Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ziek op vakantie.

<<

Anoniem185

Bericht 06 Sep 2014 07:30

Ziek op vakantie.

Jahoor het is weer zo ver. Al de derde dag dat ik ziek op bed lig op vakantie. Dag 1 diarree en overgeven, dag 8 hoesten en snotteren én diarree en nu dag 16 wederom diarree. Great. De diarree afgewisseld met dagen opgestopt zijn, is eigenlijk heel de vakantie al aanwezig. Ik word er een beetje chaggo van en kan niet goed herleiden waar ik die diarree steeds van heb. Ik druk water uit flessen, eet vegetarisch en eet ook bij hoog aangeschreven tentjes. Het kan ook nog van de malariapillen komen, maar dat is ook onwaarschijnlijk omdat ik die pas dag 6 ben gaan slikken.

He ik baal hier zo van.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Sep 2014 08:13

Re: Ziek op vakantie.

He, wat vervelend Lampenkapje! :(
Je doet al zo je best om het te voorkomen, zo te lezen.
Hopelijk knap je snel op en kan je alsnog van je vakantie genieten! Beterschap!
<<

Anoniem168

Bericht 06 Sep 2014 08:24

Ah beterschap Lampenkapje! Hopelijk voel je je snel beter, echt niet leuk zo tijdens je vakantie.
<<

Anoniem216

Bericht 06 Sep 2014 08:33

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 15:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 06 Sep 2014 08:37

Wat vervelend zeg! Ik weet niet waar je op vakantie bent (niet in de buurt aangezien je het over malaria pillen hebt) maar misschien heeft het nog met bepaalde kruiden te maken of heel vet eten? Ik ken meerdere mensen die daar (in het buitenland) snel ziek van worden. Beterschap!
<<

Jip

Bericht 06 Sep 2014 08:57

Airco en veel zonnebloemolie in het eten? Waar ben je?
<<

Anoniem185

Bericht 06 Sep 2014 08:59

Ik zit momenteel in Vietnam en ga over 4 nachten door naar Cambodja. Ik ben volgens mij op de eerste twee dagen in Thailand na nog nergens door muggen geprikt dus overweeg zelfs on met de malarone te stoppen, maar dat is ook een risico... Eten doen we redelijk normaal, ook geregeld Europees, wel bij de betere zaken. Zelfs drinken vraag ik al zonder ijsblokjes omdat ik niet weet of dat schoon water is. Pff ik weet het gewoon niet meer.

Airco heb ik inderdaad ook last van gehad, vooral dat hoesten en snotteren. Maar daar ben ik nu aan gewend en het hoesten en snotteren is gelukkig al een paar dagen helemaal voorbij.
<<

Anoniem122

Bericht 06 Sep 2014 09:30

Misschien probeer je te schoon te eten? En is je maag daardoor te weinig gewend? Mijn tip in die landen is, laat het westerse eten links liggen en eet waar de locals eten. Dat vertouw ik altijd veel meer dan het westerse eten.

Eet je veel spicy? Daar kan het ook aan liggen.
<<

Jip

Bericht 06 Sep 2014 09:38

Eens met De moeilijke Thaise naam. Westers eten valt juist vaak verkeerd. Gewoon lokaal eten eten, dat kunnen ze het beste bereiden! Coca cola drinken. Anders even naar de apotheek.

Ik heb tijdens mijn reis geen malarone geslikt. Wel steeds goed ingesmeerd met anti mug.
<<

Anoniem113

Bericht 06 Sep 2014 12:06

Mijn vriend heeft dit ook als wij op vakantie zijn, voornamelijk in Thailand. Er werd geadviseerd om geen zuivel te nemen en geen pasta, geen sla, geen saus en geen rundvlees.

Mijn zwager zit een paar keer per jaar in Thailand en zijn contact daar is een keer naar de apotheek daar gegaan en heeft een wonderpilletje gehaald na 1 dag was het over.
<<

Bacio

Kwebbel

Bericht 06 Sep 2014 12:11

Ik werd ziek van Malarone. Enige wat bij mij hielp was er helemaal mee stoppen. Ik heb Vietnam en Cambodja zonder malaria tabletten gereisd.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Sep 2014 12:19

Ik kan ook totaal niet tegen malarone. Toch zou ik het als ik jou was wel blijven slikken. Probeer zo min mogelijk loperamide te nemen tegen de diarree, alleen als je bijvoorbeeld een dag tocht gaat doen of een lang stuk moet reizen. Maar zolang je in een stad bent met veel wc's aanwezig (ook al is de kwaliteit daarvan discutabel) zou ik niet te veel diarree remmers slikken. En veel vocht blijven drinken.

Sterkte! Ik ben in Azië niet echt ziek geweest, hoogstens beetje diarree, maar in Afrika wel heel naar van gevoeld en twee weken lang diarree gehad.

Beterschap!
<<

Anoniem185

Bericht 06 Sep 2014 12:21

Ik eet iet veel spicy volgens mij. Wel Indiaas een paar keer maar dan vraag ik mild. Heb net een loperamide binnen want we gaan nog een stuk wandelen en ergens eten en ik ga straks nog even wat zoute snacks scoren voor vanavond laat om dat ook weer aan te vullen.
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Bericht 06 Sep 2014 16:58

Geen tips voor je, alleen herkenning ;-) Heb er zelf ook altijd last van, terwijl ik nooit gekke dingen doe. Ik neem juist wel diarree remmers, omdat ik me nog waardelozer voel als ik dat niet doe. Verstopping neem ik dan op de koop toe, vind ik minder vervelend/duurt (bij mij) minder lang dan diarree.

Inderdaad goed blijven drinken, als je je niet ok voelt even ergens gaan zitten. Cola drinken, bij voorkeur lauw, zeker niet (te) koud, proberen goed te slapen. Hoe lang blijven jullie nog weg?

Edit, beterschap natuurlijk, hoop dat je je snel wat beter voelt!
<<

Anoniem185

Bericht 06 Sep 2014 17:10

Het is nu net 22.00 uur geweest en ik voel me goed na die diarreeremmer. Heb weer lekker gegeten en er is een feest in de stad gaande. Ze vieren de herfst ofzo! In ieder geval leuk om te zien, allemaal kinderen verkleed als draak enzo.

We blijven nog weg tot 15 september, dus ik heb nog wel een paar dagen te gaan. We willen wel nog via Ankor Wat vliegen naar Bangkok terug. In Cambodja blijven we dus een dag of 5.
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Bericht 06 Sep 2014 17:31

Misschien hetzelfde als hier (China), hier is het Mid-Autumn festival. Met mooncakes enzo, zoete rommel :p

Fijn dat je je nu wat beter voelt! Gewoon aankijken hoe het straks/vannacht/morgen gaat, als je denkt dat het voor jou werkt om om de paar uur loperamide te slikken gewoon doen. Schrale troost, het gaat vanzelf weer over, in NL ben je er weer vanaf.
<<

Anoniem185

Bericht 06 Sep 2014 17:50

Het is inderdaad mid autumn fest! Super leuk. Nou ik hoop het met dit tabletje weet even een tijdje uit te kunnen zingen. Ben nu aan de zoute pringles met wat cola.
<<

Anoniem122

Bericht 06 Sep 2014 18:03

Lampenkapje schreef:Het is inderdaad mid autumn fest! Super leuk. Nou ik hoop het met dit tabletje weet even een tijdje uit te kunnen zingen. Ben nu aan de zoute pringles met wat cola.

Dat zou ik dan weer niet doen.. Ik zou gewoon wat droge rijst eten :P

Maar sterkte er mee!
<<

Anoniem125

Bericht 06 Sep 2014 18:33

Toeristische plekken mijden. Eten waar de locals eten en dan goed kijken bij welk tentje het het drukste is, want daar zit echt verschil in. Naast dat daar het eten het beste is, is er ook veel doorloop, dus de producten zijn vers. Juist niet Europees eten gaan eten, deze tenten zijn gericht op toeristen en meestal vrij matig. Gewoon lekker op straat eten, de goedkoopste hapjes zijn vaak het allerlekkerste!

Ik heb vaak door Azië getrokken en nog nooit ergens last van gehad.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Sep 2014 18:40

ไม่เป็นไร schreef:
Lampenkapje schreef:Het is inderdaad mid autumn fest! Super leuk. Nou ik hoop het met dit tabletje weet even een tijdje uit te kunnen zingen. Ben nu aan de zoute pringles met wat cola.

Dat zou ik dan weer niet doen.. Ik zou gewoon wat droge rijst eten :P

Maar sterkte er mee!

Waarom is dat slecht dan? Ik eet ook altijd wat chips als ik zout aan wil vullen.
<<

Anoniem122

Bericht 06 Sep 2014 18:41

Nouja chips lijkt me sowieso niet echt heel gezond als je darmen al van slag zijn. Sowieso zou ik vettige dingen mijden op dat moment. Om zout aan te vullen kan je beter wat ORS nemen.
<<

Anoniem88

Bericht 06 Sep 2014 18:44

Ik heb altijd zoiets, als mijn lichaam na overgeven of diarree überhaupt al aangeeft trek in chips te hebben, patat, pizza of noem maar op, dan eet ik dat gewoon. Valt bij mij altijd prima. Ik denk dat het wel meevalt hoe slecht vet eten je darmen na diarree eigenlijk is. Natuurlijk, goed is het sowieso niet, maar ik neem aan dat je lichaam dat prima zelf kan aangeven. Als je er al trek in hebt, zal het best prima vallen.
Laatst gewijzigd door Anoniem88 op 06 Sep 2014 18:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2014 18:46

Verse papaja eten. Ik vind papaja niet zo lekker maar werd me tijdens een reis door Indonesië wel geadviseerd door een lokale gids om wat stukjes papaja bij het ontbijt of als nagerecht te eten. En ik drinkt toch regelmatig flesje coca-cola tijdens zo'n reis. Ik weet dat er geen bewijzen voor zijn en dat er gezegd wordt dat het onzin is maar neem het toch maar.

Even gekopieerd:

Papaja – goed bij spijsverteringsklachten

Papaja’s bevatten een eiwitsplitsend enzym – papaïne – dat de spijsververtering helpt. Het helpt met name wanneer je moeite hebt met het verteren van eiwitten. Zo helpt het dus bij maagklachten. In de maag begint namelijk de eiwitvertering. Wanneer er maagklachten zijn, zijn er meestal ook problemen met de eiwitvertering en kan papaja dus helpen. Evenals ananas, kiwi en mango.
Je kunt deze dan bij de maaltijd eten om de klachten te verminderen.
Een slechte eiwitvertering merk je ook aan gasvorming en naar rotte eieren ruikende winden en ontlasting.

Wanneer je eiwitten niet goed verteerd, worden er schadelijke gassen gevormd in je darmen. Gassen die toxisch zijn voor je lichaam. Het eten van papaja helpt om dit te verminderen en te voorkomen en werkt daarmee als een detox.

Het bijzondere is ook dat papaja nauwelijks vruchtzuren bevat. Deze eigenschap en de eiwitsplitsende enzymen kunnen een onrustige maag kalmeren.

En uiteraard willen we hier ook vermelden dat papaja vezelrijk is en alleen al daarmee zorgt voor een goede spijsvertering en helpt bij zowel obstipatie als diarree.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 06 Sep 2014 19:17

ไม่เป็นไร schreef:Nouja chips lijkt me sowieso niet echt heel gezond als je darmen al van slag zijn. Sowieso zou ik vettige dingen mijden op dat moment. Om zout aan te vullen kan je beter wat ORS nemen.

Ja oké, maar ik vind idd dat het normaal gesproken ongezond is op dat moment niet zo erg. Thuis eet ik dan vaak ook wat zoutigs.
<<

Anoniem122

Bericht 06 Sep 2014 19:36

Ja iedereen moet het ook voor zichzelf weten hoor, ik vind het alleen een aparte keuze. Ok krijg je niks anders naar binnen is het natuurlijk beter dan niks, maar ik zelf zou het niet als eerste keus nemen.
Zeker niet puur om het zout aan te vullen.

Terug naar Reizen & vakanties