Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Parijs

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 20 Sep 2014 10:24

Parijs

In de herfstvakantie gaan mijn man en ik samen naar Parijs. Trein en hotel zijn al geboekt. We hebben maar twee dagen om de stad te bezoeken (eigenlijk veel te weinig, maar ja) en daarom wil ik me vooraf goed orienteren zodat we de tijd optimaal kunnen benutten. Wat zijn nou absolute must-sees en waar kun je lekker en betaalbaar eten? Eiffeltoren wil ik sowieso doen, aangezien ik nog nooit in Parijs ben geweest (best stom eigenlijk, aangezien ik zo'n beetje heel Europa al heb gehad en dan iets wat eigenlijk zo dichtbij ligt nog niet).
Ik heb de reisrubriek van Tabbie al gelezen en daar had ik al veel aan, maar ik zou nog wel meer tips willen. Oh en tips voor shoppen hoeft niet, dat vind ik zonde van de tijd aangezien we maar kort hebben.
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 20 Sep 2014 16:58

Re: Parijs

Boek tickets van te voren voor de eiffeltoren
Bezoek de grande mosquee
Je hebt nu ook grouponsdeals om paris met in eend te bezoeken (2cv)
Boottochtboeken via internet in goedkoper

Ga eten in quatier latin, rue mouffetard of in restaurant chartier. Een leuk lekker Marokkaans restaurant ( als je er van houdt) LE mechiou de prince in quatier latin
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Sep 2014 17:50

Van te voren boeken voor de Eiffeltoren waren we inderdaad ook van plan. Auto huren is niet echt wat voor ons, we gaan namelijk speciaal niet met de auto. Verder alvast bedankt voor de tips! Meer tips zijn welkom!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Sep 2014 13:22

Ik denk eerlijk gezegd dat je met de reisrubriek van Tabbie en beetje googlen naar de belangrijkste bezienswaardigheden al meer dan genoeg hebt om een week te vullen, laat staan maar 2 dagen. Ik vond eten in Quartier Latin en Rue Mouffetard inderdaad ook leuk, kijk bijvoorbeeld bij Tripadvisor welke er een goede rating krijgen. Veel plezier alvast!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 22 Sep 2014 14:48

Ja, dat denk ik ook wel hoor bailando! Maar ik vind het toch altijd leuker om reacties van mensen hier te lezen dan te googelen, dus vandaar! In ieder geval bedankt voor je tips.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 22 Sep 2014 15:28

Wij zijn afgelopen zomer met de fiets door Parijs gecrossed. Dat is zeker een aanrader! Je ziet dan toch veel meer, dan dat je in de metro je rondje doet. Wij hebben toen in 1 dag tijd alles gezien wat we wilde (met kinderen achterop zelfs). Wij hadden onze eigen fietsen meegenomen, maar je kunt daar ook heel simpel fietsen huren of gebruik maken van die Velo-fietsen (moet je wel in het bezit zijn van een creditcard).
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 22 Sep 2014 16:25

Bedankt voor de tip Petteflet, maar ik heb echt een gruwelijke hekel aan fietsen! En zeker aan fietsen in een stad. :P Dat gaat hem niet worden dus. :wink:
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 23 Sep 2014 20:53

Dit is ook een leuke tent http://www.tripadvisor.fr/Restaurant_Review-g187147-d779422-Reviews-Le_Refuge_des_Fondues-Paris_Ile_de_France.html

Krijg je wijn en alle andere dranken uit de fles.

Ambiance erg leuk! Van te voren reserveren is een aanrader.

Terug naar Reizen & vakanties