Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heftige reactie vaccinatie

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Jun 2014 13:34

Re: Heftige reactie vaccinatie

Ik ben ook blij om soms wat tegengewicht te lezen. Een vriendin van mij vaccineert niet, dat vind ik prima.. Maar ze vertelde zulke horror verhalen over kindjes die dood gingen aan vaccinaties dat ik het 11 maanden vaccin bijna niet meer durfde te laten zetten. Ik was zó bang geworden dat ze dood zou gaan...

Inmiddels is dat gevoel gelukkig weer over gevlogen ;).
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 06 Jun 2014 13:36

Re: Heftige reactie vaccinatie

Er wordt een soort massahysterie gecreeërd als je niet uit kijkt. Als moeder ben je er gewoon gevoelig voor denk ik, je wil het beste voor je kind. Maar liever even ziek van de inenting dan dodelijk ziek.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Jun 2014 13:38

Re: Heftige reactie vaccinatie

Poppy schreef:Er wordt een soort massahysterie gecreeërd als je niet uit kijkt. Als moeder ben je er gewoon gevoelig voor denk ik, je wil het beste voor je kind. Maar liever even ziek van de inenting dan dodelijk ziek.


Dat is het ook hoor en dat is de afweging die ik voor mijzelf heb gemaakt. Ja, ze kan ziek worden van een vaccin. Maar ik laat het vaccin uit de beste bedoelingen voor haar zetten. En ik zou me dus enorm schuldig voelen als ze dood gaat aan een ziekte waar ze voor gevaccineerd had kunnen worden.

Ik wil met een volgend kindje (waarschijnlijk) wel wat later beginnen met vaccineren.
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 13:46

Re: Heftige reactie vaccinatie

Weet je, het is gewoon moeilijk voor ons in de westerse wereld, omdat we het geluk hebben dat het voor ons om zulke kleine kansen gaat. Als je kijkt naar een derde wereldland waar die ernstige aandoeningen nog in grote getale voorkomen, dan zou er geen een moeder zijn die zegt van, nou, weet je wat, die vaccins, ik ben toch niet 100% zeker dat die dingen goed voor mijn kind zijn... die 0,1% twijfel, ik neem de gok wel dat hij toch nooit mazelen of polio of kroep krijgt... Die zien ze bij bosjes ziek worden en dan is de keuze duidelijk.

Hier is een schijnveiligheid, doordat mensen dus gevaccineerd zijn en er daarom nauwelijks mensen zijn die je kunnen besmetten. Maar hoe minder mensen er gevaccineerd zijn, hoe groter die pool wordt waarbinnen infecties zich kunnen verspreiden. En die kansen gaan weer oplopen. Je hebt het zien gebeuren met de mazelen nu...

Die horrorverhalen zijn naar, maar horroverhalen zijn er over ieder onderwerp op internet en helaas zijn er genoeg sensatieschapen die ze met liefde in stand houden. Zelfs al is er een miniemste fractie van waar, dan nog snap ik oprecht niet je bij wijze van (compleet verzonnen getallen) een kans van 1 op de 100.000.000 op zo'n horrorscenario kunt laten opwegen tegen een kans op 1 op de 10.000 ofzo dat je kind levensbedreigend ziek wordt van een aandoening die met vaccinatie voorkomen had kunnen worden. I just don't get that. Hoe reken je dan met risico's? En stel je bent de ultimate pechvogel met de horrorscenario's. Dan zou ik naar mezelf toe de vaccinatie met de beste intenties en de 1 op 100.000.000 pech beter kunnen verantwoorden dan het "ik wist het beter dan de overheid en iedereen op basis van niets wetenschappelijks 1 op 10.000 scenario"..
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 06 Jun 2014 14:10

Re: Heftige reactie vaccinatie

Whatever, heb je vaccinvrij gelezen? Zij laat namelijk zien dat de ziektes waartegen wordt ingeent al sterk aant verdwijnen waren voordat er gevaccineerd werd. Het is volgens haar helemaal niet bewezen dat vaccinaties de reden zijn van het verminderde aantal besmettingen en zieken maar dat de daling allang daarvoor bezig was en het ook kan dat de lijn zich gewoon zo heeft doorgezet. Zij laat zien dat het aan de verbeterde hygienische omstandigheden ligt. En dat mensen door o.a. betere voeding minder vatbaar zijn en er minder kans op besmetting is.
Hierdoor kun je de vergelijking met ontwikkelingslanden ook niet echt maken. Daar zijn de hygiene vaak niet goed en is er veel ondervoeding waardoor er minder weerstand is om een ziekte te kunnen doormaken.

Als je het nog niet gelezen hebt, zou je hoofdstuk 1 eens voor me willen lezen? Zou graag je mening erover horen. Ben trouwens oprecht geinteresseerd, in mijn ogen is het kiezen tussen 2 kwaden. Ik ken persoonlijk mensen met vaccinatieschade dus ik sta er misschien ook wel anders in dan mensen die dat niet hebben.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 14:22

Re: Heftige reactie vaccinatie

Teddyaapje schreef:Whatever, heb je vaccinvrij gelezen? Zij laat namelijk zien dat de ziektes waartegen wordt ingeent al sterk aant verdwijnen waren voordat er gevaccineerd werd. Het is volgens haar helemaal niet bewezen dat vaccinaties de reden zijn van het verminderde aantal besmettingen en zieken maar dat de daling allang daarvoor bezig was en het ook kan dat de lijn zich gewoon zo heeft doorgezet. Zij laat zien dat het aan de verbeterde hygienische omstandigheden ligt. En dat mensen door o.a. betere voeding minder vatbaar zijn en er minder kans op besmetting is.
Hierdoor kun je de vergelijking met ontwikkelingslanden ook niet echt maken. Daar zijn de hygiene vaak niet goed en is er veel ondervoeding waardoor er minder weerstand is om een ziekte te kunnen doormaken.

Als je het nog niet gelezen hebt, zou je hoofdstuk 1 eens voor me willen lezen? Zou graag je mening erover horen. Ben trouwens oprecht geinteresseerd, in mijn ogen is het kiezen tussen 2 kwaden. Ik ken persoonlijk mensen met vaccinatieschade dus ik sta er misschien ook wel anders in dan mensen die dat niet hebben.


Ik ben me bewust van dat standpunt en m.i. is het weer een (ontzettend en typsich) zwaktebod. Het is waar, er was een hele lichte dalende lijn in infectieziekten, inderdaad door verbeterde hygiene en weerstand, maar ook dat dat voornamelijk sowieso schommelbewegingen waren. EN echter, no freaking way kun je dat ook maar enigszins extrapoleren naar percentages die in de BUURT komen van de huidige afname van het aantal besmettingen.

Hier ook interessante en duidelijke uitleg waarbij ze een aantal van die typische anti-vaccinatie argumenten weerleggen:
http://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/6mi ... hadalready
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 06 Jun 2014 14:35, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Anoniem51

Bericht 06 Jun 2014 14:27

Re: Heftige reactie vaccinatie

Het verbaast me ook werkelijk niets dat dit topic wederom hierop uitdraait.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jun 2014 14:30

Re: Heftige reactie vaccinatie

Whatever, bedoel je dit plaatje?

Afbeelding
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 14:33

Re: Heftige reactie vaccinatie

Haha die ja, so true..
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 14:34

Re: Heftige reactie vaccinatie

Dundas schreef:Het verbaast me ook werkelijk niets dat dit topic wederom hierop uitdraait.


Tjah, shit happens... Ik vind het meestal nog wel fijn als er een interessant gesprek of discussie uit een onderwerp rolt. En ik bood al aan te verdwijnen en toen maakten er meerdere mensen de opmerking dat ze het prettig vonden mijn mening erover te horen en er inhoudelijk dieper op in te gaan. Als je het echt niks vindt, dan volg je het toch niet?
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Jun 2014 14:51

Re: Heftige reactie vaccinatie

Dundas schreef:Het verbaast me ook werkelijk niets dat dit topic wederom hierop uitdraait.


Zoalng er van alle kanten netjes gereageerd en gediscussieerd is dat toch helemaal niet erg?
<<

Anoniem113

Bericht 06 Jun 2014 14:51

Re: Heftige reactie vaccinatie

T had ook altijd last van zijn prikjes. Als we thuiskwamen dan sliep hij altijd een flink stuk en als hij wakker werd was het tot 23:00 uur in de avond huilen huilen huilen, als hij even stil was en er ineens een geluid was dan schrok hij en begon het opnieuw. Dit was altijd de dag van de prik zelf. Volgende dag was alles weer normaal.

Hij heeft dit bij de eerste 2x heel erg gehad daarna werd het per prikje minder gelukkig.
<<

Anoniem51

Bericht 06 Jun 2014 15:33

Re: Heftige reactie vaccinatie

Whatever schreef:
Dundas schreef:Het verbaast me ook werkelijk niets dat dit topic wederom hierop uitdraait.


Tjah, shit happens... Ik vind het meestal nog wel fijn als er een interessant gesprek of discussie uit een onderwerp rolt. En ik bood al aan te verdwijnen en toen maakten er meerdere mensen de opmerking dat ze het prettig vonden mijn mening erover te horen en er inhoudelijk dieper op in te gaan. Als je het echt niks vindt, dan volg je het toch niet?

Haha, ik denk dat ik ook wat duidelijker moet zijn in wat ik precies bedoel. Ik zat er na het lezen van de openingspost al op te wachten totdat de eerste reactie kwam over watvoor troep die vaccinaties zijn. En die kwam er inderdaad. Maar ik vind het wel goed om te zien dat dat wel weerlegd wordt met goede argumenten.

Wat ik overigens wel vreemd vind, even inhakend op de discussie: ik ken iemand die erg twijfelt over het inenten, ze staat er nog wel voor open maar wilde eerst een bijsluiter lezen van datgene wat er in haar kind gespoten werd. Haar CB zegt gezocht te hebben, maar geen bijsluiter te vinden. Dat vind ik wel erg vreemd, honderden vaccinaties in de koelkast maar geen enkele bijsluiter.
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 15:35

Re: Heftige reactie vaccinatie

Beetje dom CB:

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/V/Vaccin ... eprogramma

Eerste hit als je bijsluiter vaccin googlet. Kun je gewoon even printen voor zo iemand. Ook onderdeel van je voorlichtingsplicht als zorgmedewerker. Ergens snap ik wel dat er geen bijsluiters bij zitten standaard, je kunt ze zo terugzoeken en ze worden in zulke grote aantallen gebruikt. Ergens ook zonde om allemaal weer ongelezen weg te gooien..
<<

Anoniem51

Bericht 06 Jun 2014 15:38

Re: Heftige reactie vaccinatie

Volgens mij was ze daar zelf idd ook op uit gekomen, maar na zelf zoeken dus idd. Je zou verwachten dat het CB juist voor deze ouders wel de juiste informatie voor handen heeft...
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 15:39

Re: Heftige reactie vaccinatie

Dundas schreef:Volgens mij was ze daar zelf idd ook op uit gekomen, maar na zelf zoeken dus idd. Je zou verwachten dat het CB juist voor deze ouders wel de juiste informatie voor handen heeft...


Ja, teleurstellend.. :( Dat ze het al niet weten is al teleurstellend, maar dat ze zelf niet kunnen googlen helemaal!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 06 Jun 2014 16:07

Re: Heftige reactie vaccinatie

Tania schreef:
ChiQ schreef:
Susan schreef:Ik vind de reacties van Whatever altijd wel een verademing in topics over vaccineren.

Idd, want je gaat bijna denken dat je t helemaal verkeerd doet.


Ja vind ik ook. Door het forum (en ook wel andere fora) dacht ik ook dat er heel veel mensen zijn die niet of anders vaccineren maar toen ik het een keer vroeg op het consultatiebureau zeiden ze dat ze bijna niemand hadden die niet mee deed aan de vaccinaties.


In mijn woonplaats vacineerd 98 %

Zielig voor je meisje, mijn oudste had er ook last van, de jongste had geen klachten erna.
M:21072011
J :08012014
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 06 Jun 2014 16:38

Re: Heftige reactie vaccinatie

Tania schreef:
ChiQ schreef:
Susan schreef:Ik vind de reacties van Whatever altijd wel een verademing in topics over vaccineren.

Idd, want je gaat bijna denken dat je t helemaal verkeerd doet.


Ja vind ik ook. Door het forum (en ook wel andere fora) dacht ik ook dat er heel veel mensen zijn die niet of anders vaccineren maar toen ik het een keer vroeg op het consultatiebureau zeiden ze dat ze bijna niemand hadden die niet mee deed aan de vaccinaties.


Ik had dat gevoel en idee ook. Heb het hier ook toen op cb gevraagd.
En hier heeft de jongste ook heel heftig gereageerd, met veel huilen stijf beentje.
Afbeelding
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 06 Jun 2014 16:40

Re: Heftige reactie vaccinatie

Misschien helpt het om de volgende keer de plek even goed te masseren, echt meteen na de prik. Zo verspreid het geïnjecteerde sneller. Sommige verpleegkundigen/artsen doen dit wel maar niet allemaal. Ik weet niet of het echt helpt tegen het huilen, maar wellicht wel tegen die harde plek die er nu zit.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 06 Jun 2014 20:17

Re: Heftige reactie vaccinatie

Ik heb dat meisje van 14 gesproken en ze is idd ontstoord omdat ze volgens de homeopaat.last heeft van de vaccinaties en daardoor onverklaarbare buikpijn had. Sinds ze korrels neemt is het.over. Ik weet niet of dit een placebo effect is en die korrels kwakzalverij zijn en een manier om grof geld te verdienen.
04-2014
10-2015
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 12 Jun 2014 20:34

Re: Heftige reactie vaccinatie

Ik zou volgende keer wel even wachten met de zetpil. Mijn zoontje heeft ook de eerste keer ontzettend gehuild. Hij was ook inderdaad ontroostbaar en je zag dat hij echt pijn had. De zetpil deed echt wonderen.
De tweede keer kreeg hij een prik en heeft daar helemaal geen last van gehad. We hebben hem ook geen zetpil gegeven. Ze hoeven er dus niet altijd last van te hebben. Mijn zoontje heeft overigens wel erg hard gehuild bij de prikken. Tweede keer zag ik er ook echt tegenop, vind het zo zielig voor die kleintjes. Zo hulpeloos als ze zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 12 Jun 2014 21:00

Re: Heftige reactie vaccinatie

Ik heb, mede door 'enge' verhalen, de 14 mnd prik twee keer uitgesteld. De eerste keer was ze flink verkouden en de tweede keer was ze ook wat ziek. Het kind van een kennis is namelijk na deze prik zo ziek geworden dat ze een hersenvliesontsteking gekregen had en dat de artsen gezegd hadden dat het ook door deze prik kon komen. Of in ieder geval dat de prik de weerstand dusdanig aangetast had dat er dus een hersenvliesontsteking ontstaan is. ( of hoe je dat noemt)

Daardoor wilde ik dat ze helemaal gezond was wanneer ze die prik kreeg. Maar mijn kinderen hebben uiteindelijk van geen enkele prik last gehad.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Jun 2014 21:13

Re: Heftige reactie vaccinatie

Ik vind die 14 maanden prik gemeen, hij had de eerste dagen koorts door (denk ik dan) de ene vaccinatie en nu is het een week later dus kan hij weer van die andere prik last gaan krijgen. Bij een tweede wil ik deze apart gaan geven.
R. 2013
D. 2016
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 12 Jun 2014 23:57

Re: Heftige reactie vaccinatie

Interessante discussie om te lezen, heb jij ern medische achtergrond whatever?

Wij starten binnenkort met vaccineren bij de jongste. We beginnen latar zodat er minder vaccinaties nodig zijn en hij zelf weerbaarder is. Ik blijf het lastig vinden. Zoals teddyaapje zegt, voor mijn gevoel blijft het kiezen uit 2 kwaden. Laatst realiseerde ik me ook weer hoe fijn we nu leven in NL, maar dat dachten ze in bijv Syrië 5 jaar geleden ook. Nu zitten ze in vluchtelingen kampen hutje mutje op elkaar waardoor epidemieen de kop op steken. Mijn kinderen zijn nog klein, wie zegt dat dat hier niet meer gebeurt, al is dat natuurlijk niet te hopen. ..
Mother of 3 adorable children
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 13 Jun 2014 00:00

Re: Heftige reactie vaccinatie

Whatever gaat op vakantie vannacht, maar ja, zij heeft een medische achtergrond. Ze heeft biomedische wetenschappen gestudeerd en doet nu een master die neerkomt op geneeskunde.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers