Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op latere leeftijd starten met rijlessen

<<

JustMe

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 30 Apr 2015 11:34

Bericht 15 Jul 2015 11:25

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

En hoe ging het Bazinga?

Ik rij nog steeds twee keer per week, gelukkig gaat mijn instructeur niet op vakantie dus geen pauze tussendoor (behalve de week dat ik zelf weg ben) Ik moet wel nu eens echt goed mijn theorie gaan oefenen... heb dat eventjes uitgesteld maar zonder theorie examen natuurlijk niet afrijden...

Vandaag ging het lekker, wel altijd een of twee foutjes per les (vaak door niet genoeg opletten, zo reed ik bij het stoplicht mee met mijn voorgangers terwijl het stoplicht inmiddels op rood was gesprongen, echt dom)

Ook moet ik echt een sterkere bril en lenzen heb ik gemerkt, zie te laat wat er op de borden op de snelweg staat, oeps...
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Jul 2015 12:32

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Volgens mij heeft ze morgen pas les JustMe ;) Echt je theorie goed oefenen hoor. Vind je het moeilijk of vind je het meevallen? Kan je nu wel nummerborden oplezen als er om gevraagd wordt? Ik moet nog steeds een zonnebril op sterkte aanschaffen, is wel zo handig! Fouten maken tijdens je lessen mag, deed ik ook vaak genoeg en zelfs met rijbewijs nog steeds. Ik ben inmiddels lekker aan het rondtouren in onze auto, ik breng ons overal naartoe. Ik moest wel even wennen, benzine rijdt heel anders dan diesel. Rijden gaat daardoor lekker, maar parkeren is een drama. Maar dat komt ook, omdat onze auto een stuk groter is. Hoop ik... Wat ik nog meer hoop is dat ik niet binnen een week al een bon heb. Ik reed op hogere snelheid richting het stoplicht. Het ding sprong op oranje, remmen was echt niet meer mogelijk, dan ging ik alsnog over de streep. Laat er nu net een flitspaal staan. Volgens mij was het licht echt nog oranje, maar mijn man denkt van niet.Ik ben allang blij dat de auto op zijn naam staat, anders kostte me het nog punten op mijn rijbewijs ook. Fingers crossed!!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem114

Bericht 15 Jul 2015 15:00

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Morgen is de proefles, idd! Oefenen in onze eigen auto op een parkeerterrein is helemaal goed gegaan, waardoor m'n vriend ook stukje meer vertrouwen heeft.

Ik ga wel zo'n theorieles volgen, van 2 dagen. Vorige keer heb ik zelf geleerd en lukte het niet dus ik betaal liever wat meer, in de hoop dat 't nu wel lukt.

Loetje, goed, hoor! Ook gewoon meteen lekker rondrijden. Is ook belangrijk volgens mij. Wij rijden namelijk in principe vrij weinig. Alles zit op loop- of fietsafstand, maar ik wil, mocht ik ooit slagen ;) eerste maanden wel redelijk vaak rijden.
<<

Anoniem122

Bericht 15 Jul 2015 17:36

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Leipe Loetje schreef:Volgens mij heeft ze morgen pas les JustMe ;) Echt je theorie goed oefenen hoor. Vind je het moeilijk of vind je het meevallen? Kan je nu wel nummerborden oplezen als er om gevraagd wordt? Ik moet nog steeds een zonnebril op sterkte aanschaffen, is wel zo handig! Fouten maken tijdens je lessen mag, deed ik ook vaak genoeg en zelfs met rijbewijs nog steeds. Ik ben inmiddels lekker aan het rondtouren in onze auto, ik breng ons overal naartoe. Ik moest wel even wennen, benzine rijdt heel anders dan diesel. Rijden gaat daardoor lekker, maar parkeren is een drama. Maar dat komt ook, omdat onze auto een stuk groter is. Hoop ik... Wat ik nog meer hoop is dat ik niet binnen een week al een bon heb. Ik reed op hogere snelheid richting het stoplicht. Het ding sprong op oranje, remmen was echt niet meer mogelijk, dan ging ik alsnog over de streep. Laat er nu net een flitspaal staan. Volgens mij was het licht echt nog oranje, maar mijn man denkt van niet.Ik ben allang blij dat de auto op zijn naam staat, anders kostte me het nog punten op mijn rijbewijs ook. Fingers crossed!!


Volgens mij is dat alleen bij zwaardere dingen, zoals rijden met teveel alcohol op.
<<

Anoniem173

Bericht 15 Jul 2015 19:44

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

En je kunt volgens mij alleen punten krijgen op je rijbewijs als je aangehouden wordt.
<<

Anoniem193

Bericht 15 Jul 2015 20:56

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Bij zware overtredingen, vanaf 30 te hard o.a. krijg je een brief waarin je moet aangeven wie de bestuurder is geweest.
<<

Anoniem114

Bericht 16 Jul 2015 18:00

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Het ging goed! Was weer wennen en zo, maar ik heb me aangemeld voor 15 lesuren en als het nodig is, schuiven we het examen naar eerder, zodat ik niet 'onnodig' uitgeef. Hoewel ik denk ze gewoon allemaal te gebruiken, zeker vlak voor het examen.

3 en 4 augustus heb ik theorieles en daarna ga ik gelijk alle lessen plannen!
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 17 Jul 2015 14:03

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Ja zie! Ik moet maar eens even info zoeken hoe dat zit met die punten, maar dat ik een schijtert ben, moge duidelijk zijn :wink:
Fijn dat het zo goed ging Bazinga! Ook lekker om te weten dat ze je niet zomaar een heleboel lessen aansmeren. Ik ben benieuwd hoe je de theorie nu gaat ervaren, hopelijk helpt het je op deze manier. Het scheelt gelukkig ook, dat je er al eerder voor geleerd hebt.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 04 Aug 2015 12:21

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Daar ben ik weer! (De Baaz)

Ik heb m'n theorie in the pocket en ga nu gelijk m'n praktijklessen plannen en ook direct het examen al prikken. Hoe staat 't met de andere fietsers onder ons? :)
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 11 Nov 2015 19:01

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Zo, even het topic uppen. Ik heb vanmorgen mijn TTT gedaan en vrijstelling gekregen voor de bijzondere verrichtingen!! Het heeft even mogen duren, zit nu op 50+ lessen, want ik moest van rij-instructeur wisselen. Het examen is nu al binnen 3 weken, spannend!!
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 11 Nov 2015 19:11

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Nog even, dan scheur jij ook in het rond! Goed gedaan joh :cheering:
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 17 Nov 2015 14:25

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Fashionmommy Hoe gaat t nu?

Marin, als je dit nog leest; Hoe gaat t bij jou?

Ik mag met trots vermelden dat ik zojuist ben geslaagd voor mijn rijbewijs!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Nov 2015 14:48

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Jeej Carl, gefeliciteerd! :cheering:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 17 Nov 2015 16:58

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Wat fijn, Carl! Goed gedaan :cheering:
Ik ben ook benieuwd naar jou, Marin!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Nov 2015 18:48

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

:cheering: Carl wat fijn zeg!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Nov 2015 18:50

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Gefeliciteerd Carl. Vele veilige kilomters gewenst.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Nov 2015 23:36

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Gefeliciteerd Carl, super goed!

Hier gaat het wel redelijk goed. Heb een goede instructrice met net een nieuwe auto die heel fijn rijdt, het is zo veel makkelijker hier in de omgeving. Maar m'n theorie is bijna verlopen over paar weken dus die moet ik eerst opnieuw halen. Irritant! En ik hooooop heel erg begin januari op te kunnen voor examen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 18 Nov 2015 17:01

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Thanks meiden! En Marin, ben je wel zeker van jezelf? Ik ben namelijk 4 weken geleden gezakt voor m'n eerste examen, door de zenuwen en heb nu een faalangstexamen gedaan. Eerst meer tijd en begrip en 't maakt écht 't verschil, volgens mij! 't Kost 50 euro ongeveer meer, maar ik had het er echt voor over!

Rijbewijs is aangevraagd, ben 80 euro armer maar mag 'm morgen al ophalen :D
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Nov 2015 17:14

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Oh wat goed dat je dat gedaan hebt. Maakt het echt verschil? Ik heb het wel eens in een vroeg stadium met m'n instructrice gehad over een faalangstexamen maar ze wist niet zeker of dat bij mij nut zou hebben. Maar ik zal het zeker nog eens overleggen. Eerst m'n theorie nog maar een keer. Die heb ik al twee keer eerder in één klap gehaald dus hopelijk nu weer. Toch te sneu dat ik 'm gewoon drie keer moet maken maar goed. En die kosten van zo'n eventueel faalangstexamen maakt ook niet meer uit. Ik ben toch al zo'n 8000 euro kwijt, dan maakt 50 euro ook niet meer uit.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 18 Nov 2015 17:32

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Nou ja, er werd bijv. van te voren al wat langer de tijd genomen; iedereen was al weg toen wij nog zaten te praten, gewoon, op een relaxte manier. Toen de auto in, nog even vriendelijk woordje en zo. En op een heel rustige manier begonnen we de rit. Wanneer 't me teveel werd, zou ik mogen stoppen, daar is de extra tijd voor. Maar vooral de benadering was gewoon rustiger. Ik kneep op een gegeven moment zo hard in 't stuur, dat m'n knokkels wit werden... Puur zenuwen. En toen zei ze, 'Ja zet 'm maar eventjes aan de kant'.

Dus, volle paniek bij mij :palm: Ik dacht dat ik iets fout had gedaan, maar 't was gewoon de stopopdracht. En toen ging ze situatiebevraging doen en ik had van te voren met de instructeur geoefend en verwachtte dus een vraag over 't weer (het regende namelijk) maar ze vroeg iets over een kruising, waar we vandaan kwamen. En ik dacht dus dat ze ging vragen waarom ik iets deed, omdat 't fout ging. Dus ik schoot in de verdediging! En toen kalmeerde ze me dus, vroeg of ik even een slokje water wilde of even wilde uitstappen etc. Dat gebeurt tijdens een normaal examen niet. Dan gaan ze vaak ook niet eens even stilstaan. Je krijgt voor die kleine dingen gewoon extra tijd.

Nu waren wij tegelijk terug met de rest, dus ik heb niet echt langer de tijd genomen, maar 't idee dat het KAN was voor mij al geruststellend. En ehm tja.. 50 euro op 8000 euro.. Nouja..
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Nov 2015 17:35

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Oh wat goed dat het voor jou heeft gewerkt uiteindelijk. Ik zou denk ik heel erg reageren zoals jij, extra gestresst raken van extra tijd en rust. Get it over with, heb ik dan eerder. Maar goed, dat is al drie keer niet goed gegaan, dus wellicht de moeite om toch te overdenken of dit wel goed zou werken.

Gefeliciteerd dus! Ga je lekker veel rijden direct? Hebben jullie een auto? Of ga je nu sparen voor eentje?

M'n man is al helemaal aan het bedenken welke auto ik 'krijg' :angel: Die is er ook heel erg aan toe dat ik m'n rijbewijs heb. Komende vijf jaar ben ik de bob!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 18 Nov 2015 17:40

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Oh nee ik raakte niet gestresst van de tijd! Ik raakte gestresst van 't examen ;) Want m'n rijlessen gingen perfect. Laatste 4 lesjes heb ik gewoon rondgereden terwijl instructeur z'n tablet checkte en aan de telefoon was. Ik heb gewoon echt examenvrees. En nu was 't nóg erger omdat ik de druk voelde. Ik was gister jarig, ben 27 geworden en da's echt niet oud, maar als je bijna 19 weken zwanger bent en de winter staat voor deur.. 't Leek wel zo'n 'nu of nooit' iets. Onzin natuurlijk. Die vrouw zei ook, 'laat dat moeten eens los', dus ik had als mantra 'Het zou leuk zijn als ik zou slagen!' Maar toen kwamen we in de buurt van Rottepolderkutplein en toen raakte ik alweer in paniek en toen veranderde mijn mantra binnen no time in 'Blijven ademhalen anders ga je nog dood op dit kutding ook'.

We hebben een auto staan! Peugeot 307. Een tweede auto is niet nodig, vriend en ik werken allebei op fietsafstand van ons huis en alles zit in de buurt verder. Pas als m'n vriend wordt overgeplaatst naar een ander filiaal gaan we voor een tweede auto, maar dat betekent een promotie voor hem met de bijbehorende salarisverhoging en reiskostenvergoeding en dan gaat hij voor een andere (lease)auto en blijf ik in de 307 rijden. Denk ik ;) Maar vooralsnog is 't allemaal niet nodig en niet aan de orde! Mocht 't weer zo echt bar slecht zijn, dan kunnen we elkaar altijd nog even wegbrengen voor we doorgaan naar ons werk, we hebben allebei heel flexibele werkgevers en functies met vrijheid, gelukkig!

Aan welke auto denkt je man? En waar denk je zélf aan? Of durf je nog niet zo ver te denken?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Nov 2015 17:52

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Haha Rottepolderkutplein ;)

Reed je ook in Haarlem? Ik iig wel. Ik vind het een fijne omgeving. Zo veel lekker rustiger dan in Amsterdam. Hoewel ik wel merk dat ik íets van drukte om me heen moet hebben. Dat triggert m'n actieve hersenen, anders droom ik alweer weg.

Ik snap je heel goed, dat je dat gevoel had. Heel goed dat je die mantra had en het zo kon relativeren. Eerlijk is eerlijk: Het ís gewoon straks veel handiger met een kindje. Daarom wil ik ook persé m'n rijbewijs voordat ik zwanger raak. Ik kan wel zeggen, dat lukt me prima als ik ook zwanger ben en dan heb ik nog negen maanden. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben al vier jaar bezig en wie zegt dat het inderdaad in die tijd lukt? Dus dit is voor mij een mooie stok achter de deur.

Examenvrees heb ik zelf niet echt, dus ik ga nog eens overleggen wat handig lijkt.

Handig dat jullie in elk geval een auto hebben! Je hebt dan in elk geval wat bewegingsvrijheid en hoeft ook niet direct te sparen voor een nieuwe/tweede. Dat lijkt me niet heel nodig dan inderdaad.

Mijn man denkt aan een BMW X1. Een kleine SUV, lekker op hoge pootjes. Ik heb altijd gezegd dat ik een SUV wil. Ik kom er steeds meer achter dat ik Duitse auto's lekkerder vind rijden dan Franse (ik heb echt heel wat auto's al versleten met rijles), vanwege de kortere schakelbak bijvoorbeeld, dus dat zou een mooie keuze zijn. Ik vind zelf Audi net wat leuker dan BMW maar geloof niet dat die een SUV in dat formaat hebben. Een VW zou ook mooi zijn, die rijden ook lekker. Ik rijd nu met les in een Volvo (is tegenwoordig Chinees maar van oorsprong Zweeds natuurlijk) en dat rijdt ook lekker.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 18 Nov 2015 18:20

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Nou een tweede auto ligt sowieso nu niet in de planning ivm de kosten, hoor! Maar 't is echt niet nodig, gelukkig. 't Is natuurlijk niet alleen de aanschaf en aangezien ik minder ga werken (sowieso 1 dag, misschien zelfs 2) Het is wel fijn dat ik meteen kan rijden, ja!! Morgenmiddag ga ik ervoor :^^: Oh en mocht er wel een tweede auto komen, dan blijft de 307 'van mij' en komt er voor m'n vriend een diesel bij denk ik. Die hoeft niet een kind en toebehoren mee te slepen dan!

Ik heb in Haarlem afgereden ja! Ben nog even langs Zero's studio gereden, daar ging mijn route langs :P Nu ik er over nadenk heb ik sowieso een eenvoudige route gehad, volgens mij. Ik moest van 't CBR naar Zwanenburg, daar weer uit de snelweg op, Rottepolderkutplein over en toen weer terug naar 't CBR. Vrij simpele route! Maar heb wel genoeg kunnen laten zien, schijnbaar.

Hoop voor je dat je 'm ook snel hebt!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 18 Nov 2015 18:36

Re: Op latere leeftijd starten met rijlessen

Gefeliciteerd Carl!

Hopelijk heb je 'm snel Marin!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron