Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

<<

caribbeanlover

Bericht 06 Aug 2014 18:27

Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Zouden jullie dat doen? Bij Jetair vlieg je naar de Cariben met de Dreamliner en in Economy en Economy + is de stoelverdeling 3-3-3 waardoor de kans groot is dat er een vreemde bij je komt zitten als stel zijnde.
Wij reizen al 10 jaar naar de cariben en altijd zelfs nog met Martinair was het overal 2-4-2 of 2-3-2 dat kan ook. Iig de rijen bij de ramen bestonden uit 2 en daar zaten wij dan ook altijd.
Voor 5 a 6 uurtjes zou ik er opzich geen problemen mee hebben, maar 9,10 a 11 of langer zit ik daar niet op te wachten.
Als ik alleen zou reizen, dan zou ik niet veel keuze hebben en het niet zo erg vinden. Nu eigenlijk wel omdat mijn man en ik naast elkaar willen zitten zonder iemand ernaast of erger er tussenin.
Bovendien en dat is blijkbaar een veel voorkomend probleem heb ik nogal last van gas in mijn buik tijdens het vliegen als je begrijpt wat ik bedoel.

Premium Club kan je bijboeken, maar is € 99,50 voor een enkele reis dus wel heel duur vind ik. De indeling is daar 2-3-2.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Aug 2014 18:33

Re: Naast een vreemde zitten in het vliegtuig?

Tja, ik heb nog niet echt vaak de keuze gehad om zelf een stoel te kiezen.
Afgelopen najaar met mijn moeder naar Jordanie geweest. Van de 4 vluchten die we hadden ( overstap) hebben we er 1tje naast elkaar gezetten. Bij de andere konden we niet eens kiezen en zaten we gewoon rijen van elkaar af. We probeerde wel te ruilen zodat we in de buurt zaten, maar dat lukte ook net echt.
Hierdoor op de heenweg tussen twee turkse mannen in komen te zitten ( ik zat in het midden 3-3).
Met andere vluchten had ik prijsvechters als maatschappij en dan kan je ook niet echt kiezen. Tja het is jammer, maar ja die paar uur overleef ik wel en anders ga ik lezen/luister ik muziek of slaap ik.

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Aug 2014 18:33

Ik laat mijn man altijd naast die vreemde zien. :angel:
<<

Anoniem173

Bericht 06 Aug 2014 18:34

Dat gas is ook vervelend voor degene achter je dus dat zou ik niet uit vinden maken met een vreemd iemand naast je :palm:

Maar ach die 10 uurtjes kun je toch wel naast een vreemd iemand zitten? Misschien is die perSoon heel aardig en kun je er nog gezellig mee kletsen.
<<

Anoniem85

Bericht 06 Aug 2014 18:46

Ik heb bijna alleen nog maar gevlogen met 3-3 indeling.
Of de stoel bleef leeg, of er zat iemand naast die dan gezelschap aan de andere kant had. Heb het nooit als vervelend ervaren.

Vroeger als gezin met 4 zat ook iemand van ons in die andere rij, nooit als probleem ervaren.

En dat scheet probleem is ook vervelend voor de mensen achter je inderdaad.

Ik zou nooit zoveel bij betalen om alleen te zitten met je man
<<

Anoniem122

Bericht 06 Aug 2014 18:57

Ik heb tijdens mijn vlucht van en naar Bangkok (4 vluchten, overstap in Abu Dhabi) veel geluk gehad en ook strategisch mijn stoel gekozen bij een 3-4-3 indeling.
Op het eerste gedeelte Ams - Abu Dhabi was het 2-4-2 en had ik dus wel iemand naast me. Was 6 uurtjes. Op mijn tweede vlucht was het een 3-4-3 indeling, alleen de laatste 3 rijen was 2-4-2. Heb express die stoel geboekt, en die naast me bleef ook leeg.
Op de terug vlucht weer 3-4-3 en precies hetzelfde gedaan, een ook die stoel bleef leeg naast me. En op de laatste vlucht was het weer 2-4-2, maar daar kon ik niet van te voren een stoel boeken want was met andere Airline. En had ik dus iemand naast me, maar was het hele midden stuk van het vliegtuig leeg (Dus rij 1 tot 30 ofzo). Ze hadden iedereen achterin het vliegtuig een stoel gegeven, en bij het inchecken was er volgens de mevrouw bij de incheckbalie geen raamstoel meer vrij :S Mocht na het opstijgen wisselen van plek en had in principe een hele rij voor mezelf, en voor me niemand en achter me ook niemand.

Heb dus echt geluk gehad, maar als het niet zo was geweest was het ook pech geweest. Je hebt er vaak toch niks over te zeggen. Al kan je bij Arke nu wel een Duo stoel boeken, dan kan je voor 25 euro de stoel naast je afboeken. Als het vliegtuig dan niet vol zit, houden ze die stoel voor je vrij. Anders krijg je je geld terug.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 06 Aug 2014 19:01

Dat maakt mij vrij weinig uit, heb zo vaak naast 'vreemde' mensen gezeten en zo vreemd zijn ze meestal niet hoor.
#teammaple🍁
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Aug 2014 19:19

ik wil altijd een stoel bij het raam laat mijn man naast een vreemde zitten haha. Of zoals dit jaar waren we met z'n vieren en hadden we gewoon 3 en toen gangpad en daar zat de andere
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Aug 2014 19:21

Ik vind het niet zo erg maar wij vliegen ook nooit zo lang. Twee jaar geleden zat ik naast een heel leuk meisje, we hebben de hele reis heel gezellig gekletst. De tijd vloog (haha) voorbij :)
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Aug 2014 19:32

Ik zou me er denk ik niet zo druk om maken, maar ik heb dan ook nog nooit langer dan 3u gevlogen.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Aug 2014 19:39

Ik vlieg meestal alleen, heb ook lange stukken naast onbekenden gezeten. Tja ik heb er weinig last van.

Laatst zat ik op een korte vlucht met mijn vriend ook 3-3 zaten we beide aan het gangpad maar zo dus wel naast elkaar. Ik heb uiteindelijk wel meer met de onbekenden naast me gesproken, waren gezellige mensen.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Aug 2014 19:39

Ik reis zo veel alleen dus ik vlieg ook vaak alleen. Maakt me echt niets uit naast wie ik zit. Behalve die kerel die telkens in z'n slaap z'n hand op mijn schoot liet vallen. Ieuw.
<<

Anoniem222

Bericht 06 Aug 2014 19:41

Oh boeie. Ik zat vanuit Kaapstad naar huis naast een dronken oude vent die rook alsof hij net een uurtje in een ongeventileerd rookhok had doorgebracht maar zelfs daar heb ik na de eerste 5 minuten geen last meer van gehad.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Aug 2014 20:02

Silly One, 10 a 11 uur vind ik geen paar uur voor mezelf dan he.

AM, Ik vind dat ik last heb van veel tijdens vliegen erg vervelend, maar heb wel een gelezen dat veel meer mensen er dan last van hebben. Qua last valt het erg mee, want in de bus heb ik het wel eens geroken van een ander en daar blijft het hangen in een vliegtuig amper aangezien ik het wel eens aan mijn man gevraagd heb. Ik vind het niet fijn ondanks dat je het amper merkt, heb onderzoeken gedaan en er kwam niks uit.

Sun, Wij betalen altijd om naast elkaar te zitten en eigenlijk is het belachelijk dat ze daar geld voor vragen je hebt immers als betaald voor de vluchten. In het begin deden we dat niet en zaten we alsnog naast elkaar. Ik wilde het eens gokken volgens mij 2 jr geleden, maar mijn man wilde dat niet. Wellicht dit jaar wel!

Tuk Tuk, reisde jij alleen? Zo ja, dan maakt het mij zoals ik zei ook niet echt veel uit. Ben ooit alleen naar Amerika geweest en tja toen had ik geen keuze.

Marin, Lief toch! :razz:

Harrison, Bah wat goor zeg! Ze mogen dronken mensen weigeren he mbt overlast en je had het kunnen melden.
<<

Anoniem147

Bericht 06 Aug 2014 20:03

Haha ik ben daar echt vies van. Erg hoor hahaha. Mijn vriend wil ook liever niemand naast hem. Voor ons echt reden om op de achterste 4 rijen te zitten (meestal 2-4-2) omdat het vliegtuig smaller wordt. Of klm premium te boeken en dan naast de keuken te zitten. Dan heb je geen raam maar heb je 3-2-keuken.

Bij arke kun je wel een extra stoel boeken voor 25 euro op jou rij. Dan hoor je 24 uur van te voren of die plek leeg is. Als hij toch vol zit krijg je je geld terug. Maar dat risico vind ik al geoot haha. Dan liever achterin economy.
<<

Anoniem152

Bericht 06 Aug 2014 20:03

Geen problemen mee. Vaak leidt het ook tot hele leuke gesprekken.

Behalve die ene keer dat ik naast een hele dikke kerel zat. 11 uur lang tussen het raam en die man ingeklemd zitten zag ik niet zo zitten, ik heb toen om een andere plek gevraagd (en ook gekregen).
Laatst gewijzigd door Anoniem152 op 06 Aug 2014 20:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem147

Bericht 06 Aug 2014 20:04

Ik hou er in de bioscoop al niet van.. Dan moet je die armleuning delen hmpff stom haha.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Aug 2014 20:08

Ik had toevallig deze week nog contact met een gezellige meneer waar ik notabene 7 jaar geleden mee in het vliegtuig heb gezeten. Het was maar een klein berichtje, maar toch leuk dat ik ben blijven hangen. Ik vind dat niet zo erg.
<<

Bacio

Kwebbel

Bericht 06 Aug 2014 20:09

Chava schreef:Geen problemen mee. Vaak leidt het ook tot hele leuke gesprekken.
Eens! Vooral als je helemaal alleen zit en je reispartner totaal ergens anders (die dan af en toe langs komt om te kletsen). Dan gaan mensen allemaal vragen aan je stellen. De kans is toch heel groot dat je naast je man zit? Dan kun je in elk geval met hem kletsen. Maakt toch niet zoveel uit wie daar dan nog bij zitten?
<<

Bacio

Kwebbel

Bericht 06 Aug 2014 20:11

ps scheten ruik je in het vliegtuig na het eerste uur niet. Heeft te maken met de luchtdruk.
<<

Anoniem147

Bericht 06 Aug 2014 20:16

61 of 62 kj zijn echt ideaal. Bij die eerste 2 zit gaat geheid mensen staan door de ruimte die daar is. En rij 63 wil bijna niemand. Wel de k j kant anders zit je bij de toiletten, dat wil je echt niet 10 uur lang.

Afbeelding
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Aug 2014 20:20

Dat maakt me echt geen bal uit, of ik nou alleen of met m'n vriend of een vriendin vlieg. Heb bijna alleen maar op lange vluchten in 3 - 4 - 3 indeling gevlogen en ook heel vaak dan een middenplek gehad. Soms bijna geen contact gehad met buurman/buurvrouw maar ook wel eens hele leuke gesprekken gehad! En idd, ook de mensen direct voor en achter je zullen last hebben van eventuele gassen die uit je buik moeten, dus daarvoor maakt het niet echt uit :-)
<<

Anoniem119

Bericht 06 Aug 2014 20:38

Toch zijn die 63 K en J betaalde voorkeurstoelen zoals je ziet. Ik vind dat ook wel chill, niemand achter me.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Aug 2014 20:39

Ik zit liever naast iemand die ik ken, maar ik heb ook al vaak naast onbekende gezeten. Met mijn zus zaten wij met vier stoelen naast elkaar en wij zaten in de middelste twee, heel fijn op een 14 uur durende vlucht steeds te moeten vragen of je naar de w.c. mag (en vooral als ze liggen te slapen). Maar ik ga er geen extra geld voor betalen, dan zit ik maar naast een vreemde, zo erg is dat inderdaad niet.
<<

Anoniem147

Bericht 06 Aug 2014 20:42

Marin schreef:Toch zijn die 63 K en J betaalde voorkeurstoelen zoals je ziet. Ik vind dat ook wel chill, niemand achter me.

Best gek eigenlijk want volgens seatguru kan die stoel niet even ver naar achter als de rest. Haha ik ben echt een nerd, check altijd de beste plek in economy, ook met rampen etc. Wat het veiligste is haha. Geeft mij rust. Maar goed ik ben ook behoorlijk vliegangstig.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties