Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op latere leeftijd starten met rijlessen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Nov 2015 11:50

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Ik moest vandaag ook twee keer over het Rottepolderkutplein rijden, Carl en moest nog aan je denken :) Gelukkig ging het wel goed! Ik heb een nieuw theorieexamen ingeplanned op 18 december. Mijn theorie verloopt op 3 december namelijk. Super stom, maar ja niks aan te doen.
Let's discover the world together.
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 11 Feb 2016 19:33

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Ik up dit topic even,

Zijn er nog dames bezig met lessen of zijn jullie allemaal al geslaagd in de tussentijd?

Ik ben nu 27 jaar en heb er 2x 1,5 uur rijles opzitten en wat vind ik het leuk en heerlijk om te rijden. Op mijn 18e min of meer gedwongen om aan rijlessen te beginnen, dit werkte averechts, paniekerig en niet op mijn gemak in de auto, uiteindelijk wel 3x een examen gedaan, en toen gedacht laat maar. Al die tijd geen rijbewijs nodig gehad, prima met OV,fiets of mijn man die me bracht, qua financien andere prioriteiten maar sinds ik zwanger ben (nu 5 maanden) had ik opeens het gevoel dat straks de muren op mij af komen en ik niet ver kom. Slaat nergens op, genoeg moeders die geen rijbewijs hebben.

Dus ik ben eraan begonnen, heb een super fijne instructeur die heel geduldig is en mij alles goed uitlegt, nu ik volwassener ben heb ik het idee dat ik het wat meer snap en het ook interessant vind. :)

Zijn er nog meer dames die af en toe zin hebben om ervaringen te delen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Feb 2016 19:39

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Wat fijn dat het zo goed gaat, SanFran! Heel goed!
Ik rij ook nog steeds. Eind maart examen doen. Ik wil dus wel echt m'n rijbewijs halen voor ik zwanger raak want ik ben bang dat het er anders nooit meer van komt. Rijles nemen met een kind zie ik echt niet zitten! Dus vandaar de druk er achter nu zodat we hopelijk daarna snel aan een kindje kunnen beginnen. Ik snap dus helemaal dat jij nu ook probeert je rijbewijs te halen nu je zwanger bent! Ben jij niet bang dat je zakt en dus toch eerder bevalt? Misschien komt het omdat ik al vier jaar bezig ben en drie keer gezakt ben maar ik ben pas opgelucht als ik m echt heb, voor die tijd durf ik echt niet zwanger te raken.
Let's discover the world together.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Feb 2016 20:07

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Ik ben ook pas weer begonnen met rijlessen. Ik ben begin dit jaar 26 geworden. Toen ik 18 was heb ik wel flink wat lessen gehad maar door omstandigheden nooit af kunnen rijden. Het gaat nu wel goed hoor, en m'n instructeur kan ook wel merken dat er al een basis ligt. Het enige waar ik last van heb is de angst. Ik vind het heel eng af en toe en moet op sommige momenten wel even relativeren. Ik hoop in april/mei af te kunnen rijden :). Hebben jullie allemaal je theorie al? Mijn rijschool werkt samen met zo'n bekende organisatie waar je in één dag je gegarandeerd slaagt door het aanleren van verschillende trucs. Tijdje geleden is dit in het nieuws geweest. Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan.
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 11 Feb 2016 20:46

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Marin Dat is al een hele tijd die je bezig bent, heb het topic doorgelezen vroeg me ondertussen af of je m al behaalt heb, eind Maart is bijna, heb je er een goed gevoel over dat het je misschien gaat lukken? Betere/fijnere instructeur?

Ikzelf heb nog nooit zo'n oerdrang gehad om een poging te doen voor mijn rijbewijs, eerste instantie dacht ik ook, eerst maar eens bevallen en dan een rijles, maar door mijn werk ben ik s'middags vrij en heb nu dus eigenlijk zeeen van tijd. Ik heb voor mezelf geen druk erop gelegd, dit ook duidelijk aangegeven bij de instructeur dat ik niet het streven heb om te "moeten" slagen voor de bevaldatum, dit werkt voor mij averechts. Maar na 2 lessen merk ik nu al dat het zoveel beter gaat als de vorige keer, en zelfs de instructeur durfde wel te zeggen dat ik met een les of 15 een heel eind ben.

Joan Wat goed dat jij ook weer bent begonnen! Die angst herken ik wel van de vorige keer, invoegen op de snelweg is nog niet mijn hobby maar idd door te relativeren (bijv door te denken er zit een ervaren persoon naast mij die meekijkt) gaat het een stuk beter. Afgelopen dinsdag moest ik 1,5 uur door de stromende regen dwars door een grote binnenstad, vrij onbekend terrein veel opletten en erg vermoeiend maar de angst word elke les een stukje minder, dat maakt echt plaats voor plezier.

Het theorieboek heb ik binnen en ook al aan begonnen, vanaf a.s maandag is er 6 weken lang 2 uur theorie les, dat vind ik zelf erg prettig. Ben benieuwd of het bevalt. Ik zou zelf geen gebruik maken van zo'n organisatie met trucjes, ik ben veel te angstig dat ik straks bepaalde borden niet herken.. Haha.
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 16 Mrt 2016 16:22

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Hoe is het hier dames?

Marin, ik las ergens dat je bijna op gaat! Hoe sta je er zelf in? Heel veel succes en ik hoop dat je dat roze pasje snel in je bezit mag hebben.

Joan, hoe is het met jou? Je theorie al behaald of nog druk aan het leren? Al minder angstig?

Hier gaat het goed! Heb nu een aantal weken theorie cursus gehad en die droge stof moet er ingestampt worden, wel heb ik moeite met de gevaarherkenning, in het echt vind ik dat beter te beoordelen dan op papier. Over 2 weken ga ik op voor mijn theorie dus flink aan het leren. Het lessen gaat echt steeds beter de instructeur ziet ook goede stappen vooruit dus ik hoop als ik mijn theorie behaal het examen ingepland kan worden.
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 31 Mei 2016 18:47

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Het is bijna een lief dagboek maar goed, misschien heeft iemand er iets aan. En dan is het wel leuk om een positief eind te lezen.

Vandaag ben ik dan eindelijk geslaagd voor mijn rijbewijs, eindelijk in de zin dat ik "al" 27 ben en 9 jaar geleden ook al wat pogingen gewaagd had. Grappig feitje ik ben 36 weken zwanger. Auto staat voor de deur zo lang ik me nog goed en mobiel voel wat rondcrossen. Spannend!
<<

Anoniem304

Bericht 31 Mei 2016 18:48

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Gefeliciteerd!!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Mei 2016 18:49

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Jaa gefeliciteerd! Wat goed en wat knap dat je dat zo hoogzwanger hebt gedaan!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem236

Bericht 31 Mei 2016 22:46

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Gefeliciteerd!!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 01 Jun 2016 08:27

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Wat goed van je! Gefeliciteerd!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 01 Jun 2016 09:45

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Dank je wel voor de felicitaties, nu op de fiets door de regen mijn rijbewijs aanvragen. Gisteren een stukje gereden (ergens achteraf zonder verkeer en hinder met man naast mij) en wat een gevoel van vrijheid!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2016 10:15

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Wat fijn, San Fran! Kan je nu ook zo de auto van je man pakken of heeft hij hem meestal nodig? Of hebben jullie plannen om een tweede auto te kopen als de kleine er is?

Ik moet er zelf echt nog enorm aan wennen dat ik gewoon de auto kan pakken wanneer ik wil. Naar m'n werk ga ik sowieso nog met de trein omdat ik nog een treinabonnement heb en nog geen parkeerpas voor m'n werk. Maar dat ik gewoon boodschappen kan doen met de auto went nog niet echt. Vaak zit ik al op de fiets en dan denk ik ooh ja!
Laatst heb ik wel voor het eerst echt in m'n eentje in de auto gereden, boodschappen doen en paar keer parkeren in de winkelstraat. Vol opperste concentratie en het ging goed :) Ik vergeet wel steeds de auto op slot te doen en parkeergeld aan te zetten, dat zijn dingen die ik nooit deed haha. En op de terugweg had ik de muziek hard aangezet en moest ik gewoon huilen van het gevoel van overwinning, ik zat in m'n eentje in de auto!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 01 Jun 2016 13:13

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Oh god dat auto op slot doen.. Ik vergeet dat echt zó vaak :') Of de parkeerschijfdingie, die vergeet ik ook heel vaak!

Gefeliciteerd, SanFran!! :D
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 01 Jun 2016 19:06

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Oke gelijk 2 punten genoteerd, op slot doen en betaald parkeren. Haha.

Marin, inprincipe heb ik "gewoon" de auto voor de deur staan, mijn man gaat sinds een jaar met de fiets naar het werk, toen begon de trigger eigenlijk, auto voor de deur en nergens naartoe kunnen. Dus dat is wel heel fijn. Ik denk niet dat er hier een tweede auto komt.
Ik heb mijn rijbewijs met spoed aangevraagd dus morgen kan ik m ophalen, heb al bedacht dat ik naar het winkelcentrum rijd (om de hoek) maar goed moet ergens beginnen. Aanstaand weekend gaan we samen weg, dan knal ik maar meteen de snelweg op en voor volgende week wat afspraken staan buiten mijn woonplaats. Zolang ik me goed voel probeer ik op mijn gemak en alleen het auto rijden te ervaren. Haha.

Super dat jij ook al alleen de weg op gaat, wel spannend zo zonder iemand die je constant op de vingers kijkt. Dat zal straks wel heel fijn zijn met de auto naar je werk! Of ben je van plan om met het OV te blijven reizen? En die tranen zie ik hier ook nog wel gebeuren, of het "besef" van zelfstandigheid en vrijheid.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jun 2016 10:44

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Jeej ik ben net in m'n eentje naar Amsterdam gereden en weer terug! Heerlijk en het ging gewoon goed! :)

Heb jij al beetje gereden? Lukt het nog met je buik?

Ik rijd trouwens niet dagelijks naar m'n werk want ik heb geen parkeerpas nog daar en nog wel een treinabonnement, dus dat is zonde. Maar volgende week ga ik wel meerdere keren daar naar toe rijden en vanuit daar naar vriendinnen in andere steden toe, dus toch wel stukken snelweg enzo. Vind het nu wel echt heerlijk en leuk!
Let's discover the world together.
<<

Mariekemilodaiwy

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 10 Jun 2016 08:00

Bericht 11 Jun 2016 15:28

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Gefeliciteerd! :banaan:
Ook ik ben (pas) op mijn 24e begonnen met lessen en nog geen seconde spijt gehad.
Zo fijn, een rijbewijs en een eigen auto! Nooit meer afhankelijk van anderen!
<<

JustMe

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 30 Apr 2015 12:34

Bericht 22 Jun 2016 09:46

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Voor iedereen die inmiddels geslaagd is: gefeliciteerd!

Lang geleden dat ik hier heb gereageerd... Ik ben nog steeds aan het lessen en het gaat goed, mijn theorie heb ik heel lang uitgesteld (deels omdat ik weet dat als ik dat haal MOET ik praktijkexamen doen, en die angst daarvoor is echt héél groot ;-( )

Vandaag dus theorie examen, ik heb flink gestudeerd maar zit met het examens oefenen toch vaak nog net een of twee vragen teveel fout beantwoord, te gehaast en daardoor net niet goed gelezen of gekeken...Ik hoop zo dat ik 'm in een keer haal, dat zou me wat meer zelfvertrouwen geven!
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 22 Jun 2016 21:37

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

En JustMe, heb je je theorie gehaald?

Ik ben ook nog steeds bezig met lessen (sinds vorig jaar juli, daarvoor bij een andere rijschool ook nog lessen gehad) en ik heb mijn theorie al lang en breed gehaald, via zo'n klassikale cursus. Vlak voordat alle ophef erover begon haha.
Maar er is eindelijk een datum gepland voor mijn rij examen, in september heb ik mijn tussentijdse toets en in oktober mijn rij examen. Hoop zo dat ik het haal :banaan:
<<

JustMe

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 30 Apr 2015 12:34

Bericht 23 Jun 2016 08:09

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Kaa uu tee. niet gehaald: een fout teveel! En nog domme fouten ook, dingen die ik gewoon wel wist maar heb me in de war laten brengen. :cry: 5 fouten bij gevaarherkenning en dus 6 bij de rest.

Ik mag vanmiddag al in de herhaling, dan hopelijk wel slagen anders duurt het weer drie weken... Zul je zien dat ik zak met meer fouten...

Hoe gaat het rijden bij jou Zelda? Jij neemt er net als ik lekker de tijd voor. Eigenlijk zit mijn instructeur al een half jaar te zeggen dat ik kan afrijden maar ik voel me er nog steeds niet klaar voor, terwijl er lessen van 90 minuten zijn waar ik niets fout doe dus ik ben het natuurlijk wel maar die faalangst zit me zo enorm in de weg.
<<

JustMe

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 30 Apr 2015 12:34

Bericht 23 Aug 2016 11:33

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Wat is het rustig hier, iedereen al in bezit van rijbewijs of op vakantie?

Gelukkig heb ik mijn theorie de tweede keer wel gehaald, zelf maar 4 fout dus dat is in elk geval in de pocket.

Tussentijdse toets over een week en dat examen pas in october, het is erg druk hier helaas. Niet dat ik naar het examen uitzie hoor; alleen als ik er al aan denk krijg ik het Spaans benauwd. Ondanks dat het lessen goed gaat met af en toe een foutje (en parkeren in een vak een beetje hit and miss is) weet ik eigenlijk al dat ik ga zakken... Zo moet ik natuurlijk niet denken maar die vreselijke faalangst voor het afrijden, bah!

Ik heb inmiddels de beta blockers in huis... :omg:

Hoe gaat het bij jou Zelda?
<<

JustMe

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 30 Apr 2015 12:34

Bericht 05 Okt 2016 10:18

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Wat jammer dat het hier zo doodbloedt. :pale:

Zelda, het is al oktober, wanneer moet jij? Of wil je dat niet zeggen? ;-)
Hoe ging je TTT?
<<

JustMe

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 30 Apr 2015 12:34

Bericht 06 Okt 2016 15:37

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Nou al praat ik in mijzelf: ik ben gisteren geslaagd in één keer! Het ging eigenlijk gewoon heel goed, de examinator had helemaal geen opmerkingen.

Vandaag mijn rijbewijs aangevraagd en dit weekend auto's kijken.... Ik kan het gewoon niet geloven: na al die jaren angst heb ik het gewoon gehááld, ik ben best een beetje trots dat ik toch heb doorgezet. :banaan:
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 06 Okt 2016 15:44

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Wat goed, gefeliciteerd!
<<

JustMe

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 30 Apr 2015 12:34

Bericht 06 Okt 2016 15:49

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Dankje!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers