel onlosmakelijk verbonden. Ik vind Engeland echt het kerst land bij uitstek, nog meer dan Amerika, dus ik zou zeker voor Londen of een andere Engelse stad gaan.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2014 10:10

Ik dacht ook gelijk aan Engeland. Frankfurter Christmas Market in Birmingham :love: Of een andere kerstmarkt in Londen.
Ik zou een beetje googlen anders waar wat te beleven is in de tijd dat jij wilt gaan.
<<

Anoniem119

Bericht 05 Sep 2014 10:11

Haha de kerstmarkt in Birmingham ging ik ook elk jaar naar toe. En de Bull ring is leuk shoppen daar. Maar verder niet echt een stad om vier dagen te verblijven.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2014 10:15

Ik vond Londen vlak voor kerst echt leuk. Wel druk maar ook wel uniek om eens mee te maken. En Londen blijft ook leuk omdat je zoveel gratis museums in kunt stappen, die deels ook 's avonds wel open zijn.

Wenen is ook leuk voor een stdentrip en lijkt me zo voor kerst ook wel veel sfeer hebben.

Veel Duitse steden hebben natuurlijk kerstmarkten. Ik denk erover om naar München te gaan omdat ik al tijden naar die stad wil en ik een kerstmarkt voor een avond ook wel gezellig vind. Maar de NS gaat ook naar Lille en daar wil ik ook wel eens naar toe.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 05 Sep 2014 10:17

Lille schijnt rond die tijd ook leuk te zijn rapa nui. Mijn oom en tante gaan tussen kerst en oud en nieuw altijd naar Lille en zijn altijd enthousiast.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2014 10:27

Marin schreef:Haha de kerstmarkt in Birmingham ging ik ook elk jaar naar toe. En de Bull ring is leuk shoppen daar. Maar verder niet echt een stad om vier dagen te verblijven.

Nee dat is waar (ik wel, maar dat heeft meer met vrienden en uitgaan te maken :D). Maar ik zou dan een combi maken. Of daar overnachten en dagjes weggaan of ook overnachten in andere steden (stratford-upon-avon, nottingham, warwick castle (ok geen stad, maar wel leuk om eens te bekijken), is allemaal wel te doen vanaf daar.
En als je van chocolade houd dan zeker de Cadbury fabriek :D
<<

Sugarfall

Kletskop

Bericht 05 Sep 2014 12:11

Londen is inderdaad heel leuk tijdens kerst. Ik dacht altijd dat het overhyped zou zijn, maar het is echt heel leuk! Ik vond zelfs de drukte op Oxford street heel leuk haha. En Stockholm is ook mooi en leuk rond de kerst.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2014 13:21

Wij hebben zelf besloten om naar Boedapest te gaan. Je hebt daar verschillende kerstmarkten en shoppingcenters. Daarnaast is er zoveel te doen in Boedapest (zie mijn reisrubriek). Ik ben zelf erg benieuwd naar de stad in die periode van het jaar. Ik ben echt gek op deze stad :heart:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem287

Bericht 05 Sep 2014 15:01

Dublin kun je ook overwegen!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Sep 2014 17:10

Wenen! Rond die tijd heb je overal de Christkinderlmarkten met heerlijke punsch en andere lekkernijen en ik vind het gewoon een sprookjestad in december
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 05 Sep 2014 17:17

Praag is ook mooi en Budapest inderdaad.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 05 Sep 2014 18:18

Siamsa schreef:Dublin kun je ook overwegen!

Dit wilde ik ook zeggen! Geen idee hoe het met kerst is, maar het is een heerlijke stad en de mensen zijn zo aardig! Ik denk dat je je daar heel prettig voelt in je eentje (wil er zelf ook nog eens alleen heen).
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem125

Bericht 05 Sep 2014 18:23

Oja, Kopenhagen is ook een fijne stad, ook heel vriendelijke mensen. Ik voelde me daar absoluut op mijn gemak toen ik er alleen was.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2014 18:55

Ik ben vlak na Kerst eens in Parijs geweest en het was echt zo magisch. Het was ook nog een paar dagen 20 graden! Heb er ontzettend van genoten. Overal lichtjes, fijne sfeer...ooooh ik wil terug!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Sep 2014 19:03

Talinn lijkt me ook supermooi rond die tijd.
<<

Anoniem187

Bericht 05 Sep 2014 19:16

Het gaat Londen worden! Tickets zijn niet heel duur, nu nog een hotel. Welke wijken wel en welke wijken niet? Wat ik belangrijk vindt: er moet rondom het hotel 's avonds ook wat te beleven zijn zodat ik niet overal met de bus of metro heen hoef. Dit vind ik 's avonds alleen niet heel erg prettig.. Overdag boeit me dat niet :)
<<

