Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Texel

<<

Anoniem141

Bericht 11 Jul 2014 23:11

Texel

Is hier iemand al eens op Texel geweest?

Ik ben van plan om in augustus 1 midweekje alleen te gaan. Ik heb de laatste tijd heel veel stress gehad en heb behoefte aan rust. Is dit eiland leuk om alleen heen te gaan?
Iemand tips voor goedkope hotels of b&b ?

En wat zij leuke dingen om te doen ?
<<

Anoniem88

Bericht 11 Jul 2014 23:26

Re: Texel

Ik ben nooit echt op Texel geweest, ja, een dagje, maar verder niet. Maar ik zou zelf niet zo snel naar Texel gaan. Het beeld wat ik bij Texel heb, is dat het toch een verlengstuk van het vasteland is. Op de andere Waddeneilanden heb je echt het eilandgevoel en die fijne rust. Ik ben zelf fan van Ameland, daar zou ik me ook wel een midweekje alleen kunnen vermaken. Bijzonder veel is er niet te doen, maar met fietsen, strand- en duinwandelingen maken en lekker op het strand of een hoge duin met uitzicht over zee zitten genieten kom ik ook een eind. Overigens kun je ook een robbentocht doen naar een bank in de Waddenzee waar veel zeehonden liggen, er zijn verschillende natuurgebieden, etc etc. En als je er dan bent dan zou ik kijken of je het boek 'Terug naar de toren' kunt vinden, en die dan bij thuiskomst lezen. Net of je het verhaal meebeleeft, speelt zich af op het eiland en elk huisje wat de schrijver beschrijft, bestaat echt. Is een thriller trouwens :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 11 Jul 2014 23:48

Ik ga elke twee jaar naar Texel en vind het een mooi en rustig eiland. Als je je routes goed uitstippelt kun je er heerlijk fietsen. Ik ga alleen altijd met 100 eersteklassers en heb daarom geen tips voor activiteiten die je in je eentje kunt doen. Maar je zou even op de site van Ecomare kunnen kijken wat ze aanbieden.
#teammaple🍁
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Jul 2014 08:24

Texel is een pracht eiland. Wij zijn er al een paar keer geweest, ook om lekker rust te nemen en leuke dingen doen. Ecomare is inderdaad leuk. De ijsboederij is een aanrader. Wij zijn ook naar de Texelse bierfabriek geweest, en een visje halen in de haven is ook lekker. En natuurlijk de dorpjes in en lange strandwandelingen maken.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Patsy

Bericht 12 Jul 2014 09:57

Ik vind Texel een prachtig eiland, met mooie dorpjes zoals Oosterend. De oude haven is ook leuk om te bekijken. Den burg is een leuk stadje om te winkelen, de vuurtoren is ook altij leuk om even naartoe te gaan, hoewel bij de vuurtoren niet zo veel te beleven is. Tussen de Koog en de Cocksdorp ligt natuurgebied de Slufter, dat is een heel mooi gebied met mooie wandelroutes. Goedkope b&b's weet ik niet, familie van mij heeft een hotel op Texel waar wij altijd verblijven, en dat hotel is niet echt goedkoop. Volgens mij zijn in de Koog wel veel accommodaties, ik zou via google even zoeken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Jul 2014 10:17

Ja hoor zou het zo doen alleen naar Texel gaan. Kom er al vanaf dat ik baby ben meerdere keren per jaar. Soms voor een dagje soms voor wat langer. In het hoogseizoen kun je heerlijk op een terrasje gaan zitten in de koog of wat shoppen in den burg. Verder zijn er genoeg braderieën ed. Wat verder al gezegd is de slufter is echt super mooi en toch ook elke keer net weer wat anders als je er komt. Verder idd ecomare de zeehondencrèche. De vuurtoren vind ik zelf ja is leuk om langs te rijden maar niet veel bijzonders. Texel heeft veel dingen die je kan doen. Er zijn ook boerderijen waar je kan kijken, het juttersmuseum. Het is goed te doen in je eentje. Heb er gewerkt twee keer een periode en op de dagen dat ik rij was vermaakte ik me prima. Op het moment kriebelt het echt enorm om weer eens te gaan.
2015 💙
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Bericht 12 Jul 2014 10:37

Dundas schreef:Ik ben nooit echt op Texel geweest, ja, een dagje, maar verder niet. Maar ik zou zelf niet zo snel naar Texel gaan. Het beeld wat ik bij Texel heb, is dat het toch een verlengstuk van het vasteland is. Op de andere Waddeneilanden heb je echt het eilandgevoel en die fijne rust.)

Mee eens. Je hebt op Texel zelfs stoplichten. Terwijl we die hier bijna niet hebben.
2014 2016
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 12 Jul 2014 20:21

Wij komen graag op Texel en overnachten dan altijd in het Havenhotel in Oudenschild. Middenin de haven met prachtige uitzichten vanuit de kamers. Ze hebben regelmatig aanbiedingen op hun site.
Op Texel is het leuk om met de TX10 mee te gaan om garnalen te gaan vangen.

Ik vind Terschelling ook een heel mooi eiland. Ik denk dat ik het daar nog rustiger vind, hoewel ik daar maar één keer ben geweest.
Leven en laten leven
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 12 Jul 2014 20:31

Ik ben laatst ook een midweek alleen weggeweest maar heb voor Ameland gekozen, stuk rustiger. Heb nog wel een tip voor een goedkope b&b als je wilt.

Terug naar Reizen & vakanties