Dubbel gevoel mbt hotel.
Ik heb er een paar jaar geleden ook een topic over geopend hoe jullie erover dachten om daar wel of niet heen te gaan. Het is een resort wat bestaat uit 3 gedeeltes, wij zaten toen in het meest eenvoudigste gedeelte wat al luxe zat was. Het gekke is nu (volgens mij zag ik dat vorig jaar ook) dat het meest luxegedeelte voordeliger is dan de minst luxe. Op foto's kan ik zien dat sommigen gebouwen waar de kamers zich in bevinden op de dolfijnen neerkijken dus daar zou ik sowieso niet willen zitten.
De meeste weten hoe ik ben mbt dieren ed en zullen het wellicht raar vinden dat ik er aan denk, dat wil niet zeggen dat ik er perse heen wil. Wij boeken vrij op het laatste moment en met name vorig jaar heb ik gemerkt dat er amper nog goede keuzes waren mbt onze wensen. We konden kiezen tussen een minder goed hotel voor een schappelijke prijs of een betere voor ruim boven ons budget waar we dus ook voor gekozen hadden. Da's best zonde, maar die kans lopen we als we zolang wachten. Daar bovenop komen ook nog de kosten voor comfort class wat wij altijd willen en iets meer dan € 200,00 voor het verblijf van onze hond.
Nu is dit hotel waarvan we toen al zeiden best terug te willen ietsje boven ons budget. Dat de dolfijnen er zijn staat me tegen aangezien het geld van iedere gast daar ook aan besteed wordt dus op die manier draag je ongemerkt bij aan het bestaan en blijven houden van ze daar.
De kans dat ik me ga ergeren is dus groot, maar dat doe ik ieder jaar zowat als ik weer zwerfhonden zie. Zo liepen er 2 jaar geleden honden op het terrein wat ik zielig vind en die ik het liefst wilde meenemen. Mijn man en ik hebben daar dan ook soms mot over. Feit is dat dat hotel de honden niet daarheen heeft gehaald wat met de dolfijnen wel het geval is.
In die landen kan je overal met ze zwemmen en lijkt het onderhand ''normaal'' te zijn.
Wat zouden jullie doen? Kiezen voor een hotel waarvan je weet dat het goed is? Of kiezen om er niet heen te gaan ivm de dolfijnen? Kies ik voor mezelf/ons wat de dolfijnen toch niet begrijpen? Of denk ik aan hun die er anders toch wel blijven? Overigens waren er bij elk hotel op 1 na in die 10 jaar dat we naar de Cariben zijn geweest fotografen met dieren waarmee je op de foto kon wat ik natuurlijk nooit gedaan heb. Heb het hotel van vorig jaar gemaild en gevraagd waarom ze dat doen en of ze er niet mee konden stoppen. Dat kon niet omdat ze een contract hebben of dat het los staat van het hotel ofzo, iig ze weigeren kon niet.
Als we niet gaan, dan zullen er jaar in jaar uit gasten heen blijven gaan dus daarmee gaan ze niet weg.
Ik wil proberen iets te zoeken naar onze wensen en voor ons budget en niet zo idioot hoog er boven zitten zoals vorig jaar. Bovendien hebben we beide ons paspoort laten vernieuwen, mijn portemonnee is gestolen waardoor ik opnieuw mijn rijbewijs moest kopen/vernieuwen en we zijn maandag naar de dierenarts geweest wat bijna € 200,00 was wat overigens nodig was. Ik wil niet zielig overkomen, maar dat is bij elkaar toch wel een aardig bedrag (voor ons iig). Dus een vakantie met de kosten van vorig jaar is niet zo slim.