Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Met de trein reizen in Italië

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Jan 2014 21:33

Met de trein reizen in Italië

Ik ben een beetje aan het denken over de zomervakantie en ik wil misschien naar Italië en dan verschillende steden aan doen, bijv. Napels-Rome-Florence-Milaan. Ik zou dit dan per trein willen doen, maar wie weet er een goede site voor treintickets? Ik heb al een beetje gegoogeld, maar steeds als ik een reis ingeef, zegt ie dat deze niet beschikbaar is. Wie heeft er al eens zoiets gedaan?
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem122

Bericht 09 Jan 2014 21:37

Re: Met de trein reizen in Italië

Kan je niet kijken voor een interrail kaart? Die kan je ook voor 1 land kiezen. Ik denk dat je dan goedkoper uit bent.

Via NS Hispeed kan je voor gewone treinreizen max 3 maanden vooruit boeken, dus misschien dat je daarom die melding krijgt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Jan 2014 22:05

Ja daar heb ik ook naar gekeken, maar vond ik nog best prijzig. Ik hoopte eigenlijk dat ik met losse kaartjes (misschien via een Italiaanse site ofzo) misschien goedkoper uit zou zijn, maar ik kan me vergissen :)
❤️ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Jan 2014 22:28

http://www.rugzaktrips.nl/europa/treinreizen_italie.htm

Had je die ook al gehad? Denk dat je het beste gewoon ter plekke je kaartjes kunt kopen.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Jan 2014 22:31

Ooooh je wilt ook met de trein naar Italië toe! Ik dacht alleen van stad naar stad daar.
Zou een goedkope vlucht niet cheaper zijn?
#teammaple🍁
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Jan 2014 22:43

Neeee niet met de trein naar Italië toe hoor! Daarvoor zou ik idd een goedkope vlucht zoeken (heb al een terugvlucht gevonden vanuit Milaan voor 85 euro).

Edit: ja ter plekke kaartjes kopen, daar dacht ik ook al aan, is misschien wel goed te doen ook.
❤️ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Jan 2014 22:52

Hmm dat interrailen is misschien toch een optie, voor 190 euro kan ik drie dagen treinen, dus dan zou ik precies Napels-Rome, Rome-Florence en Florence-Milaan kunnen doen. Geen idee hoe duur de kaartjes zijn als ik ze daar ter plekke zou kopen alleen! Zie wel dat het in juli/augustus heel druk is, dus er is kans dat het vol is dan.
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem29

Bericht 09 Jan 2014 22:52

Ik ben van Rome naar Florence met de HLS geweest en heb de kaartjes gekocht online via de Italiaanse treingebeuren. Kon met creditcard betalen en het koste voor 2 personen 74 euro geloof ik. Je hebt dan gereserveerde plekken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Jan 2014 22:54

Ok, dat is al een stuk goedkoper idd. Ga me er komende week nog eens in verdiepen, nu slapen en dit idee ff laten bezinken! Thanks voor jullie tips tot zover!
❤️ 7 juni 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Jan 2014 23:30

Trenitalia.it
<<

Anoniem162

Bericht 09 Jan 2014 23:39

Bliss schreef:Neeee niet met de trein naar Italië toe hoor! Daarvoor zou ik idd een goedkope vlucht zoeken (heb al een terugvlucht gevonden vanuit Milaan voor 85 euro).

Edit: ja ter plekke kaartjes kopen, daar dacht ik ook al aan, is misschien wel goed te doen ook.

Ik zou inderdaad niet met de trein naar Italie gaan, wij gaan met 2 personen voor 124 euro heen en terug (mogen 10 kilo handbagage meenemen)
<<

Anoniem29

Bericht 11 Jan 2014 14:07

luisa schreef:Trenitalia.it

Die website bedoelde ik inderdaad!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jan 2014 21:04

Ja toxi, dat is zeg maar de Italiaanse ns site.

Overigens kan je in Italië zowel duur als goedkoop met de trein. Rome-Napoli bijvoorbeeld kan je met de regionale trein, die stopt op elk station en doet er dus veel langer over, de intercity, die stopt in de grotere steden en de HSL, die stopt bijna nergens.
De regionale is goedkoop. Traject Roma-Napoli ongeveer €10 dacht ik (enkele reis) en doet er ruim 2 uur over. De intercity is vaak twee keer zo duur en doet er denk ik iets van 1,5 uur over en de HSL nog weer duurder maar die doet er een uur ofzo over. HSL en internet moet je vaak wel reserveren, althans anders is de kans dat hij al vol is. Regionale kan je gewoon uit de automaat halen.
Op de site van trenitalia vindt je overigens regelmatig aanbiedingen voor de HSL.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Jan 2014 00:39

Kijk, daar heb ik wat aan, aan die info! Op zich boeit het me niet om ruim twee uur in de trein te zitten, al zou ik dan misschien toch kiezen voor de intercity. Ik ga eens goed rondkijken bij Trenitalia, ik las ergens dat er op de Italiaanse versie van de site vaak meer aanbiedingen staan, dus ik ga mijn Italiaans de komende tijd ook weer een beetje opfrissen. Het plan is dus Napels-Rome, Rome-Firenze en Firenze-Milaan. Hoe meer ik erover nadenk, hoe enthousiaster ik word, dus ik hoop dat het allemaal gaat lukken (financieel). Mi piace Italia! :D
❤️ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Jan 2014 01:03

Hmm steeds als ik een trein probeer te zoeken, geeft ie aan dat er geen resultaten gevonden worden. Ik zocht bijv. op Napoli-Roma op 1 augustus, maar er wordt niks gevonden. Weet jij hoe dit kan, Luisa? Kun je misschien pas een paar maanden van tevoren reserveren?
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem29

Bericht 12 Jan 2014 11:55

Je kunt inderdaad maar 4 maanden van te voren boeken. Ik heb even gekeken en je kunt nu boeken tot half mei. Dus dat komt dan wel overeen.

Kaartje in mei kost €9,- voor een enkeltje dan ben je 1.45 uur bezig.

En voor €19,- de hsl en die doet er 1.10 uur over.

Een kaartje direct van Napels naar Milaan kost trouwens maar €29,- !! dan ben je 4.5 uur onderweg haha. Zou je niet zo'n soort ticket kunnen kopen en dan zelf kunnen kiezen in bijv. 2 weken tijd wanneer je op de trein stapt. Een soort open ticket?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Jan 2014 13:09

Oh dat is niet duur! Gelukkig heb ik nog geen interrailticket à 190 euro gekocht dan! Weet niet of dat kan, of je zo'n kaartje dan op meerdere dagen kunt gebruiken. Kan hier in NL natuurlijk ook niet, omdat er een datum op staat. Anders zou het wel een goed idee zijn!
❤️ 7 juni 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Jan 2014 17:55

Bliss schreef:Hmm steeds als ik een trein probeer te zoeken, geeft ie aan dat er geen resultaten gevonden worden. Ik zocht bijv. op Napoli-Roma op 1 augustus, maar er wordt niks gevonden. Weet jij hoe dit kan, Luisa? Kun je misschien pas een paar maanden van tevoren reserveren?

Ik heb even voor je gekeken en ik krijg ook geen resultaten. Ik heb op de site verder niet zo snel gezien hoe ver van te voren je kan boeken, maar zal wel zo zijn als toxi zegt. Ze hebben kennelijk wat nieuws, namelijk super goedkope tickets voor de intercity, die €9,- bijvoorbeeld. Daarvoor geldt wel dat er een beperkt aantal plaatsen zijn, dus snel boeken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 19 Jan 2014 21:46

Woeiii ik heb net twee vluchten geboekt! Aaah vind dat altijd spannend. Maar goed, ik vlieg op vrijdag 1/8 naar Napels en op 12/8 vanuit Milaan terug naar NL. Ho(s)tels en trein boek ik later!
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem173

Bericht 19 Jan 2014 23:19

Wat leuk!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 20 Jan 2014 08:04

Oeh wat gaaf Bliss!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Jan 2014 09:55

Wow spannend! Heel tof dat je dat durft!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 20 Jan 2014 10:16

Je kunt het ook via de treinreiswinkel doen, ik heb via hun alle treeinkaartjes voor een rondreis door zuid-oost europa geboekt en dat was heel fin en goed geregeld.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 20 Jan 2014 19:23

Aah I'm shitting my pants nu toch wel een beetje hoor. Ik bedoel, ik kan goed alleen zijn, maar 12 dagen?! Wat heb ik me nu weer op de hals gehaald? :P Anyways, ik heb nog een profiel bij CouchSurfing en keek daar gisteren weer eens op. Ik zag dat er in elke stad wekelijks wel meetings zijn, dus ik ga sowieso ff een paar van die meetings bijwonen denk ik. Gewoon gezellig wat eten/drinken met leuke mensen. Ofzo. :confused:
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem29

Bericht 20 Jan 2014 19:36

Gaaf Bliss!!

Super leuk dat je dat gaat doen! :D
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties