Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Osteopathie bij baby's

<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 12 Jun 2014 18:50

Osteopathie bij baby's

Wie heeft er ervaring met osteopathie bij baby's?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 12 Jun 2014 19:43

Re: Osteopathie bij baby's

Ik. Wat wil je weten?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 12 Jun 2014 19:48

Re: Osteopathie bij baby's

Wat is je ervaring? (goed/slecht). Heeft het geholpen? Waar voor ging je ?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem134

Bericht 12 Jun 2014 20:07

Re: Osteopathie bij baby's

Mijn dochter was ik meen tussen de 3 en half en 5 maanden toen we naar de ostheopaaat zijn gegaan op advies van de fysiotherapeut. Door de bevalling met vacuümpomp zat haar rechterschouder, haar heup en middenrif vast. Uiteindelijk hebben we 8 behandelingen gekregen, en na iedere behandeling zagen we dat ze meer en meer kon. De behandelingen zelf vond ze erg prettig, ze lag vaak of te lachen of ze viel in slaap.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Jun 2014 20:14

Re: Osteopathie bij baby's

MIjn zus is met de twee jongste geweest. Beide hebben er veel baad bij gehad.
Mijn zus heeft drie keer een snelle bevalling gehad met grote/zware kinderen ( middelste 8,5 pond en laatste 9 pond). Hierdoor in het begin veel problemen gehad met de nekjes van de mannen.
Bij de middelste hadden ze ook nog te maken dat het een huilbaby was, wat uiteindelijk een lactose intolleratie bleek te zijn. Na 2-3 keer een bezoek brengen waren het totaal andere kinderen in een positieve manier. Veel vrolijker en rustiger.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 12 Jun 2014 20:15

Re: Osteopathie bij baby's

@ missd: bedankt voor je reactie. Ik ging vanochtend voor het eerst er heen met mijn zoontje van 3,5 maand ook inderdaad op advies van de fysiotherapeut. Hij heeft een voorkeurshouding en wij merken na de behandelingen van de fysio ups en downs. Ik ben heel benieuwd al vind ik het ook een beetje "zweverig". Ik weet niet waarom. Hij doet dan wel wat als massage en voelen waar t niet helemaal goed zit. Maar nog denk je van maar eens zien of t wel werkt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem85

Bericht 12 Jun 2014 20:15

Re: Osteopathie bij baby's

Toen zoon 6 weken zijn we er geweest, in totaal 4 behandelingen. Op korte termijn leek het verschil te maken maar dat was voor korte duur. Klachten waren huilen, krijsen en overstekken. Later is oorzaak gevonden buiten de osteopaat om.
<<

Anoniem134

Bericht 12 Jun 2014 20:18

Re: Osteopathie bij baby's

Oh dat herken ik wel Dolfijntje.. ik vroeg me ook af wat ze nu eigenlijk werkelijk deed. Want het was voornamelijk voelen/masseren maar ik merkte echt aan T.ess dat ze al die tijd moeite had gehad met bewegen doordat alles zo vast zat. Zij had ook een voorkeurshouding, heeft uiteindelijk nog een helmpje gehad omdat we de afplatting met fysiotherapie niet helemaal weg kregen.
<<

Anoniem133

Bericht 12 Jun 2014 20:19

Re: Osteopathie bij baby's

Mijn zoontje was 6 weken toen we voor het eerst gingen. Hij had reflux, huilde dag en nacht en overstrekte zich bijna constant. Na de behandelingen werd het overstrekken minder, hij kon na de behandeling altijd goed slapen en was minder gespannen. We hebben 8 behandelingen gehad. Het huilen bleek later een andere oorzaak te hebben en hij heeft nog fysiotherapie gehad wegens een sterke voorkeurshouding.
<<

Anoniem75

Bericht 12 Jun 2014 20:36

Re: Osteopathie bij baby's

Ik ben 2 weken geleden 2x geweest met de jongste. Hij kon niet zo goed 1 kant in kijken en huilde veel. Na 2 behandelingen was het over. Het deed geen pijn bij hem. Het leek een beetje op masseren.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Jun 2014 20:39

Re: Osteopathie bij baby's

Mijn zoon was bijna 3 weken oud toen we er voor het eerst naartoe gingen. We zijn in totaal 5 keer geweest en hier heeft het helaas niks geholpen. We gingen erheen omdat hij zoveel huilde.
Achteraf gezien denken we dat hij zoveel huilde omdat hij heel snel overprikkeld was (en nog steeds wel snel is).
Ik heb er dus geen goede ervaring mee maar ook geen slechte, het deed niks voor mijn zoon.
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 12 Jun 2014 20:54

Re: Osteopathie bij baby's

Je hoopt natuurlijk dat het iets doet bij je kind (mede omdat het zo ontzettend duur is). je krijgt wel wat vergoed, maar niet alles. Maar goed alles voor je kind natuurlijk.
Ik ben benieuwd hoe het verloopt.
Bedankt voor jullie reacties.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 12 Jun 2014 21:10

Re: Osteopathie bij baby's

Wij gingen voor krampen/obstipatie. Eerste keer was met drie maanden. Vond het fijn gaan, man was erg rustig. Legde alles heel duidelijk uit tijdens de behandeling. Het heeft ons, maar vooral mijn zoon erg veel verlichting gegeven.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers