Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Basisschool en wennen.

<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 05 Jun 2014 13:46

Basisschool en wennen.

Hoi.

Ik heb net mijn zoontje voor het eerst weg gebracht naar de basisschool om te wennen.
Nu kwam ik daar binnen en zei de juf eerst niks, dus ik vragen, ben jij de juf, nou toen stelde ze zich voor aan mij.
Tegen mijn zoon zei ze niks. Nou toen zei ze, ik wist helemaal niet hij vandaag kwam, ze hadden ook nog geen stoel en tafel voor hem, geen eigen bakje en kapstok (dat laatste is nog niet zo erg.
Toen zag mijn zoon een speelgoedcamper staan en ze zei: Je mag er wel even mee spelen". Nou prima. Toen zei ze: Zullen we nu naar mama gaan zwaaien? Ze zei;" om 15.15 kun je buiten wachten en komen de kinderen naar buiten".
Ik dacht, huh hoeft ze verder niks te weten over D.? Hoe hij is? Gaat dat altijd zo, dat je daar voor het eerst komt, je je kind aflevert en weer kunt gaan, zonder dat ze wat weten?
Ik vind het zo raar en ook wel sneu, mijn zoon is geen held, vind alles eng, maar dat weten ze dus niet. Het ging allemaal zo gehaast.
Hoe ging bij jullie de eerste keer wegbrengen en wennen?
Pfff ben zo benieuwd hoe het gegaan is...
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem112

Bericht 05 Jun 2014 13:49

Re: Basisschool en wennen.

Oh Annemie dat is niet prettig nee dat het zo verlopen is dan, ik snap dat je er met een minder fijn gevoel weggaat.

Hier hebben we eerst een uitgebreid intake gesprek gehad met de directeur, daar vroeg ze ook hoe ons zoontje is.
Later in de klas gekeken en met de juf gesproken, dit was na schooltijd.

De eerste keer wennen mocht ik er zelf bij blijven die middag, later is hij zelf nog een keer een ochtend gegaan.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 05 Jun 2014 13:51

Re: Basisschool en wennen.

Ik heb er geen ervaring mee maar lijkt me niet helemaal normaal. Althans ik mag hopen dat het op andere scholen anders gaat.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 05 Jun 2014 14:11

Re: Basisschool en wennen.

Wat vreemd zeg en wat sneu ook voor jou en je zoontje. Kan me voorstellen dat je niet prettig wegging. Op de school waar ik werk is er eerst een intakegesprek waar al van alles over het kind gevraagd wordt en daarna mag het kind komen wennen. Bij de allerkleinsten mogen de ouders er bij blijven totdat het goed gaat. Ook bieden wij vaak de mogelijkheid om even tussentijds te bellen om te vertellen hoe het gaat.
Ook op stages ging het eigenlijk altijd zo. De juf wist ook altijd wanner het kind kwam, zodat er in ieder geval een stoeltje voor hem of haar was. Ook werd dan alles een beetje uitgelegd.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 05 Jun 2014 14:11

Re: Basisschool en wennen.

Nee Annemijn, echt niet fijn. Voel me zo rot nu... wat jij verteld hebben we allemaal niet gehad.. :-( zo raar allemaal...
En het is voor mij ook allemaal nieuw, dus weet niet wat normaal is of hoe het meestal gaat...
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 05 Jun 2014 14:14

Re: Basisschool en wennen.

Ben benieuwd of de juf straks nog wat zegt.. Zo te lezen is het hier op school wel slecht geregeld.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 05 Jun 2014 15:45

Re: Basisschool en wennen.

Wat rot dat het zo is gelopen! Hier is ze met de leidster van de PSZ en kinderen uit haar toenmalige groepje naar de basisschool toe gegaan om te kijken en te wennen. Zit namelijk in 1 gebouw. Ze kwamen dan gelijk bij de juffrouw die ze zouden krijgen in groepje 1. Vervolgens mochten wij ook nog een keer mee naar de klas en zodoende kon ze langzaam aan wennen.

Ik zou het wel aankaarten bij de juffrouw dat dit zo niet prettig voelt voor jou en je zoontje.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 05 Jun 2014 15:57

Re: Basisschool en wennen.

Wat vreemd zeg!

Toen onze zoon startte op de basisschool hadden we eerst een intakegesprek met de ib-er. Daarin werd besproken hoe hij is en of ee bijzonderheden waren. Hij is 4x wezen wennen en de eerste keer mochten wij daar de hele ochtend bij blijven. Zijn stoeltje stond klaar, de kapstok was geregeld en hij werd heel leuk door de juf opgevangen. Het ging zo goed dat hij mij na een uurtje weg stuurde. De 2e keer oefenen mochten we een uurtje blijven maar dat was niet nodig, ik mocht meteen gaan. Op zijn eerste echte schooldag begonnen ze met de gym. Dat vond hij heel spannend en toen ben ik ook wat langer gebleven.

Hier ging het dus echt met beleid en je kon het zo opbouwen als je zelf wilde. Kan me voorstellen dat het je niet lekker zit!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 05 Jun 2014 16:34

Re: Basisschool en wennen.

Nou gelukkig is het goed gegaann, mijn zoontje kwam samen met de juf blij naar buiten en hij zei meteen dat hij het leuk had gehad. Zonder dat ik iets had gezegd bood de juf meteen haar excuses aan dat het vanmiddag zo raar was gelopen en dat ze niet op de hoogte was.
Ik sprak net een oud collega van me en haar dochter had ook nooit een kennismakingsgesprek gehad, dus blijkbaar is dat normaal op deze school, maar dat blijf ik nog een beetje raar vinden...maarja dat kan ik volgende week eens vragen hoe dat zit of dat dat volgend jaar pas is, als hij volledig gaat.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 05 Jun 2014 17:54

Re: Basisschool en wennen.

Onze dochter is vandaag voor de tweede keer gaan wennen en voorafgaand is de juf bij ons thuis op bezoek geweest en zijn wij een keer op de basischool geweest.

Ze werd vorige week hartelijk ontvangen en ze heeft later op de dag samen met de juf een stoeltje en een kapstok uitgezocht. Aan het einde van de ochtend heb ik even met de juffrouw geavuleerd en ik heb haar 's middags weer gebracht. Vandaag dus voor de tweede keer wezen wennen en het ging wederom super.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Fiene

Bericht 05 Jun 2014 20:15

Re: Basisschool en wennen.

Wat vreemd gegaan zeg? Was het wel zijn eigen juf? Of misschien een invalster?

Hier nodig ik ouders ruim een maand voordat het kindje 4 jaar wordt uit voor een kennismakingsgesprek. Dan bespreken we van alles over het kind, leg ik dingen uit over de klas en bespreken we wanneer ze komen oefenen. Oefenen is hier altijd maar een dagdeel, nooit een hele dag. Ik heb de naamkaartjes altijd al op de stoeltjes staan wanneer ze komen, aan namen bij de kapstok doe ik niet.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jun 2014 20:20

Re: Basisschool en wennen.

Mijn zoon gaat morgen voor het eerst. Nu is dat misschien anders omdat hij er alle dagen al komt om zijn zus te brengen.
Met de oudste zijn we een keer met de directrice de hele school door geweest, en hebben we gelijk de datum vastgesteld wanneer ze ging beginnen met proefdraaien.

Morgenochtend mag hij zijn sticker voor op de kapstok en het magneetje uitzoeken, en ik hoef pas te gaan als alle andere ouders weg zijn, en we rustig afscheid kunnen nemen. Nu verwacht ik geen problemen, omdat zijn zus in dezelfde klas zit, en ook zijn beste vriend.
Ik loop dan na schooltijd zelf even naar binnen om te vragen hoe het ging.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 05 Jun 2014 21:07

Re: Basisschool en wennen.

Gister is onze dochter voor het eerst wezen wennen.

We zijn eerst naar een open ochtend geweest, was speciaal voor ouders om te orienteren of die school iets zou zijn. We hadden L toen mee. We hebben toen een rondleiding ed gehad.

We hadden allemaal een heel goed gevoel bij de school, het voelden voor allemaal goed. We kregen toen een heel uitgebreid inschrijfformulier waarop je naast praktische dingen ook heel veel persoonlijke dingen over je kindje op in kon vullen. Ik heb toen nog een gesprek met de directrice gehad.

Gister kwamen we binnen en werden meteen opgevangen door de juf. Die nam L mee naar de kapstokjes waar al een plek met haar naam was. Een eigen tafeltje of zoiets is op haar leeftijd daar nog niet aan de orde. De juf maakte een praatje met L en toen met mij: of ze er zin in had, of ze goed geslapen had, of ik er erg tegenop zag.
Naderhand kwam ze ook nog naar me toe met hoe het gegaan was, etc.

Ze mag tot de zomer nu elke week een ochtend komen. Na de zomer start ze dan echt.

Wel vervelend dat je er zo een naar gevoel over had.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 05 Jun 2014 21:15

Re: Basisschool en wennen.

@Fiene, nee het was gewoon de vaste juf. Maar ze zijn met 2 juffen en regelt die andere juf alles, maar die is er over 2 weken pas. Hij gaat nu 5 middagen wennen en na de zomer volledig.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem255

Bericht 05 Jun 2014 21:53

Re: Basisschool en wennen.

Och, wat zul jij je rot hebben gevoeld.
maar fijn dat hij het nasr zijn zin heeft gehad.

Hier kreeg dochter een paar weken voor ze naar school ging post.
een kaartje van de juffen en klasgenootjes dat ze het leuk vonden om een nieuw klasgenootje te krijgen.
De juf heb ik een keer of drie telefonisch gesproken en op haar eerste wendag mochten we erbij blijven.
we hadden ook een info ochtend voor nieuwe ouders dus dat hebben we een beetje gecombineerd.
Het intake gesprek was toen ze een keer of 4 was geweest.
maar tussendoor wel steeds 5-10 minuutjes met de juf gesproken.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron