Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kan / fles om te spoelen

<<

Anoniem162

Bericht 17 Jun 2014 13:01

Re: Kan / fles om te spoelen

Cotton schreef:Haha, ik heb natuurlijk geen ervaring, maar het lijkt me zoveel 'gedoe' en moeite als je net bevallen bent om onder de douche te plassen. Maar misschien is het juist wel heel handig idd.


Ik heb ook geen fles ofzo meegekregen om te spoelen maar ik had een keizersnede gehad en de eerste 4 dagen een katheter. Daarna heb ik ook onder de douche geplast. Ik vond het spoelen onder de douche wel prettig ivm het vloeien, al dat bloed wat overal nog zat wegspoelen
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 17 Jun 2014 13:44

Re: Kan / fles om te spoelen

Ik gebruikte altijd een lege 2 liter fles van de cola. Ik vond dat het prettigst omdat daar gewoon lekker veel inging, kon je lekker lang spoelen. De maatbeker van mvm ook gebruikt, maar die goot ik dus in een paar seconden leeg...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem151

Bericht 17 Jun 2014 15:47

Re: Kan / fles om te spoelen

Cotton schreef:Maar onder de douche plassen? Dan sta je toch op een dag een keer of 6-8 onder de douche?


Neem aan dat je niet iedere keer uitgebreid gaat douchen, je hoeft alleen maar even je benen af te drogen
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jun 2014 15:54

Re: Kan / fles om te spoelen

Blue Phone schreef:
Cotton schreef:Maar onder de douche plassen? Dan sta je toch op een dag een keer of 6-8 onder de douche?


Neem aan dat je niet iedere keer uitgebreid gaat douchen, je hoeft alleen maar even je benen af te drogen

Dat snap ik wel. Maar het lijkt me wel moeite/inspanning als je pas bevallen bent, maargoed zoals ik al zei, daar weet ik natuurlijk niks vanaf ;)!
<<

Anoniem57

Bericht 17 Jun 2014 15:57

Re: Kan / fles om te spoelen

Geloof me, die inspanning lever je graag als je weet hoeveel pijn het kan doen :D

Edit ; het is overigens alleen even de sproeier erop he, als je in bed ligt ben je van de onderkant misschien al naakt of zo'n netbroekje, omdat luchten het allerbeste is. Zooooooo charmant allemaal haha
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jun 2014 15:59

Re: Kan / fles om te spoelen

Ik hou van dit forum.

Dit (het hele spoelen verhaal) zijn echt van die dingen waarvan je GEEN IDEE hebt totdat je het zelf mee maakt.
Of dus op dit forum zit :hulde: .
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 17 Jun 2014 16:01

Re: Kan / fles om te spoelen

Cotton schreef:Ik hou van dit forum.

Dit (het hele spoelen verhaal) zijn echt van die dingen waarvan je GEEN IDEE hebt totdat je het zelf mee maakt.
Of dus op dit forum zit :hulde: .


urine over wondjes = niet fijn! Je wil dan best even douchen/afspoelen inderdaad. Ik heb die netbroekjes trouwens nooit gebruikt. Maar lag 's nachts vaak wel op zo'n matje en/of handdoek. Ik vond die matjes erg handig!
<<

Anoniem57

Bericht 17 Jun 2014 16:24

Re: Kan / fles om te spoelen

Ik heb serieus alleen maar die netbroekjes gebruikt, mijn kraamverzorgster waste ze zelfs uit! Maar goed, ik was dan ook weer aardig aan elkaar gestikt :D

Ik zat toevallig net L. haar kraamzorgmap door te lezen, en daarin stond bij pijnstilling 'mevrouw paracetamol geadviseerd, mevrouw heeft zelf besloten ibuprofen te nemen omdat ze dat fijner vindt', lekker eigenwijs ook haha (Maar die ibu was wel nodig, au)
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 17 Jun 2014 16:35

Re: Kan / fles om te spoelen

Het is me helemaal duidelijk :-)
Bedankt voor de antwoorden.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 18 Jun 2014 09:53

Re: Kan / fles om te spoelen

Hahaha Parel!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem113

Bericht 18 Jun 2014 10:08

Re: Kan / fles om te spoelen

Parel schreef:Ik heb serieus alleen maar die netbroekjes gebruikt, mijn kraamverzorgster waste ze zelfs uit! Maar goed, ik was dan ook weer aardig aan elkaar gestikt :D

Ik zat toevallig net L. haar kraamzorgmap door te lezen, en daarin stond bij pijnstilling 'mevrouw paracetamol geadviseerd, mevrouw heeft zelf besloten ibuprofen te nemen omdat ze dat fijner vindt', lekker eigenwijs ook haha (Maar die ibu was wel nodig, au)


Oh oh oh Pareltje toch! Je weet toch dat ibuprofen bloedverdunnend werkt :razz:
<<

Anoniem123

Bericht 18 Jun 2014 11:27

Re: Kan / fles om te spoelen

ik heb die netbroekjes helemaal niet gebruikt maar gewoon (oma) onderbroeken haha. Die zaten toch het fijnst met al die grote lappen kraamverband en eventuele kans op doorlekken.

Ook vond ik het douchen helemaal niet vermoeiend (ja 's nachts wel...) maar eerder lekker verfrissend. Alles is meteen weer even schoongemaakt daar van onderen. En op een gegeven moment heb je er wel handigheid in :ja: Was ook net zo snel klaar als ik normaal naar de wc zou gaan.
<<

Anoniem315

Bericht 18 Jun 2014 14:53

Re: Kan / fles om te spoelen

Ik kreeg in het ziekenhuis een spa blauw flesje met bidon-dop. Aangeraden werd om er lauw water in te doen.
Nu had ik op zich geen last van pijn aan de hechting, maar het was wel een fijn idee dat het schoongespoeld werd. Ik spoot het er gewoon op. Dit heb ik een week of 2 gedaan, het werd gewoonte. Elke dag douchen was voor mij geen optie, aangezien ik flauwviel van de warmte (door het gedaalde hb-gehalte).

Dit wist ik vooraf ook niet.

Maar goed, een gewoon drinkflesje is dus afdoende.
<<

Fiene

Bericht 19 Jun 2014 20:39

Re: Kan / fles om te spoelen

ahhaha dit zijn idd van die '' wacht maar eens af'' momenten haha. Dingen die je NIET wilt weten als je zwanger bent of kinderen wil hahaha, het plezier vergaat je dan snel;)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Jun 2014 21:24

Re: Kan / fles om te spoelen

Ik zit me nog eens te bedenken, ik had inderdaad ook zo'n spa flesje met bidon dop. Maar volgens mij was dat omdat ik me graag van onderen schoon wilde houden en ik nog niet kon douchen.
R. 2013
D. 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers