Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heftige reactie vaccinatie

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 05 Jun 2014 23:51

Heftige reactie vaccinatie

Hoe reageerde jullie kindje op de vaccinaties?
Mijn kleine meisje kreeg vandaag de eerste inentingen, in elk been 1 prik.
Na de eerste prik zette ze het even op hard huilen, maar na de tweede prik was ze 10 minuten ontroostbaar. En we hebben een hele makkelijke dochter die nooit huilt, ook niet als ze honger heeft.
De hele middag was ze wat jengelig maar troostbaar.
Maar van 18-20 heeft ze ontroostbaar gekrijst, niks hielp meer. Ik ben toen zelf ook gaan janken hierdoor omdat ik het niet kon aanzien. Zelfs bij haar geboorte krijste ze niet zo hard.
Heb toen 120 mg zetpil gegeven en ze heeft daarna gedronken en slaapt sindsdien als een roosje. Hoop dat de pijn morgenochtend weg is.
Is dit wel normaal?
04-2014
10-2015
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 06 Jun 2014 05:39

Re: Heftige reactie vaccinatie

Ah wat sneu... als je twijfelt zou ik de ha bellen voor advies. Ze is nog zo klein! Hoe gaat het nu?
Mother of 3 adorable children
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 06 Jun 2014 05:54

Re: Heftige reactie vaccinatie

Wat sneu! Waarschijnlijk heeft ze wel erg last ervan.
Als je twijfelt gewoon even bellen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 06 Jun 2014 06:03

Re: Heftige reactie vaccinatie

In de infofolder die wij mee kregen stond inderfaad dat ontroostbaar huilen voorkomt bij een klein percentage. Lijkt erop dat je dochter dus een van die pechvogels is. Hopelijk voelt ze zich vandaag weer wat beter!
Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 06 Jun 2014 06:28

Re: Heftige reactie vaccinatie

Ze heeft heerlijk geslapen tot 6 uur. Ze slaapt al bijna een week door.
Ik werd getrakteerd op een brede glimlach en mevrouw is weer helemaal zichzelf.
De zetpil heeft goed geholpen. Volgende keer geef ik hem eerder.
Overigens heeft ze in 1 beentje echt een harde bult zitten van de prik. Heb de pleisters eraf getrokken en ze vindt het allemaal maar goed, de goedzak. Dus ze moet gisteravond gewoon echt pijn hebben gehad.
04-2014
10-2015
<<

ChiQ

Bericht 06 Jun 2014 06:35

Re: Heftige reactie vaccinatie

Julian had ook heel veel last! Ook ontroostbaar huilen inderdaad en dan de volgende dag niets meer aan de hand, fijn dat je dochtertje geen last meer heeft.
<<

Anoniem103

Bericht 06 Jun 2014 07:04

Re: Heftige reactie vaccinatie

Mijn zoontje had ook altijd erg veel last van de vaccinaties. Hij sliep op die dagen veel maar als hij wakker was huilde hij de hele tijd. Het duurde altijd wel een paar dagen voordat hij weer helemaal opgeknapt was.
Fijn dat je meisje zich weer beter voelt!
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 06 Jun 2014 09:08

Re: Heftige reactie vaccinatie

Ah arm kind... Zo klein nog, vind ik zielig.


Ik heb laatst 4vaccinaties gehad. 2rechterarm, 1linker, 1bil.
Mijn armen hebben zo ontzettend zeer gedaan echt idioot. Kon mijn rechterarm bijna niet gebruiken meer en zelfs aankleden, vest aantrekken ging bijna niet. Heb nog een hele grote rode plek(ei) op mijn arm gekregen, koorts gehad en mega overgeven.

Uhm heel verhaal over mij maar wil ermee zeggen dat de reacties heftig kunnen zijn.
Heb nu nog een opgezette lymfeklier in mijn lies door de prik in mijn bil, raar.


Beterschap
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 06 Jun 2014 09:29

Re: Heftige reactie vaccinatie

Ze is nu alleen nog erg knuffelig, maar dat vind ik niet erg hihi.
De ene plek waar ze geprikt is, is nog hard en rood.
Zielig hoor. Maar beter ingeënt dan dat ze kinkhoest of wat dan ook krijgt.
04-2014
10-2015
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 06 Jun 2014 09:45

Re: Heftige reactie vaccinatie

Lekker knuffelen dan :)
Kan wel dagen duren voordat het weg is hoor.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 06 Jun 2014 09:50

Re: Heftige reactie vaccinatie

Heftig zeg, ik zou contact opnemen met de ha (al is t alleen maar om t te melden) en iemand zoeken die kan ontstoren. Beterschap voor je meisje.

T. had er ook altijd erge last van, helaas wist ik toen nog niet veel van vaccinaties (dankzij de uitgebreide info die vooraf verstrekt wordt door de overheid). J. hebben we niet laten enten nadat ik me erin verdiept had. Lees maar eens op vaccinvrij.nl of nvkp.nl voor meer info. We laten T. en onszelf binnenkort ontstoren.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 06 Jun 2014 09:52

Re: Heftige reactie vaccinatie

Zielig is het hè.. :(

Onze zoon heeft gister ook zijn eerste entingen gehad. Hij moest zo hard huilen dat ik op een gegeven moment dacht: nu moet je echt inademen! We hebben hem wel heel goed getroost gekregen gelukkig, lijkt me echt naar als ze blijven huilen :(

's Avonds heeft hij wel hoge koorts gekregen en toen ik heb de hap gebeld. We moesten toen een paar keer bij hem gaan kijken 's nachts en als het hoger werd moesten we komen. Ik heb ook een zetpil gezet toen.

Nu lijkt ook alles weer goed.

Knuffel haar maar lekker veel en extra vandaag :love:
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 10:05

Re: Heftige reactie vaccinatie

Teddyaapje schreef:Heftig zeg, ik zou contact opnemen met de ha (al is t alleen maar om t te melden) en iemand zoeken die kan ontstoren. Beterschap voor je meisje.

T. had er ook altijd erge last van, helaas wist ik toen nog niet veel van vaccinaties (dankzij de uitgebreide info die vooraf verstrekt wordt door de overheid). J. hebben we niet laten enten nadat ik me erin verdiept had. Lees maar eens op vaccinvrij.nl of nvkp.nl voor meer info. We laten T. en onszelf binnenkort ontstoren.


En als tegenbericht wil ik hier graag de volgende link bij plaatsen (en hoop ik dat je engels kunt lezen):
http://violentmetaphors.com/2014/03/25/ ... g-lied-to/
Absoluut niets mis met zelf kritisch een afweging maken, maar doe dat wel als je dat ook kunt. En neem daar betrouwbaar wetenschappelijk onderzoek in ieder geval minstens even zwaar in mee als emotionele onderbuik argumentatie.
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 10:11

Re: Heftige reactie vaccinatie

Oh charmant, dat "ontstoren" is ooit een initiatief van Tinus Smits geweest? Ern van de grootste kwakzalvers die ons land ooit heeft voortgebracht en die misbruik maakte van arten en promotietitels? Yeah sure, something I'd totally trust.. Ach, als jij je geld eraan wilt uitgeven, have fun. Het is niet alsof het de vaccinatie ongedaan gaat maken ofzo. :)

Ok, sorry Milou, ik zal je topic niet verzieken, ik ben weg. Ik kon het niet laten. Zoveel ignorance klapperen gewoon echt mijn oren van.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 06 Jun 2014 10:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 06 Jun 2014 10:15

Re: Heftige reactie vaccinatie

Volgens mij zei onze cb arts toen dat de bijwerkingen na 24 uur over moeten zijn.

Wat is ontstoren?
2012 2014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 06 Jun 2014 10:47

Re: Heftige reactie vaccinatie

Hier had N. ook een heftige reactie, krijsen en ontroostbaar de hele avond. Daarna had ze ook hele golven overgegeven wat ze nooit deed. Echt zo sneu, vergeet het nooit meer. Die bulten had N. ook, wij hebben er toen calendulan opgesmeerd en was zo weg. Sterkte!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 06 Jun 2014 11:00

Re: Heftige reactie vaccinatie

Ahhh, dat is wel sneu. Ik werd er echt doodziek van (heel hoge koorts) dus ben afwijkend ingeënt in overleg met de kinderarts destijds. Maar goed, dat waren natuurlijk wel inentingen van pakweg 28 jaar geleden bijna ;)

Verder wel echt met Whatever eens. Kritisch vaccineren prima, maar niet vaccineren of jezelf laten ontstoren? Vaccinaties zijn er niet voor niets. Anders gingen we nu nog dood aan stompzinnige ziektes.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

ChiQ

Bericht 06 Jun 2014 11:10

Re: Heftige reactie vaccinatie

Whatever: ga niet weg, ik ben wel benieuwd naar meer medische kennis hierover. Aangezien pasgeleden een baby van 7 maanden is overleden.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 06 Jun 2014 11:39

Re: Heftige reactie vaccinatie

@teddyaap: wat is ontstoren?

@ chiq: waaraan is een baby van 7 mnd overleden? Inentingen?

Ik ken een meisje van 14 dat zware buikklachten had. Onverklaarbaar.
toen ging ze met haar moeder naar een homeopaat die absurd hoge bedragen vroeg en die zei dat de klachten komen door de vaccinaties die ze als baby heeft gehad. Ze werd door hem behandeld. Hoe weet ik niet. Maar ze is van haar klachten af. Misschien is ze ontstoord? Haha.
04-2014
10-2015
<<

ChiQ

Bericht 06 Jun 2014 12:08

Re: Heftige reactie vaccinatie

Nee, aan dus een ziekte waartegen ze niet was ingeent.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Jun 2014 12:09

Re: Heftige reactie vaccinatie

Ik vind de reacties van Whatever altijd wel een verademing in topics over vaccineren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 06 Jun 2014 12:09

Re: Heftige reactie vaccinatie

Susan schreef:Ik vind de reacties van Whatever altijd wel een verademing in topics over vaccineren.

Idd, want je gaat bijna denken dat je t helemaal verkeerd doet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Jun 2014 12:13

Re: Heftige reactie vaccinatie

Ja, maar zij is ook gewoon iemand die echt heel goed weet waar ze het over heeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 12:24

Re: Heftige reactie vaccinatie

ChiQ schreef:
Susan schreef:Ik vind de reacties van Whatever altijd wel een verademing in topics over vaccineren.

Idd, want je gaat bijna denken dat je t helemaal verkeerd doet.


En ik vind het een verademing om te lezen hoeveel mensen er nog gewoon grotendeels het RVP volgen. Ik vind het prima (goed zelfs) als je er kritisch over nadenkt en je erover inleest, ik vind het prima als je het (al dan niet op medische indicatie) niet helemaal volgt en niet alle vaccinaties neemt (hangt er wel vanaf welke dan niet natuurlijk) of ze op latere leeftijd neemt (en hangt er dan ook vanaf welke en waarom). De vaccinatieprogramma's zijn ook niet 100% perfect en ook niet voor niets niet wereldwijd in ieder land identiek, maar er zijn echt bepaalde aandoeningen waarvoor het echt gewoon hartstikke stom is als je daarvoor niet inent. Nu is het lekker makkelijk, de massa ent nog en daardoor zijn er gewoon bijna geen mensen ziek en lopen de niet-gevaccineerde mensen ook nauwelijks risico om besmet te worden, maar door dit soort hypes vallen daar steeds meer een meer gaten in ergens in de komende jaren (nu begint het al) gaan we dat echt heel hard merken. En ze brengen niet alleen zichzelf in gevaar, maar ook de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden of bij wie vaccinaties geen effect hebben. Ik zal nooit ontkennen dat vaccinaties geheel bijwerkingen vrij zijn en (ik weet even niet naar welke case jij refereert Chiq qua overlijden naar vaccinatie, kun je daar iets meer over vertellen) helaas, er zal inderdaad vast incidenteel wel een kind ernstig ziek worden van de vaccinatie. En heel zelden wellicht een gezond kind overlijden aan complicaties van een vaccinatie (ik weet niet of het zo is, want het is lastig achteraf iets causaal=oorzakelijk te linken aan een vaccinatie, je weet nooit echt zeker of het kind zonder de vaccinatie niet ziek/overleden zou zijn, maar ik durf niet te zeggen dat het niet zo is). Maar wat ik WEL durf te zeggen is dat het risico dat DAT je kind overkomt vele duizenden keren kleiner is dan dat je kind een van de aandoeningen uit het RVP krijgt en daar een complicatie van krijgt en daaraan overlijdt als je het niet vaccineert. En die laatste kans neemt met de jaren steeds meer toe, omdat we dus doordat steeds minder mensen vaccineren die groepsbescherming verliezen. Ik vind compleet niet vaccineren op basis van sites zoals hierboven genoemd worden echt gewoon compleet onverantwoordelijk.

En sorry, maar ik krijg daar echt het beeld bij van theeleutende hippie-ouders die geen bal snappen van echte medisch wetenschappelijke artikelen uit Pubmed waaraan gerefereerd wordt bij overheidssites en daarom maar lekker dat soort sites (en facebook pagina's) lezen die ze WEL kunnen volgen en het dan natuurlijk veeeeel beter denken te weten dan alle artsen en wetenschappers bij de overheid en WHO die er hun levenswerk van hebben gemaakt het menselijk immuunsysteem en ziekteverwekkers tot op moleculair niveau te bestuderen en te begrijpen en die inzage hebben in grote epidemiologische studies van prevalenties en incidenties van deze aandoening en hun bijbehorende complicaties.. Daar had iemand zo'n mooi plaatje van in het andere topic toch?

God wat mis ik die gefrustreerde smiley die met zijn hoofd tegen de muur bonkt.
<<

Anoniem103

Bericht 06 Jun 2014 12:30

Re: Heftige reactie vaccinatie

ChiQ schreef:
Susan schreef:Ik vind de reacties van Whatever altijd wel een verademing in topics over vaccineren.

Idd, want je gaat bijna denken dat je t helemaal verkeerd doet.


Ja vind ik ook. Door het forum (en ook wel andere fora) dacht ik ook dat er heel veel mensen zijn die niet of anders vaccineren maar toen ik het een keer vroeg op het consultatiebureau zeiden ze dat ze bijna niemand hadden die niet mee deed aan de vaccinaties.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers