Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gehecht aan spullen?

<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 12 Jun 2014 12:30

Gehecht aan spullen?

Ben jij gehecht aan spullen? Wat zou je nooit weg doen? Of wat heb je ooit weg gedaan en heb je nu spijt van?

Ik moet keuzes maken en vind het zo moeilijk! Ik zie nu echt niet meer wat ik moet houden en wat ik moet weg doen, dus misschien brengen jullie me op ideeën :)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 12 Jun 2014 13:31

Re: Gehecht aan spullen?

Ik ben gauw gehecht aan mijn spullen en doe moeilijk iets weg. Kapotte spullen kan ik wel weg doen, lelijke spullen ook (tenzij ik het van een lief familielid heb gekregen, dan vind ik het alweer lastig) maar verder denk ik al gauw dat ik het nog wel eens kan gebruiken. Toen ik zwanger was in 2011 en toen we gingen verhuizen vorig jaar heb ik wel vrij veel spullen weggedaan maar ja, met een kind komt er ook alweer gauw een heleboel bij. Binnenkort wil ik toch weer eens de zolder op om spullen weg te doen. Tegenwoordig gooi ik spullen niet meer weg maar breng ze naar een goed doel/kringloop/weggeefhoek, dat maakt het net iets makkelijker vind ik.

Maar hier heb jij dus niks aan... Wat je denk ik zou moeten doen (en ik dus zelf niet of te weinig doe..) is alles wat je een jaar niet meer hebt gebruikt, alles wat niet meer past, lelijk is, kapot is: weggooien of weggeven.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 12 Jun 2014 14:19

Re: Gehecht aan spullen?

Ik geef ook alles wat nog goed is aan het goede doel. Het gaat bij mij eigenlijk vooral om boeken, ik heb een stuk of 20 kookboeken die ik eigenlijk nooit gebruik, maar het staat gezellig en ik vind het gewoon leuk om die te hebben. Verder nog wat bordspelletjes die leuk zijn om te hebben, maar waar ik eigenlijk geen plek voor heb. En tot slot nog een paar souvenirtjes en ander klein prul. Toch maar ns kijken of ik het tijdelijk ergens op kan slaan...
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 12 Jun 2014 14:28

Re: Gehecht aan spullen?

Toen ik deze keer ging verhuizen was het juist heel simpel. Mijn ex was echt een verzamelaar, tot het liefst iedere verpakking aan toe. Ik heb nu rigoureus gewoon alles weggegooid waar ik totaal het nut niet meer van in zag. Ook alle andere losse kleine spullen: gewoon.. hup weg ermee. Het enige dat ik niet kon verdragen weg te doen was mijn oude Nintendo.

Maar dat resulteerde in een heel makkelijke verhuizing. Ik had 30 dozen, waarvan 7 voor boeken en 6 nog met kleren ofzo. De rest keuken, badkamer, administratie en dat was het. Heeerlijk! Ik heb weet ik hoeveel tripjes naar de milieustraat gebracht maar echt: ik heb alles weggegooid wat ik niet meer wilde. En dan ook echt wat ik het laatste jaar niet had aangeraakt: gewoon wegdoen. Je hebt het niet nodig, anders had je het vast in je handen gehad.

Natuurlijk heb ik geen sentimenteel waardevolle dingen weggegooid. Daarin ben ik een watje :-).
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 12 Jun 2014 14:38

Re: Gehecht aan spullen?

Je hebt gelijk Caro! Ik heb gewoon zo veel spullen die ik later kan gebruiken. Een tent bijvoorbeeld, wie weet gaan we over 2 jaar weer n keer kamperen :angel: Of pumps in verschillende kleuren; ik heb ze nooit aan, maar het is wel handig om te hebben.

Ik moet opruimen omdat we op wereldreis gaan, ik kan niet meer meenemen dan mijn backpack en ik wil eigenlijk geen opslagruimte huren. Ik ga nog even verder denken over een oplossing.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 12 Jun 2014 15:00

Re: Gehecht aan spullen?

Whoop! schreef:Je hebt gelijk Caro! Ik heb gewoon zo veel spullen die ik later kan gebruiken. Een tent bijvoorbeeld, wie weet gaan we over 2 jaar weer n keer kamperen :angel: Of pumps in verschillende kleuren; ik heb ze nooit aan, maar het is wel handig om te hebben.

Ik moet opruimen omdat we op wereldreis gaan, ik kan niet meer meenemen dan mijn backpack en ik wil eigenlijk geen opslagruimte huren. Ik ga nog even verder denken over een oplossing.


Oeh! Ja.. dat is wel heeeeel erg beperkt de ruimte die je kan mee kan nemen ;-). Kan je niet tijdelijk dingen bij je ouders oid plaatsen? Want lijkt me toch dat je wel íets moet hebben als je terugkomt in Nederland toch/ Een bed/ bank etc?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 12 Jun 2014 15:04

Re: Gehecht aan spullen?

Pumps in verschillende kleuren zou ik dan geloof ik maar weg doen. Een paar pumps in een neutrale kleur wel houden, want dat is altijd handig onder een jurkje ofzo. Wellicht ook tijdens je wereldreis?

Wat Caro zegt, kun je niet iets naar je ouders toesturen? Een bed of bank lijkt me dan weer niet echt noodzakelijk (is zo nieuw gekocht), maar fotoboeken o.i.d. bijvoorbeeld wel.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 12 Jun 2014 15:21

Re: Gehecht aan spullen?

Caro schreef:Oeh! Ja.. dat is wel heeeeel erg beperkt de ruimte die je kan mee kan nemen ;-). Kan je niet tijdelijk dingen bij je ouders oid plaatsen? Want lijkt me toch dat je wel íets moet hebben als je terugkomt in Nederland toch/ Een bed/ bank etc?

Ik woon in Noorwegen, mijn ouders in Nederland. Als ik dus dingen op wil slaan, moet ik het alsnog eerst naar Nederland vervoeren. Ik huur nu gemeubileerd, dus ik heb gelukkig geen meubels. En heel veel dingen zijn redelijk op hun eind, beddengoed, handdoeken en kleding bijvoorbeeld, daarvan kan het meeste gewoon weg. Maar het is moeilijker voor dingen als boeken en schoenen die op zich nog prima zijn, maar wel zwaar zijn en veel ruimte innemen. Fotoboeken staan gelukkig nog bij mijn ouders en ik zou op kunnen sturen, maar dat kost wel 80 euro per 20 kg, dus daar moet ik goed over nadenken. Een extra koffer inchecken volgende keer dat ik naar Nederland ga had ik zelf bedacht, denk dat ik dat wel doe.

En pumps gaan zeker niet mee op wereldreis, ik ga voor een backpack van rond de 10 kg, dus alles wat niet noodzakelijk is blijft thuis :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 12 Jun 2014 15:26

Re: Gehecht aan spullen?

Ohh jij gaat echt minimalistisch! Dan is het gewoon twee paar schoenen, paar shirtjes en de rest idd inchecken voor je volgende trip naar Nederland. Wel gaaf hoor :-)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 12 Jun 2014 15:32

Re: Gehecht aan spullen?

Eigenlijk best bizar dat je zo weinig spullen nodig hebt. In positieve zin bedoel ik dat hoor, ik heb zelf echt veel zooi en zou willen dat ik daar eens wat beter afstand van kan doen. Door 2 verhuizingen afgelopen half jaar is het al heel wat beter geworden. Maar spelletjes en boeken...dat kan en wil ik gewoon niet weg doen.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 12 Jun 2014 15:57

Re: Gehecht aan spullen?

Green_Pepper schreef:Eigenlijk best bizar dat je zo weinig spullen nodig hebt. In positieve zin bedoel ik dat hoor, ik heb zelf echt veel zooi en zou willen dat ik daar eens wat beter afstand van kan doen. Door 2 verhuizingen afgelopen half jaar is het al heel wat beter geworden. Maar spelletjes en boeken...dat kan en wil ik gewoon niet weg doen.

Ja, dat heb ik dus ook! Ik ben al wat dingen aan het verkopen en vlak voordat we weggaan ben ik van plan om ook dingen als pannen en servies te verkopen of weg te geven. Maar dingen als boeken en spelletjes wil ik wel houden eigenlijk. Maar dvd's bijvoorbeeld kan ik prima verkopen, daar geef ik niet zo veel om.
<<

Anoniem50

Bericht 12 Jun 2014 16:25

Re: Gehecht aan spullen?

Ik ben eigenlijk alleen gehecht aan dingen die mij echt geld hebben gekost of waar ik veel moeite in heb gestopt om te krijgen. Als ik het echt over spullen heb dan ben ik zeer gehecht aan mijn boekencollectie. Voor de rest kan ik makkelijk weggooien, kleding vooral.
<<

Anoniem147

Bericht 12 Jun 2014 17:00

Re: Gehecht aan spullen?

Nee, ik gooi echt heel makkelijk weg. Soms te makkelijk haha, dan denk ik wel eens 'hmm het was nu wel handig geweest'.

Het enige wat ik nooit zou weg doen zijn spullen die ik al als klein meisje had ofzo, maar dan kom ik eigenlijk niet verder dan mijn knuffeltje hahaha.
<<

Anoniem255

Bericht 13 Jun 2014 13:02

Re: Gehecht aan spullen?

Ik geef/gooi heel makkelijk spullen weg.
uiteindelijk.
Ik bewaar alles. Maanden soms jaren. Terwijl ik 1x in de zoveel tijd alles uitpluis en opruim. Dan kan het wel weg.
Maar meteen... Dat lukt meestal niet.

Waar ik nog steeds veel spijt van heb is dat ik veel leesboeken van mijn jeugd weg gegooid heb.
De droomvriendinnen, Pitty, Hotel Rozenbottel etc.
Ik had ze nu graag gehad voor mijn dochter als ze er oud genoeg voor zou zijn.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 13 Jun 2014 13:29

Re: Gehecht aan spullen?

Mien schreef:Waar ik nog steeds veel spijt van heb is dat ik veel leesboeken van mijn jeugd weg gegooid heb.
De droomvriendinnen, Pitty, Hotel Rozenbottel etc.
Ik had ze nu graag gehad voor mijn dochter als ze er oud genoeg voor zou zijn.

Die bewaar ik! Gelukkig ligt dat allemaal bij mijn ouders, dus daar hoef ik geen andere oplossing voor te zoeken.
Mijn vriend kan niks weggooien, dus nu hebben we t een half jaar uitgesteld :eyes: In de kerstvakantie moeten we dan onze spullen uitzoeken, want we vertrekken in januari.
<<

Anoniem125

Bericht 13 Jun 2014 15:08

Re: Gehecht aan spullen?

Ik zou bijna alles zo wegdoen, behalve wat schilderijen die mijn oma heeft gemaakt en die ze aan me heeft nagelaten, mijn trouwring en een ketting die ik van mijn moeder heb gekregen. Daar zou ik wel moeite mee hebben, als ik die spullen zou verliezen. Verder is alles vervangbaar, of hecht ik er weinig waarde aan.
<<

Anoniem131

Bericht 13 Jun 2014 15:18

Re: Gehecht aan spullen?

Ik ben alleen aan mijn boeken gehecht en dat is ook samen met m'n kleren het enige wat ik mee heb genomen naar m'n nieuwe huis.
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 14 Jun 2014 15:45

Re: Gehecht aan spullen?

Het ligt bij mij aan m'n bui. De ene keer kan ik zo alles weggooien en de andere keer kan ik geen afscheid nemen van troep. Eens in de zoveel tijd heb ik een opruimaanval, dan moet ik wel gelijk de spullen wegbrengen, want als ze blijven staan ruim ik de zakken uiteindelijk weer leeg en zit alles weer in de kast :palm:
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 18 Jun 2014 23:27

Re: Gehecht aan spullen?

Alleen spullen die voor mij emotionele waarde hebben (zoals spullen van mijn overleden moeder, mijn oma) die dingen kan ik moeilijk weg doen. Verder geef ik regelmatig dingen weg zoals kleding, keukenspul, decoratie, meubelen en andere dingen in huis. Ik hecht alleen waarde aan foto's, persoonlijke spullen en dingen die ik heb gekregen van mensen die mij erg dierbaar zijn.
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 19 Jun 2014 00:21

Re: Gehecht aan spullen?

Ik kan heel makkelijk dingen weggooien of weg geven waar geen emotionele waarde aan zit.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Jun 2014 00:39

Re: Gehecht aan spullen?

Fotoboeken natuurlijk. Daarnaast aan mijn collectie cd's en bordspellen. Laatst toevallig wat dozen ingepakt en met name de oude schoolboeken en schriften zijn bij het oud papier gezet. Wat over is gebleven zijn zo'n 12 dozen excl cd's, bordspellen en kleding.
<<

Anoniem321

Bericht 19 Jun 2014 08:34

Re: Gehecht aan spullen?

Ik heb best wel veel spullen bedenk ik me, maar of ik daar ook waarde aan hecht? Ik geloof dat ik veel zo weg zou kunnen doen, inclusief mijn boekenverzameling (heb nu een e-reader). Maar als ik aan onze kampeeerspullen denk bijv. Daar ben ik wel aan gehecht en zou ik niet willen missen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 19 Jun 2014 09:02

Re: Gehecht aan spullen?

Fred schreef:Fotoboeken natuurlijk. Daarnaast aan mijn collectie cd's en bordspellen. Laatst toevallig wat dozen ingepakt en met name de oude schoolboeken en schriften zijn bij het oud papier gezet. Wat over is gebleven zijn zo'n 12 dozen excl cd's, bordspellen en kleding.


12 dozen is nog best veel als het exclusief cd's, bordspellen en kleding is! Wat zijn het dan voor dingen?
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 19 Jun 2014 09:04

Re: Gehecht aan spullen?

Ja, ik wil mijn bordspellen eigenlijk ook niet weg doen. Maar die kan ik natuurlijk gewoon nieuw kopen, het is niet dat die onvervangbaar zijn, dus het is wel een beetje vreemd dat ik die dan niet wel zou kunnen/willen doen. Zelfde met boeken eigenlijk. Raar dat je daar dan toch zo aan gehecht bent, terwijl het gewoon te koop is.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 19 Jun 2014 09:05

Re: Gehecht aan spullen?

Whoop! schreef:Ja, ik wil mijn bordspellen eigenlijk ook niet weg doen. Maar die kan ik natuurlijk gewoon nieuw kopen, het is niet dat die onvervangbaar zijn, dus het is wel een beetje vreemd dat ik die dan niet wel zou kunnen/willen doen. Zelfde met boeken eigenlijk. Raar dat je daar dan toch zo aan gehecht bent, terwijl het gewoon te koop is.


Misschien omdat het je een gevoel van 'thuis' geeft? Dat is bij mij namelijk met boeken wel zo.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers