Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vakantietips

<<

ringling

Noob

Bericht 20 Jul 2014 17:25

Vakantietips

Hopelijk hebben jullie goede tips voor mij.

Ik wil half augustus voor 10/11 dagen weg. Ik hou van steden, actieve dingen zoals wandelen en bijvoorbeeld kanoën. Ik wil met een vriendin gaan maar we hebben geen auto. Met het OV heb ik het gevoel dat je alleen in steden kunt komen terwijl we ook graag in dorpjes/stadjes/natuur willen zijn en een echt vakantiegevoel willen hebben. Een vliegvakantie naar een resort lijkt me ook niets want ik we houden niet van dagenlang op het strand liggen.

Wie heeft er tips? :)
<<

Anoniem122

Bericht 20 Jul 2014 17:48

Re: Vakantietips

Ergens heen vliegen en dan een auto huren vanaf het vliegveld?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Jul 2014 17:49

Voor een combinatie van stad en dorpjes/natuur zijn de eerste dingen die in me opkomen Salzburg en Bergen. In Zwitserland moet dit ook wel goed kunnen denk ik. Of Budapest misschien? Volgens mij zijn er meer dan genoeg steden van waaruit je met het OV in andere meer landelijke gebieden kunt komen. Als je op de Lonely Planet website kijkt bij steden die je leuk lijken, staan er ook altijd tips voor daytrips vanuit die stad. Vaak is dat voor natuur.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 20 Jul 2014 18:33

Stockholm of iets in de buurt daarvan?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Jul 2014 22:35

Wanneer krijg je het vakantiegevoel? Ik vind Duitsland ook erg leuk en op zich kan je daar met het OV goed terecht. Is jammer dat je nu bv nog treinkaartjes moet kopen maar als je bv drie maanden van te voren koopt dat kun je voor 19 29 of 39 euro een heel eind komen. Wat me zelf altijd nog een keer leuk lijkt om te doen is met de trein naar het Zwarte woud, Stuttgart lijkt me een stad waar heel veel te zien en te doen is en dan in het Zwarte Woud rondtrekken met de gratis ov kaart http://www.schwarzwald-tourismus.info/partnernet/Beteiligungsangebote/Schwarzwald-Gaestekarte-KONUS-SchwarzwaldCard. Konus kaart. Zal iets meer tijd kosten maar heeft wel zijn charme.

Ik ben een aantal jaar geleden in het Ruhr gebied geweest en heb daar ook met een aanbieding hotel/ov-kaart per bus en regionale trein rondgetrokken en was een erg leuke combi van grote steden, dorpjes met allerlei mogelijkheden voor actieve dingen etc.

In Zwitserland heb ik 3 weken rondgetrokken met een OV kaart. Ik ben er met de City Nightline naar Basel heengegaan en dat kostte 19 euro vanaf elk station in Nl naar Basel en retour vanaf Zurich kostte ook weer 19 euro. Maar goed dat was ook 3 maanden van te voren geboekt, In Zwitserland kom je echt overal met het OV is alleen jammer dat het behoorlijk duur is, was een super ervaring en we hebben alle hoogtepunten van Zwitserland gezien maar voor dat bedrag had ik ook naar een Aziatisch land gekund.

Baltische Staten (Estland, Letland en Litouwen) moet ook goed met het OV te doen zijn. Goedkoop vliegticket en de busverbindingen moeten regelmatig en erg goed zijn. Ik wil er al jaren naar toe en moet ook een leuke afwisselende combi zijn van steden, natuur en kleinere plaatsen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain

Terug naar Reizen & vakanties