Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


En toen was het genoeg....

<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Jun 2014 13:01

En toen was het genoeg....

Momenteel loop ik helemaal vast. Ik ben ongelukkig met mijn werk, ongelukkig met mezelf, ongelukkig in mijn huwelijk...ik loop echt tegen de muur. Ik heb veel ruzie met mijn man en zachtjes gaat het er dan niet aan toe. Niet fysiek, maar verbaal ga ik helemaal los, tot aan het hysterische af. Ik baal ervan dat het tot zo ver kon komen. We gaan morgen contact opnemen met de huisarts. Omdat tussen ons de bom zo ernstig is gebarsten, stond de buurvrouw aan de deur, omdat ze zich zorgen maakt. We hebben er met haar over gepraat, in het verleden ook wel, maar dit gaat en kan niet meer. Uiteindelijk hebben we ook te maken met twee onschuldige kindjes. De rust is inmiddels wel iets terug, maar mijn hoofd maakt overuren. Ik denk dat ik pas weer gelukkig kan worden in mijn relatie (waar ook echt hulp van buitenaf voor nodig is) als ik gelukkig ben met mezelf.
Er zijn nogal wat zorgen om onze dochter. We zitten in een traject met kdv-plus en wij zijn doorverwezen naar andere pedagogen om te kijken of er misschien toch meer speelt. Ondertussen krijg ik zelf een enorme spiegel voorgehouden. Alles wat ik nu met mijn dochter zie gebeuren herken ik van mezelf. Ik wil haar behoeden voor alles wat ik heb meegemaakt en merk nu pas echt hoeveel ik met bepaalde dingen worstel. Nog steeds, na al die jaren...
Met mijn man loopt het voornamelijk stroef, omdat het lijkt alsof we elkaar niet meer begrijpen. Daarbij is hij erg makkelijk en steekt liever zijn kop in het zand. Het stoort me nu heel erg dat hij nu ineens, nadat de buurvrouw kwam praten, wel naar de huisarts toe wil stappen. Waarom kon dat niet toen ik het een aantal maanden terug aan hem voorstelde?! Ik ben echt in hem teleurgesteld en heb het gevoel dat ik er helemaal alleen voor sta.
Ik merk dat ik steeds passiever word. Als ik thuis kom na het werk, plof ik op de bank en komt er niks meer uit mijn handen. Hoeveel ik ook slaap, ik ben nog steeds moe. Als ik 's nachts wakker ben kan ik niet meer slapen, want er gaan dat van alles door mijn hoofd. Ik ben leeg, helemaal op en weet van gekkigheid niet waar ik het eerst of laatst mee beginnen moet. Ik heb geen grip meer en dat beangstigd me enorm.
Sorry voor dit hele, warriger verhaal, maar ik moest het even kwijt. Ik ben op zoek naar rust in mijn hoofd, maar het lukt me niet.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Jun 2014 13:08

Re: En toen was het genoeg....

Ik wil jullie veel sterkte wensen. En denk goed aan jezelf neem op tijd rust. (Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk).
Wat betreft je man. Ik denk dat hij door de buurvrouw pas door heeft hoe "erg" het is.
2014 2016
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 15 Jun 2014 13:10

Re: En toen was het genoeg....

:hug: Heel veel sterkte gewenst. Lijkt me zo moeilijk als je met alles in de knoop zit. Ik weet eigenlijk niet meer te zeggen op je verhaal. Maar dikke knuffel.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 15 Jun 2014 13:39

Re: En toen was het genoeg....

Wat vervelend Linda, ik loop ook een beetje tegen dit soort dingen aan wat je noemt. Ik ben nu sinds kort bij maatschappelijk werk gestart om de eerste stap te zetten, en moet zeggen dat het goed voelt nu bezig te zijn.

Heel veel sterkte!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 15 Jun 2014 13:58

Re: En toen was het genoeg....

Heel veel sterkte! :hug: dat is niet niks allemaal!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 15 Jun 2014 14:11

Re: En toen was het genoeg....

Een heel goed idee om naar de huisarts te gaan. Dat is de eerste stap op weg naar verbetering en jullie gaan hem gewoon zetten! Heel veel sterkte!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Jun 2014 14:16

Re: En toen was het genoeg....

Ik ga je ff een pm sturen.
2015 💙
<<

Anoniem272

Bericht 15 Jun 2014 14:34

Re: En toen was het genoeg....

Goed dat je er eerlijk over durft te zijn dat het niet goed gaat. Hopelijk kan je man toch een steun voor je zijn in deze moeilijke tijden.

Helpt het om te horen dat je niet de enige bent? Ik ga ook wel eens helemaal door het lint als het teveel wordt in mijn hoofd. Zoon heeft dat ook regelmatig. Waardoor ik me dan weer druk maak over dat hij met mijn genen zit opgescheept. Het beste wat je kunt doen, doe je nu: open erover zijn, het patroon willen doorbreken en hulp zoeken. In de tijd dat wij klein waren deden mensen dat nog niet zo gauw. Nu is er zoveel geregeld. Maar makkelijk is het niet. Veel sterkte.
<<

Anoniem126

Bericht 15 Jun 2014 14:35

Re: En toen was het genoeg....

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 30 Sep 2015 12:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:46

Bericht 15 Jun 2014 14:52

Re: En toen was het genoeg....

Jeetje meis, wat schrik ik hiervan. Ik wil je een hele dikke knuffel geven en je heel veel sterkte wensen.

Mijn deur staat altijd open...je weet me te vinden!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 15 Jun 2014 15:18

Re: En toen was het genoeg....

Heftig, goed dat je de eerste stap hebt gezet! Sterkte!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 15 Jun 2014 16:55

Re: En toen was het genoeg....

Balloon schreef:Jeetje meis, wat schrik ik hiervan. Ik wil je een hele dikke knuffel geven en je heel veel sterkte wensen.

Mijn deur staat altijd open...je weet me te vinden!


Hier hetzelfde, ook net via FB tegen je gezegd.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Jun 2014 19:48

Re: En toen was het genoeg....

Thanks voor jullie lieve woorden, dat doet me goed.
Tulp, bedankt voor de tip. Ik ga straks even wat uitgebreider de site bekijken ;)
Balloon en FM, jullie zijn lief!
CCC, wat fijn om te horen dat maatschappelijk werk je op weg kan helpen.
Filoria, als ik echt goed boos ben, ben ik wel vaker explosief, maar zoals het afgelopen paar keer is voorgekomen...Ik zou haast bang van mezelf worden, ik wist niet dat ik zo extreem in elkaar zat :redface:

Ik ben vanmiddag eens aan het rondneuzen om te kijken naar therapie, maar ik laat de huisarts eerst maar eens meedenken. Ik denk dat een groot deel van mijn frustraties vooral voort komt uit mezelf. Met mijn man moet ik vooral leren beter te communiceren, dat moet echt beter van zijn kant. Ik ben alleen wel geschrokken, de verzekering vergoed relatietherapie niet en ik heb nou niet bepaald een geldboompje in de achtertuin...
2010 & 2012

Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 15 Jun 2014 20:26

Re: En toen was het genoeg....

Linda, alles lost zichzelf wel op denk ik altijd maar. Niet meteen denken aan geld ed. Maatschappelijk werk kan vaak ook samen, dat hebben wij hier ook een aantal keren gedaan en was echt fijn. Je kan hier zonder doorverwijzing terecht, alleen de wachttijden zijn wel langer. Misschien kun je kijken of dat bij jullie ook mogelijk is?
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Jun 2014 20:33

Re: En toen was het genoeg....

Je hebt gelijk, ik moet het echt even naast me neerleggen. Ik heb daarstraks de buurvrouw even gesproken en die noemde ook al een aantal opties. Eerst maar eens informeren, voordat ik in paniek raak haha! Het komt uiteindelijk allemaal goed. Ik ga ook eens rondsnuffelen bij/voor maatschappelijk werk. Bedankt!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 15 Jun 2014 20:38

Re: En toen was het genoeg....

Wat betreft relatietherapie kan ik je helaas niet helpen, maar ik kan wél uit eigen ervaring dit vertellen: ik heb dit jaar een tijd bij een psycholoog gelopen, dit werd wel vergoed vanuit de basisverzekering. Goede gesprekken gehad, en toen de psycholoog merkte dat de problemen tussen mij en m'n vriend er ook wel zaten wilde hij direct dat we de een aantal consulten samen zaten. Misschien zou je het dus ook via de normale psycholoog kunnen proberen? Ik denk zelfs ook dat dat raadzamer is, vooral ook omdat je in je openingspost aangeeft pas gelukkig denkt te kunnen zijn in je relatie als je gelukkig met jezelf bent. In mijn ogen is het dus misschien verstandiger om hulp voor jezelf te zoeken en van daaruit aan jezelf en ook aan je relatie te werken.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Jun 2014 20:46

Re: En toen was het genoeg....

Ja, dat is ook mijn eerste gedachte. Ik moet eerst aan mezelf werken, voordat we samen iets gaan ondernemen. Ik denk dat als ik zelf gelukkig ben, ik een heel stuk minder gefrustreerd ben, waardoor ik de confrontatie waarschijnlijk niet zo snel meer op zal zoeken. Ik merk nu dat ik vooral zo boos word om er ook een reactie op te krijgen. Een soort van noodkreet die (helaas) niet begrepen wordt.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 15 Jun 2014 20:52

Re: En toen was het genoeg....

Dan zou ik eerst bij de huisarts een doorverwijzing vragen voor een psycholoog en daar dan zelf, het eerste gesprek in je eentje naartoe gaan. Je kunt de situatie voorleggen, misschien kun je vragen of hij er ook akkoord mee gaan als je een paar consulten alleen gaat zodat je je verhaal kunt doen en direct handvaten kunt krijgen om zelf mee aan de slag te gaan, en dat daarna je man er ook een aantal consulten bij is zodat jullie gezamenlijk aan jullie relatie kunnen werken. Ons heeft het geholpen! Nu was het bij ons niks ernstigs hoor, maar wel veel onbewust onbegrip over en weer, maar alsnog hebben we er erg veel baat bij gehad.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Jun 2014 20:56

Re: En toen was het genoeg....

Dat klinkt erg fijn! Ik ben daar al zo lang naar op zoek. We zijn inmiddels alweer bijna 13 jaar samen, waarvan bijna 5 jaar getrouwd, maar het voelt nu echt alsof ik mijn beste vriend kwijt ben. Ongelooflijk hoe het zo ver heeft kunnen komen! Eerst maar weer vertrouwen krijgen in mezelf, dan kunnen we het samen aan!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 15 Jun 2014 21:01

Re: En toen was het genoeg....

Dat je dat voelt is ook niet zo vreemd, zeker met de zorgen om je dochtertje die je nu hebt. Jij herkent dit van vroeger, het rakelt een hoop op, geeft een hoop vragen maar het geeft je misschien ook een hoop bevestiging. En waar je voorheen waarschijnlijk over heel veel dingen met hem kon praten en ook op één lijn zat, heeft hij hier dan geen ervaring mee en vind je dat begrip nu bij hem niet.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Jun 2014 21:17

Re: En toen was het genoeg....

Hmmm, zo had ik het nog niet eerder bekeken. Is dat even een eyeopener, want dat is precies zoals het is. Thanks!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 15 Jun 2014 21:20

Re: En toen was het genoeg....

Ik was nog niet klaar met tikken maar moest even gauw afronden net, maar juist dít is natuurlijk wel iets waar je graag met hem over zou praten, wat je graag zou relativeren. En juist dit is dan weer hetgeen waarin hij je niet begrijpt. Dat wou ik er nog achteraan tikken :)

Sterkte!
<<

Anoniem171

Bericht 15 Jun 2014 21:33

Re: En toen was het genoeg....

Heel knap dat je durft uit te spreken dat je vastloopt op meerdere gebieden, erkennen hiervan is de eerste stap naar een betere situatie.

Heb je een fijne huisarts? Inderdaad probeer randvoorwaarden zoals geld) even los te laten bij het bedenken wat zou kunnen helpen.

Als je vannacht zou dromen en morgen is alles beter, wat zou er dan veranderd zijn voor jou?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Jun 2014 21:52

Re: En toen was het genoeg....

Ik heb in onze situatie ook wel een periode gehad dat ik niks begreep van hoe mijn man met de situatie omging, om er dan later juist weer veel van te leren. Geef de moed niet op, je gaat waarschijnlijk door een zware periode en het is logisch dat je niet continu op één lijn zit en dat je af en toe de verschillen heel erg voelt. Als je hulp krijgt, vraag dan ook om ouderbegeleiding, dat helpt je heel erg om de dingen beter van elkaars kant te leren bekijken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 16 Jun 2014 06:07

Re: En toen was het genoeg....

Nana, we zijn sinds een half jaar over naar een andere HA en daar alleen voor de kinderen geweest. Op zich hebben we daar wel vertrouwen in. Eigenlijk maakt me dat nog niet zo zeer uit, zo lang hij me maar kan doorverwijzen naar de juiste persoon. Wat ik zou willen? Dat ik gelukkig mag zijn met wat ik eigenlijk allemaal heb en dat ik weer oprecht kan zeggen dat ik van mijn man houd.
Susan, mijn man en ik staan er achteraf gezien heel anders in. Ik heb het gevoel dat ik niet twee, maar drie kinderen heb. Ik merk dat ik hem vooral aan het vertellen ben hoe hij alles moet aanpakken. Hij begrijpt onze dochter totaal niet, maakt zich nergens druk om en denkt totaal niet mee. Hij heeft geen flauw benul, waardoor voor mijn gevoel alles op mijn schouders komt. Voor nu zie ik nog niet hoe we daar sterker uit moeten komen. Hopelijk kan ik er later ook anders tegenaan kijken. Ik zie nu gewoon al het goede niet eens meer.
2010 & 2012

Afbeelding
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers