Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Groeipijn

<<

Anoniem57

Bericht 07 Jun 2014 09:54

Groeipijn

Mijn dochter werd wakker vanmorgen en wil niet meer staan of lopen, als je haar neerzet om te kijken of haar benen werken, schreeuwt ze het uit. Ze was wat warm, net vandaag was de thermometer stuk, dus heb er een zetpil in gedaan.

Ze is nu 2,5. Iemand ervaring mee?
<<

Anoniem 77

Bericht 07 Jun 2014 09:59

Re: Groeipijn

Mijn vriendins dochter heeft of had hier ook last van. Zij is nu 4, 5. Zij wordt snachts ook zo wakker zoals jij omschrijft en gaf haar inderdaad een zetpil. Helaas geen tips, wel herkenbaar dus. Vervelend zeg, sterkte!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Jun 2014 09:59

Re: Groeipijn

Nog niet overdag, wel de afgelopen 2 nachten.
Ze wordt compleet in paniek wakker en krijst en schreeuwt het uit. 'aaaaauw aaaaaaaaauw aaaaaaaaauw'. Ze lag helemaal te kronkelen.
Ze gaf aan dat ze 'auw beentjes' had, maar toen we het later nog een keer vroegen zei ze weer van niet.


Misschien heeft ze ook wel in een rottige houding gelegen vannacht?
<<

Anoniem57

Bericht 07 Jun 2014 10:32

Re: Groeipijn

Ja snachts slaapt ze fantastisch, niks aan de hand. Maar inmiddels is het 2,5 uur geleden dat we opstonden en het begon en ze heeft sindsdien alleen maar op schoot gezeten. Als we haar op haar benen zetten krijst ze het uit. Half 2 kunnen we naar de hap als het nog zo is.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 07 Jun 2014 10:43

Re: Groeipijn

L had het een tijd geleden, maar ook s nachts. Echt ineens krijsend wakker, niet aanspreekbaar, en echt hysterisch "auwww". Warmte schijnt te helpen, dus misschien even lekker in bad of onder de douche?

Succes, hopelijk trekt het snel weg. Meestal duurt groeipijn niet zo lang...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem57

Bericht 07 Jun 2014 10:58

Re: Groeipijn

We denken zelf niet meer echt aan groeipijn, ze geeft aan dat ze boem heeft gedaan in bed, en ook dat het haar linkervoet/been is. Heb besloten dat wij er niks meer aan gaan doen dan vertroetelen en dat de dokter verder mag kijken.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Jun 2014 11:02

Re: Groeipijn

Ach, arme meisje! Goed dat jullie de dokter er even naar laten kijken. Ik heb geen ervaring met groeipijn maar als ze zo'n pijn heeft zou ik in elk geval het zekere voor het onzekere willen nemen. Half twee duurt nog wel lang zeg!
<<

Anoniem51

Bericht 07 Jun 2014 11:03

Re: Groeipijn

Hopelijk wil ze er zo weer op staan, en anders succes bij de hap zo! Ik vrGa me dan af wat ze in godsnaam gedaan heeft in bed, jullie hebben niks gehoord dus?
<<

Anoniem186

Bericht 07 Jun 2014 11:48

Re: Groeipijn

Hier altijd alleen 's nachts. Mijn dochter heeft er echt super veel last van. Sommige nachten hoor ik haar kreunen en wordt ze brullend van de pijn wakker. Echt heel sneu.
Zo'n aanval duurt ongeveer een kwartier en dan gaat het weer een stuk beter.

Masseren of een warme kruik kan helpen.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Jun 2014 11:48

Re: Groeipijn

Oh ik lees nu pas je andere bericht! Wat sneu! Sterkte bij de dokter.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Jun 2014 11:51

Re: Groeipijn

Lejow schreef:Nog niet overdag, wel de afgelopen 2 nachten.
Ze wordt compleet in paniek wakker en krijst en schreeuwt het uit. 'aaaaauw aaaaaaaaauw aaaaaaaaauw'. Ze lag helemaal te kronkelen.
Ze gaf aan dat ze 'auw beentjes' had, maar toen we het later nog een keer vroegen zei ze weer van niet.


Misschien heeft ze ook wel in een rottige houding gelegen vannacht?


Dat zou dus kunnen komen doordat groeipijn vaak in aanvallen gaat. Meestal is het binnen een kwartier weer over.
Het klinkt wel echt als groeipijn. Schijnt echt vreselijke pijn te zijn. Het ene kind heeft er meer last van dan het andere. Sommige kids helemaal niet.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Jun 2014 12:28

Re: Groeipijn

Sterkte Parel!

Ah, vandaar dus Jans.. het was echt zo zielig :(
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 07 Jun 2014 13:12

Re: Groeipijn

Ik kan het me nog wel heel goed herinneren, aangezien ik groeiremmers geslikt heb en een keer 5 cm in 6 weken gegroeid ben...het is echt extreem pijnlijk. Ik was 16 en heb gehuild als een klein kind en kon soms ook dagen niet lopen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 07 Jun 2014 13:51

Re: Groeipijn

Ruben heeft ook groeipijn. Maar wel alleen snachts. Goed dat jullie er even naar laten kijken
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem58

Bericht 07 Jun 2014 13:52

Re: Groeipijn

Hier is het enige wat best snel helpt de warme straal van de douche op zijn benen, dat doe ik dus ook iedere keer als hij in de nacht wakker word van de pijn.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Jun 2014 16:48

Re: Groeipijn

Hoe is het gegaan, parel?
<<

Anoniem57

Bericht 07 Jun 2014 17:32

Re: Groeipijn

Ben ik weer! Hebben uiteindelijk een uur moeten wachten in de wachtkamer en zijn daarna naar een verjaardag gegaan.
Ze wil nog steeds niet lopen, doet soms wel een poging maar dan veert ze terug en roept au of ze zakt door haar hoeven heen. Ze gebruikt hem ook niet optimaal, ze steunt er niet echt op.

Ze was nogal geïntimideerd door de dokter, het was een hele behaarde man met flinke baard. Hij heeft haar alle kanten op gewurmd maar ze durfde geen kik te geven. Uiteindelijk merkte hij wel dat het in haar linkerbeen wat stagneerde en ze daar weerstand gaf.

Omdat we niet zeker wisten of ze vanochtend wel of geen koorts had, is een infectie nog niet uitgesloten. Zachtjes aan gaat de dokter daar vanuit, een heupinfectie. We hebben nu nurofen gekregen, die moeten we 3x per dag toedienen dat werkt ontstekingsremmend. Morgen maar even kijken hoe het gaat.

Momenteel zit ze in het zwembadje met haar vader en ze loopt gelukkig wel een beetje rond. Poehee! Wat een dag vandaag!
<<

Anoniem57

Bericht 07 Jun 2014 17:33

Re: Groeipijn

Dubbel!
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 07 Jun 2014 21:47

Re: Groeipijn

Arm kind, beterschap!
<<

Jip

Bericht 07 Jun 2014 21:58

Re: Groeipijn

Groeipijn komt in principe alleen in de nacht voor. Waarom weet ik niet.

Ze kan inderdaad een een heupirritatie hebben (coxitis fugax) een soort griep in de heup. Of toch haar enkel verzwikt.
Lekker vertroetelen, de buggy gebruiken en kinderen kunnen heel goed aangeven of lopen weer gaat. Niet teveel de aandacht er op (wel er voor!!) zodat het geen 'dingetje' wordt.
<<

Anoniem86

Bericht 07 Jun 2014 22:34

Re: Groeipijn

Arme l, knuffel haar maar goed!
<<

Anoniem57

Bericht 08 Jun 2014 06:03

Re: Groeipijn

Om half 6 werd ze schreeuwend wakker, heel haar kin zat onder het slijm en ze bleef het opspuwen, leek wel het geneesmiddel van gisteravond.

Daarnaast was ze kokend heet, 40.1. Ze loopt wel weer en lijkt dat vergeten. De dokter zei dat we moesten bellen en komen als ze koorts kreeg, dus nu zitten we weer bij de hap.

Loïs is een taaie, want ze is gewoon (dankzij de zetpil) aan het spelen met papa in de wachtkamer.
<<

Anoniem57

Bericht 08 Jun 2014 06:31

Re: Groeipijn

De dokter heeft alles bekeken en denkt aan een luchtweginfectie, we moeten het nu aankijken met paracetamol. De nurofen vindt zij niet nodig (godzijdank, dat was echt een crime om toe te dienen).

Respect voor alle moeders die kindjes hebben die rond half 6 wakker zijn, wij zijn echt NIKS gewend.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jun 2014 06:43

Re: Groeipijn

Arm kind! Heeft ze nu andere medicatie of moet dit vanzelf overgaan?

Beterschap! En hopelijk kunnen jullie nog een dutje doen vandaag. Of slaapt ze overdag niet meer?
<<

Anoniem57

Bericht 08 Jun 2014 07:01

Re: Groeipijn

Nee nu gewoon paracetamol.
Kennelijk kan het feit dat ze niet wilde lopen in verband staan met haar luchtweginfectie.
Ik vind het allemaal best, zolang m'n toettie maar in orde is.

We gaan rond 8/9 uur met z'n 3en lekker naar bed, kunnen nog wel wat slaap gebruiken.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers