Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen die niet bedanken.

<<

Anoniem51

Bericht 07 Jun 2014 13:20

Re: Kinderen die niet bedanken.

Zure Mat schreef:Het doet me gewoon erg denken aan ál die ouders die de hele dag zinnen uitkramen als 'Ja, onze Sophie kan al lopen, ze is met alles érg vroeg voor haar leeftijd, we denken ook dat ze hoogsensitief is, daarvoor loopt ze nu bij een kinderpsycholoog.' En dan met een toon alsof het een probleem is, maar eigenlijk gewoon ontzettend graag opscheppen over hun kind en willen dat hun kind met álles de beste van de klas is, want daarmee zeggen ze eigenlijk dat zij zelf het beste van de wereld zijn.

Nou, nee bedankt.

Joh, dat doe jij ook, maar dan over jezelf. Je kunt je afvragen wat erger is.
<<

Anoniem125

Bericht 07 Jun 2014 13:37

Re: Kinderen die niet bedanken.

Bedroevend dat velen hier steeds weer op de man spelen, misschien toch eens een andere argumentatie tactiek proberen, want dit wordt wat saai.
<<

Anoniem51

Bericht 07 Jun 2014 13:41

Re: Kinderen die niet bedanken.

Goed, laat ik het dan anders verwoorden, minder direct op de man: ik vind het ietwat vreemd dat jij iets als irritatiepunt aandraagt wat jij maar oh zo goed over jezelf kunt. Dat strookt niet in mijn ogen. Hoe kan het dat je het één irritant vindt maar het ander, praktisch hetzelfde maar dan over jezelf, wel doet? Daar ben ik dan oprecht benieuwd naar.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Jun 2014 13:53

Re: Kinderen die niet bedanken.

Carool schreef:
Mien schreef:Susan, ik weet niet of het streek gebonden is.
Maar hier is het echt continu. Als we in de rij bij de supermarkt staan en 1 iemand heeft het erover dan draaien 4 man zich om en benadrukken het nog een keer.
En ik overdrijf echt niet.


Hier gaat het net zo. Op het cb, op het kdv, in de stad.. R krijgt er nog niks van mee maar ik wil het wel weer eens over iets anders hebben :)


Sorry, ik heb ook wel eens wat over R z'n ogen gezegd.

Sommige dingen vallen gewoon op, dus dan benoemen mensen dat. Net als dat iedereen bij ons het altijd over z'n haar heeft. Dat vond ik eerst ook heel irritant, maar dat heb ik nu naast me neer gelegd. Als dingen opvallen dan zeggen mensen daar gewoon snel iets over.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 07 Jun 2014 14:05

Re: Kinderen die niet bedanken.

Ik ga zo naar de markt hier en trek expres gympen aan ipv open schoenen of slippers, want er wordt de heeeele tijd tegen je enkels of over je voeten heen gereden met kinderwagens, maar ook met boodschappen karren. Vooral door de buitenlandse vrouwen, die duwen dat ding gewoon recht naar voren terwijl ze met iemand achter hen aan het praten zijn. Of ze lopen nog te smsen oid en raggen dat ding gewoon door. Na een tripje naar de markt ben ik echt ff opgefokt gewoon door zoveel asocialiteit.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Jun 2014 14:11

Re: Kinderen die niet bedanken.

Ik al voortaan zeggen dat R. zo'n scháttig neusje heeft Carool :wink:.

Ik doe eigenlijk helemaal geen bewuste pogingen L. dank je wel te leren zeggen. Hij zegt alleen maar 'hap' en verder niks, hij zwaait zelden op commando. Bij de groenteboer krijgt hij soms een banaan, die pak ik dan aan en ik zeg dankjewel. Als ik iets van hem krijg dan zeg ik dankjewel en als ik iets aan hem geef dan zeg ik alsjeblieft.
Ik ga er vanuit dat hij het vanzelf wel op zal pikken en als die niet gebeurd dan zal ik hem het wel eens uitleggen of er op wijzen, maar ik ga hem niet dwingen op het moment dat hij niet durft of het nog niet snapt. Ik hoop dat hij het uit zichzelf gewoon gaat doen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Jun 2014 16:08

Re: Kinderen die niet bedanken.

Haha jullie mogen het wel zeggen hoor. Jullie zijn geen onbekende :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem74

Bericht 07 Jun 2014 16:50

Re: Kinderen die niet bedanken.

De oudste is heel verlegen wanneer mensen hem aanspreken, ik zeg vaak wel "zeg je nog even dankjewel". En dan mompelt hij wat, en dat vind ik ok. Ik zeg naderhand vaak nog wel dat hij de volgende keer iets harder moet praten, omdat de caissière het anders niet kan verstaan....en vaak schreeuwt hij dan buiten nog een keer "daknkjeweeeeel!"
I
<<

Anoniem255

Bericht 07 Jun 2014 18:17

Re: Kinderen die niet bedanken.

Ohoh zure mat. Wat een geweldige mensenkennis heb jij. Via een forum nog wel.
Echt geweldig. Alleen jammer dat je de plank finaal misslaat met je oordeel over mij.

Jans: daar heb je ook gelijk in. Maar dat is tegen mijn dochter makkelijker gezegd dan gedaan.
Over een tijdje zal het vast beter gaan ;)
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jun 2014 17:29

Re: Kinderen die niet bedanken.

Ik heb nog niet alles gelezen. Bij de Hoogvliet kan je sparen voor poppetjes met zuignapjes en die kan je weer op een grote doen. Wij hebben tot nu toe die kleine weg gegeven aan kids die buiten stonden. Laatst stonden ze er niet en we hebben toen 2 grote gekregen die nu dus bij ons staan. Ik geef ze nog liever aan onbekende kids, die helaas niet bedanken dan aan mijn nichtjes waar nooit een bedankje vanaf kan. Ik ga ze dus zeker niet aan hun geven en neem ze wel mee op vakantie zodat ik ze aan het kamermeisje kan geven die vaak wel kids hebben. Zulke kids hebben amper wat, zijn blij met kleine dingen en die verdienen het tenminste. Ik vond nog wat andere dingetjes die ik dan ook mee geef, want mijn nichtjes geef ik nooit meer iets buiten hun verjaardag om. Als het daarvoor moet, dan maar niet!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers