Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoe groot is jouw koffer?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 22 Jul 2014 18:54

Hoe groot is jouw koffer?

Laten we even uitgaan van drie formaten koffers.
1 = handbagageformaat (ca. 50 cm hoog volgens mij)
2 = middelmaat (ca. 60 cm hoog)
3 = grote koffer (ca. 70 cm hoog)

Wat voor koffer neem jij mee voor 1,5 tot 2 weken vakantie?
❤️ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Jul 2014 19:05

Re: Hoe groot is jouw koffer?

3
2015 💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Jul 2014 19:06

Geen idee, ik heb een backpack en die zou ik meenemen.
#teammaple🍁
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jul 2014 19:11

Een wat grotere weekend/sporttas op wielen, in elk geval geen hardschalen koffer.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 22 Jul 2014 19:17

Waarom geen harde koffer rapa nui?

Ik heb hier maat 1 en 3 staan en mn vader neemt vrijdag een 2 voor me mee. Ik ga anderhalve week weg en t leek me wat overdreven om maat 3 mee te nemen, aangezien die echt huge is en ik elke paar dagen ga verkassen, maar ik weet nu al dat het een enorme uitdaging gaat worden om alles in een kleinere koffer te krijgen. Ik ben zó slecht in weinig spullen meenemen!! Vorig jaar ging ik trouwens maar 8 dagen en toen had ik ook die grote koffer bij me, maar die kon ik tenminste op één plek laten liggen de hele week. Ik had ook een stuk of 6/7 paar schoenen bij me geloof ik :laughcry: (liefst zou ik dat nu weer doen)
❤️ 7 juni 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jul 2014 19:20

Geen hardschalen koffer omdat ik vaak met een georganiseerde rondreis rond ga en ze daar altijd adviseren om een rugzak of canvas tas mee te nemen die flexibeler/makkelijker zijn op te bergen in bussen, dit jaar in de beperkte ruimte in de trein, boven op jeeps etc. Past andere jaren ook makkelijker in de auto. Dit jaar mag ik met het vliegtuig gewoon 20 kg mee maar wordt geadviseerd om maximaal 15 kg mee te nemen omdat je zelf vanaf stations naar hotels met je bagage moet lopen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jul 2014 19:22

Ik heb er een van 67 cm, van polycarbonaat dus lekker licht. Past een hoop in!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jul 2014 19:22

Oh, ik neem ook altijd veel te veel mee, ik heb goede voornemens voor dit jaar maar vind het best wel lastig om me te beperken voor een reis van 3 weken. Ik wil altijd toch nog een extra broek of shirtje mee voor het geval dat.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 22 Jul 2014 19:23

Ah ik snap het. Ja ik moet ook écht proberen maat 2 mee te nemen, want ik ga dus elke paar dagen met de trein en moet zelf overal naartoe sjouwen met die koffer. In die grote gaat zo 20+ kilo en ik ga mezelf vervloeken als ik die meeneem vrees ik... Ooh dit wordt nog wat.
❤️ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Jul 2014 19:29

Wij zeulen minimaal een hele kofferbak vol mee naar het vakantiehuisje van mijn ouders, waar al heel veel van onze spullen liggen, want eigen huisje waar we veel zijn. Traveling light is niet mijn sterkste kant.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Jul 2014 19:33

Het hangt bij mij echt van het soort vakantie af.. Naar een zonnige bestemming red ik het wel met alleen handbagage! Kan er genoeg shirtjes & jurkjes in kwijt. Als ik bijvoorbeeld op wintersport ga of als het winters weer is dan neem ik wel mijn grote koffer mee. Die heb ik even gemeten en is 70cm. Heb die een paar jaar geleden gekocht toen ik een half jaar in het buitenland ging wonen. Gebruik hem nu niet heel veel meer maar voor wintervakanties is die toch wel heel handig! Warme/dikke kleren nemen veel plaats in ;)
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 22 Jul 2014 19:40

Ik ga dus naar Italië, waar t volgens mij de hele tijd wel 30+ graden is. Toch twijfel ik dan of ik een spijkerbroek, jas etc. mee moet nemen, 'want je weet maar nooit'. Hmm het zou makkelijker zijn als ik dat soort dingen sowieso thuis kon laten.
❤️ 7 juni 2018
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Jul 2014 19:42

Ik vind het altijd wel handig om 1 spijkerbroek mee te nemen ja en ook een vestje/jasje. Het kan toch ook wel een dag wat kouder zijn.. Maar aan 1 broek & jas/vest heb je ook wel genoeg denk ik.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 22 Jul 2014 19:44

Ja idd. Een spijkerbroek kan ik natuurlijk ook aandoen in het vliegtuig, scheelt weer. Nu maar hopen dat het hier niet ook 30 graden is op de dag van vertrek ;)
❤️ 7 juni 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Jul 2014 19:48

Urban Naked schreef:Geen idee, ik heb een backpack en die zou ik meenemen.

Ik ook.
Verder hebben we alleen een handbagage koffertje die gebruiken we voor ons 2-en als we een weekend weggaan.
<<

Anoniem147

Bericht 22 Jul 2014 19:50

Ik heb altijd zo'n maatje 2. Ik reis altijd licht, heb 1x teveel kleding meegenomen dat ik er gillend gek van werd en 1x heb ik ook wintertruien meegenomen (naar een zomerbestemming) omdat ik bang was dat mijn zus ze in Nederland ging jatten en aantrekken (het was hier winter). Daarna heb ik gezworen dat ik dat nooit meer zou doen.

2 jaar geleden naar Italie had ik ook veel te veel 'nette' kleding bij me. Ik heb ze nooit aangehad want voelde me de hele tijd overdressed tussen al die toeristen haha. Had ook 2 paar hakken bij mij, allebei nooit gedragen omdat ik toch kies voor makkelijke schoentjes als we daarna nog een stukje zouden wandelen ofzo.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Jul 2014 19:50

ik heb maat 1 en 2. Voor dagen vakantie neem ik altijd maat 2 mee. Dat past makkelijk en heb ik ook nog mijn eigen kussen mee wat de helft van mijn koffer kost. ik heb een harde koffer

is het voor jou geen optie als je handwasmiddel meeneemt zodat je wat shirtjes kan wassen daar?
Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 22 Jul 2014 19:51

Ohja wel handig om te vermelden.. Ik HAAT sjouwen. Ik vind het vreselijk, word er chagrijnig van en het doet zeer aan alles in je lijf. Nee het verpest serieus mijn dag als ik dan met koffers moet sjouwen haha.

Ik word al gek als ik teveel bij de AH meeneem en het aan mijn stuur moet hangen. Hell.
<<

Anoniem147

Bericht 22 Jul 2014 19:53

Ik vind dit formaat echt ideaal. Deze tas zou ik sowieso wel willen hebben.
66 x 35,5 x 33 cm
78 liter inhoud
3,2 kg

Afbeelding
<<

Bacio

Kwebbel

Bericht 22 Jul 2014 20:12

Ik vind een koffer zo onhandig! Groot zwaar kreng. Ik neem altijd een backpack mee.
<<

Bacio

Kwebbel

Bericht 22 Jul 2014 20:14

sarah1985 schreef:ik heb maat 1 en 2. Voor dagen vakantie neem ik altijd maat 2 mee. Dat past makkelijk en heb ik ook nog mijn eigen kussen mee wat de helft van mijn koffer kost. ik heb een harde koffer

is het voor jou geen optie als je handwasmiddel meeneemt zodat je wat shirtjes kan wassen daar?
Ik ga dus echt geen handwas doen op vakantie. Ik geef t gewoon aan de receptie en anders zoek ik een wasserette op. Als je het 's ochtends brengt kan je het meestal 's avonds al ophalen. Gewassen, gestreken en opgevouwen. Ideaal!
<<

Anoniem147

Bericht 22 Jul 2014 20:26

Tijdens een 2-weekse vakantie doe ik ook geen was trouwens. Echt geen zin in.

Binnenkort gaan we een maand weg en dan hebben een een wasmachine in het appartement. Ideaal :smile:
<<

Anoniem286

Bericht 22 Jul 2014 20:29

Een grote maar dan zit er wel kleding etc voor 2 personen in. Nu met de kleine hadden we de vorige keer 2 grote koffers mee.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Jul 2014 20:39

Ik heb ze alledrie. Voor meer dan een week op reis neem ik de grootste koffer mee of een tas van dezelfde inhoud.
<<

Jente

Kletskop

Bericht 22 Jul 2014 21:12

Ik had een 1 en 3, maar die zijn allebei kapot en nu heb ik een 2. Een grote koffer vind ik onhandig, ik neem toch nooit veel mee en als ik hem wel vol doe is ie te zwaar. Als handbagage neem ik gewoon een rugzak of kleine weekendtas, dat vind ik veel praktischer dan een koffertje.
Ik heb trouwens ook een backpack en dat is echt liefde :love: Hij is 75 liter, dus als ik veel mee wil nemen kan dat en als ik minder mee wil kan dat ook. Hij is helemaal verstelbaar, een speciaal damesmodel en met een volledige rits aan de voorkant. Heb echt al zin om daarmee te gaan rondreizen.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties