Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hotel: wat vragen

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Sep 2014 22:42

Hotel: wat vragen

Nav. een overnachting in een hotel vorige week zat ik me wat dingen af te vragen waar bv Pippa of andere mensen die in een hotel werken waarschijnlijk wel een antwoord op hebben en zat me af te vragen wat anderen doen.

Ik hang die hanger met "Don't disturb" eigenlijk alleen maar aan de buitenkant van de deur als ik echt lang wil uitslapen, de hele ochtend niet gestoord wil worden. Ik heb er vrijdagavond dan ook geen moment aan gedacht om dit op te hangen terwijl het wel enigszins irritant was dat op zaterdagochtend de schoonmaakster al om 09.00 uur aan de deur klopte. Vooral ook omdat ik er maar 1 nachtje bleef dus dat ik eigenlijk dacht dat die schoonmaakster pas zou komen nadat ik uitgecheckt was.

Op wat voor tijdstip begint de schoonmaakster eigenlijk? Beginnen die gewoon op een bepaalde verdieping? of krijgen ze een lijst met gasten die die dag al uitgecheckt hebben? Krijgen ze sowieso een lijst met gasten die die dag gaan uitchecken en wordt dan door bv de receptie / het systeem ook doorgegeven dat iemand uitgecheckt is? Of gaan ze gewoon kamer voor kamer bij langs? Hoe vaak wordt er normaal gesproken stof gezogen? En beddengoed gewisseld? Ik had een kamer met 2 aparte bedden waar ik alleen verbleef verwisselen jullie dan ook het beddengoed van het andere bed als ik er bv een tas op heb gegooid, even op gelegen heb? Of alleen maar als er duidelijk iemand in geslapen heeft?

Wanneer hangen jullie als hotelgast die hanger met "don't disturb" op? Elke nacht als je tot bv 9 uur wilt slapen? of verwacht jij op dat tijdstip ook nog niet de schoonmaakster aan de deur?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem86

Bericht 11 Sep 2014 20:56

Re: Hotel: wat vragen

Ik kan je overal antwoord op geven!

Wij krijgen een lijst van de receptie met alle kamers en daarop kunnen wij zien wie blijven en vertrekken. Dit verdeel ik onder alle dames die die dag aan het werk zijn, en veel hebben een eigen afdeling.

Doordeweeks gaan ze om 9 uur naar boven, op zaterdag om 10 uur en op zondag om 11 uur. Ze beginnen met c/o waarvan we zeker weten dat ze uitgecheckt zijn, maar daarna gaan ze verder en kloppen ze netjes aan op de kamers.

Stofzuigen gebeurd bij ons dagelijks op alle kamers, maar je hebt ook hotels waar het om de dag is, of alleen bij c/o. Bedden om de drie dagen, of gasten moeten er om vragen. Bij blijvers worden alleen de beslapen bedden verschoond, bij c/o worden ook bedden waar koffers ofzo op gebleven hebben verschoond . Ze hebben 20 minuten voor een gehele kamer.

Ik hang hem zelf op als ik uit wil slapen of niet wil dat ze op m'n kamer komen voor ik uitgecheckt ben ivm met m'n eigen spullen die daar dan liggen om ingepakt te worden.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Sep 2014 22:13

Pippa : bedankt voor de reactie/antwoorden. Ik had er eerder eigenlijk nooit zo bij nagedacht hoe dit alles werkte.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Sep 2014 10:48

Pippa, begrijp ik het nu goed dat de bedden niet dagelijks verschoond worden? Dus dat je het risico loopt dat je op een bed ligt waar al 2 verschillende mensen op hebben gelegen?
<<

Anoniem321

Bericht 12 Sep 2014 10:59

Hope, dat lijkt mij toch niet. Ik denk dat ze alleen om de zoveel dagen verschonen als de gasten langer blijven.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Sep 2014 11:07

Vast een domme vraag, maar wat is c/o?
<<

Anoniem86

Bericht 12 Sep 2014 11:27

Haha nee als een gast meer dan een nachtje blijft op dezelfde kamer wordt z'n bed niet iedere dag verschoond! Voor nieuwe gasten uiteraard wel. Een c/o is een check out, een gast die vertrekt.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Sep 2014 11:59

Ah ok. Leuk om te lezen, vroeg het me ook wel eens af inderdaad.

Ik hang trouwens de hanger op als ik langer wil slapen of niet wil dat schoonmakers al m'n kamer inkomen om wat voor reden dan ook. Heb wel eens gehad in Azië dat er heel vroeg als een schoonmaakster binnen wilde komen, dus sindsdien hang ik dat hangertje altijd aan de deur. Was het laatst alleen wel eens vergeten weg te halen toen ik de deur uitkwam, dus toen ik 's avonds laat binnenkwam was er niemand geweest, terwijl we wel schone handdoeken wilden, dat was niet zo handig haha.
<<

Anoniem86

Bericht 12 Sep 2014 12:06

Wij laten altijd een bericht naar de kamer sturen of ze service of handdoeken willen. En anders kan het altijd bij de receptie gevraagd worden, daar is ook als je het zegt bekend dat er geen service op jouw kamer is geweest ivm met dnd kaartje!
<<

Anoniem86

Bericht 12 Sep 2014 12:07

En als je schone handdoeken wil moet je ook zorgen dat ze op de grond oid liggen want als je ze ophangt gaan wij er vanuit dat je ze hergebruikt!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Sep 2014 12:16

Ja we hebben het later alsnog bij de receptie weten te regelen gelukkig, dat was heel fijn!

Ik leg wel altijd handdoeken op de grond inderdaad als ik schone wil, maar soms dan worden ze ook weggehaald terwijl ze aan een haakje hingen of over een stang, dat vind ik dan wel echt stom!
<<

Anoniem86

Bericht 12 Sep 2014 12:25

Klopt, het systeem is helaas niet waterdicht met alle kamerdames hahaha.. Helaas, het is voor het milieu gewoon beter om te recyclen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Sep 2014 16:28

Het lijkt mij echt leuk werk om een weekje te proberen. Al die verschillende spullen en vrolijke mensen.

Afgelopen vakantie werd de kamer pas aan het eind van de middag schoongemaakt. Vond ik echt ideaal, hele dag met je zandvoeten naar binnen maar als je je klaar wil maken voor de avond dan kan dat zonder weer overal zand te krijgen.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Anoniem86

Bericht 20 Sep 2014 20:55

Dat kun je bij ons aanvragen, late schoonmaak, sommige vinden het ideaal inderdaad.

En welk werk bedoel je? En welke vrolijke mensen haha?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Sep 2014 23:42

Kamermeisje :) En de vrolijke mensen zijn de hotelgasten.
R. 2013💙
D. 2016💜

Terug naar Reizen & vakanties