Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

<<

Anoniem238

Bericht 09 Jun 2014 18:34

Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Ik ben benieuwd wat jouw ideale weersomstandigheden op vakantie zijn...

Ben jij een type 20 graden, bewolkt en beetje zon?
Of ga jij meer voor het andere uiterste, tegen de 30 graden en volop zon?

Zelf neig ik meer naar het laatste en zoals ik vorig jaar al schreef, hebben we dat op vakantie in Macedonië niet gehad...
Nu dus een vakantie naar Tenerife geboekt omdat daar de zongarantie toch wel hoger is....dan hoop ik stiekem toch wel op de laatste omschrijving..zou dan wel balen als het maximaal 25 graden wordt en bewolkt....

Wat vinden jullie van deze weersvoorspellingen?

http://www.weeronline.nl/Europa/Spanje/Playa-de-las-Americas/4952117
Laatst gewijzigd door Anoniem238 op 09 Jun 2014 18:43, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem51

Bericht 09 Jun 2014 18:37

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Ligt er puur aan waar we heen gaan en watvoor soort vakantie we daarbij in gedachten hebben. Voor een actieve vakantie wil ik echt geen temperaturen van 30 graden, voor een standvakantie wil ik geen 20 graden.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 09 Jun 2014 18:41

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Tussen de 24 - 33 graden met wolken of zon vind ik ideaal.
<<

Anoniem238

Bericht 09 Jun 2014 18:42

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Wat vinden jullie van deze weersvoorspellingen?

http://www.weeronline.nl/Europa/Spanje/Playa-de-las-Americas/4952117
Laatst gewijzigd door Anoniem238 op 09 Jun 2014 18:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem152

Bericht 09 Jun 2014 18:43

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Net zoals Dundas al zegt, ligt dat voor mij helemaal aan het soort vakantie.
Voor een stedentrip of actieve reis vind ik een graad of 20 prima, maar als ik een uitrustvakantie heb aan het strand, dan wil ik toch wel minstens 25 graden hebben.
<<

Anoniem119

Bericht 09 Jun 2014 18:47

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Dat hangt totaal van het soort reis en de bestemming af. Stedentripjes vind ik fijn met een licht zonnetje en beetje bewolking voor de foto's. Van 15 tm 25 graden. Strandvakanties doe ik niet echt aan maar aan het zwembad als ik stil lig kan t me niet warm genoeg zijn, het liefst tussen 30-40 graden. Maar zodra het vochtig weer is, zoals in Azië of het zuiden van Amerika; man man dan is t al snel te heet en is alles zeiknat.
Maar het lekkerst vind ik nog wel die frisse scherpe lucht in de bergen in de sneeuw bij -10 of meer en dan wel met strakblauwe lucht en zonnetje. Heerlijk!
<<

Anoniem51

Bericht 09 Jun 2014 18:55

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Boekenwurm schreef:Wat vinden jullie van deze weersvoorspellingen?

http://www.weeronline.nl/Europa/Spanje/Playa-de-las-Americas/4952117

Netjes, maargoed, dat zijn de voorspellingen voor morgen. Tegen de tijd dat je op vakantie gaat kan het toch heel anders zijn. Ik zou gewoon een bestemming uitzoeken die je aanspreekt en dan maar gewoon hopen dat het mooi weer is.

Had jij vorig jaar ook geen topic over het weer tijdens een vakantie/weekend weg?
<<

Anoniem238

Bericht 09 Jun 2014 18:57

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Dundas schreef:
Boekenwurm schreef:Wat vinden jullie van deze weersvoorspellingen?

http://www.weeronline.nl/Europa/Spanje/Playa-de-las-Americas/4952117

Netjes, maargoed, dat zijn de voorspellingen voor morgen. Tegen de tijd dat je op vakantie gaat kan het toch heel anders zijn. Ik zou gewoon een bestemming uitzoeken die je aanspreekt en dan maar gewoon hopen dat het mooi weer is.

Had jij vorig jaar ook geen topic over het weer tijdens een vakantie/weekend weg?

Ja, dat was ik...het is gewoon echt mijn zwakste punt, ik wil gewoon 'perfect' weer op vakantie en dan ben ik gewoon 'teveel' bezig met weersvoorspellingen...
Het is echt iets van de laatste jaren dat ik daar zoveel mee bezig, toen ik kind/puber was, was ik daar echt niet mee bezig,maar het lijkt wel een tic te worden dat ik het zo vaak controleer...
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 09 Jun 2014 19:07

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Boekenwurm ik heb dat ook een tijd gehad. Mijn vriend zei toen een keer: je kan er niks aan doen wat het weer wordt. Hoe vaak je ook naar het weerbericht kijkt en hoe goed je ook uitkient op welk moment je waar bent. Je moet gewoon geluk hebben. Het kan altijd slecht weer zijn in een periode wanneer t eigenlijk altijd droog en 30 graden is. Oftewel: je hebt er geen invloed op. Laat het los en neem het zoals het is. Ach ja dan is t een dagje slecht weer, dan ga je lekker uitslapen en een bord spelletje spelen.
Soms zit t mee en soms zit t tegen. Ik maakte me er soms zo vreselijk druk om, dat op de dagen dat het wel mooi was ik er niet van kon genieten omdat ik wist dat t de volgende dag misschien wel ging regenen.

Het geeft mij een heel rustgevend gevoel dat ik geen invloed heb op het weer. Dat ik t niet verander door steeds t weerbericht te checken. Je moet er het beste van maken.
<<

Jip

Bericht 09 Jun 2014 19:54

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Ik merk altijd bij mijn schoonouders dat hun vakantie staat of valt met het weer. Alles wat ze ondernomen hebben wordt met het weer erbij verteld. Vind ik jammer voor ze, want vakantie is meer dan alleen het weer..

Je hebt er geen invloed op. Wat je misschien wel kunt doen is activiteiten zoeken die je met mooi weer kunt doen, en dingen zoeken die je met minder mooi weer kunt doen. Dat lijkt me leukere voorpret dan je zorgen maken om het weer.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 09 Jun 2014 20:39

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Het liefst heb ik temperaturen van 20-25 graden. Maar het is inderdaad ook wel afhankelijk van wat ik ga doen en wanneer: als we naar Griekenland gaan, dan mag het best 30 graden zijn. En wil ik met kerst naar Londen, dan mag het wel vriezen! Maar dit jaar gaan we naar Noord-Frankrijk, en dan vind ik 20-25 graden heerlijk: wel lekker buiten zijn zonder jas, maar niet te heet om nog eens wat te doen.
En verder sluit ik me wel aan bij Jip: plannen maken voor verschillende weertypes, dan heb je altijd een plan B als het weer tegenvalt.
<<

Anoniem79

Bericht 09 Jun 2014 20:44

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Ik vind 25 graden met een paar wolkjes eigenlijk best ideaal vakantieweer. Beneden de 20 graden zou ik wel erg jammer vinden of als het de hele tijd alleen maar bewolkt is (of regent).
<<

Anoniem168

Bericht 09 Jun 2014 21:50

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Ik houd niet zo van strandvakanties, ben meer van de doe-vakanties om dan veel plaatsen en andere bezienswaardigheden te bezoeken, dus ik ben meer een 20 graden type (ook sowieso ivm met zonne-/ warmteallergie). Kan niet zo heel goed tegen warmte. Maximaal 25 graden is dan ook echt het uiterste, maar dat heb je niet voor het zeggen. Ik laat mijn vakanties overigens niet afhangen van het seizoen, ik boek gewoon wanneer ik denk toe te zijn aan vakantie en in welk land op dat moment mijn interesse ligt. Is het te warm, dikke pech voor mij maar dan probeer ik het er het beste van te maken. Vind regen trouwens ook niet erg. Als het nou dag in dag uit het eruit zou blijven gieten is wat anders, maar een dag of een paar dagen minder zonnig weer en wat regen, vind ik niet erg.

Twee jaar geleden ging ik op vakantie naar Schotland. Ik verbaasde me over het aantal reacties mbt het weer. "Schotland. daar regent het toch altijd? Zou je niet naar een warmere bestemming gaan?" Kreeg dat vaak als eerste reactie. Vond dat wel jammer, aangezien Schotland veel moois heeft. Dan was ik enthousiast en dan werd dat afgedaan met zo'n reactie. Ik laat mijn vakantie gewoon niet zo snel afhangen van het weer. En mochten we iets gepland hebben wat niet door kan gaan door het weer, dan bedenken we gewoon iets anders leuks.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 09 Jun 2014 22:48

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Ik vind 20-25 graden heerlijk. 15-20 graden vind ik ook geen probleem overigens hoor. Kouder dan dat zou ik wel minder vinden (voor zomervakantie, in andere tijden van het jaar maakt het me niets uit), maar ook geen ramp. Warmer dan 25 graden hoeft niet zo nodig van mij, maar als dat wel zo is, ook prima. Liever geen regen uiteraard, maar ja, regent het wel dan is dat maar zo. Oftewel, ik maak me er niet zo druk om. Ik ga op vakantie om de ervaring, cultuur, om nieuwe dingen te zien en van het land te genieten, en niet voor het weer. Je kunt wel elke dag panisch de voorspellingen bekijken, maar wat denk je er mee te bereiken? Ten eerste kloppen die voorspellingen ook niet altijd, en bovendien kun je er toch niets aan veranderen. Probeer het gewoon los te laten. Ook als het weer minder is kun je nog een leuke vakantie hebben hoor.
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:35

Bericht 10 Jun 2014 01:03

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Boekenwurm, wanneer ga je dan op vakantie? Want er zijn echt veel plaatsen waar het vaak gegarandeerd mooi weer is! Wellicht helpt het om de volgende x een zonzekere bestemming te kiezen?
Ik moet zeggen dat het vaak ter plaatse mee valt, vaak in het buitenland geven ze soms regen op maar zolang het warm is ooft het vaak nog lekker en is een buitje zo over! Tenerife waait het volgens mij ook aardig dus als er wolken zijn dan zijn ze zo weer weg :smile:
<<

Anoniem119

Bericht 10 Jun 2014 06:54

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Oh brooke Schotland lijkt me prachtig!

En vaak weet je t gewoon niet qua weer. Je kunt t gewoon niet van te voren bepalen. Joh, vorig jaar was ik op vakantie ergens, stralend blauw, bloed heet, wit strand...
Denemarken dus.

Je weet t gewoon niet.
<<

Anoniem147

Bericht 10 Jun 2014 08:55

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Ik hou van een warm en droog klimaat met een flinke bries. En dan dagen afgewisseld van strakblauw tot mooie ronde wolkjes die voorbij komen waaien.

Bij citytrips hou ik ook echt van warm weer (ben in de zomer in Rome en Barcelona geweest) heerlijk.

Ik ben ook 3x in de winter op citytrip geweest en dan vries ik gewoon echt mijn bil eraf. Heb het dan de hele tijd koud en vind het helemaal niets.

Ik hou gewoon van droge warmte.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Jun 2014 09:26

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Het ligt er heel erg aan waar ik heen ga. Als ik een strandvakantie heb geboekt wil ik wel graag 25+ graden en zon, maar bij een citytrip vind ik 20 graden ook al heerlijk.

Boekenwurm, ik heb het al vaker tegen je gezegd maar probeer het echt een beetje los te laten. Vorig jaar vond ik het ook zo zonde dat jij zo buitenproportioneel teleurgesteld was vanwege het weer. Weer is nou eenmaal een van de enige dingen die je niet kunt beinvloeden dus om daar je geluk van af te laten hangen is zonde.

♥♥
<<

Anoniem280

Bericht 10 Jun 2014 09:34

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Ik vind hier in Nederland tot 25 graden goed te doen. Afgelopen dagen dan ook iets verkoeling op het water gezocht.
Verder ben ik niet echt van de strandvakantie, bij het zwembad liggen vind ik dan fijner. Dan vind ik +30 ook heerlijk.
In andere landen is het klimaat vaak toch al anders dan hier, in Nederland vaak last van zonneallergie, valt nu mee, omdat ik aan de medicijnen zit, in het buitenland heb ik er geen last van.
Misschien toch ooit maar eens een zomerhuis aanschaffen? Dat is een droom die ik al jaren heb.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 10 Jun 2014 10:16

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Ooh Caramba, een zomerhuis, dat is lekker! Waar zou je dat willen?

Over 3 weken vertrekken we naar Spanje voor een zon-zee-strand vakantie. Dan hoop ik natuurlijk op super mooi weer! Mocht het minder mooi weer zijn dan trekken we er lekker op uit om stadjes te bezoeken e.d. Heus jammer van het weer, maar ik laat mijn vakantie er niet door verpesten. Het gevoel van niks moeten vind ik al heerlijk.

De afgelopen jaren ben ik ook in de kerstvakantie op stedentrips geweest, ook heerlijk! Warme jas aan, muts op en dikke sokken aan. Vind ik ook heel leuk! En dan opwarmen in een kroegje met een warm drankje.

Conclusie: mooi weer is fijn, maar met andere weersomstandigheden vermaak ik mij ook wel!
<<

Anoniem193

Bericht 10 Jun 2014 10:27

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Voor mij is het weer perfect als het droog is. De temperatuur is prima tussen de 18 en 28 graden.
<<

Anoniem113

Bericht 10 Jun 2014 10:48

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Wij houden van strand en duikvakanties. Graad of 30 met zon en af en toe een wolk is dan prima. Oh een windje vind ik ook altijd erg fijn!
<<

Anoniem280

Bericht 10 Jun 2014 11:10

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Green_Pepper schreef:Ooh Caramba, een zomerhuis, dat is lekker! Waar zou je dat willen?

Over 3 weken vertrekken we naar Spanje voor een zon-zee-strand vakantie. Dan hoop ik natuurlijk op super mooi weer! Mocht het minder mooi weer zijn dan trekken we er lekker op uit om stadjes te bezoeken e.d. Heus jammer van het weer, maar ik laat mijn vakantie er niet door verpesten. Het gevoel van niks moeten vind ik al heerlijk.

De afgelopen jaren ben ik ook in de kerstvakantie op stedentrips geweest, ook heerlijk! Warme jas aan, muts op en dikke sokken aan. Vind ik ook heel leuk! En dan opwarmen in een kroegje met een warm drankje.

Conclusie: mooi weer is fijn, maar met andere weersomstandigheden vermaak ik mij ook wel!


Frankrijk of Italië lijkt ons fijn. Maar denk dat het toch eerder Frankrijk zal worden.
<<

Anoniem328

Bericht 10 Jun 2014 11:37

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Ik persoonlijk zou die weersverwachtingen top vinden. 25 tot 29 graden met veel zon. Meer dan warm genoeg om aan het strand te liggen, maar ook niet te heet, zodat je wel vanalles kunt doen.

Verder zou ik me echt niet zo druk maken om de weersvoorspellingen. Je kunt er toch helemaal niets aan doen. Wij waren op Bali een paar jaar geleden en daar regent het bijna nooit. Nou wij hebben toen zo'n 4 dagen aangesloten regen gehad wat echt uitzonderlijk is daar. Kun je wel op je kamer gaan zitten mokken, maar je kunt ook het beste ervan maken. Tuurlijk hebben we liever zonnig weer maar we hebben er ons prima om vermaakt en veel gedaan, en toen het wel weer mooi zonnig weer werd, zijn we een paar dagen aan het strand gaan liggen.

Toen vorig jaar het weer in Macedonie tegenviel, heb je toen ook geen leuke vakantie gehad dan?
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 10 Jun 2014 11:54

Re: Wat zijn jouw ideale weersomstandigheden op vakantie?

Ik ga echt nooit op zon-zee-strand vakantie en ik vind alles meer dan 25 graden eigenlijk te warm. Een dag met 27 is te doen, maar ik hou daar niet echt van. Ik wil ook actieve dingen doen en dan is 20-25 echt perfect!
Maar je kunt er niks aan doen, in Noorwegen is het nu al weken boven de 20 graden en ik ben gisteren flink verbrand door een paar uur in de zon te zitten. En zo kan het ook prima minder goed weer zijn in Zuid-Europa.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers