Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hotel vs appartement

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 11 Jun 2014 18:30

Hotel vs appartement

Ik ben aan het kijken voor een weekje weg in de zomer en kom er niet uit of ik liever in een hotel of in een appartement wil verblijven. Tot nu toe had ik altijd een hotel. Maar misschien is een appartement juist ook wel eens leuk.

Wat heeft jullie voorkeur en waarom? Wat zijn de voordelen en de nadelen?
<<

anoniem213

Bericht 11 Jun 2014 18:45

Re: Hotel vs appartement

Ik zit altijd graag in een appartement. Ik vind het prettig dat ik dan op elke tijdstip kan ontbijten en ook 's avonds thuis kan koken als zin heb. Bovendien vind ik het vaak wat meer voelen als 'thuiskomen' wanneer je in een stad verblijft. Ik ga deze zomer tien dagen naar Boedapest en dan vind ik het niet fijn om in de avond niet even meer rustig thuis te kunnen zitten. In een hotel zit je dan toch al gauw op je bed. Hotels zijn vaak wel goedkoper dan een appartement, maar omdat ik op vakantie ook regelmatig zelf kook en in het appartement ontbijt/lunch ben ik toch nog goedkoper uit.

In een appartement wordt vaak niet tussendoor schoongemaakt trouwens. Ik vind dat niet erg, maar dat kan wel als een nadeel gezien worden.
<<

Anoniem 146

Bericht 11 Jun 2014 18:45

Re: Hotel vs appartement

Ik kies altijd voor een appartement voor lange(re) zomervakanties. Ik heb het idee dat je wat meer ruimte hebt. Een eigen keuken zodat je niet perse uit eten hoeft. Een koelkast. Al heb je dat misschien in een hotel ook?
Alle appartementen die ik heb gehad hadden een tuintje.
<<

Anoniem152

Bericht 11 Jun 2014 19:04

Re: Hotel vs appartement

Ik zit het liefst in een appartement. In een hotelkamer voel ik me zo opgesloten.
Vind het heerlijk om 's ochtends op mijn balkon/in mijn tuintje te ontbijten en in de avond nog even buiten te zitten met een drankje.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Jun 2014 19:07

Re: Hotel vs appartement

Ik zou ook voor een appartement gaan!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem147

Bericht 11 Jun 2014 19:16

Re: Hotel vs appartement

Altijd een appartement. Met citytrips omdat ik dan echt dat 'local' gevoel krijg en met vakanties omdat ik uit eten graag afwissel met zelf koken. Ook vind ik ontbijtjes maken heerlijk, en dan lekker op het balkonnetje/terras in de zon opeten.

Ik ben op vakantie ook wel gesteld op privacy, dat is bij een appartement vaak ook groter.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 11 Jun 2014 19:18

Re: Hotel vs appartement

Wij doen al jaren alleen aan appartementen. Wat mij betreft zijn er geen nadelen. Het is meestal goedkoper, je hebt veel meer ruimte, een keuken wat met name voor broodmaaltijden echt handig is (koken doe ik niet vaak of nooit op vakantie), ik word er zelf echt niet blij van om een week lang voor alle maaltijden buiten de deur te moeten eten. Neem ook altijd een appartement met wasmachine. En qua gevoel vind ik het ook gewoon veel fijner, je voelt je even echt inwoner van de stad i.p.v. toerist.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Jun 2014 19:23

Re: Hotel vs appartement

Ik ga ook voor het appartement. Alle redenen zijn eigenlijk al genoemd :-)
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 11 Jun 2014 19:47

Re: Hotel vs appartement

Ok, jullie hebben me overtuigd! Ik ga op zoek naar een appartement.

Hebben jullie nog tips voor leuke sites? Behalve het standaard booking.com en zo?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Jun 2014 20:02

Re: Hotel vs appartement

Je kunt ook iets boeken via airbnb.com, dan huur je gewoon een huis van een particulier. Hebben wij in Parijs ook gedaan, beviel goed en je voelt je echt even inwoner van de stad.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jun 2014 20:06

Re: Hotel vs appartement

Ik vind het eigenlijk allebei wel heel leuk. Een hotel vind ik vaak echt fijn dat alles geregeld is en ik ben gek op (goede) hotelontbijtjes. Maar een appartement is ook wel super relaxed. Ik zou zeggen: Ga je een weekendje/paar dagen: Hotel. Ga je langere periode: Appartement.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 11 Jun 2014 20:10

Re: Hotel vs appartement

We gaan een week Marin. Dus dat zit er net tussenin. :-)
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jun 2014 20:12

Re: Hotel vs appartement

Hahaha in dat geval zou ik zelf denk ik toch liever voor een appartement gaan. Ook omdat je vaak net even wat meer zit ruimte hebt. In een hotelkamer heb je toch vaak alleen een bed en een bureautje of met beetje geluk een klein zitje. Dan is af en toe een woonkamertje ofzo wel fijner.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 11 Jun 2014 21:59

Re: Hotel vs appartement

airbnb.com is inderdaad fijn.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 12 Jun 2014 11:08

Re: Hotel vs appartement

Ik ga voor een stedentrip altijd voor een hotel (liefde voor de hotelontbijtjes!), maar voor een langere vakantie voor een appartement (of bungalow). Voor een week zou ik ook kiezen voor een appartement.

Waar ga je heen??
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 14 Jun 2014 14:35

Re: Hotel vs appartement

Als ik langer dan 5 dagen wegga, probeer ik altijd een appartement te nemen. Is dit geen optie, dan kies ik voor een hotel, waar ik zeker weet dat er een koelkast en een zitje in de kamer zijn. Kortere periodes, dan kies ik voor een hotelkamer.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Jun 2014 15:10

Re: Hotel vs appartement

Mijn man en ik zitten voor werk regelmatig in hotels, dus als we dan vakantie hebben willen we sowieso niet in een hotel, vinden we veel te saai. Ik vind het heel fijn om een eigen keuken te hebben met gasfornuis etc. en een wat meer huiselijke sfeer, tuin erbij etcetera, gewoon naar buiten kunnen lopen, maar ook kunnen hangen in het appartement/huis. Een hotel doet ons ook teveel denken aan werk.
<<

Anoniem54

Bericht 14 Jun 2014 15:23

Re: Hotel vs appartement

Ik boek eigenlijk altijd hotels. Ik hou niet van koken dus heb geen keuken nodig. Zeker op vakantie hou ik ervan om lekker uiteten te gaan en sochtends een ontbijt buffet te hebben.
Op de kamer zit ik nooit vaak dus ik vind het nooit erg dat deze kleiner zijn.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Jun 2014 15:27

Re: Hotel vs appartement

Ik vind het juist zo vervelend dat je voor werkelijk álles afhankelijk bent van anderen in een hotel. Ik ga ook echt niet iedere avond koken op vakantie, wij houden ook van uit eten gaan, maar dat het eens een avondje kan is wel heel relaxed, net als het ontbijt. Ik heb echt geen zin om iedere ochtend in zo'n ontbijtzaal te zitten met zo'n buffet, buuuh! Ik wil 's ochtends gewoon lekker nog even rustig samen zijn, koffie drinken, eitje erbij en rustig wakker worden.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 16 Jun 2014 21:40

Re: Hotel vs appartement

Ik heb een heel schattig appartement geboekt via Airbnb. Heel goedkoop ook. Zin in de vakantie!
<<

anoniem213

Bericht 17 Jun 2014 13:40

Re: Hotel vs appartement

Carra schreef:Ik heb een heel schattig appartement geboekt via Airbnb. Heel goedkoop ook. Zin in de vakantie!

:cheering:

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers