Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bekkeninstabiliteit

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 13 Jun 2014 20:03

Bekkeninstabiliteit

Wordt dat per definitie steeds erger naarmate je zwangerschap vordert of zijn er ook mensen bij wie de klachten stabiel zijn gebleven vanaf dat het begon? En gingen de klachten na de bevalling weer weg? Ik heb er bij mijn oudste geen last van gehad en nu wel, dus ik lees graag hoe het bij jullie ging.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 13 Jun 2014 20:12

Re: Bekkeninstabiliteit

Ik denk dat ik nu erg last van mijn bekken heb.
Bij de eerste 2 niet gehad en nu lijkt het er wel op.
Ga maandag naar de fysio. Ik hoop dat het niet erger word, de jongste is nog geen 1,5 dus ik kan het er niet bij gebruiken en ben nog niet eens op de helft...
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 13 Jun 2014 20:56

Re: Bekkeninstabiliteit

Het begon bij mij rond de 18 weken met bekkenklachten wat later vooral rugklachten werden. Door op tijd beginnen met goede therapie en rust nemen, minder werken, niets meer in het huishouden doen zijn de klachten bij mij gestabiliseerd en nu gaat het zelfs weer iets beter.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem272

Bericht 13 Jun 2014 21:01

Re: Bekkeninstabiliteit

Ik heb er erge last van gehad bij I. Tussen de 9 en 16 weken zwangerschap. De fysiotherapeute zei dat dat vaker voorkomt zo vroeg in de zwangerschap, door alle hormonen. Na ongeveer 16 weken verdwenen de klachten. Pas toen ik hoogzwanger was kreeg ik weer wat last.

Hoe ver ben jij nu LG?
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Jun 2014 21:17

Re: Bekkeninstabiliteit

Ik had het bij de eerste ook niet, en bij de tweede wel. Het begon in week 28 ongeveer en werd steeds een beetje erger, tot het op een gegeven moment wel min of meer stabiliseerde. Na de bevalling was het meteen grotendeels weg, alleen grotere stukken lopen gaf nog problemen. Nu is dat ook bijna helemaal verleden tijd. Af en toe heb ik nog wat last, maar dan heb ik ook aardig wat gedaan en dan nog is het niks vergeleken met wat ik in de zwangerschap soms had.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 13 Jun 2014 21:19

Re: Bekkeninstabiliteit

Ben nu 24 weken en heb sinds een weekje last. Lang staan doet pijn down under en ik kan niet meer staand sokken aantrekken want dat doet flink zeer ergens in m'n onderrug.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 13 Jun 2014 21:21

Re: Bekkeninstabiliteit

Kwak schreef:Ga maandag naar de fysio. Ik hoop dat het niet erger word, de jongste is nog geen 1,5 dus ik kan het er niet bij gebruiken en ben nog niet eens op de helft...
Ik hoop het ook voor je Kwak, ik heb geluk dat mijn zoon al wat ouder is en zich er vrij makkelijk bij neerlegt dat ik hem zo min mogelijk til.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 13 Jun 2014 21:38

Re: Bekkeninstabiliteit

Ik had het alleen bij mijn laatste zwangerschap.

Van mijn verhaal wordt je niet blij. Ik kreeg last rond de 16 weken en al heel snel kon ik me amper meer voortbewegen. Met 21 weken zat ik volledig in de ziektewet. Vanaf 32 weken lag ik half zit/lig op een bed in de kamer en kon ik alleen naar de wc lopen. Mijn dochter was toen net 2 jaar.

Na mijn bevalling kon ik gelukkig wel snel weer redelijk bewegen. Het enige wat ik nog steeds niet kan is veel lopen en staan op een dag. Een dagje dierentuin/pretpark moet ik een week van bijkomen dus dat moet ik goed plannen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Jun 2014 23:39

Re: Bekkeninstabiliteit

Ik heb fysiotherapie en een bekkenband gehad omdat ik al heel vroeg in de zwangerschap bekkenklachten kreeg en mijn klachten zijn op een bepaald moment stabiel gebleven. Weet niet of het door de fysio en de band kwam of door iets anders, maar het is dus op een gegeven moment niet erger geworden. Ik heb wel al vrij snel aan de bel getrokken, ik was namelijk nog maar 12 weken zwanger toen ik al klachten kreeg.
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:35

Bericht 14 Jun 2014 06:45

Re: Bekkeninstabiliteit

Ik kreeg met 16 weken klachten en heb helaas tot 26 wk gewacht met het aankaarten! Toen kon ik niet meer lopen/zitten if loggen van de pijn. Direct ondr behandeling van de Cesartherapeut en verschillende bekkenklassen gehad. Wat een verademing! Heb elke dag trouw mijn oefeningen gedaan hierdoor werd de pijn dragelijk. Ben nu 40+4 en de pijn is nooit kinder geworden. Door mijn houding en gebruiken aan te passen heb ik mijn bekken een stuk kunnen helpen. Ik deed echt alles fout wat je maar fout kon doen voor je bekken. Mijn advies: wacht niet te Lang want nu kunnen ze je nog gemakkelijk helpen! Succes ermee
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 14 Jun 2014 07:11

Re: Bekkeninstabiliteit

Ik heb ook geen succes verhaal. Bij de eerste heb ik het gehad maar bij de tweede ook en vele malen erger. Nu loop ik nog bij de fysio en doe ik trouw iedere dag mijn oefeningen. Het is wel verbeterd, in de kramwerk heb ik fysio aan huis gehad, ik kon niet meer lopen trap niet op af. Heb geen toilet boven dus moest een po stoel komen. Ik kan er een heel verhaal over schrijven, maar wat ik je mee wil geven is dat je heel goed naar jezelf moet luisteren en. Iet over je eigen grenzen gaan want dan moet je er echt voor "boete".
Sterkte ermee en toch nog een fijne zwangerschap toegewenst.
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 14 Jun 2014 07:22

Re: Bekkeninstabiliteit

Ik kreeg rond de 17 weken last van mijn bekken. We waren toen ook aan het verhuizen.
Ik ben een paar keer naar de fysiotherapeut geweest en daarna ging het veel beter en was het zo goed als over.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem133

Bericht 14 Jun 2014 09:46

Re: Bekkeninstabiliteit

Bij de eerste had ik wel wat last, maar niet zo erg, en met therapie goed te verhelpen. Bij de jongste begon het al rond een week of 9 en met een week of 28 kon ik mijn ene voet niet meer voor mijn andere zetten omdat het zo'n pijn deed. Na de bevalling was het zo goed als over, maar sinds een paar maanden (2,5 jaar later) heb ik weer erge last, ik weet niet of het ooit echt helemaal over gaat.
<<

Anoniem75

Bericht 14 Jun 2014 20:00

Re: Bekkeninstabiliteit

Ik had het alleen bij de oudste en zat met 23 weken volledig in de ziektewet omdat ik haast niet kon lopen. Bij de jongste wilde ik dit absoluut niet weer meemaken en ben toen op eigen houtje naar een speciale bekkenfysio gestapt. Die voelde dat mijn bekken scheef stonden en die heeft ze toen rechtgezet toen ik geloof ik 10 weken zwanger was. Het was erg pijnlijk maar het heeft geholpen. Ik heb tijdens die zwangerschap haast geen enkel pijntje gevoeld in dat gebied. De pijn was het dus echt waard.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo