Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Spoed reisvraagjes

<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Jul 2014 10:44

Spoed reisvraagjes

Ik vlieg vanmiddag met Vueling naar Spanje. Maar heb nog wat vragen waarvan ik het antwoord niet heel duidelijk op internet kan vinden.
Ik heb alleen voor handbagage gekozen dus ik heb een klein koffertje van 9,2 kg. Dat is goed want je mag Max. 10 kg.
Alleen nu staat er dat je nog een stuk mag meenemen die aanzienlijk kleiner is dan je andere stuk. Ik wilde zo'n eastpack rugzak meenemen. Er zit bijna niets in, wel mijn vloeistoffen in een zakje en portemonnee en tablet e.d. Dit leek me handiger dan mijn handtas aangezien ik met de trein naar Schiphol ga. Zou dit oké zijn?

Ik heb al ingecheckt en heb dus geen bagage af te geven. Betekent dit dat ik gelijk door de douane kan? Of moet ik me nog wel ergens 'melden'? Ik heb namelijk nog nooit met alleen handbagage gereisd.
<<

Anoniem205

Bericht 21 Jul 2014 10:48

Re: Spoed reisvraagjes

Ja, dan kan je in een keer door de controle. Ze kunnen je tegenhouden met je eastpak. Dat is het enige nadeel van zo'n budget maatschappij. En tegenwoordig zijn ze er veel en veel strenger in geworden.

Handtas/rugzak en met de trein maakt vrij weinig uit. Beiden hangen om je lijf :)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jul 2014 11:01

Wij zijn 2 weken geleden ook met het vliegtuig naar Spanje gevlogen, met RyanAir. Mijn vriend had als 2e handbagage (dus die kleinere tas) ook een rugtas, daarin zat alleen een zonnebril en boek. Hij voldeed misschien niet aan de afmeting, maar dubbel gevouwen wel (wat dus kon omdat er praktisch niks in zat). Dit was geen probleem. Ik denk dan ook dat het wel goed gaat zoals je het nu zegt.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Jul 2014 11:08

Staan er geen afmetingen bij van dat tweede stuk bagage? Ik zou het gewoon doen, en dan in je rugtas een plastic tasje. Doen ze dan moeilijk, dan stop je je rugtas gewoon in je koffer en de inhoud in je plastic tas.
<<

Anoniem122

Bericht 21 Jul 2014 11:09

Het is een gok wat je neemt. Kan je eventueel die rugzak ook nog in je koffer doen als het nodig is?

Als je al ingecheckt hebt, dan kan je inderdaad gewoon zo door de douane en naar de gate gaan.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Jul 2014 13:04

Ik neem de gok! Kan me rugzak idd dubbelvouwen.
En mocht t idd echt nodig zijn, kan ik m'n spullen in een plastic tasje doen en m'n rugzak in m'n koffertje.

Bedankt voor alle snelle adviezen.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 28 Jul 2014 12:22

Zowel de heen als de terugreis heeft niemand mij gevraagd naar het gewicht van mijn koffer, de afmetingen of naar mijn rugzak.
Heel bijzonder.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 28 Jul 2014 12:52

Gelukkig! De ene keer moet ik mijn handtasje ter grootte van 10 cm in mijn koffer proppen bij de gate omdat je maar 1 stuk mag en de andere keer kan ik met 2 losse items waar in 1 daarvan per ongeluk een bus deodorant los van 300 ml zit door de controle komen.. Ze zijn niet bepaald standvastig in hun controles, je moet maar net geluk hebben.
2019
2022

Terug naar Reizen & vakanties