Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lekkernijen kdv

<<

Anoniem20

Bericht 11 Sep 2013 19:35

Lekkernijen kdv

Hoevaak krijgen jullie kindjes iets lekkers op het kdv...zonder speciale reden?
En wat eten ze dan?

Ik blijf mij storen aan de tussendoortjes op het kdv. Eerst waren het geregeld tucjes vlak voor etenstijd, elke vrijdag bakken ze kleine worstenbroodjes, appelflapjes, cakejes...etc. Prima, maar als er vrijdags getrakteerd wordt is dit weer extra op 1 dag. En vandaag heeft hij maar 1 boterham gehad, en verder hebben ze poffertjes bij de supermarkt gehaald. Op snoeptraktaties is al commentaar gekomen van ouders, en in nieuwsbrief werd aangegeven dat suikerspul mee wordt gegeven in de tasjes. Maar dat doen ze ook niet consequent.

De mannen gaan (maar) 2x p.w., maar toch vind ik het jammer dat ze niet gewoon eens gezonde dingen kopen wanneer ze een uitstapje naar de supermarkt maken.

Hoe gaat dit bij jullie op het kdv?
<<

Anoniem166

Bericht 11 Sep 2013 19:39

Re: Lekkernijen kdv

Mijn dochter zit nog op de groep 0-2 jaar. Volgens mij hebben ze nog nooit zoiets gedaan. Zal door de leeftijd komen, want ze is nu zo'n beetje de oudste, maar ik heb ook niet het idee dat ze op de andere groepen wel vaak bakken eigenlijk.
<<

Anoniem16

Bericht 11 Sep 2013 19:40

Re: Lekkernijen kdv

Ik hoor hier eigenlijk nooit iets over dit soort dingen. Ik snap wel dat het je stoort. Voor R zou het me trouwens minder uitmaken als voor N. Maar ik vind het idd onnodig en vind eigenlijk dat ze het goede voorbeeld moeten geven met eten.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 11 Sep 2013 19:52

Re: Lekkernijen kdv

Hier doen ze dat voor zo ver ik weet niet. Als tussendoortje eten ze fruit en knackers. Wel stoor ik me de laatste tijd aan de zakjes chips die ze als traktatie krijgen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 11 Sep 2013 19:55

Re: Lekkernijen kdv

Ik heb hier nog nooit wat over gehoord eigenlijk. Alleen dan de traktaties bij verjaardagen van andere kids of een afscheid.
Ohja en een keer toen was er iets en toen hebben alle groepen poffertjes gegeten.
:heart: :heart: 2011
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 11 Sep 2013 20:12

Re: Lekkernijen kdv

Hier heb ik het ook nog nooit gezien.
Maar goed, ze zitten nog op de babygroep natuurlijk.

Ik zou het ook heel erg storend vinden. Ik bepaal zelf wel of ze lekkere dingen krijgen en wat dat dan is.
Natuurlijk is een keertje niet erg, maar zo vaak zou ik echt niet van gediend zijn.
Afbeelding
<<

Anoniem20

Bericht 11 Sep 2013 20:15

Re: Lekkernijen kdv

Ik vind een keer echt niet erg, maar ik ben best streng met tussendoortjes, en wil hem zelf graag 'verwennen' met een keer iets lekkers.

Net als soepstengels. Wanneer ze dat als tussendoortje geven, zetten ze er een bakje smeerkaas bij om te dippen...
L vindt het prima zonde, maar als het er staat gaat bij natuurlijk ook los met dippen...
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 11 Sep 2013 20:33

Re: Lekkernijen kdv

Hier Bakken ze maar heel af en toe wat en verder zijn het alleen de traktaties of speciale feestdagen.
Dochter is alleen geen snoepers en eet dus weinig van dat alles. Die heeft liever een cracker, haha.
December 2009
juli 2012
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 11 Sep 2013 21:01

Re: Lekkernijen kdv

Hier doen ze dat ook niet, althans, niet dat ik weet.

Er wordt gezongen voor de jarige en de tractatie wordt uitgedeeld voor het fruitmoment van die dag. Alle kindjes moeten dan de tractatie in hun bakje doen en vervolgens mogen ze allemaal een beetje fruitsalade.
Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 11 Sep 2013 21:03

Re: Lekkernijen kdv

Mijn gastouder heeft best regelmatig knakworstjes bij de lunch, 's middags een chippie en af en toe bakken ze cakejes die ze dan ook versieren met allerlei zoetigheid. Ik heb er zelf niet zoveel problemen mee, maar kon het van te voren wel aangeven op een wensen formulier.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 11 Sep 2013 21:27

Re: Lekkernijen kdv

Hier worden alle tractaties mee naar huis mee gegeven. Ik heb niet het idee dat er veel gesnoept wordt op het kdv.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers