Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Dubbel gevoel mbt hotel.

<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mrt 2014 15:20

Dubbel gevoel mbt hotel.

Wij zijn in 2006 naar een goed hotel geweest in Mexico en dat was toen onze beste vakantie ooit. Toen hadden ze gelukkig nog geen dolfijnen op het resort waar je mee kan zwemmen, maar sinds een aantal jaren wel. Ze leven niet eens in natuurlijk water, maar in een zwembad wat veels te klein is en ze hebben geen schaduw.
Ik heb er een paar jaar geleden ook een topic over geopend hoe jullie erover dachten om daar wel of niet heen te gaan. Het is een resort wat bestaat uit 3 gedeeltes, wij zaten toen in het meest eenvoudigste gedeelte wat al luxe zat was. Het gekke is nu (volgens mij zag ik dat vorig jaar ook) dat het meest luxegedeelte voordeliger is dan de minst luxe. Op foto's kan ik zien dat sommigen gebouwen waar de kamers zich in bevinden op de dolfijnen neerkijken dus daar zou ik sowieso niet willen zitten.
De meeste weten hoe ik ben mbt dieren ed en zullen het wellicht raar vinden dat ik er aan denk, dat wil niet zeggen dat ik er perse heen wil. Wij boeken vrij op het laatste moment en met name vorig jaar heb ik gemerkt dat er amper nog goede keuzes waren mbt onze wensen. We konden kiezen tussen een minder goed hotel voor een schappelijke prijs of een betere voor ruim boven ons budget waar we dus ook voor gekozen hadden. Da's best zonde, maar die kans lopen we als we zolang wachten. Daar bovenop komen ook nog de kosten voor comfort class wat wij altijd willen en iets meer dan € 200,00 voor het verblijf van onze hond.
Nu is dit hotel waarvan we toen al zeiden best terug te willen ietsje boven ons budget. Dat de dolfijnen er zijn staat me tegen aangezien het geld van iedere gast daar ook aan besteed wordt dus op die manier draag je ongemerkt bij aan het bestaan en blijven houden van ze daar.
De kans dat ik me ga ergeren is dus groot, maar dat doe ik ieder jaar zowat als ik weer zwerfhonden zie. Zo liepen er 2 jaar geleden honden op het terrein wat ik zielig vind en die ik het liefst wilde meenemen. Mijn man en ik hebben daar dan ook soms mot over. Feit is dat dat hotel de honden niet daarheen heeft gehaald wat met de dolfijnen wel het geval is.
In die landen kan je overal met ze zwemmen en lijkt het onderhand ''normaal'' te zijn.
Wat zouden jullie doen? Kiezen voor een hotel waarvan je weet dat het goed is? Of kiezen om er niet heen te gaan ivm de dolfijnen? Kies ik voor mezelf/ons wat de dolfijnen toch niet begrijpen? Of denk ik aan hun die er anders toch wel blijven? Overigens waren er bij elk hotel op 1 na in die 10 jaar dat we naar de Cariben zijn geweest fotografen met dieren waarmee je op de foto kon wat ik natuurlijk nooit gedaan heb. Heb het hotel van vorig jaar gemaild en gevraagd waarom ze dat doen en of ze er niet mee konden stoppen. Dat kon niet omdat ze een contract hebben of dat het los staat van het hotel ofzo, iig ze weigeren kon niet.
Als we niet gaan, dan zullen er jaar in jaar uit gasten heen blijven gaan dus daarmee gaan ze niet weg.
Ik wil proberen iets te zoeken naar onze wensen en voor ons budget en niet zo idioot hoog er boven zitten zoals vorig jaar. Bovendien hebben we beide ons paspoort laten vernieuwen, mijn portemonnee is gestolen waardoor ik opnieuw mijn rijbewijs moest kopen/vernieuwen en we zijn maandag naar de dierenarts geweest wat bijna € 200,00 was wat overigens nodig was. Ik wil niet zielig overkomen, maar dat is bij elkaar toch wel een aardig bedrag (voor ons iig). Dus een vakantie met de kosten van vorig jaar is niet zo slim.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Mrt 2014 16:10

Re: Dubbel gevoel mbt hotel.

Je zult dat voor je zelf moeten beslissen. Door erheen te gaan draag je toch bij aan het dierenleed. Of dat belangrijker is dan de prijs en kwaliteit, is een keuze die je alleen zelf kan maken.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Mrt 2014 16:11

Ik zou mijn gevoel volgen en ivm de dolfijnen niet gaan. Principes zijn voor mij erg belangrijk. Bovendien; Kans is groot dat je je gaat ergeren, dat is niet gezellig voor jezelf en je man. Daarnaast is er geen garantie dat deze vakantie zo succesvol zal zijn als de vorige keer, of de kwaliteit verder nog hetzelfde is of niet. Ik zou voor een alternatief gaan, maar ik ben er verder niet bekend om je een leuk hotel aan te raden.
L2014 & H2017
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Mrt 2014 16:16

Ik zou kiezen voor een ander hotel. Ik denk dat jij je er aan gaat ergeren. En misschien vald het deze vakantie heel erg tegen.
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 27 Mrt 2014 16:39

Ik zou ook je gevoel volgen. Een vakantie is om te ontspannen, niet om je te ergeren. Als je dat op voorbaat al denkt te gaan doen, zou ik jezelf daarvoor behoeden. Vraag jezelf af: Wil je echt naar een hotel waar je niet compleet achter staat? Je gaat daar voor je lol heen toch? Dan kan je maar beter ook zorgen dat je het ook echt leuk vindt! Ik zou zeker kijken of je voor een hotel kunt gaan waar je wel helemaal achter staat, dan geniet je waarschijnlijk veel meer, en da's het geld dubbel en dwars waard!
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mrt 2014 16:54

Jullie hebben wel gelijk idd en bovendien is de totaalprijs nog vrij hoog omdat CC vliegen veel duurder is dan voorgaande jaren. Het gekke is dat bij Vakantiediscounter die prijzen een stuk lager liggen en dat terwijl je dan ook met Arkefly vliegt.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mrt 2014 16:55

Caulfield schreef:Je zult dat voor je zelf moeten beslissen. Door erheen te gaan draag je toch bij aan het dierenleed. Of dat belangrijker is dan de prijs en kwaliteit, is een keuze die je alleen zelf kan maken.

Da's waar wat je zegt mbt bijdragen, maar dat doe ik ongemerkt ook als er fotografen met dieren komen ook al doe ik daar nooit aan mee. Het hotel betaald zulke mensen ook en oa met het geld van de gasten. Ik ben eigenlijk best wel gemeen nu.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Mrt 2014 17:07

Ik zou het positief proberen te zien; je bent nu niet gemeen, maar je kunt juist iets goeds doen: door achter je principes te blijven staan en niet naar zo'n hotel met dolfijnen te gaan.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mrt 2014 17:21

Absoluut. Nee, ik wil al niet meer (voor alsnog) en we hebben nog zolang de tijd. Wie weet komt er een leuke aanbieding aangelopen.
<<

Anoniem187

Bericht 27 Mrt 2014 17:27

Je moet op je eigen gevoel afgaan. Wíl je in een hotel zitten waar ze dolfijnen houden terwijl dat zo tegen je gevoel in gaat??
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Mrt 2014 17:43

Ik denk dat jij er later spijt van gaat krijgen als je toch gaat en dan die dolfijnen ziet, dus ik zou het niet doen
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mrt 2014 18:00

Denk ik ook.
<<

Anoniem187

Bericht 27 Mrt 2014 18:07

Niet doen, je laatste post zegt al genoeg.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mrt 2014 18:09

Ik had het hotel op FB meerdere keren dezelfde vraag gesteld daarover en kreeg steeds geen reactie. Het laatste bericht dateerde uit 2013 ik dacht maart dus ze kijken er niet meer. Heb ze nu gemaild waarom ze perse dolfijnen daar hebben en dat het dierenuitbuiting is.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 27 Mrt 2014 18:19

Ik zou als ik jou was niet gaan, met name vanwege de dolfijnen. Ik kan me herinneren dat jij ook de docu The Cove hebt gezien, maar misschien vergis ik me, en heb ik hem ooit aangeraden al dan niet onder een andere forumnaam.
Anyway, ik zou het niet doen, blijf bij je gevoel en je principes.
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mrt 2014 21:51

Ik heb die docu niet gezien, maar ken het wel. Durf dat niet aan! Ik wil er al niet meer heen, want daar komt geheid gezeik van. Ik zou het dan niet willen zien en het uit de weg gaan. Doordat het zo'n groot resort is rijden er treintjes om gasten te vervoeren. De kans dat ik het dan wel zie bijv. omdat iemand daar afgezet wil worden is er dus en dan zie ik het alsnog wat ik niet wil. Hopelijk komt er een leuke aanbieding, we zien wel.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2014 14:28

Als jij het welzijn van die dieren zo belangrijk vindt, dan zou ik het behoorlijk hypocriet vinden als je wel naar dat hotel zou gaan.
Laatst gewijzigd door Plien op 28 Mrt 2014 19:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2014 14:53

Ik zou mijn gevoel volgen en niet naar het hotel gaan. Wat jij hebt met zwerfhonden heb ik ook met zwerfdieren, zou ze het liefst mee willen nemen en ze een goed thuis willen geven, kan het daar echt moeilijk mee hebben dat ik ze niet mee kan/mag nemen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Mrt 2014 15:39

Zwerfhonden zijn ook zwerfdieren vandaar de naam :eyes:

Plien, je hebt gelijk.
<<

Anoniem253

Bericht 28 Mrt 2014 16:41

Er zijn in Mexico genoeg resorts.. Daar moet vast nog iets anders voor jullie bij zitten. Ik kan je de riu palace aanraden.. Geweldig!
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Mrt 2014 17:05

Dank je voor je tip, maar Riu geeft niet mijn voorkeur. Bedoel je ''Riu Palace Mexico'' zoals die voluit heet? Er is ook een ''Riu Palace Riviera Maya'' om het even makkelijk te houden..........not. Lastig vind ik dat dat veel hotels namen hebben die op elkaar lijken dus waar hetzelfde woord in verwerkt is. Naar die eerst genoemde is Debby Pfaf met haar gezin geweest. Het zag er super mooi uit, maar veels te groot. Vind het wel knap hoor als je zo'n immens hotel kan ontwerpen. Ik vind die losse gebouwtjes waar de kamer in zijn veel leuker, dat geeft echt een resort gevoel niet 1 groot gebouw waar alles zo recht toe aan is. Vaak heb je dan ook geen tuinen met allerlei paadjes, vijvers ed. Ze worden wel resorts genoemd, maar dat vind ik ze niet. We zijn 1x naar een Riu op de DR geweest was prima, maar niet super. Het was dan ook een van de mindere qua luxe. Ik vind ze te massaal, veels te groot en ouwbollig alhoewel sommigen een nieuwe aankleding hebben. Het nadeel is ook dat ze geen parasols op het strand hebben en je het moet zien te doen met het beetje schaduw van de bomen waar nog voldoende zon doorheen komt. Ik sta er wel voor open,maar liever niet.............sorry. Riu's met het woordje Palace erbij zijn met wat luxer dan de standaard Riu's en dus te duur voor ons. Wij moesten een aantal jaren geleden noodgedwongen een nacht extra in Mexico verblijven omdat het vliegtuig niet kon vertrekken. Het hele vliegtuig werd ondergebracht in Riu Palace Las Americas en Riu Cancun. Wij zaten in die 1e genoemde. Was super luxe, goed eten, mooie kamer, helaas zonder balkon (we zaten dacht ik 8 hoog zal wel daarom zijn). Die andere was minder luxe omdat er geen Palace bij staat, zal ook prima zijn geweest hoor. Ja er is idd genoeg keuze in Mexico, maar het ging nu even om dit hotel snap je. We zijn er al 5x geweest en we willen beiden graag eens naar Jamaica. Helaas liggen die prijzen wat hoger voor hetgeen wat wij willen dus hopen we op een leuke meevaller.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 29 Mrt 2014 01:39, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2014 19:20

caribbeanlover schreef:Zwerfhonden zijn ook zwerfdieren vandaar de naam :eyes:

Plien, je hebt gelijk.

Weet ik maar ik bedoel ook katten enzo.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Mrt 2014 01:02

Ik houd niet van katten en zal ze ook never nooit nemen, maar op vakantie geef ik ze wel eten en drinken als ik ze zie.
<<

Anoniem253

Bericht 29 Mrt 2014 15:02

Ik bedoel idd de riu palace mexico. Het is echt een prachtig hotel met luxe kamers en mooie tuinen.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Mrt 2014 16:15

Prachtig duur! :^^:
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties