Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoe vaak ga jij op vakantie?

<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 15 Aug 2014 19:52

Hoe vaak ga jij op vakantie?

Ga je regelmatig weekendjes weg, binnen of buiten Nederland? Ga je een keer per jaar in de zomer op vakantie? Ga je nooit op vakantie? Heb je een plekje op de camping waar je een grot deel van de weekenden/vakanties bent?

Ik ben daar wel benieuwd naar!
<<

Jente

Kletskop

Bericht 15 Aug 2014 19:59

Re: Hoe vaak ga jij op vakantie?

Dat is echt superverschillend bij mij! Dit jaar ben ik met kerst naar Nederland geweest en daarnaast nog met Pasen een lang weekend naar de familie van mijn vriend en in september gaan we nog een lang weekend naar Nederland. Geen zomervakantie, maar dat is omdat we sparen voor een wereldreis volgend jaar. Andere jaren in 'eigen land' (Noorwegen) op vakantie geweest in de zomer en met kerst naar Nederland. Ik ben gewoon nog nooit met mijn vriend op vakantie geweest buiten de tripjes naar mijn of zijn familie en binnen Noorwegen. En dat terwijl we al 4 jaar samen zijn, maar op de 1 of andere manier gaan we altijd los van elkaar weg.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Aug 2014 20:00

Ik wil eigenlijk wel 3 keer per jaar op vakantie. In de zomer in ieder geval 3 weken en verder wat uitkomt. Dit jaar zal het misschien wat anders worden. Ben met nieuwjaar een weekend weg geweest en in de zomer 3 weken. In het najaar wil ik 3 weken gaan backpacken en dan misschien nog een lang weekend Berlijn ofzo.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Aug 2014 20:04

Oei, lastig te zeggen. Ik denk zo'n 3 keer per jaar minimaal een week en verder nog wel zo'n 5-10 weekendjes (op de zeilboot, kamperen of in een hotel/stedentrip).
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 15 Aug 2014 20:05

Ik wil en ga de laatste jaren ook wel een keer of drie op vakantie. Dit jaar ben ik 4 dagen naar Malaga geweest, 6 dagen naar Portugal en we gaan nog 2,5 week naar Bali. Daar blijft het wel bij denk ik.

Vorig jaar waren het er bijvoorbeeld vier waarvan we er een samen met mijn ouders naar toe gingen op kosten van mijn ouders omdat ze 25 jaar getrouwd waren.

We zijn toen naar Rome geweest 5 dagen (met mijn ouders) 3 dagen naar Amsterdam, 3 weken naar de Westkust Amerika, 4 dagen Berlijn.

Ik vind het leuk om er regelmatig op uit te gaan. Een grote vakantie en daarnaast nog wat stedentrips of goedkope reisjes ergens heen.
<<

Anoniem156

Bericht 15 Aug 2014 20:10

Het ene jaar ga ik helemaal niet op vakantie en het andere jaar ga ik een weekje weg.
Dit jaar is ga ik wel veel op vakantie, ik ben een week naar Egypte geweest, een paar dagen naar Warschau, een paar dagen naar Antwerpen en ik ga nog naar Londen.
En heel misschien met kerst nog weg.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Aug 2014 20:14

Verschilt per jaar maar ik probeer in de zomer zeker 3 tot 3 1/2 week weg te gaan en vaak in het voor- en najaar nog een weekje of lang weekend. Dit jaar ben ik in het voorjaar 8 dagen naar Andalusie geweest, met pinksteren 5 dagen naar Duitsland, net 3 weken in Japan doorgebracht en heb nog niets geboekt voor het najaar maar wil nog wel een weekendje weg, ik heb in elk geval nog een bon voor 1 hotelovernachting dus die probeer ik nog wel op te maken
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Aug 2014 20:14

Ik ben al eeuwen niet meer op vakantie geweest. Mijn laatste vakantie was in 2010, twee weken naar kreta. In 2011 ben ik nog een lang weekend in Berlijn geweest en dat was het. De afgelopen jaren heb ik al mijn geld uitgeven aan feesten en festivals. Daar ben ik ondertussen wel een beetje klaar mee dus het komende jaar zal ik vaker weg gaan. Een weekje vakantie/strand boeit mij trouwens helemaal niets. Ik denk dat mijn eerstvolgende echte vakantie (dus weekendjes/stedentrips niet meegeteld) een reis wordt voor een paar weken/maanden.
<<

Anoniem152

Bericht 15 Aug 2014 20:18

Meestal 4-5 keer per jaar en dan 1 á 2 weken.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Aug 2014 20:22

Een a twee keer per jaar echt ver weg en meestal nog zo'n drie keer een Europees tripje.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 15 Aug 2014 20:49

In de zomer meestal een langere vakantie van 2-3 weken. Meestal gaan we ook nog wel een keer weg in het voorjaar, in mei en in het najaar, dit kan een citytrip zijn of een nachtje weg in eigen land oid. Dit omdat ik vanwege mijn werk gebonden ben aan de schoolvakanties. In de Kerstvakantie blijven we meestal thuis. Soms gaan we nog losse weekendjes of nachtjes weg, of bijvoorbeeld naar een festival.
Dit jaar zijn we bijvoorbeeld in maart naar Dublin geweest, in mei naar Metz, in juli een dagje naar Aken en dan de dag erna Pinkpop, en we zijn net terug van bijna drie weken rondreizen door Griekenland, Bulgarije en Roemenie. In september gaan we met mijn ouders een weekendje naar Texel. Tijdens onze vakantie zeiden we voor de grap al tegen elkaar, waar zullen we in de herfst heen gaan, en we hebben het er ook al over gehad om in de winter weer naar Estland te gaan, dus ik denk dat er nog wel wat leuke tripjes bijkomen!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Aug 2014 21:45

Wij gaan meestal 2 tot 4 keer per jaar naar Center Parcs of een ander park en 1 keer naar het buitenland. Dit jaar ben ik ook nog met vriendinnen naar Terschelling geweest :cheering: (haha dat vind ik zo leuk om te zeggen, alsof ik helemaal los ben gegaan op de Appelhof :drunken: )
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Anoniem173

Bericht 15 Aug 2014 21:48

Gemiddeld 2-3 keer per jaar een week of 1,5 naar het buitenland en ik denk 2/3x een weekendje weg.
<<

Anoniem87

Bericht 15 Aug 2014 22:29

Meestal één keer per jaar zonvakantie en nog een keer of twee een weekend weg. Dit jaar geen zonvakantie voor ons, wel zijn we een weekendje naar zeeland en groningen geweest en in september gaan we 6 dagen naar verschillende steden in België. Volgend jaar waarschijnlijk ook geen zonvakantie ivm oplevering huis, maar het jaar daarna ga ik los hoor! :P
<<

Anoniem88

Te weinig :)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Meestal 1 keer en soms nog een weekendje weg. Dit jaar 1 keer weggeweest
Vorig jaar zijn we 4 keer weggeweest.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Aug 2014 22:47

Toen we nog geen kinderen hadden, gingen we meestal 2 keer op vakantie naar het buitenland en vaak weekendjes weg.
Nu we kinderen hebben, gaan we 1x langer op vakantie en meestal 2x per jaar naar Center Parcs.
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 15 Aug 2014 23:02

Mijn gemiddelde is toch wel 1 of 2 X stedentrip naar het buitenland en 2x naar het buitenland op vakantie (1 week of langer). Ik vind zelf dat ik nooit vaak genoeg kan gaan, maar ja, vakantiedagen zijn helaas niet onbeperkt!
<<

Anoniem193

Bericht 15 Aug 2014 23:55

Met het gezin in de afgelopen 10 jaar 53 dagen op vakantie geweest. Toevallig net vanmiddag eens uitgerekend. Verder ga ik sinds 2 jaar geleden wel heel vaak alleen een weekendje of iig 1 nacht weg. Zeker 8/10x per jaar.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Aug 2014 00:10

Bijna iedere schoolvakantie en heel vaak in het weekend, maar dan wel binnen Nederland, mijn ouders hebben een vakantiehuisje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Aug 2014 01:10

De afgelopen 12 jaar zijn wij niet op vakantie geweest. Alhoewel ik mag niet liegen, we zijn vorig jaar een weekje naar zeeland geweest naar familie. Verder kwam het gewoon niet uit, qua geld, qua werk, qua gelijktijdig vakantie krijgen dus nee toe zat het er helaas niet in. Hopelijk de komende jaren wel weer, het ziet er momenteel iets rooskleuriger uit.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 16 Aug 2014 08:26

Nooit.
<<

Anoniem97

Bericht 16 Aug 2014 08:28

Wij gaan elk jaar op zomervakantie en verder verschilt het heel erg, iig een paar keer naar Ameland een weekendje maar dat is voor ons meer ons 2de huis ( is een familiehuis) dus niet echt vakantie.
Maar zoals dit jaar zijn we ook een midweek weg geweest en gaan we straks in september een weekend weg.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Aug 2014 08:29

Een beetje verschillend. Dit wordt mijn derde vliegvakantie dit jaar. Eerder stedentrip, verre dreis en nu relaxte zonvakantie. Helaas heb ik niet zoveel vrije dagen.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 16 Aug 2014 08:55

Dat is echt heel verschillend. Het ene jaar ga ik 3x een weekje in Europa, het andere jaar niet, dit jaar heb ik 2x een verre reis gedaan, naar Amerika en Thailand. En volgend jaar zie ik dan wel weer wat er op mijn pad komt :-).
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties