Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Weekend Wenen: tips?

<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 09 Sep 2014 20:36

Weekend Wenen: tips?

Ik ga binnenkort met mijn vriend een weekendje naar Wenen en ben benieuwd naar ervaringen: wat moeten we hebben gezien? Waar kunnen we lekker en betaalbaar eten? En andere tips & tricks?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 11 Sep 2014 06:32

Re: Weekend Wenen: tips?

Wenen is geweldig!

Ik zou sowieso de schweinzbraten uitproberen in het Praterpark, dat is een pretpark dat sowieso wel leuk is om te bezoeken en heeft een mooi park eromheen, als het mooi weer is om te wandelen. Ik ging daar altijd joggen (woonde om de hoek). Ook de Heurigen zijn leuk om te eten. Heel Oostenrijks en oud gebruik. Toen Joseph II ergens in 1700 aan de macht was, waren de belastingen die de boeren af moesten dragen heel hoog. Dus een paar weken per jaar mochten de boeren hun land openen voor andere inwoners en belastingvrij in die weken hun goederen verkopen (vlees, wijn, brood et). Dit zijn nu nog de Heurigen, alles wordt daar verbouwd en verkocht en je zit aan mooie oude tafels met vaak volksmuziek en pullen bier. Leuke ervaring. Je komt er door (volgens mij) de bus 35A te nemen naar het 19e Bezirk. Het is niet moeilijk in elk geval. Natuurlijk is de geschiedenis van Wenen heel erg interessant, je moet je even verdiepen in het leven van Sissi, dat was toch wel tragisch en eenzaam. Alle paleizen zijn mooi. Je kunt goedkoop tickets scoren voor de opera op een bepaalde avond, maar ben even kwijt welke avond. Dit zit in het centrum van de stad, wat sowieso mooi is te bewandelen. Koop een weekendticket voor het openbaar vervoer, heel makkelijk en handig in Wenen. Eet een lekker weens taartje met een weense koffie ergens in de stad, ook heeeeeerlijk. Ook Donau insel (een klein eiland bij de Donau), is wel leuk om even te bekijken of lekker te liggen als het mooi weer is.
Volgens mij is je weekend dan vol :)

Ik heb er 6 jaar gewoond en wat een heerlijke stad en heerlijke mentaliteit, beste plek waar ik ooit heb gewoond! De middelste 2 cijfers van de postcode geven het Bezirk aan, het 6e (06) en 8e (08) en 16 (16) zijn de minder goede bezirken, 01 en 19 zijn de beste (19 is ook waar de Heurigen zit). Je betaalt dus ook voor het Bezirk waar je woont (als je er woont, niet als je er verblijft). Beetje extra info :) Have fun!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 11 Sep 2014 06:55

Ik vond het hundertwasserhaus als ik het goed zeg erg leuk met al die kleurtjes! Heel mooie stad idd Wenen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Sep 2014 09:26

Ik vond Schönbrunn prachtig en daar is ook nog een leuk doolhof, weer even kind zijn :-)
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 11 Sep 2014 22:15

Bedankt voor jullie reacties.
Marsy, wauw wat leuk dat je in Wenen hebt gewoond! Bedankt voor je uitgebreide informatie, leuk om te lezen!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Sep 2014 22:35

Ik vond Tiergarten Schönbrunn ook leuk maar weet niet of ik dat zou doen als ik er maar een weekend was.

Ik vond de diverse musea ook echt de moeite waard en mooi qua gebouwen: het Natuur Historisch Museum, het Sisi museum, museum voor moderne kunst.

Ik zou zeker naar de opera of anders misschien een operette gaan. Een operette is iets toegankelijker, volgens mij ben ik naar de Volksoper geweest en dat vond ik qua sfeer en aankleding ook wel erg speciaal. Verder ben ik nog naar voorstellingen van klassieke muziek in combinatie met ballet geweest, aan de ene kant wel erg toeristisch maar aan de andere kant hoorde dat voor mij wel echt bij Wenen. Ik ben ook nog naar het marionettentheater in slot Schonnbrunn geweest en was wel even leuk maar de voorstelling duurde wel erg lang. Ik vond het ook echt bij zo'n voorstelling horen om na die tijd op straat een worstje met broodje te eten, gewoon leuk dat je dat ook al die mensen in chique avondkleding ziet doen.

Zeker gebak met koffie erbij. Heel veel plekken met heel veel lekkers.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 11 Sep 2014 23:34

We hebben wel kaartjes voor een klassiek concert dat weekend, ben heel benieuwd! In het Concerthaus als ik het goed heb. Ik vraag me alleen af hoe streng ze zijn met avondkleding? Kan ik in een donkere spijkerbroek en platte schoenen naar binnen of kan dat echt niet?

Terug naar Reizen & vakanties