Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap geheim houden?

<<

Anoniem125

Bericht 09 Jun 2014 13:01

Zwangerschap geheim houden?

Veel vrouwen houden hun zwangerschap de eerste drie maanden geheim, behalve dan voor hun partner. Hoe hebben jullie dit gedaan? Hebben jullie het echt drie maanden geheim gehouden, of waren er wel mensen die het al eerder wisten? En het geslacht van de baby? Wisten jullie dit zelf al? En wat waren de overwegingen om het wel of niet te weten.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 09 Jun 2014 13:08

Re: Zwangerschap geheim houden?

Ouders en beste vrienden wisten het eerder, daarna kenbaar gemaakt rond de 11 weken na een goede echo. We wisten zelf het geslacht niet van tevoren, vonden we een leuke verrassing.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Jun 2014 13:12

Re: Zwangerschap geheim houden?

Ouders en zus wisten het met 6 weken, werkgever met 7 en de rest met 12 weken. Geslacht hebben we rond de 17 weken aan iedereen verteld.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 09 Jun 2014 13:24

Re: Zwangerschap geheim houden?

Mijn zus: met 8 of 9 weken verteld (omdat ik niet langer wilde liegen, aangezien ik gezegd/beloofd had dat ik een uitstrijkje zou laten doen, maar vanwege de zwangerschap, die de dokter in feite ontdekte, kon dat niet doorgaan. M'n zus vroeg me steeds naar de uitslag...).

Mijn ouders en E. zijn ouders: met 10 of 11 weken verteld (voor onze Egypte-vakantie)

Onze broers en zussen: met 11/12 weken verteld (na onze Egypte-vakantie)

Vrienden en familie: met 12 weken verteld.

Het geslacht wilden we niet weten, dus daar kwamen we na de geboorte achter. We wilden dat als een verrassing houden voor onszelf.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 09 Jun 2014 13:27

Re: Zwangerschap geheim houden?

mn ouders ,schoonouders,broers en zussen met 9 weken.

mn werkgever ook rond die tijd aangezien ze met het formatieplaatje bezig waren voor t schooljaar erna.

t geslacht wilden we voor onszelf houden maar dat is niet helemaal gelukt,heb me een paar keer versproken.Geen ramp!
Laatst gewijzigd door Bolus26 op 09 Jun 2014 14:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 09 Jun 2014 13:46

Re: Zwangerschap geheim houden?

Wij hebben het die eerste 12weken alleen mensen verteld met wie ik het ook zou delen als het mis zou zijn gegaan. Ook op mijn werk vertreld aan naaste collega's en leidinggevende, maar dat was praktisch- ik was hondsberoerd die eerste weken en heb niet echt een baan waar ik een dag op een stoel kan denken van-vandaag maar even rustig aan. ..

Geslacht wilden we zelf graag van tevoren weten. Allereerst praktisch, ten tweede vind ik de ontmoeting van de geboorte al een verrassing genoeg opzich, het geheim van 'wat het is' is voor ons geen meerwaarde en ten derde-Ik vind het wel een meerwaarde tijdens de zwangerschap, omdat het kindje voor mijn gevoel dichterbij me komt, minder abstract is. Ik vond dat een fijn gevoel. Toen we wisten wat het was, hebben we het wel aan de ouders verteld op een leuke manier, maar de rest van de wereld zou het toch worst zijn-jongen meisje allemaal goed toch? Ik snap dat hele geheimzinnige gedoe ook eigenlijk niet zo goed...
Afbeelding

Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 09 Jun 2014 13:50

Re: Zwangerschap geheim houden?

Bij ons wist bijna iedereen ondertussen wel dat het niet helemaal vanzelf ging. Dus we hebben het meteen na de eerste echo met 7 weken verteld. Maar gewoon aan onze directe omgeving.
Mijn ouders en schoonmoeder wisten het meteen al.
De geslachten wisten we al vrij snel en heb ik alleen tegen mijn ouders en zus verteld.
Verder tegen niemand. Ik kon het heel goed geheim houden.
De reden dat ik het wilde weten, is omdat het een tweeling is. Ik wilde een beetje voorbereid zijn op wat er komen ging, haha, 2 jongens of 2 meiden is zo'n groot verschil. Ik vond het gewoon fijn om te weten wat er in mijn buik zat ;).
Afbeelding
<<

Anoniem121

Bericht 09 Jun 2014 13:55

Re: Zwangerschap geheim houden?

Bij de oudste twee wisten opa en oma, ooms en tantes het direct. Andere mensen pas na 3 maanden.

Bij de oudste hebben we het voor iedereen 3 maanden stil gehouden omdat ik bezig was met een andere baan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jun 2014 13:56

Re: Zwangerschap geheim houden?

Wij hebben de zwangerschap niet geheim gehouden de eerste weken, we wisten beide keren het geslacht en dat hebben we ook niet geheim gehouden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem124

Bericht 09 Jun 2014 14:16

Re: Zwangerschap geheim houden?

Wij wilden het rond de 12 weken openbaar maken. Ik kwam allen met 7 weken uitgedroogd in het ziekenhuis en hoorde toen voor t eerst dat het een tweeling was. Dit was op oudejaarsdag en die avond zou ik naar een feestje gaan met al onze vrienden. Toen moesten we het min of meer wel vertellen want ik kwam het ziekenhuis ook voorlopig niet meer uit.
<<

Anoniem124

Bericht 09 Jun 2014 14:18

Re: Zwangerschap geheim houden?

Ieks ik moet gewoon nog stééds janken als ik hieraan terugdenk.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 09 Jun 2014 14:21

Re: Zwangerschap geheim houden?

We hebben het bij Elena na de eerste echo verteld die was met 10w6d, een paar mensen wisten het wel al eerder, per ongeluk en omdat ik bij 1 cliënt altijd koffie dronk maar daar werd ik misselijk van al met 6-8 weken. Nu hebben we het al voor de echo tegen schoonvader verteld, hij zag het stapelbedje staan. En 1,5 week voor de echo heb ik het tegen mijn ouders, broertje en zus verteld. Nu was de echo vorige week zo goed dat ik het ook al aan meerdere mensen heb verteld. Mijn zusje meteen 's avonds gebeld, op de opvang weet 1 leidster het al en mag Elena het deze week ook aan de rest vertellen. Met 10w5d hebben we de termijnecho en als die goed is gooi ik het op fb.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 09 Jun 2014 14:33

Re: Zwangerschap geheim houden?

Wij hebben het met 5.5week al aan onze ouders verteld, ook met de gedachte dat als het fout zou gaan het ook heel fijn is om het met iemand te kunnen delen. Uiteindelijk bleef ik maar spugen en was ik heel blij dat ik kon "klagen" bij mijn moeder. Door het spugen wist mijn leidinggevende het ook al voor de 7 weken omdat ik weken thuis geweest ben (collega's had ik niks verteld maar die hadden wel een vermoeden).
Mijn broer en mijn mans broertje en zusje hebben we het met 8 weken verteld en onze beste vrienden met bijna 9 weken.

Na de echo met ruim 10 weken hebben we het echt wereldkundig gemaakt, door het spugen hadden we zoveel afspraken afgezegd, was ik zoveel niet op het werk geweest enz dat we er ook eigenlijk niet meer onderuit konden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 09 Jun 2014 14:43

Re: Zwangerschap geheim houden?

Eerste keer was een verrassing waar we laat achter kwamen, dus toen eigenlijk vrijwel meteen na de echo. Geslacht wisten we niet. Tweede keer hebben we de ouders en broers/zussen het direct verteld (ook omdat we in het ziekenhuis liepen), de rest na 10 weken. Geslacht hebben we voor onszelf gehouden toen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 09 Jun 2014 15:06

Re: Zwangerschap geheim houden?

Met ongeveer 7 weken hebben we het aan mijn ouders en zus/zwager verteld. Met 9 weken ook aan mijn ander zus/zwager en broer/schoonzus. Na de echo hebben we het verteld aan schoonouders en schoonzus en zwager en daarna aan alle vrienden. Vier vrienden wisten het al voor de echo omdat het koningsdag was en het op zou vallen als ik niets dronk.

Geslacht weten we straks met de 20-weken echo en dan mag iedereen dat ook weten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 09 Jun 2014 15:12

Re: Zwangerschap geheim houden?

Op werk heb ik het met 5 weken verteld omdat ik dan direct moest stoppen ivm een bepaalde werkzaamheid.
Onze ouders, zussen en zwagers hebben we het met ik geloof 6 weken verteld. Kon vooral niet wachten het met mn moeder te delen. Een paar goede vrienden na de eerste echo. Met 11+6 had ik de combinatietest, en erna mocht iedereen het weten.
Vooral dus eerst gedeeld met de mensen met wie we het ook zouden delen als het fout zou gaan.

Geslacht weten we, en vertellen we ook gewoon aan de mensen die we irl spreken. Geen facebook aankondiging oid zoals met bekendmaken zwangerschap.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 09 Jun 2014 15:38

Re: Zwangerschap geheim houden?

Wij hebben het met 6 weken aan ouders, schoonouders, broertje, schoonzus en zwager verteld.
Na de echo met 10 weken zijn we het langzaamaan gaan vertellen aan opa's en oma's en vrienden.
Daarna op ons werk.

Geslacht wisten we niet.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem205

Bericht 09 Jun 2014 15:57

Re: Zwangerschap geheim houden?

Met 5 weken wisten mijn ouders het. Bij 6 weken mijn schoonzusje. Toen met 8 weken mijn collega's (had een goede echo gehad en was erg misselijk) en bij 11 weken, op mijn verjaardag, hebben we het wereldkundig gemaakt.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 09 Jun 2014 15:57

Re: Zwangerschap geheim houden?

Bij alle zwangerschappen hebben we het een paar dagen na de positieve test verteld tegen onze ouders, broers en zussen en beste vrienden. Wij liepen in het ziekenhuis en daar wisten zij van, ze leefden allemaal heel erg mee en we wilden dan ook delen dat het eindelijk gelukt was.

Bij de oudste 2 wisten we het geslacht niet. Bij de jongste wel. Dit hebben we een week of 2 voor ons gehouden. Iedereen dacht dat we het geslacht pas zouden weten bij de 20 weken echo maar uiteindelijk hebben we bij 18 weken nog een pretecho laten doen. Maar toen het eenmaal bekend was hebben we er niet geheimzinnig over gedaan en mocht iedereen het weten.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 09 Jun 2014 16:12

Re: Zwangerschap geheim houden?

Wij hebben het beide keren tot 12 weken geheim gehouden. Alleen mijn zus en een goede vriendin wisten het. Geslacht is beide keren een verrassing. Ook voor onszelf!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem75

Bericht 09 Jun 2014 17:25

Re: Zwangerschap geheim houden?

Charles schreef:Ieks ik moet gewoon nog stééds janken als ik hieraan terugdenk.


Snap ik Charles. Het is toch een bijzondere gebeurtenis en dat wil je niet zo tussen de soep en de aardappelen vertellen. Bij sommige wil je dat toch anders vertellen. :hug:

Wij hebben het voor de meeste geheim gehouden tot de 2e echo. Dus tot zo'n 11-12 weken zwangerschap. Het geslacht wilde we (of nouja eigenlijk mijn man) ook geheim houden en dat hebben we voor de meeste ook gedaan. Bij vriendinnen en ouders enzo kon ik me echt niet inhouden haha.

Maar ben je zwanger Zure Mat?
<<

Anoniem117

Bericht 09 Jun 2014 17:30

Re: Zwangerschap geheim houden?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem117 op 24 Jul 2015 11:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 09 Jun 2014 20:00

Re: Zwangerschap geheim houden?

Wij hadden het onze (schoon)ouders en mijn broertje het dezelfde dag nog verteld. Binnen 2 weken wisten ook 2 vriendinnen het. Na de eerste echo met 7 weken en 3 dagen hebben we het iedereen verteld. Na 12 weken had ik het ook op hyves gezet.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 09 Jun 2014 20:07

Re: Zwangerschap geheim houden?

Ivm een eerdere miskraam, hebben wij het pas na de 2e goeie echo verteld. Eerst wilden we wachten, maar aangezien het toch wel een heel leuk kerstcadeau was, hebben we het aan mijn ouders en broertje verteld toen ik 10 weken was dmv een foto in de kerstboom verstoppen en aan mijn moeder gevraagd of ze onze boom ook zo mooi vond en ging 3x om de boom heen voor ze de foto zag. En later toen we een paar dagen later op visite waren aan mijn man zijn ouders.
Ik heb het niet echt van de daken geschreeuwd op facebook dat ik zwanger ben, meer heel subtiel bepaalde pagina's ge-liked, en zo kwam men erachter haha.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 09 Jun 2014 20:28

Re: Zwangerschap geheim houden?

Wij hebben het tot de echo van 10 weken geheim gehouden voor onze ouders en broers/zussen. Vanaf 12 weken ook de rest van de familie en vrienden verteld. Wij vonden het toch wel spannend om al zo vroeg te vertellen en het ook wel iets bijzonders hebben om het nog even voor onszelf te houden.
2014 2016 2019
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers