Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gonge magneetkogels, kent iemand dat?

<<

Anoniem286

Bericht 15 Jun 2014 22:37

Gonge magneetkogels, kent iemand dat?

Iemand hier ervaring mee? Ik ben op zoek naar speelgoed voor 2 handjes, om zo de linkerhand van mijn dochter te stimuleren. Nu kwam ik via via op deze kogels maar ik heb ze nog nooit in het echt gezien. Kent iemand het? En heb je er echt twee handjes voor nodig?
Afbeelding

Daarnaast nog iemand tips voor speelgoed wat echt met twee handen gebruikt moet worden? Dochter pakt eigenlijk alles met 1 hand, zelfs grotere ballen etc. Heel slim en handig voor haar maar niet zo goed voor haar andere hand. Iemand nog tips??
<<

Anoniem51

Bericht 15 Jun 2014 22:45

Re: Gonge magneetkogels, kent iemand dat?

Ik zie net Susan in een ander topic deze link plaatsen:
http://www.toys42hands.nl
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Jun 2014 22:48

Re: Gonge magneetkogels, kent iemand dat?

Ik zou daar best veel willen bestellen, maar het is best duur allemaal. Dat Honey Hills voelparcours is gaaf, maar wel 235 euro.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem286

Bericht 15 Jun 2014 22:49

Re: Gonge magneetkogels, kent iemand dat?

Bedankt voor je reactie Dundas, ik zie dat mijn foto via google daar ook vandaan komt. Ik heb even snel op de website geneusd maar ik zie een hoop wat S toch gewoon met 1 hand zal pakken. Bijv puzzelen doet ze echt niet met twee handen.Ik zie wel draaibouten etc, misschien is dat wel iets!

Iets met voelen is ook een goed idee, de fysio had haar van de week in een bak met gedroogde macaroni laten voelen. Maar dan weigert ze met haar linkerhand erin te gaan. Maar dat is misschien ook wel wennen.
<<

Anoniem171

Bericht 15 Jun 2014 22:51

Re: Gonge magneetkogels, kent iemand dat?

Bellenblazen? Potje in ene hand en stokje in de andere?
<<

Anoniem286

Bericht 15 Jun 2014 22:52

Re: Gonge magneetkogels, kent iemand dat?

mm ik heb een potje bellenblaas staan maar ze is wel klein, pas 16 maanden dus ik weet niet of dat lukt. Ik kan het van de week eens proberen. Bedankt voor je idee Nana!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Jun 2014 22:54

Re: Gonge magneetkogels, kent iemand dat?

En gewoon muziek maken? Met twee stokken op de trommel, pannendeksels tegen elkaar, met twee handen een trompetje vasthouden of op een piano'tje spelen? Of sambaballen in elke hand?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem286

Bericht 15 Jun 2014 23:00

Re: Gonge magneetkogels, kent iemand dat?

Nope, dan gaat ze met rechts uit haar dak en links laat ze hangen, ze laat het stokje (we drummen weleens of sambaballen inderdaad) gewoon los met links. Er moet echt noodzaak zijn bijna voordat ze hem gebruikt. Als ze heel moe is en ze duimt met rechts of ze heeft iets heel moois vast, dan gebruikt ze links maar verder vrij weinig.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Jun 2014 23:04

Re: Gonge magneetkogels, kent iemand dat?

http://www.toys42hands.nl/webshop/toys4 ... 59b3ihgKUk

en dat er dan de ene keer bij links iets te voelen valt en de andere keer bij rechts?
Hoewel dat nog wel lastig is omdat ze het waarschijnlijk nog niet kan benoemen. Maar je zou aan de ene kant iets van rozijntjes kunnen doen en aan de andere kant rijst of zo, en dan vragen waar de rozijntjes zitten (of het koekje of wat dan ook).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem286

Bericht 15 Jun 2014 23:08

Re: Gonge magneetkogels, kent iemand dat?

Oh dat is leuk zeg Susan!! Ik zet het op mijn lijstje erbij, ook leuk voor sinterklaas tzt. Ik heb inmiddels toch maar de magnetische ballen en grote schroefblokken in het winkelmandje gedaan. Eerst dat maar eens proberen, ben benieuwd :D
Afbeelding
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 16 Jun 2014 17:27

Re: Gonge magneetkogels, kent iemand dat?

Misschien kan je het boek 'met plezier uit de pas' lenen uit de bibliotheek of kopen via bol.com. Hierin staan veel verschillende oefeningen in spelvorm. Het is gericht op goedkoop en makkelijk!
Ter bevordering van sensorische integratie maar kan natuurlijk ook om beide handjes te trainen.
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers