Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gordelroos, wel of niet toertocht 235km doen? *update*

<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Jun 2014 15:57

Gordelroos, wel of niet toertocht 235km doen? *update*

Ik was van de week bij de huisarts geweest, omdat ik vermoede gordelroos te hebben, leek er wel op maar zeker was ze niet. Omdat ik zelf dacht dat ik het al vanaf zondag zou hebben, waren medicijnen geen optie meer omdat dat binnen 48u moet. Ook zei ze erbij dat uitbreiding nu niet meer mogelijk was. Tot nu.

Vandaag waren er weer veel meer blaasjes bij gekomen, dus maar gebeld met de dokterswacht. Aangezien het erg druk was en zijn dienst net begon, belde een huisarts mij zelf op ik moest hem maar even foto's mailen van de plekjes.
Zogezegd zo gedaan, hij belde mij terug en zei dat het een herpes was. Nu ga ik er maar vanuit dat hij herpes zoster (gordelroos) bedoelde maar nu zit ik met 1 groot dingetje.

Ik ben al maanden (vanaf het moment dat ik weer op de racefiets mocht na de bevalling) aan het trainen voor de fietselfstedentocht is 235km. En ik vroeg nog aan hem mag ik die tocht fietsen? Hij zei je lichaam heeft zijn eigen kracht nodig om aan te sterken, dus verstandig was het niet om die kracht te gebruiken bij een behoorlijke lichamelijke inspanning.

Wat hadden jullie gedaan? Gewoon starten en maar zien hoever je komt? Of gewoon niet starten? Ik ben vandaag wel heel erg moe en suf, maar verder heb ik geen koorts o.i.d. En mocht ik me maandag zo ziek als een hond voelen ja dan ga ik niet. Maar in een ander geval?
Laatst gewijzigd door Silver op 10 Jun 2014 13:52, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Jip

Bericht 07 Jun 2014 16:40

Re: Gordelroos, wel of niet toertocht 235km doen?

Als het weer zo warm wordt als vandaag dan zou ik het je niet aanraden, omdat je aangeeft moe en suf te zijn. Warm weer maakt dat er niet beter op en je bent ws toch zo'n tien uur aan het fietsen. Je moet de hele weg alert kunnen blijven om te remmen en te sturen als je in groepen komt, maar aan de andere kant...gaat het niet dan kun je stoppen. Het is ook niet zo dat je nog een belangrijke(re) tocht in de nabije toekomst hebt toch? Dus als je hier stuk gaat, dan is het niet zo heel erg, denk ik..
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 07 Jun 2014 19:53

Re: Gordelroos, wel of niet toertocht 235km doen?

Ik heb geregeld cliënten gehad met gordelroos. Deze waren al wel veel ouder. Zij waren er goed ziek van.

Ik denk dat je je gevoel moet volgen. Voel je je goed genoeg dan probeer je het gewoon. Succes en beterschap!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15972

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Jun 2014 22:01

Re: Gordelroos, wel of niet toertocht 235km doen?

Ik zou het gewoon proberen. Je kipunt altijd stoppen als het echt niet gaat.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 08 Jun 2014 11:05

Re: Gordelroos, wel of niet toertocht 235km doen?

Echt balen dat je nu net ziek moet worden! Als je je een beetje goed voelt en het ziet zitten om de fiets op te stappen zou ik het ook gewoon proberen denk ik.. Is er iemand die je eventueel op kan halen als het echt niet gaat?

Sterkte en beterschap in ieder geval!! Hoop dat je je morgen fit genoeg voelt!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Jun 2014 15:14

Re: Gordelroos, wel of niet toertocht 235km doen?

Ja gister baalde ik ook behoorlijk. De kuur doet zijn werk goed! Ik ben al minder suf dan gister. Heb al veel minder jeuk dan gister en voel me totaal ook al veel beter.
Ik ga morgen gewoon starten, en mijn vriend gaat sowieso deels met de route mee. Dus mocht het echt niet meer gaan, dan kan ik wel stoppen, en zo zijn er meerderen die ons gaan aanmoedigen waarbij ik ook wel bij in de auto kan stappen, maar daar ga ik echt niet vanuit.
<<

Anoniem74

Bericht 09 Jun 2014 19:53

Re: Gordelroos, wel of niet toertocht 235km doen?

Hoe ging het silver?
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jun 2014 12:44

Re: Gordelroos, wel of niet toertocht 235km doen?

Super!
Geen last gehad van de gordelroos, wel van de warmte. En moest onderweg nog 1x voeden, dat was mijn grootste energievreter toen ging die laatste 60km best wel zwaar. Maar we hebben het gehaald :D

Afbeelding
<<

Anoniem 146

Bericht 10 Jun 2014 13:25

Re: Gordelroos, wel of niet toertocht 235km doen?

Super goed! Wat een prestatie! Gefeliciteerd!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers