Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

vlucht geannuleerd, krijgen we wel geld terug?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Apr 2015 23:12

vlucht geannuleerd, krijgen we wel geld terug?

Oke, ik zou morgen naar het buitenland gaan voor een weekend met een vriendin. Vanavond om 9 uur krijgen we een sms dat onze vlucht geannuleerd is. Heel vaag, niemand bereikbaar, uiteindelijk spoednummer gebeld van waar we het pakket geboekt hadden. Zij hebben gekeken maar zij hadden geen andere tickets. Zij gaven aan dat we het hotel konden houden en zelf er konden komen. Nou er gaat een vliegtuig morgen met onmogelijk tijden voor ons, dus het valt af, dus alles maar geannuleerd. De man aan de telefoon zei dat hij dacht dat we het geld van de tickets wel terug konden krijgen van het hotel vraagt hij zich af.

Maar euh hallo, ik heb toch geen keuze dan nu om alles te annuleren. Ik vind het niet meer dan logisch dat we het ticket geld terug krijgen want dat wordt door de vliegtuigmaatschappij geannuleerd, maar daar mee hangt het hotel toch ook. Wij kunnen er niet komen door hun, daar staat dan toch ook een terug gave van geld tegen over?

Iemand die dit weet of tips heeft?
:heart: :heart: 2011
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Apr 2015 23:17

Re: vlucht geannuleerd, krijgen we wel geld terug?

Als het een pakketreis is zouden ze je volgens mij moeten omboeken, maar als het een losse vlucht is tja, dan hoeven zij niet op te draaien voor de hotelkosten volgens mij.

Moeilijk!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Apr 2015 23:18

Wat is de reden voor annulering? Heb je bij een reisagent geboekt of bij de luchtvaartmaatschappij zelf?

Je zou gewoon omgeboekt moeten kunen worden op een andere vlucht zodat je er toch komt!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Apr 2015 23:23

Het is een pakketreis.. geboekt bij een organisatie

Reden van annulering, geen idee, we kregen een sms!! Echt serieus, niks meer dan een sms.

Wij denken dat het te maken heeft met de stakingen in Frankrijk?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Apr 2015 23:24

Oh marin, er gaat een vliegtuig morgen, daar hadden zij geen stoelen meer voor dus daarom kan er niet omgeboekt worden.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Apr 2015 23:26

Ja de air traffic control in Frankrijk staakt momenteel dus er is geen luchtverkeer boven Frankrijk. Daarom zijn er idd heel veel vluchten geannuleerd. Als je richting die contreien gaat, grote kans dat dat de reden is, maar sta zou je wel omgeboekt moeten worden. Mocht je besluiten niet te gaan, zou je idd geld terug moeten krijgen voor vlucht. Hotel weet ik niet, dat zou ik met reisagent checken.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Apr 2015 23:28

Marin schreef:Ja de air traffic control in Frankrijk staakt momenteel dus er is geen luchtverkeer boven Frankrijk. Daarom zijn er idd heel veel vluchten geannuleerd. Als je richting die contreien gaat, grote kans dat dat de reden is, maar sta zou je wel omgeboekt moeten worden. Mocht je besluiten niet te gaan, zou je idd geld terug moeten krijgen voor vlucht. Hotel weet ik niet, dat zou ik met reisagent checken.

Nou we hebben geen keuze om wel te gaan want het vliegtuig wat wel gaat daar zijn geen stoelen. Dus het is allemaal geannuleerd. Zij konden ons dus niet omboeken. Er valt dus helaas niks meer te besluiten. Maar ik wil gewoon mijn geld terug, het is tenslotte niet mijn keuze om niet te gaan.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Apr 2015 23:32

Studiebol schreef:
Marin schreef:Ja de air traffic control in Frankrijk staakt momenteel dus er is geen luchtverkeer boven Frankrijk. Daarom zijn er idd heel veel vluchten geannuleerd. Als je richting die contreien gaat, grote kans dat dat de reden is, maar sta zou je wel omgeboekt moeten worden. Mocht je besluiten niet te gaan, zou je idd geld terug moeten krijgen voor vlucht. Hotel weet ik niet, dat zou ik met reisagent checken.

Nou we hebben geen keuze om wel te gaan want het vliegtuig wat wel gaat daar zijn geen stoelen. Dus het is allemaal geannuleerd. Zij konden ons dus niet omboeken. Er valt dus helaas niks meer te besluiten. Maar ik wil gewoon mijn geld terug, het is tenslotte niet mijn keuze om niet te gaan.

Zijn er geen andere opties dan? Wij boeken momenteel mensen om op honderd verschillende andere vluchten, wel met overstappen via Duitsland enzo. Maar zodat mensen toch nog kunnen gaan. Maar als dat geen optie is, dan kun je inderdaad niet gaan, bummer :(

Ik neem aan dat de reisagent dat geld wel kan restitueren. Van de vlucht iig, maar kan me niet voorstellen dat ze dat niet kunnen van het hotel. Maar daar weet ik de regels niet van. Maar ik zou iig aanspraak maken op je reisagent, zij zullen dat moeten restitueren.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Apr 2015 23:45

Je kunt trouwens ook nog naar de luchtvaartmaatschappij gaan voor eventuele omboeking. Ik geloof gewoon niet dat er niet meer omboekmogelijkheden zijn, vaak zijn er onwijs veel mogelijkheden namelijk (dit doe ik zelf voor mijn werk momenteel ook).

Ik heb je trouwens even een PM gestuurd.

(niet quoten)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Apr 2015 08:36

Marin, de vliegtuigmaatschappij was gisteravond niet bereikbaar, hadden klantenservice tot 6 uur. We hadden zelf uitgezocht dat zij vandaag niet meer vliegen en morgen en over morgen ook niet...
Andere maatschappij wel op een tijd dat voor ons gewoon echt niet haalbaar was en de reisagent had daar geen stoelen meer. WE durfden het ook niet zo maar te boeken aangezien de prijs best hoog lag(logisch zo laat van te voren) maar we weten niet of we het geld terug krijgen en dan hadden we wel heel veel extra kosten.

Een dag later vliegen is voor ons geen optie omdat we dan maar een dag in de stad zelf hebben en dan wordt het wel een heel duur stedentripje....
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Apr 2015 09:32

Huh, maar je hebt een pakketreis geboekt. Dat is toch bij een (online)reisbureau? Dan behoren zij toch alles Te regelen met betrekking tot andere vlucht of teruggave kosten? Meestal is het feit dat alles voor je geregeld wordt juist de reden om een pakketreis te boeken. Vind het echt een slechte service dat zij je niks kunnen vertellen en zou dus weer contact met reisbureau opnemen. En kijk even in de voorwaarden, misschien kan je daarin nog iets vinden. Je hebt toch eigenlijk niks met de luchtvaartmaatschappij afgesloten, maar met reisbureau.
Qua kosten terug, die zou je volledig terug moeten krijgen. Helemaal als het reisbureau geen alternatieven biedt.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Apr 2015 10:21

Luisa schreef:Huh, maar je hebt een pakketreis geboekt. Dat is toch bij een (online)reisbureau? Dan behoren zij toch alles Te regelen met betrekking tot andere vlucht of teruggave kosten? Meestal is het feit dat alles voor je geregeld wordt juist de reden om een pakketreis te boeken. Vind het echt een slechte service dat zij je niks kunnen vertellen en zou dus weer contact met reisbureau opnemen. En kijk even in de voorwaarden, misschien kan je daarin nog iets vinden. Je hebt toch eigenlijk niks met de luchtvaartmaatschappij afgesloten, maar met reisbureau.
Qua kosten terug, die zou je volledig terug moeten krijgen. Helemaal als het reisbureau geen alternatieven biedt.

Ik ben nu al weer met ze aan het bellen, ze gaat het uitzoeken. Oke ik dacht dat je dat gisteravond al had gedaan maar goed. Tja qua alternatieven, ze boden aan dat we volgende week donderdag konden vertrekken. Tja dat is onmogelijk ivm werk en oppas, dus we hebben gezegd dat dat niet gaat. Als dat als alternatief geld zijn we dus de sjaak, maar dat zou echt heel oneerlijk zijn want we hebben iets voor vandaag geboekt en niet voor volgende week.

Ze gaan me straks terug bellen dus ik wacht het maar ff af.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Apr 2015 11:02

Oke, weer contact gehad!
Zij hadden gebeld met het hotel die willen wel kosteloos annuleren. En nou zegt ze dat we al het geld terug krijgen. Dit kan echter wel 2 weken duren voordat iedereen heeft terug geboekt, maar goed het is heel fijn dat we het terug krijgen. Wel baal ik echt ontzettend ik had gewoon nu in dat vliegtuig willen zitten!

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Apr 2015 11:44

Gelukkig! Je hebt gisteren gewoon een oetlul ofzo aan de telefoon gehad die het niet begreep. Gelukkig wordt het nu opgelost. Wel jammer inderdaad van je trip.
<<

Anoniem154

Bericht 09 Apr 2015 18:53

Ah balen studie, hopelijk snel het geld terug!
<<

Anoniem119

Bericht 09 Apr 2015 20:55

Fijn dat je het terug krijgt! En ik had niks voor je kunnen beteken. Wilde nog even kijken of t met een luchtvaartmaatschappij was waar ik je mee kon omboeken, dan had dat nog gekund maar helaas. Hopelijk kun je over tijdje opnieuw gaan. Stomme Fransen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Apr 2015 16:35

Oh Marin wat aardig dat je daar nog naar gekeken had!
Meisje wat ik donderdagochtend aan de telefoon had zei dat er voor vrijdag nog wel vluchten waren maar die waren 800 euro, tja dat ga ik echt niet betalen!
Helaas ben heel benieuwd of het ons ooit gaat lukken er te komen want dit weekend daar hadden we het ook al 2,5 jaar over :-)

Terug naar Reizen & vakanties