Anoniem187

Bericht 05 Sep 2014 19:18

Peyton schreef:Wij hebben zelf besloten om naar Boedapest te gaan. Je hebt daar verschillende kerstmarkten en shoppingcenters. Daarnaast is er zoveel te doen in Boedapest (zie mijn reisrubriek). Ik ben zelf erg benieuwd naar de stad in die periode van het jaar. Ik ben echt gek op deze stad :heart:

Budapest trekt me om de éen of andere reden niet. Ik heb alleen geen idee waarom niet. Ga me er toch eens in verdiepen. Wie weet is het iets voor op mijn wish-list :)
<<

Anoniem187

Bericht 05 Sep 2014 19:19

Marsy31 schreef:Wenen! Rond die tijd heb je overal de Christkinderlmarkten met heerlijke punsch en andere lekkernijen en ik vind het gewoon een sprookjestad in december

Wenen trekt me ook echt absoluut niet hahaha. Ik heb altijd het idee dat daar niets te beleven is..
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 05 Sep 2014 19:24

Serendipity schreef:
Peyton schreef:Wij hebben zelf besloten om naar Boedapest te gaan. Je hebt daar verschillende kerstmarkten en shoppingcenters. Daarnaast is er zoveel te doen in Boedapest (zie mijn reisrubriek). Ik ben zelf erg benieuwd naar de stad in die periode van het jaar. Ik ben echt gek op deze stad :heart:

Budapest trekt me om de éen of andere reden niet. Ik heb alleen geen idee waarom niet. Ga me er toch eens in verdiepen. Wie weet is het iets voor op mijn wish-list :)

Naar aanleiding van de reisrubriek van Peyton ben ik juist erg geïnteresseerd geraakt in Boedapest! Trok me voorheen ook niet. Londen is leuk rondom kerst. Berlijn vond ik ook erg mooi in december! Veel plezier alvast. Leuk dat je dat doet.
<<

Anoniem187

Bericht 05 Sep 2014 19:31

Burgemeester Nicky schreef:
Serendipity schreef:

Naar aanleiding van de reisrubriek van Peyton ben ik juist erg geïnteresseerd geraakt in Boedapest! Trok me voorheen ook niet. Londen is leuk rondom kerst. Berlijn vond ik ook erg mooi in december! Veel plezier alvast. Leuk dat je dat doet.

Oh goed dat je zegt dat er over Boedepest een topic is, ga ik die straks even lezen! Misschien raak ik dan toch enthousiast.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2014 20:54

Dank je wel, BM Nicky! Wat lief!

Ik ben ook niet altijd geïnteresseerd geweest in Boedapest hoor maar werd erg benieuwd naar deze stad en sinds ik er geweest ben, ben ik verliefd op deze stad :heart: Hier is de link van mijn reisrubriek: reisrubriek-11-boedapest-t11198.html

Sowieso trekt Oost-Europa me juist heel erg nu ik in Boedapest ben geweest en voorheen keek ik er niet eens naar, zo zie je maar hoe het kan veranderen haha!

Ben benieuwd wat uiteindelijk je bestemming gaat worden, er zijn zoveel leuke steden in de wereld, alleen Europa biedt al zoveel :D
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Sep 2014 03:35

Haha, in Wenen is juist superveel te doen! Het is de stad van keizerin Sissi, met prachtige paleizen, overal groen, heerlijk eten in de natuur of in een oude herberg met grote potten bier of een boek met een heerlijk weens kopje koffie met taart met uitzicht over de stad, je kunt heel leuk uitgaan, aan het water of in de stad, fijne shoppingstraten, veel cultuur en musea en in de winter zijn er overal lichtjes en sfeer vanwege kerst, ik proef gewoon de chocola en aardbeien punsch met een handje gesuikerde amandelen, mmmmm. Heb er 6 jaar gewoond, magische stad.
Afbeelding
Afbeelding
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Bericht 07 Sep 2014 15:37

Waar niet naartoe..keuze genoeg. Begin dit jaar ben ik naar Vilnius geweest, erg leuke stad. Krakau, Budapest, Riga, Londen, ook allemaal leuk. Misschien ben ik een cultuurbarbaar, maar Berlijn vond ik niet zo super. Kou, (hopelijk) sneeuw en veel lichtjes, prima leuk. Lekker een beetje rond hobbelen, musea bezoeken, drankjes doen, winkelen.
<<

Anoniem187

Bericht 09 Sep 2014 21:13

Het wordt definitief Londen! Ik ga misschien toch niet alleen, een vriendin wil graag mee. Hopen dat zij vrij kan krijgen en anders ga ik alleen (heb ik direct blogs voor mijn weblog die ik wil starten.. Maar dat kan alleen als ik alleen ga).
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties