Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eet/gebruik jij wel eens..

Wat eet / gebruik jij wel eens?

Potten Chicken Tonight
44
5%
Aardappel Anders
26
3%
Zakjes sate uit de vriezer
40
5%
Zakjes sauspoeder
61
7%
Pakjes soep
52
6%
Honig/Knorr/huismerk mixen
67
8%
Zakjes noodles/noodlesoep
37
4%
Zakjes aardappelpuree
37
4%
Mona pudding
67
8%
Wereldgerechten
71
8%
Cup A Soup
51
6%
Diepvriespizza
96
11%
Kant en klaar maaltijd uit de supermarkt
39
5%
Kant en klaar pannenkoeken uit de koeling
19
2%
Soep uit Zak/blik
82
10%
Unox rookworst of ander merk
74
9%
 
Aantal stemmen : 863
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jun 2014 20:29

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Helix schreef:
Zure Mat schreef:Iiiks, die zijn helemaal vies.


Correctie: vind jij. Cotton vindt het dus wel lekker. Ik vind dat, of uit een pak, of zelf maken allemaal even prima.

De schudfles pannenkoeken smaken net zo lekker als de pannenkoeken met een pakje van Koopmans waar ik mee opgegroeid ben.

Ik heb denk ik nog nooit helemaal zelfgemaakte pannenkoeken gehad. Boeit me ook niet haha.

Schudfles :love:
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jun 2014 20:31

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Atelier Madame schreef:Maar ik verwerk noodles bijvoorbeeld in een gezond gerecht omdat ik noodles gewoon heel lekker vindt en chicken tonight met veel groenten.

Maar dan heb je gewoon kale noodles toch, die je daar doorheen doet?

Niet van die instant super zoute zakjes of bekers met een gek smaakje waar een beetje kokend water bij moet denk ik.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 14 Jun 2014 20:46

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Ik eet bij mijn cursus nog wel een cup a soup en heel soms eet ik een diepvriespizza. Als ik bij anderen eet, eet ik nog wel eens wat uit zakjes, maar dan heb ik daar zo weinig op in te brengen.

Voor de rest maak ik bijna alles zelf. Een vriend van mij durft zelfs niet meer met zakjes te koken als ik kom eten. Heb hem onbewust goed opgevoed ;-).
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Jun 2014 20:47

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Ik eet wel eens noedelsoep, diepvriespizza, mona toetjes en rookworst. Mijn vriend kookt altijd en die maakt het liefst alles zelf. Pannenkoeken bak ik wel regelmatig, zonder mix of fles.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem75

Bericht 14 Jun 2014 20:52

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Ik eet alles wat hierboven vermeld staat op de Aardappel Anders na want dat vind ik echt vies. Maar de rest wel hoor. Niet wekelijks maar alles zo'n 3x per jaar ofzo.

Ik werk ook vaak van 13.00 - 21.00 en we hebben alleen een magnetron tot onze beschikking. Ik krijg dan geld van het bedrijf om eten te kopen en dan eet ik vaak een magnetron maaltijd met een klein toetje of een maaltijdsalade.

Als ik het straks wat rustiger heb met de kinderen en m'n draai weer heb gevonden wil ik mezelf meer gaan verdiepen om voor het grootste deel vers te koken. Ik zou nu niet weten hoe ik een aantal dingen zoals sauzen en soepen vers moet maken. Welke kruiden dat je nodig hebt en hoeveel etc. Daar ga ik straks eens rustig naar kijken.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 14 Jun 2014 20:52

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

De meeste dingen zijn hier regelmatig in de kast te vinden (staan vaak als voorraad voor het geval er weinig in huis is). Of het nu wel of niet gezond is, ik kan me er niet druk om maken.
<<

Anoniem156

Bericht 14 Jun 2014 23:39

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Pippa schreef:Mensen zeggen niks ik maak alles zelf, maar maak je ook zelf rookworst dan? Die eten wij wel bij stamppot soms, en haal ik dan gewoon voorverpakt of vers bij de Hema.

Verder kook ik wel eens wereldgerechten of uit een pakje bv Chili con carne.

Maar pannenkoeken bak ik zelf, ik koop nooit kant en klaar of diepvries pizza maar dat komt ook omdat overal melk ik verwerkt zit, dus dan valt t voor mij al af.


Ik denk niet dat iemand hier zelf rookworsten maakt.
Ik eet het nooit, houd niet van stamppotten.
<<

Anoniem50

Bericht 15 Jun 2014 00:08

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Caulfield schreef:
Marley schreef:Ik ben dat gezonde gedoe helemaal zat. Prima dat er e-nummers in gerechten zitten. Prima, dat het niet allemaal even gezond is. Prima, dat ik niet altijd gezond doe. Maar het is allemaal wel heel erg lekker.


Ik eet dit soort dingen juist niet omdat ik ze helemaal niet lekker vind. Over het ongezonde van E-nummers maak ik me niet zo'n zorgen, maar dingen als aardappelpureepoeder, Unox worst en macaronimix zijn in mijn beleving ronduit vies.


Jij kunt volgens mij heel erg lekker koken. Zonder pakjes/zakjes/blikken/potten bak ik er gewoon helemaal niets van. Het afgelopen jaar heb ik geprobeerd om het zo 'gezond' te doen als het forum mij vertelde, maar als je gewoon geen keukenprinses bent, dan moet je het doen met pakjes/zakjes/blikken/potten en moet je even :face: zeggen tegen het forum.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Jun 2014 00:31

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Ik scoor 3, diepvriespizza, soep en rookworst. Meest frequent is de diepvriespizza, hmmm! :D

Hoe zit het eigenlijk met boemboe's? Die gebruiken we namelijk wel regelmatig.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Jun 2014 08:31

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Marley schreef:Jij kunt volgens mij heel erg lekker koken. Zonder pakjes/zakjes/blikken/potten bak ik er gewoon helemaal niets van. Het afgelopen jaar heb ik geprobeerd om het zo 'gezond' te doen als het forum mij vertelde, maar als je gewoon geen keukenprinses bent, dan moet je het doen met pakjes/zakjes/blikken/potten en moet je even :face: zeggen tegen het forum.

Wat een flauwekul :) Je moet helemaal niets met die zakjes, iedereen die kan lezen kan een simpel receptje volgen. Het is echt niet noodzakelijk om met e-nummers te koken. Als je dat gewoon wilt of lekker vindt moet je het zeker doen, maar zeggen dat je geen andere optie hebt vind ik gek.
#teammaple🍁
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 15 Jun 2014 08:36

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Joan schreef:Hoe zit het eigenlijk met boemboe's? Die gebruiken we namelijk wel regelmatig.

Het hoofdingrediënt daarvan is meestal suiker, dus die gebruik is sinds een tijdje niet meer. Zijn wel erg lekker, dus moet nog even op zoek naar lekkere recepten.
<<

Anoniem125

Bericht 15 Jun 2014 08:59

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Ik eet geen rookworst uit zo'n cellofaantje, omdat ik geen idee heb waar dat vlees vandaan komt, sowieso eet ik geen vlees meer dat helemaal bewerkt is. Als ik dan eens per jaar een rookworst op mijn stamppot wil dan ga ik naar mijn biologische slager, die maakt ze zelf, vers, van dieren uit de omgeving die het goed hebben gehad.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 15 Jun 2014 10:16

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Ik heb er 6 aangekruist, die vind ik lekker, maar probeer zo vaak mogelijk zonder pakjes te koken. Maar ik heb geloof ik ook een beetje een rare smaak, haha, ik vind kip madras van de wereldgerechten echt zooo lekker! Ik vond daarna de 'echte' kip madras echt tegenvallen, smaakte heel anders.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 15 Jun 2014 10:20

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Ik heb er 5. Alles eet ik minder dan 1x in de maand, dus het zal wel goedkomen met mij.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 15 Jun 2014 11:51

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Ik scoor 0 uit deze lijst!!

Maar je moet geen cup a soup champignon bij me in de buurt zetten want daar kan ik echt niet van af blijven. Ik koop die dus ook expres niet :eyes:
30-04-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 15 Jun 2014 12:56

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Er staan best veel dingen bij die ik 'wel eens' gebruik. Maar de meeste dingen gebruik ik niet zo vaak, misschien 2/3 keer per jaar ofzo (of minder), zoals een blik/zak soep, Chicken tonight (toevallig laatst een keer gemaakt, alleen dan met veel groente en zonder kip, daarvoor had ik het misschien al 5 jaar niet op), zakjes aardappelpuree, cup a soup (al heb ik dat al heel lang niet meer gehad).
Diepvriespizza's eten we denk ik gemiddeld 1 keer per 3 maanden, vinden we beiden lekker. En ik eet elke week twee dagen op mn werk, dus ik eet best regelmatig een kant en klaar maaltijd. Ik neem ook regelmatig iets zelfgemaakts mee, of een restje uit de vriezer, maar soms dus ook wel eens gemakkelijk.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 16 Jun 2014 12:27

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Zakjes aardappelpuree heb ik in huis. En soms als ik eters krijg haal ik een Mona pudding. Verder niets. Nu vind ik heel veel dingen ook niet handig als je alleen woont. Sommige wereldgerechten vind ik echt heel lekker (Beef Shanghai bijv.), maar die pakken zijn voor 3 tot 4 personen en ik heb geen zin om dat 4 dagen achter elkaar te eten, en Beef Shanghai is echt vies als je het hebt ingevroren. En als ik gasten te eten krijg vind ik het leuker om een nieuw recept te proberen dan om een wereldgerecht te maken.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 16 Jun 2014 12:53

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Dat heb ik ook dat veel kant en klare pakketten/mixen/potten sowieso niet handig zijn als je voor 1 persoon kookt. Ik heb het van huis uit wel meegekregen om te koken met pakjes/potten en heb uit gewoonte ook wel eea gekocht toen ik op mezelf ging wonen maar uiteindelijk bleven die pakken wereldgerechten/potten chicken tonigt staan staan omdat het te veel is. Ik vind het nu makkelijk om zelf iets te maken/wokken en te kruiden.

Ik heb in Duitsland wel eens van de zakjes aardappelpuree voor 1 persoon gehaald. Was soms wel handig om te combineren met verse groente. Ik pak nu nog wel eens de koelverse aardappelpuree, die vind ik wel lekker.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 16 Jun 2014 14:30

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Ik scoor 12 punten...
Ik heb liever makkelijk dan alles zelf maken met heel veel verschillende ingrediënten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem83

Bericht 16 Jun 2014 15:11

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

4 punten. Diepvriespizza, er is er maar één die ik lekker vind en dat is pizza supreme van dr oetker geloof ik. Heel af en toe als ik daar zin in heb koop ik die gewoon. Verder wereldgerechten, kip madras daar kan ik ze hier voor wakker maken (wel gooi ik daar wat extra groente doorheen, voor mijn eigen gemoedsrust). Rookworst, de grove verse van AH zelf heerlijk maar niet te vaak. En noodles, alleen die me kerriesmaak van Campbells. Die at ik vroeger standaard na het stappen. Is nog steeds een guilty pleasure van mij.
Voor derest maak ik eigenlijk alles zelf.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 16 Jun 2014 15:51

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Wat is er zo erg aan alle dingen van deze lijst?
E-nummers zijn toch niet per definitie slecht?

Ik scoor tien. Wereld gerechten heb ik ongeveer eens per week, vooral de kofta zijn wij fan van. Ooit heb ik die zelf gemaak, erg lang in de keuken gestaan en een teleurgestelde vriend... :nopompom: 'je zou toch kofta maken?'
Ik probeer wel een beetje op te letten dat ik niet zo veel pakjes/zakjes in een week gebruik en zorg altijd dat ik er 200 gram groente pp bij heb. Maar ik vind ze lekker, ze besparen tijd en ze zijn makkelijk. Het nadeel vind ik dat ze zo verschrikkelijk zout zijn.

ik heb trouwens het kookboek van Koken met Karin, dus waarin staat hoe je veel pakjes/ zakjes dingen juist zonder die zakjes en pakjes maakt. En daar heb ik wel verschillende lekkere en redelijk snelle recepten en ideeën uit.
En soep maak ik ook altijd zelf, vaak juist voor als we te weinig groente hebben gegeten, als vervanging aanvulling.
<<

Anoniem147

Bericht 16 Jun 2014 16:21

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

In al die producten zitten smaakversterkers, welke niet heel goed voor je zijn (vind ik) haha. Er zal vast wel een tegenhanger zijn of onderzoeken zijn die anders beweren. Maar ik eet geen smaakversterkers omdat ik zelf mijn kostje wil koken en lekker wil maken met kruiden/specerijen die uit de natuur komen of aan bomen groeien.

Smaakversterker kan er daarnaast voor zorgen dat je meer eet dan je nodig hebt, omdat dat E-nummer je smaakpapillen stimuleert.

Daarom hoor je ook vaak van mensen die van pakjes af stappen en zelf gaan koken dat het de eerste tijd zo slapjes smaakt. Je hele smaak is gewoon gemanipuleerd geweest door de smaakversterker. (Ik typ het nu even heel zwart/wit, maar het is gewoon een stuk moeilijker om zelf een hele intense smaak aan eten te geven als je nog weinig verstand hebt van de verschillende smaakmakers die je kunt gebruiken).
<<

anoniem213

Bericht 16 Jun 2014 16:32

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Op stage drink ik weleens de soep uit de kantine. Ik weet niet precies wat dat voor soep is, dus dat zou best uit een pak of iets dergelijks kunnen komen, maar van wat ik zelf koop, scoor ik een twee.

Heel soms koop ik een diepvriespizza, al moet ik zeggen dat ik hem meestal bezorgen als ik pizza eet :D of maak ik hem zelf, dus dat zal denk ik twee keer per jaar zijn. Rookworst koop ik in de winter wel voor bij de stamppot, maar dan wel meestal van de versafdeling, want die is lekkerder :smile:. Maar goed, daarvan weet ik natuurlijk ook niet wat er allemaal voor troep in is gestopt, dus dat is mijn ogen wel ongeveer hetzelfde als een Unoxworst.

Verder maak ik alles zelf. Mijn vriend koopt wel nog af en toe een pakje voor een schotel, maar ik doe meestal boodschappen, dus we eten dat denk ik eens in de drie maanden. De laatste keer vond hij het gelukkig ook heel vies (zakje bij een aardappel-bloemkoolschotel, blegh, haha), dus nu zal hij het voorlopig vast ook niet meer kopen. Ik vind het gewoon echt niet lekker. Ik eet nog weleens bij anderen wereldgerechten en dat vind ik nog wel oké op zich, maar al die zakjes voor tomatensaus en dergelijke vind ik gewoon echt niet lekker. Ik zal er nooit iets van zeggen en ik zeur ook niet tegen mijn vriend als hij een keer met een pakje wil koken, maar ik vind het wel leuk dat hij altijd graag wil weten hoe je dingen zonder pakjes maakt.

Ik vind koken zonder pakjes/zakjes echt niet moeilijker dan met, dus wat dat betreft vind ik het echt onzin dat je afhankelijk bent van pakjes of zakjes. Prima als je dat lekker vindt en het je niets uitmaakt wat er wel of niet in al die dingen zit, maar een blikje tomatenblokjes en een boel kruiden even in laten koken zorgt al voor een lekkere tomatensaus. Het is niet echt hogere wiskunde hoor, een beetje koken.
<<

Anoniem86

Bericht 16 Jun 2014 16:45

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

June, die dingen maak ik ook echt wel zelf, zelf pasta saus maken is gewoon kleine moeite, en kost echt geen drol, maar sommige gerechten van Knorr, daar heb ik de energie niet voor om die volledig zelf te maken, en al die kruiden en dingen in huis te gaan halen. Als ik dan moe thuis kom van werk, vind ik het heerlijk dat ik gewoon veel verse groente en wat vlees klaar heb liggen, en met zo'n pakket een maaltijd bouw. Echt niet elke dag, of elke week, maar zo eens in de 2/3 weken vind ik het gewoon gemakkelijk om te doen.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 16 Jun 2014 18:12

Re: Eet/gebruik jij wel eens..

Oké ik moest even goed nadenken maar ik eet echt helemaal niets van dit lijstje als ik zelf kook. Wel als ik met anderen mee eet en dat komt vrij regelmatig voor.

Ohja noodles, rookworst en soep uit zak zou ik ooit wel eten trouwens.. ik heb daar niet per se iets tegen of zo
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers