Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog 3 maand naar de psz?

<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Jun 2014 21:02

Nog 3 maand naar de psz?

D word 3 november 4. Ze wil heel graag naar school. De laatste weken is ze ontzettend brutaal aan het worden en ons echt aan het uittesten.
Ik kwam op het idee om haar nog naar de psz te doen, van augustus t/m oktober.
D is ontzettend makkelijk en sociaal. Ik denk dat ze het ook heel leuk zou vinden op de psz maar mijn man vind het dom want dan maakt ze voor 3 maand vriendinnetjes en dan moet ze weer van school.

Zou het nuttig zijn om haar nog 3 maand naar de psz te doen of zou het "verloren" geld/tijd zijn?
Een ander idee om de laatste 20 week uitdagend te maken thuis is ook welkom.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem331

Bericht 15 Jun 2014 21:04

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Ik vind de peuterspeelzaal altijd nuttig, en al helemaal als je kind uitdaging nodig heeft en niet veel tijd nodig heeft om ergens te wennen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 15 Jun 2014 21:09

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Als je verwacht dat ze makkelijk went daar dan zou ik het doen. En misschien gaan er wel kinderen van de peuterspeelzaal naar dezelfde school als zij gaat.
<<

Anoniem234

Bericht 15 Jun 2014 21:14

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Mijn keus zou het niet zijn. Mede ook door de reden die je man zegt.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Jun 2014 21:16

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Maar hoezo zou het verloren tijd en geld zijn? Je kind doet daar echt veel dingen op, en het word voorbereid op wat komen gaat. Win-win toch?
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Jun 2014 21:19

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Het lijkt mij echt heel leuk voor haar maar mij wil niet, hij wil er niet eens over nadenken!
Want ze mag straks naar school, tot ze het zat is...grrr!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem331

Bericht 15 Jun 2014 21:21

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Ik zou het echt niet leuk vinden als zoiets met zo'n reden van tafel word geschoven.
<<

Anoniem75

Bericht 15 Jun 2014 21:21

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Ik zou het wel doen en dan naar een psz dicht bij de basisschool waar ze naar toe gaat. Grote kans dat er dan een paar kindjes naar dezelfde school/klas gaan. En je kan het ook zien een soort van opstapje naar school. Dat ze nog even kan wennen om een paar uurtjes in de week bij andere kindjes te zijn en lekker kan spelen, knutselen etc
<<

Anoniem86

Bericht 15 Jun 2014 21:24

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Ik zou het voor 3 maanden niet meer doen eigenlijk. Ze zal ook moeten wennen eerst daar, en dan gaat ze al naar school toe, en krijgt ze nog een broertje of zusje, lijkt me niet echt ideaal qua situatie allemaal. Voor een half jaar zou ik het wel doen, maar zo kort? Nee, dat niet.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 15 Jun 2014 21:31

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Als de psz bij of in de school zit waar ze straks naar toe gaat, zou i het wel doen. Dan went ze ook alvast aan de omgeving.
En ze wordt voorbereid voor het naar school gaan. Als jij denkt dat ze ook niet zo veel moeite hebt met wennen zie ik niet in waarom het niet kan.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Jun 2014 21:33

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Ik zou het wel doen, je gaat niet alleen om vriendinnetjes te maken, maar ook gewoon om bezig te zijn, om in een andere omgeving te zijn dan thuis, om gewoon lekker te spelen. Volgens het argument van je man heeft het dan ook geen zin om op vakantie te gaan naar een plek met veel kinderen, want dan heeft ze vriendinnetjes en dan ga je na drie weken weer naar huis. Het gaat ook om het spelen en het moment. Sommige vriendinnetjes zijn er sowieso maar kort omdat ze er al langer zijn, omdat ze gaan verhuizen, enzovoort. Daar zou ik het niet om laten.
En drie maanden peuterspeelzaal lijken me ook de kosten niet. Bij ons is het dan vrij duur, maar wat ik van de meeste anderen hoor kost het hooguit een paar tientjes per maand.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem75

Bericht 15 Jun 2014 21:40

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Ik geloof dat wij 52 euro betalen in de maand voor 5 uurtjes in de week.
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 15 Jun 2014 21:45

Re: Nog 3 maand naar de psz?

ik merk het hier ook aan mijn dochter (eind oktober). Ze is echt toe aan school, meer en nieuwe uitdagingen. Ik weet niet of ik haar nog 3 maanden naar PSZ zou laten gaan. Onbewust doet het toch heel veel met ze, ook al lijken ze alles makkelijk op te pakken en mee te kunnen komen. Daarnaast veranderd er bij jullie ook veel rond november met de komst van een broertje of zusje. En wanneer zou ze mogen beginnen, wanneer start de school bij jullie? En vergeet niet in oktober zal ze ook al mogen gaan wennen op school.
Voor nu komen de lekkere zonnige dagen er aan, ik zou haar lekker buiten laten spelen, zand en water, evt naar een grote speeltuin, of iets van ballorig, waar ze lekker haar ei kwijt kan. Misschien heb nog ren aantal mensen in de buurt die haar misschien eens mee willen nemen om zich lekker te kunnen. Laten uitleven, lekker zwemmen ofzo. Ik zou liever daar tijd en geld in investeren dan nog een krappe 3 maand PSZ.
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Jun 2014 21:46

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Ik heb ondertussen ook al wat anders bedacht en een ouder gevonden die het ook erg leuk lijkt!
Nl een speelgroepje op zetten voor 4/5 kindjes die allemaal rond nov/dec/januari 4 worden om 1x per week samen te spelen en te knutselen bij 1 van de ouders thuis.
Dan zijn het allemaal kindjes die bij elkaar in de klas komen.
Ga morgen direct wat andere ouders zoeken! Dit lijkt me denk ik ook beter, was even vergeten dat er in november wel heel veel voor d verandert.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem86

Bericht 15 Jun 2014 21:49

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Klinkt als een leuk idee! Zo daag je haar wel meer uit, maar wel rustig in eigen omgeving, en ze leert nieuwe kinderen kennen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Jun 2014 22:06

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Dat is inderdaad ook een leuk idee, al heb je wel kans dat veel andere kinderen uit haar toekomstige klas wel naar de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf gaan. Of ken je die mensen al? Ik kende overigens nog helemaal geen namen van andere ouders/kinderen voordat Yrsa naar school ging.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Jun 2014 22:23

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Wij zijn gereformeerd vrijgemaakt en d gaat ook naar de gereformeerd vrijgemaakt school.
Alle kindjes van haar leeftijd uit de kerk komen bij haar in de klas. Ik ben net het kerkboekje bij langs gegaan
en al 2 moeders gevonden die graag mee willen doen!
Dus handig zoeken zo ;)
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Jun 2014 22:33

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Ook een leuk idee zo'n groepje Kwak!

Zelf zou ik de peuterspeelzaal voor zo'n korte tijd ook niet meer doen, maar dat komt meer omdat A best wel heeft moeten wennen en in haar niet twee keer in korte tijd ergens zou willen laten wennen als ik het kon vermijden. Maar als een kindje daar niet zo'n last van heeft dan lijkt het me juist wel een goede voorbereiding op school, zelfs al is het maar voor drie maanden.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Jun 2014 01:49

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Ik vind je idee heel leuk! Een andere optie voor mij zou een peuterspeelzaal in de toekomstige school zijn. Sommige scholen hier hebben dat.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem255

Bericht 16 Jun 2014 17:35

Re: Nog 3 maand naar de psz?

Wat een leuk idee!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers