Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met de pil twijfels

<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 12:08

Bericht 06 Jun 2014 09:22

Stoppen met de pil twijfels

Al 9 jaar ben ik al de pil en ik denk er steeds vaker over om te stoppen. Telkens durfde ik niet de knoop door te hakken, omdat ik nog niet zwanger wilde worden en het spannend vond om het met condooms te doen.
Inmiddels zijn mijn vriend en ik zo ver dat we nog niet persé kinderen hoeven in de zin van 'we gaan het volop proberen', maar wel zo ver dat we het leuk zouden vinden als ik zwanger zou zijn.
Mijn vriend zei dan ook dat ik nu gewoon de pil moet laten staan, we kunnen sex hebben met een condoom en als dat niet goed gaat is het ook niet erg.
Maar ik heb erge twijfels.. Niet wegens het zwanger worden, maar wegens mijn ongesteldheid. 9 jaar lang heb ik het zo kunnen regelen dat ik niet ongesteld was op vakantie of als het erg warm was en we veel konden zwemmen.
Maar eigenlijk is dat een stomme reden om die troep te slikken.
Ik weet ook wel dat je met een tampon gewoon kan zwemmen, maar ik ben dan zo bang dat je het touwtje ziet of per ongeluk door lek. Nu dus erge twijfels of ik de pil niet nog door slik tot na de zomer en er dan mee stop.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
<<

Anoniem51

Bericht 06 Jun 2014 09:31

Re: Stoppen met de pil twijfels

Ik voel me zoveel lekkerder zónder pil dat ik het niet kunnen regelen van m'n menstruatie op de koop toeneem. Maar nu heb ik daarin ook wel mazzel hoor, ik ben heel regelmatig ongesteld en maximaal maar drie dagen.
<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 12:08

Bericht 06 Jun 2014 09:35

Re: Stoppen met de pil twijfels

Ik heb ook twijfels, omdat ik voor de pil altijd erge last had van mijn menstruatie. Ik lag minstens 2 dagen met migraine en flinke buikpijn op bed.
<<

Anoniem51

Bericht 06 Jun 2014 09:41

Re: Stoppen met de pil twijfels

Ik ben aan de pil gegaan omdat ik heel onregelmatig en heel heftig ongesteld was, ik kon zo drie weken ongesteld zijn en dan drie maanden weer niet. En als ik het dan weer wel was dan begon het vaak zo heftig dat het na een nacht slapen zo allemaal langs m'n benen naar beneden droop. Ik denk dat ik veertien of vijftien was toen ik aan de pil ging. Ik ben het inmiddels dus regelmatig en veel minder heftig.
<<

Anoniem104

Bericht 06 Jun 2014 09:47

Re: Stoppen met de pil twijfels

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 27 Aug 2014 15:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 06 Jun 2014 09:53

Re: Stoppen met de pil twijfels

Ik ben met de pil gestopt omdat wij graag een kindje wilden. Na mijn zwangerschap ga ik ook niet meer aan de pil, dat heb ik ook al tegen mijn man gezegd en gaan gewoon condooms proberen. Ook ik had vroeger heel erge last van buikpijn, maar sinds ik gestopt was had ik er veel minder last van gelukkig
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 06 Jun 2014 10:12

Re: Stoppen met de pil twijfels

Ik heb dezelfde ervaring als de reacties boven mij. Voordat ik aan de pil ging had ik lange, hevige menstruaties. Nadat ik, na jaren pilgebruik, gestopt was was mijn menstruatie ineens kort, weinig en regelmatig. Ook had ik veel minder hoofdpijn tijdens de menstruatie, maar ik kreeg wel erge rugpijn voordat de menstruatie doorzette.
<<

Anoniem126

Bericht 06 Jun 2014 10:21

Re: Stoppen met de pil twijfels

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 21:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 07 Jun 2014 10:47

Re: Stoppen met de pil twijfels

Ik ben met de pil gestopt omdat ik er na bijna 10 jaar gewoon echt last van kreeg. Heel vaak hoofdpijn en dat soort kwaaltjes. Waar ik vooral 'bang' voor was, was de pijn. Ik ben ooit aan de pil gegaan omdat mijn menstruatie behoorlijk lang duurde en gewoon echt erg pijn deed. Ben nu al een paar maanden gestopt met de pil en die pijn heb ik gewoon eigenlijk niet. Ben ook vrij regelmatig ongesteld, dus daar is prima rekening mee te houden.

Zwemmen heb ik me nooit zorgen over gemaakt, maar ik heb dan ook jaren wekelijks gezwommen, dus toen kon ik daar niet echt omheen plannen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 07 Jun 2014 12:38

Re: Stoppen met de pil twijfels

Dundas schreef:Ik voel me zoveel lekkerder zónder pil dat ik het niet kunnen regelen van m'n menstruatie op de koop toeneem.


Hier sluit ik me bij aan!
Leven en laten leven
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 07 Jun 2014 13:08

Re: Stoppen met de pil twijfels

Dundas schreef:Ik voel me zoveel lekkerder zónder pil dat ik het niet kunnen regelen van m'n menstruatie op de koop toeneem. Maar nu heb ik daarin ook wel mazzel hoor, ik ben heel regelmatig ongesteld en maximaal maar drie dagen.


Precies dit.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem125

Bericht 07 Jun 2014 13:20

Re: Stoppen met de pil twijfels

Ik ben ook al meer dan een jaar gestopt met de pil en voel me zoveel beter nu. Ik kan me nu niet meer indenken dat ik die rommel zo lang heb geslikt. Ik was enorm labiel, veel huilbuien, gedoe, me niet lekker in mijn vel voelen. Sinds ik gestopt ben is dat allemaal voorbij. Ik voel me veel sterker en veel meer mezelf.

Wij doen het al die tijd al met condoom en nee, dat is niet ideaal, maar ik wil gewoon voor geen goud meer terug naar de pil. En ik vind het ook niet zo erg dat ik mijn menstruatie niet kan regelen. Mocht ik ongesteld zijn op vakantie, dan doe ik gewoon alles met een tampon in, ook zwemmen. Seks hebben wij ook gewoon, dus dat maakt ook niet uit.

Ik zou het gewoon eens proberen zonder pil, om te kijken hoe je je voelt, je kunt altijd nog weer beginnen met de pil als het je niet bevalt.
<<

Anoniem131

Bericht 07 Jun 2014 16:13

Re: Stoppen met de pil twijfels

Ik voelde me na het stoppen met AC(prikpil) heel erg klote als ik ongesteld was. Omdat ik niet tegen de pil kan ben ik nu over op de pleisters. Zo snel je ze er af trekt ben je weer vruchtbaar en is je natuurlijke ongesteldheid zo weer terug. Ik denk dat ik dit het meest ideale ac-middel vind.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 14 Jun 2014 08:37

Re: Stoppen met de pil twijfels

Je kunt een keer primolut slikken om de menstruatie uit te stellen. Dit kan maximaal 2 weken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem234

Bericht 15 Jun 2014 10:59

Re: Stoppen met de pil twijfels

Zoethout schreef:
Dundas schreef:Ik voel me zoveel lekkerder zónder pil dat ik het niet kunnen regelen van m'n menstruatie op de koop toeneem.


Hier sluit ik me bij aan!


Ik ook.
<<

Anoniem104

Bericht 15 Jun 2014 11:24

Re: Stoppen met de pil twijfels

Ben wel benieuwd, ga je nu stoppen Dina?
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 15 Jun 2014 13:00

Re: Stoppen met de pil twijfels

Puggle schreef:
Zoethout schreef:
Dundas schreef:Ik voel me zoveel lekkerder zónder pil dat ik het niet kunnen regelen van m'n menstruatie op de koop toeneem.


Hier sluit ik me bij aan!


Ik ook.


Ik ook. Ik heb ook jaren de pil geslikt en toen ik er mee stopte werd ik pa na 9 maanden ongesteld dus had er in dat opzicht ook geen last van
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 15 Jun 2014 14:16

Re: Stoppen met de pil twijfels

Er zijn idd medicijnen om je menstruatie uit te stellen voor bijvoorbeeld een vakantie, daar zou ik het niet om laten.
Ik durf niet te stoppen, dan heb ik voor mijn ongesteldheid mega hoofdpijn en heb ik meer last van mijn acne.
December 2009
juli 2012
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 15 Jun 2014 14:42

Re: Stoppen met de pil twijfels

Ik ben ook al jaren gestopt, het is even wennen dat je je menstruatie niet meer kunt 'regelen'. Maar nu ben ik er gewoon helemaal aan gewend en vind ik het prima zo. Ik zou echt nooit meer anders willen, ik voelde me zo rot met al die hormonen in mijn lijf.
<<

Vause

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 11 Jun 2014 19:38

Bericht 16 Jun 2014 12:38

Re: Stoppen met de pil twijfels

Ik heb nu een koperspiraal. Geen hormonen meer, maar in ieder geval beschermd tegen zwangerschap :)
~*~The reason the grass seems greener on the other side, is because it's been fertilized with bullshit. ~*~
<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 12:08

Bericht 17 Jun 2014 10:15

Re: Stoppen met de pil twijfels

Believe schreef:Ben wel benieuwd, ga je nu stoppen Dina?

Ja :) Ik heb mijn pilstrip afgemaakt vorige week en besloten te stoppen. We hebben condooms in huis en dat ik mijn menstruatie niet meer kan regelen leg ik me wel bij neer. Ik heb nog wel een pilstrip in huis voor als het me toch niet bevalt. Ik ben vooral erg benieuwd hoe het gaat met mijn lichaam zonder de pil.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Filoria