Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

zon en bikini zeker in oktober?

<<

Jip

Bericht 28 Jul 2014 21:51

zon en bikini zeker in oktober?

Eind september en misschien zelfs pas eind oktober willen we op onze 'zomervakantie'.
Ik hoef niet perse all in, mijn vriend vindt dat wel fijn. We willen niet te lang vliegen, niet teveel uitgeven (vorig jaar al gedaan met vakantie en nu al wat extra korte vakanties gehad), maar wel zon en bikini zeker.
Turkije, egypte en canarische eilanden vallen af, curaçao eigenlijk te ver..

Wie wil meedenken?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 28 Jul 2014 22:06

Re: zon en bikini zeker in oktober?

Dubai? Is volgens mij wel een soortgelijk type mensen als Egypte (zou ik persoonlijk niet willen)
Laatst gewijzigd door Lenthe op 30 Jul 2014 22:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jip

Bericht 28 Jul 2014 22:10

Uhm..volgens is Dubai hartstikke duur en niet ebt geschikt voor deels strandvakantie. Tunesië willen we ook niet heen.
Florida lijkt me ook.ontzettend kostbaar?
Voor Cuba en Curacao is de periode niet echt geschikt ivm regen, dacht ik
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 28 Jul 2014 22:33

Qua prijs is Dubai volgens mij inderdaad niet zo goedkoop.
edit
Laatst gewijzigd door Lenthe op 30 Jul 2014 22:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Jul 2014 23:57

Kaapverdië?
Vrienden van mij gaan daar vaak in december heen en dan is het super weer, dus oktober september lijkt mij dan ook nog wel.

Jip

Bericht 29 Jul 2014 08:34

Hoe lang ben je geweest Lenthe? Wij willen 2a3 weken.

Is er iets te doen in Kaapverdië? En hoe ver is dat vliegen?
Silly-One schreef:Kaapverdië?
Vrienden van mij gaan daar vaak in december heen en dan is het super weer, dus oktober september lijkt mij dan ook nog wel.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 29 Jul 2014 11:08

Griekenland? Ik ben ik een keer begin oktober daar geweest en toen heb ik elke dag in bikini rondgelopen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Jul 2014 17:48

Jip schreef:Hoe lang ben je geweest Lenthe? Wij willen 2a3 weken.

Dan is het wel duurder ja. Ik ben zo'n 9 dagen geweest.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 29 Jul 2014 17:59

Jip schreef:Hoe lang ben je geweest Lenthe? Wij willen 2a3 weken.

Het zijn twee meiden die vooral op het strand/ aan het zwembad willen liggen. Dus geen idee, maar ze hadden zich er goed vermaakt. Ze zitten nu in Griekenland dus ik kan het ze niet vragen, maar ze wilde wel terug.

Jip

Bericht 30 Jul 2014 21:56

Is iemand weleens op de Azoren geweest?

Of is er iets in Mexico aan te raden?
<<

Anoniem127

Bericht 30 Jul 2014 22:19

Vorig jaar was je in Thailand of niet? Misschien heel goedkoop ticket vinden en dan budgetaccomodatie? Dan kan het een heel goedkope vakantie zijn. Vooral in het gebied tussen Bangkok en Myanmar, daar overnachtte ik (inmiddels wel vier jaar geleden) voor drie euro per nacht in een supermooi hotel.
<<

Jip

Bericht 30 Jul 2014 22:23

Klopt. Nu twee keer geweest. Nu weer wat anders en Thailand is ook wat te ver vliegen dit keer.
<<

ellibre

Kletskop

Bericht 31 Jul 2014 01:10

Jip schreef:Is iemand weleens op de Azoren geweest?

Ja, absoluut, ik heb vorig jaar oktober m'n beste vakantie ooit gehad in Mexico. Ik ben 18 dagen naar Playa del Carmen geweest, of althans een eco resort in de buurt, maar ook heel veel naar de stranden bij Tulum geweest, dat was echt prachtig. Verder was het er elke dag 30 graden en kon je er van alles doen. Prachtige stranden, ondergrondse meren waar je kunt duiken en snorkelen, prachtige riffen waar je ook kunt duiken en snorkelen, zwemmen met zeeschildpadden, Maya tempels in de directe omgeving en het binnenland, diverse eilanden die de moeite van het bezoeken waard zijn, Cancun en Playa del Carmen als grote steden in de buurt. Maar ook geweldige restaurants en leuke, kleine dorpjes. En nog veel meer wat ik nu waarschijnlijk even vergeet. Maar het is echt een aanrader!
<<

ellibre

Kletskop

Bericht 31 Jul 2014 01:13

Dit staat op VisitMexico over de omgeving:

The Riviera Maya extends along the Caribbean coast of Mexico’s Yucatan Peninsula from Puerto Morelos to the Sian Ka’an Biosphere Reserve. Once home to small fishing villages, the Riviera Maya coastline has since been developed into a modern tourist corridor offering the very best of high-end luxury resorts, fine dining, nightlife, spa retreats, shopping and golf in Mexico. An ideal vacation destination, the Riviera Maya is home to some of the most stunningly beautiful beaches in all of Mexico with expansive stretches of powdery white sand lapped by the clear turquoise waters of the Caribbean Sea.

Spend the day at a luxury beach club where you can enjoy swimming, sunbathing, aquatic sports, spa services and a variety of modern amenities. You’ll find some of the best in the resort destination of Playa del Carmen, a friendly tourist town where you’ll also discover the Riviera Maya’s best shopping, dining and nightlife.

The Riviera Maya is one of the world’s top destinations for scuba diving and snorkeling. An expansive coral reef system extending just off the coast is home to a dizzying array of marine life including colorful tropical fish, manta rays, dolphins and whale sharks. Scuba diving and snorkeling in the Riviera Maya are not limited to the ocean. You can also go snorkeling and cave diving in the many cenotes (underground sink holes) that are unique to this Yucatan Peninsula.

The Riviera Maya is a top ecotourism destination in Mexico and throughout the region the natural environment is protected and preserved. Outside of the major tourist destinations, much of the land remains relatively undeveloped so the natural beauty of the Riviera Maya and the creatures that inhabit it are left to flourish. Local eco-parks offer a taste of all that the area has to offer in controlled, family-friendly environments.

Mexico is a country rich in history, culture and tradition, all of which you will experience when you visit the Riviera Maya. Participate in a traditional temazcal (Mayan sweat lodge) ceremony at one of the many resorts and spas. Explore the magical underground world with a dip in an underground sink hole. Visit ancient Mayan ruins at Tulum, Coba and El Rey.

Adventurous travelers should venture off the beaten path to visit traditional Maya villages where you will witness the traditions and culture of this fascinating region and sample the local cuisine. A few hours inland, the Mayan ruins at Chichen Itza are arguably the best restored and most impressive of the Yucatán Maya archaeological sites.

Consider a day trip via ferry from Playa del Carmen to the Caribbean island of Cozumel where you will enjoy world-class scuba diving, snorkeling and aquatic sports, or, simply spend the day relaxing on the beach.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Jul 2014 05:54

Volgens mij kan het op de Azoren ook pittig regenen, ik denk niet dat dat aan te raden is voor oktober.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem173

Bericht 31 Jul 2014 06:50

Begin oktober zag ik nu trouwens Florida ook heel voordelig via arke. Iig 9 dagen voor nog geen 600 euro de vlucht en hotel. Ook lekkere temperatuur dan daar volgens mij.
<<

Jip

Bericht 31 Jul 2014 08:54

ellibre schreef:
Jip schreef:Is iemand weleens op de Azoren geweest?

Ja, absoluut, ik heb vorig jaar oktober m'n beste vakantie ooit gehad in Mexico. Ik ben 18 dagen naar Playa del Carmen geweest, of althans een eco resort in de buurt, maar ook heel veel naar de stranden bij Tulum geweest, dat was echt prachtig. Verder was het er elke dag 30 graden en kon je er van alles doen. Prachtige stranden, ondergrondse meren waar je kunt duiken en snorkelen, prachtige riffen waar je ook kunt duiken en snorkelen, zwemmen met zeeschildpadden, Maya tempels in de directe omgeving en het binnenland, diverse eilanden die de moeite van het bezoeken waard zijn, Cancun en Playa del Carmen als grote steden in de buurt. Maar ook geweldige restaurants en leuke, kleine dorpjes. En nog veel meer wat ik nu waarschijnlijk even vergeet. Maar het is echt een aanrader!

Klinkt goed! Weet je de naam nog van je hotel en waar heb je geboekt?
<<

ellibre

Kletskop

Bericht 31 Jul 2014 08:58

Ik heb via Arke geboekt. Hotel heette Sandos Caracol maar was volgens mij wel relatief duur voor de regio.

Als je naar Mexico gaat zou ik je wel aanraden een auto te huren. Wij hebben bij Hertz gehuurd en waren voor 18 dagen 270 euro kwijt. Benzine was er ongeveer 60 cent per liter. Je kunt ook alles via excursies bezoeken, maar dan ben je afhankelijk van de vaste tijden en een hoop geld meer kwijt. Wij zijn bijvoorbeeld voor Chitzen Itza iets van 5 euro p.p. aan entree kwijt geweest en totaal 10 euro benzine, terwijl de georganiseerde reis 90 euro per persoon was.
<<

Jip

Bericht 31 Jul 2014 09:05

En het is veilig genoeg om zelf te rijden?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Jul 2014 09:06

Azoren zou ik niet doen. Mijn moeder zit daar nu (hoogseizoen) en heeft de eerste week bijna alleen maar regen gehad. Pas nu komt het zonnetje af en toe door.

Is Cyrprus misschien wat? Anders Marokko? Zowel de kustplaats Agadir als de omgeving Marrakech heeft aardig mooie resorts en ook vrij betaalbaar.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 31 Jul 2014 10:34

ellibre schreef:Ik heb via Arke geboekt. Hotel heette Sandos Caracol maar was volgens mij wel relatief duur voor de regio.

Als je naar Mexico gaat zou ik je wel aanraden een auto te huren. Wij hebben bij Hertz gehuurd en waren voor 18 dagen 270 euro kwijt. Benzine was er ongeveer 60 cent per liter. Je kunt ook alles via excursies bezoeken, maar dan ben je afhankelijk van de vaste tijden en een hoop geld meer kwijt. Wij zijn bijvoorbeeld voor Chitzen Itza iets van 5 euro p.p. aan entree kwijt geweest en totaal 10 euro benzine, terwijl de georganiseerde reis 90 euro per persoon was.

Dit resort kan ik je ook aanraden! Wij zijn er op huwelijksreis geweest in mei, dus hoe het weer in oktober is weet ik niet, maar het is wel een mooi resort. Naar mijn idee is het een van de goedkopere in die regio.

Maar je zit wel ongeveer net zo lang ik het vliegtuig al naar Curacao. Wij hadden naar Mexico een tussenlanding in Cuba, dus als je iets korter wil vliegen, is dat misschien ook wel een idee.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

ellibre

Kletskop

Bericht 31 Jul 2014 18:25

Jip schreef:En het is veilig genoeg om zelf te rijden?

Ja hoor, de wegen zijn heel goed en super rustig. Wij hebben zo'n 2500 km gereden daar, mede door een trip van 2x 700 km.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Jul 2014 23:10

Azoren is heel gaaf qua natuur maar niet zonzeker. En zelfs als heb je zon is het niet heel warm. Wij zijn daar in de goede periode geweest en dan was het zo'n 25-28 graden. Heel erg lekker maar geen zongarantie.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Jip

Bericht 01 Aug 2014 06:44

Mijn vriend wilde niet zo ver vliegen ennu zit hij zelf naar Cuba te kijken ;) we kunnen pas half oktober :-( duurt veel te lang nog!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Aug 2014 09:28

Zit je dan niet in orkaanseizoen nog voor Cuba in oktober?
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties