Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag aan de scooterrijders

<<

Anoniem75

Bericht 11 Jun 2014 10:40

Vraag aan de scooterrijders

Ik heb een scooter overgenomen voor naar het werk te rijden maar er zat nog geen helm bij. En die wilde ik vandaag een bestellen. Nu twijfel ik tussen een integraal helm of een jethelm. De scooter zelf is niet sportief of hip dus het kan allebei en ik ga 'm heel het jaar door gebruiken behalve in de winterperiode want dan pak ik de auto.

Intergraal helm :
Afbeelding

Jethelm :
Afbeelding

Welke is fijner?
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 11 Jun 2014 10:50

Re: Vraag aan de scooterrijders

Ik denk dat je hoofd en gezicht met een integraal helm wat beter beschermd is. Deze had Ik vroeger ook een beviel me prima.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 11 Jun 2014 11:12

Re: Vraag aan de scooterrijders

Ik heb zelf ook een intergraal helm, vindt deze het fijnste en lijkt me ook veiliger.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 11 Jun 2014 11:37

Re: Vraag aan de scooterrijders

Ik zou voor en integraal helm gaan. Weet niet of je van plan bent hem online te bestellen, maar zou hem wel passen. Niet elke helm is voor iedereen geschikt.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 11 Jun 2014 11:43

Re: Vraag aan de scooterrijders

Altijd integraal doen. Ik heb een snorscooter, dus ik hoef er geen op, maar een vriend van mij had een jethelm op en heeft zijn kaak op 4 plaatsten gebroken gehad toen ie een schuivertje maakte....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem75

Bericht 11 Jun 2014 11:49

Re: Vraag aan de scooterrijders

Ik heb m'n hoofd opgemeten en ik weet welke maat ik moet hebben. En ik heb ook een site gevonden waar je 'm daarna (mocht de helm toch niet goed zitten) kosteloos kunt terugsturen en dan ruilen ze 'm om.

Het is eigenlijk een scooter waar je geen helm op hoeft maar voor m'n eigen veiligheid
(en voor vliegjes in m'n ogen en m'n haar :laughcry:) wil ik er toch een opzetten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Jun 2014 11:50

Re: Vraag aan de scooterrijders

Integraal, de scooter die wij hadden hadden we van beiden een helm maar de integraal was echt fijner.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jun 2014 11:51

Re: Vraag aan de scooterrijders

Ik krijg het benauwd in een integraal helm. Op een snorscooter zou ik daarom voor zo`n jethelm kiezen.
<<

Anoniem130

Bericht 11 Jun 2014 11:51

Re: Vraag aan de scooterrijders

Inderdaad integraalhelm. Je hebt echt gewoon duidelijk zooooveel minder helm bij een jethelm. En als je pech hebt met een aanrijding kun je ook op een scooter een flinke schuiver maken (en ik weet niet waar je woont, maar zeker als je ermee tussen de auto's moet straks).

Eventueel een systeemhelm, dat vind ik zelf wel echt veel prettiger.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 11 Jun 2014 11:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 11 Jun 2014 11:53

Re: Vraag aan de scooterrijders

Een helm kopen is nog best wel een kunst hoor, als je dat nog nooit eerder gedaan hebt weet je ook niet waar je op moet letten...ik zou dat dus nooit online doen, zeker niet de eerste keer. Laat je gewoon goed adviseren, want als ie te groot of te klein is doet ie niet wat ie moet doen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem130

Bericht 11 Jun 2014 11:54

Re: Vraag aan de scooterrijders

Poppy schreef:Een helm kopen is nog best wel een kunst hoor, als je dat nog nooit eerder gedaan hebt weet je ook niet waar je op moet letten...ik zou dat dus nooit online doen, zeker niet de eerste keer. Laat je gewoon goed adviseren, want als ie te groot of te klein is doet ie niet wat ie moet doen.


Goed passen lijkt me sowieso een vereiste inderdaad. :)
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 11 Jun 2014 11:57

Re: Vraag aan de scooterrijders

Volgens mij heeft mijn zusje een systeemhelm...een Roof Boxer? Die heeft ze voor op de motor gekocht trouwens, maar wel een ideaal ding (ook duur helaas).

Ik rij geen scooter meer, ben echt te vaak aangereden gewoon. Ik heb mn vespa nog wel, emotionele waarde, maar voorlopig vind ik de fiets prima.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 11 Jun 2014 12:15

Re: Vraag aan de scooterrijders

Zou ook voor een integraal helm gaan, lijkt mij een stuk veiliger mocht er iets gebeuren. Had hem vroeger ook en zat prima.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Jun 2014 09:01

Re: Vraag aan de scooterrijders

Cotton schreef:Ik krijg het benauwd in een integraal helm. Op een snorscooter zou ik daarom voor zo`n jethelm kiezen.


Is een systeem helm dan niks voor jou? Ik vind het heerlijk en heel handig omdat je hem zo nu en dan even open kan zetten bij een verkeerslicht.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem255

Bericht 14 Jun 2014 18:14

Re: Vraag aan de scooterrijders

Ik zou die dichte doen. Veiliger en minder snel vliegjes in je mond :)

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers