Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Doe jij dit wel eens?

Neuspeuteren
71
11%
Snotjes eten
31
5%
Boeren
51
8%
Winden/Scheten laten in het openbaar
44
7%
Mes af likken
46
7%
Korstjes krabben
57
9%
Kauwen met open mond
10
2%
Lachen om eigen grappen
42
6%
Niet vervangen van een wc-rol
20
3%
Dopje niet op de tandpasta
1
0%
Sokken laten slingeren
34
5%
Alles beter weten
28
4%
Roddelen
57
9%
Niet luisteren
37
6%
Deuren open laten staan
29
4%
Een ander niet uit laten praten
39
6%
De baas spelen
16
2%
Liegen
35
5%
Stelen
3
0%
 
Aantal stemmen : 651
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 13 Jun 2014 22:27

Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Natuurlijk doe je dit soort dingen niet want het hoort niet.

Toch betrap ik mezelf wel eens op neus peuteren, mes aflikken e.d.

Waar maak jij je wel eens schuldig aan?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 13 Jun 2014 22:36

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Neuspeuteren

Boeren

Winden/Scheten laten in het openbaar> thuis

Korstjes krabben

Sokken laten slingeren

Roddelen

Deuren open laten staan> ja maar dan is het ook omdat ik dat niet erg vind

Een ander niet uit laten praten

De baas spelen> bij mijn vriend vast wel hahah
<<

Anoniem147

Bericht 13 Jun 2014 23:13

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Lachen om eigen grappen :D

Niet vervangen van een WC Rol

Roddelen

Niet luisteren

Deuren open laten staan (zelfde als Ibbel, gewoon omdat het lekker weer is ofzo. Niet omdat ik te lui ben om hem dicht te doen. Ben al een koukleum, dus meestal zijn ze dicht).

Een ander niet uit laten praten


M.u.v. lachen over mijn eigen grapjes doe ik de rest niet zo heel veel haha. Okee, weer een haha. Dit gaat niet goed.
<<

Anoniem222

Bericht 13 Jun 2014 23:39

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Even he.. Iedereen peutert toch in zijn neus? Al is het maar onder de douche om al je snot er uit te krijgen. Je kunt mij echt niet wijsmaken dat er iemand is die nooooit in zijn neus zit.
<<

Anoniem51

Bericht 14 Jun 2014 07:04

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Zo snap ik ook nooit dat er mensen zijn die beweren noooooooit scheten te laten, zelfs niet thuis.
<<

Anoniem58

Bericht 14 Jun 2014 09:26

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Ik peuter thuis in mijn neus soms, ik laat ook gewoon scheten en boeren als ik thuis ben haha, ik laat de deuren open maar dat is omdat ik dsat fijner vind, roddelen doe ik ook en ik laat ook soms iemand niet uitpraten.
<<

Anoniem147

Bericht 14 Jun 2014 09:42

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Harrison schreef:Even he.. Iedereen peutert toch in zijn neus? Al is het maar onder de douche om al je snot er uit te krijgen. Je kunt mij echt niet wijsmaken dat er iemand is die nooooit in zijn neus zit.


Dan snuit ik mijn neus in mijn handen whahahaha :smile:

Maar uitgebreid neuspeuteren op de bank doe ik niet. Ik vraag me altijd af waar mensen de snotjes dan laten? Toch niet op de grond? :laughcry: Want als je dan toch peutert, kun je net zo goed een zakdoek pakken ofzo? Maar dan moet je weer opstaan. Wat is zeg maar het nut van neuspeuteren?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Jun 2014 09:46

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Dundas schreef:Zo snap ik ook nooit dat er mensen zijn die beweren noooooooit scheten te laten, zelfs niet thuis.

Nooit scheten laten is niet eens gezond.

Je laat er ongeveer 10 tot 25 per dag.
Winden die worden ingehouden, kunnen niet alleen buikpijn veroorzaken, maar ook hoofdpijn. Dit komt omdat de giftige gassen uiteindelijk in het bloed worden opgenomen. En dit veroorzaakt dus andere klachten
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem51

Bericht 14 Jun 2014 09:48

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Peuteren is beter dan snuit en ik krijg snuitend niet alles eruit hoor, tenzij ik zoveel kracht zet dat ik m'n holtes kapot pers :angel:

Maar ik denk dat er bij mij sneller wat zit omdat ik een chronische holteontsteking heb, er dus genoeg snot komt, maar dat dat dus direct weer droogt omdat ik nog wel door m'n neus kan ademen. En als er dan op die manier wat zit, dan voelt dat best wel naar in m'n neus...
<<

Anoniem 63

Bericht 14 Jun 2014 10:43

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Eh, nou, ik peuter dus nooit in mijn neus.... Ik haal 'm soms op (al vind ik dat ook smerig), en loop verder eigenlijk de hele dag door met zakdoekjes rond...

Scheten laten doe ik vrij veel eigenlijk, met dank aan mijn pds. En boeren doe ik ook. 't Moet er toch uit!

Verder pulk ik aan pukkels (ieuw, maar ik doe het toch) en pulk/bijt ik nagels en de randjes om mijn nagels stuk :palm:
<<

Anoniem51

Bericht 14 Jun 2014 11:13

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Silly-One schreef:
Dundas schreef:Zo snap ik ook nooit dat er mensen zijn die beweren noooooooit scheten te laten, zelfs niet thuis.

Nooit scheten laten is niet eens gezond.

Je laat er ongeveer 10 tot 25 per dag.
Winden die worden ingehouden, kunnen niet alleen buikpijn veroorzaken, maar ook hoofdpijn. Dit komt omdat de giftige gassen uiteindelijk in het bloed worden opgenomen. En dit veroorzaakt dus andere klachten

Mijn stagiaire beweert ze dus echt nóóit te laten. Echt nóóit, ook niet thuis.

Ik wil trouwens best opbiechten dat ik een scheet laten soms zo heerlijk bevrijdend vind.. Net als soms een boer laten. Soms voel je je dan ineens tien kilo lichter.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 14 Jun 2014 11:23

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Marni schreef: Maar uitgebreid neuspeuteren op de bank doe ik niet. Ik vraag me altijd af waar mensen de snotjes dan laten? Toch niet op de grond?


Niet bij me thuis want dat doe ik mijn eigen meubels niet aan, maar onder de tafel, onder de stoel (even met je vingers daar langs vegen...)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem51

Bericht 14 Jun 2014 11:34

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

rapa nui schreef:
Marni schreef: Maar uitgebreid neuspeuteren op de bank doe ik niet. Ik vraag me altijd af waar mensen de snotjes dan laten? Toch niet op de grond?


Niet bij me thuis want dat doe ik mijn eigen meubels niet aan, maar onder de tafel, onder de stoel (even met je vingers daar langs vegen...)

Echt? Ik pak dan gewoon een tissue of was even m'n handen...
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 14 Jun 2014 12:34

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Dundas schreef:
rapa nui schreef:
Marni schreef: Maar uitgebreid neuspeuteren op de bank doe ik niet. Ik vraag me altijd af waar mensen de snotjes dan laten? Toch niet op de grond?


Niet bij me thuis want dat doe ik mijn eigen meubels niet aan, maar onder de tafel, onder de stoel (even met je vingers daar langs vegen...)

Echt? Ik pak dan gewoon een tissue of was even m'n handen...


Ja hoor, ik zou toch even onder je tafel kijken en langs de stoelen of visite niet misschien de zelfde gewoonte heeft als ik :P
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 14 Jun 2014 14:57

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Silly-One schreef:
Dundas schreef:Zo snap ik ook nooit dat er mensen zijn die beweren noooooooit scheten te laten, zelfs niet thuis.

Nooit scheten laten is niet eens gezond.

Je laat er ongeveer 10 tot 25 per dag.
Winden die worden ingehouden, kunnen niet alleen buikpijn veroorzaken, maar ook hoofdpijn. Dit komt omdat de giftige gassen uiteindelijk in het bloed worden opgenomen. En dit veroorzaakt dus andere klachten


Nou ik laat dus nooit een scheet. Mijn vriend geloofde dit niet, maar het is toch echt zo. Als ik op het toilet zit ontsnapt er wel gas/lucht vooral bij/voor een grote boodschap, maar dat vind ik anders dan gewoon een scheet laten met mijn broek aan zeg maar.
Getver wat een smerig verhaal dit. Excuses.

Neuspeuteren doe ik trouwens wel hoor :D oh, en boeren laten ook!
<<

Anoniem58

Bericht 14 Jun 2014 15:55

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

soms komt het gewoon niet los met snuiten dus dan moet ik even peuteren maar dan mik ik dat snotje in de prullenbak.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Jun 2014 16:09

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Huh, deuren open laten staan vind ik geen vervelende gewoonte, ik vind het juist vervelend als mensen persé willen dat ik de deur dichtdoe. Wat is er mis met een open deur? (en nu niet zeggen dat dat een open deur is, haha)
<<

Anoniem58

Bericht 14 Jun 2014 16:38

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Ik kan ook niet tegen dichte deuren haha, ik maak wel de deur achter me dicht als ik bij mensen binnen kom, maar op de badkamer en toilet heb ik echt liever de deur open.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Jun 2014 16:39

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Ja tuurlijk als ik van buiten kom, laat ik niet de deur openstaan uiteraard, maar hier thuis vind ik het juist fijner om de tussendeuren open te laten, anders moet je steeds open dicht doen, vet irritant.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 14 Jun 2014 20:02

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Ingevuld, ik had wel verwacht dat mensen het dopje niet op de tandpasta zouden doen, tot nu toe wel iedereen haha
<<

Anoniem301

Bericht 14 Jun 2014 23:20

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

rapa nui schreef:
Niet bij me thuis want dat doe ik mijn eigen meubels niet aan, maar onder de tafel, onder de stoel (even met je vingers daar langs vegen...


Ja hoor, ik zou toch even onder je tafel kijken en langs de stoelen of visite niet misschien de zelfde gewoonte heeft als ik :P

Zooo als je dat bij mij zou flikken... Zoiets doé je toch niet? Wat ranzig en asociaal van jou. Bah!
<<

Anoniem125

Bericht 15 Jun 2014 08:14

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Gatver serieus rapa nui? Dat doe je toch niet echt? Wat vreselijk asociaal ook dat je zegt het niet bij je eigen meubels te doen, maar wel van een ander. Hoop echt dat je een grapje maakt.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 15 Jun 2014 12:39

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Even gegoogeld:

De combinatie vinger + neus leidt bij primaten zoals mensen, apen en halfapen bijna automatisch tot neuspeuteren. Het met een vinger verwijderen van neusslijm wordt in ieder geval onder mensen als taboe en onfatsoenlijk gezien. Maar is het ook af te raden? Daarover zijn de meningen verdeeld.

Eerst even wat feitjes. Vrijwel iedereen peutert wel eens in zijn neus. Ja, jij dus ook, want de kans dat je bij de ruim 90 procent behoort die dus wel eens in zijn neus peutert, is behoorlijk groot. De helft van alle Nederlanders doet het zelfs een of meerdere keren per dag en ongeveer 10 procent daarvan eet wat ze in hun neus aantreffen op.

Mannen beroeren hun reukorgaan overigens vaker dan vrouwen. De favoriete plek om dat te doen is voor beiden gezellig thuis op de bank, gevolgd door de auto (mannen) en het toilet (vrouwen). Voor de Joodse wet is neuspeuteren op de rustdag sabbat trouwens lang verboden geweest omdat er tijdens het peuteren haartjes mee naar buiten kunnen komen en haren uittrekken op de sabbat is verboden.

Staphylococcus aureus
Tot zover alle (onsmakelijke) ditjes en datjes. Serieus nu, want neuspeuteren kan flink schadelijk zijn voor de gezondheid. Bij een op de drie Nederlanders zit namelijk de Staphylococcus aureusbacterie in de neusholte, en die is weer verantwoordelijk voor de MRSA-ziekenhuisinfecties. Bij een verminderde weerstand kan deze bacterie infecties aan de huid veroorzaken. Daar komt bij dat frequent neuspeuteren schade kan toebrengen aan de neus en in het bijzonder aan de vele haarvaten die erin zitten. Dat weer leiden tot een bloedneus.

Schadepost
Volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) levert neuspeuteren de Nederlandse economie bovendien een schadepost op van 25 miljoen euro per jaar. Waarom? De tijd dat er gepeuterd wordt – mannen dagelijks gemiddeld elf minuten werktijd, vrouwen vier – wordt er namelijk niet gewerkt. En bovendien: slechts de helft van de neuspeuteraars verstopt zijn buit in een zakdoekje. Tien procent eet het dus op, maar dan blijft er nog altijd veertig procent over die het gewonnen goedje achterlaat op werkbladen, stoelleuningen of wat er verder voorhanden is (geschat gewicht: elf (!) ton). Dat betekent extra schoonmaakkosten. En dan is het verhoogde ziekteverzuim door de verspreiding van infecties nog niet eens uitgezocht.

Biologische gewoonte
Is er dan niets positiefs te melden over neuspeuteren? Zeker wel. Er zijn namelijk wetenschappers die beweren dat neuspeuteren een biologische gewoonte is met een logisch doel. Namelijk: het weghalen van opgedroogde restjes slijm die, als je ze laat zitten, kunnen gaan irriteren en die niet altijd allemaal weggaan door te snuiten Als je die restjes opeet, helpt dat bovendien het immuunsysteem te versterken.

Oorzaakvervolg
Neuspeuteren wordt ook gezien als een logisch oorzaakvervolgverhaal. Neuspeuteren is het vervolg van de oorzaak dat we een grote neus hebben waarin slijmresten opdrogen. En omdat we graag krabben en pulken aan korstjes, velletjes, eelt, haakjes aan nagels en andere zaken die loskomen van ons lichaam, boren we dus ook een vinger in onze neus – mannen overigens gemiddeld 1,1 centimeter diep, vrouwen 0,6 cm. Het ruimt op en met een vinger je neusgaten schoonhouden zodat je zo vrij mogelijk kunt ademen is een heel natuurlijke reactie.

Goed of slecht?
Terugkomend op de vraag of neuspeuteren goed of slecht is, moet het antwoord 'beide' zijn. Af en toe wat pulken is niet abnormaal als er iets kriebelt of in de weg zit. Maar gebruik het liefst een zakdoek om ontstekingen, bloedneuzen en de verspreiding van infecties te voorkomen.

Wat bloedneuzen betreft: na de wijsvinger, de pink en de duim, is een pen of potlood het meest gebruikte peutervoorwerp. Daarmee ontstaat een bloeding wel heel snel. En over de verspreiding van infecties: tien procent van de pinautomaten in Nederland is besmet met de al genoemde Staphylococcus aureusbacterie.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

ChiQ

Bericht 15 Jun 2014 13:09

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

Eh, Rapa, je somt nu deze dingen op maar I am pretty sure dat Carrie en Zure mat geen moeite hebben dat jij in je neus peutert, maar dat je t bij anderen onder de tafel/stoel smeert. Blehhhh! Ga dan naar t toilet, peuter in je neus, papiertje en donder t weg in de pot, maar je gaat toch niet aan meubels smeren?
<<

Anoniem51

Bericht 15 Jun 2014 13:13

Re: Neuspeuteren en andere (vervelende) gewoontes..

ChiQ schreef:Eh, Rapa, je somt nu deze dingen op maar I am pretty sure dat Carrie en Zure mat geen moeite hebben dat jij in je neus peutert, maar dat je t bij anderen onder de tafel/stoel smeert. Blehhhh! Ga dan naar t toilet, peuter in je neus, papiertje en donder t weg in de pot, maar je gaat toch niet aan meubels smeren?

En dan ook nog andermans meubels inderdaad, maar je eigen meubels vooral niet. Dat vind ik gewoon raar.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers