Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mag dit?

<<

Anoniem287

Bericht 05 Jun 2014 10:54

Mag dit?

Ja, het zal vast wel mogen, maar eerlijk vind ik het niet. Wij hadden speciaal een vakantie uitgezocht op vroege vliegtijden op de heenreis, zodat we niet een dag van onze vakantie missen. We zouden om 6 uur 's ochtends vliegen en om 10 uur 's ochtends aankomen. Een hele dag heb je dan dus nog voor je. Nu hebben ze onze vluchttijd op de heenweg veranderd naar 15.00, 9 uur later dus. Hierdoor komen we om 19.15 aan op het eiland van bestemming en missen we dus een hele dag :thumbdown: Heeft het zin om hier een soort compensatie voor te vragen bij de reisaanbieder, of is dit iets wat gewoon in de voorwaarden staat (vluchttijden onder voorbehoud ofzo)?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Jun 2014 10:56

Re: Mag dit?

Ik heb er niet echt verstand van, maar ik acht de kans erg groot dat ze zich daar wel tegen hebben ingedekt. Maar je kunt het natuurlijk proberen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 05 Jun 2014 11:02

Re: Mag dit?

Ja dat mag de luchtvaartmaatschappij gewoon doen. Maar, je kunt wel nagaan of ze je kosteloos kunnen omboeken naar een eerdere vlucht als die er is, omdat het je niet uitkomt. Indien je bij een reisagent hebt geboekt, moet je dat bij hen nagaan (dat kan extra lastig zijn want dan kan de reisagent ook moeilijk gaan doen, omdat ie er tussen zit). Geen garantie, maar je kunt het proberen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Jun 2014 11:06

Re: Mag dit?

Ik vloog vorige maand met KLM en de vlucht vertrok 3 uur later dan gepland. Brief gestuurd en we kregen per persoon €300,- terug.
#teammaple🍁
<<

Anoniem85

Bericht 05 Jun 2014 11:08

Re: Mag dit?

Mijn ervaring is dat er altijd staat dat de vlichttijden onder voorbehoud zijn. Het is wel zuur voor jullie, ik probeer er ook altijd op te boeken, welke dag de gunstigste tijden heeft.
<<

Anoniem287

Bericht 05 Jun 2014 11:17

Re: Mag dit?

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb een berichtje op de Facebook-pagina achtergelaten, het is het proberen waard. Ik vind dit echt niet tof, het zijn niet maar een paar uurtjes die je minder hebt op de plaats van bestemming, maar echt gewoon een complete dag. Als deze tijd erop had gestaan bij het boeken van de vakantie, hadden wij nooit deze vakantie geboekt (omdat de terugreis ook al 's ochtends vroeg is, maar dat wisten we bij boeken, maar nu missen we dus 2 dagen in plaats van 1). Het is trouwens ook een andere vliegtuigmaatschappij geworden ineens. Van Arke naar Transavia. Dat vind ik op zich niet erg, want Transavia vindt ik een fijne maatschappij, maar ik heb wel het gevoel dat ze dit soort dingen 'express' doen, om mensen te lokken om een vakantie te boeken ofzo. Bij Arke boek ik dus ook nooit meer een vakantie.

@ UN: Wow, 300 euro per persoon! Wat super netjes van KLM zeg.
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 05 Jun 2014 11:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 05 Jun 2014 11:24

Re: Mag dit?

Echt heel erg balen zeg! Dat zou ik ook erg zonde van mijn vakantie vinden. Hopelijk krijg je nog iets van een compensatie!
Ik denk trouwens dat het niet perse aan Arke ligt, dus daar nooit meer boeken heeft misschien niet zo veel zin.
<<

Anoniem287

Bericht 05 Jun 2014 11:26

Re: Mag dit?

Maar waar ligt het dan wel aan? Ik heb dit serieus nog nooit eerder gehad. Tot nu toe boekten we altijd zelf tickets en hotels, doen we het eens een keer bij een complete vakantie-aanbieder, krijg je dit.
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 05 Jun 2014 11:29, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 05 Jun 2014 11:27

Re: Mag dit?

Volgens mij doet Arke daar niks aan of mee helaas. Wel super balen zeg! Ik heb het omgekeerde gehad, ik werd 2 dagen van te voren gebeld dat we 's nachts vlogen ipv 's middags. Eenmaal op de bestemming konden we nog niet inchecken in het hotel hierdoor, dat was wel balen, moesten echt een paar uur wachten nog. Toen zijn we maar ergens gaan ontbijten en vervolgens vast het zwembad in, want mijn bikini had ik voor de zekerheid wel aangetrokken ;)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 05 Jun 2014 11:28

Re: Mag dit?

Siamsa schreef:Maar waar ligt het dan wel aan? Ik heb dit serieus nog nooit eerder gehad.


Ik bedoelde meer dat het overal kan gebeuren omdat vluchten nooit zeker zijn m.b.t. vertrektijd. Ik heb totaal geen verstand van dat wereldje, maar ik denk dat waar je je vakantie ook boekt dat zoiets helaas altijd wel kan gebeuren.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 05 Jun 2014 11:29

Re: Mag dit?

Het ligt er gewoon aan of ze alle stoelen in een vliegtuig verkocht hebben of niet. Ze gaan niet 2 keer op een dag bijv met een half leeg toestel vliegen, dan maken ze er 1 vlucht van. Daarom zijn die vertrektijden ook altijd onder voorbehoud als je boekt. En niet alleen Arke doet dit hoor, alle touroperators doen dit.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 05 Jun 2014 11:32

Re: Mag dit?

Maar UN, dat is bij vertraging natuurlijk, niet als ze het ruim van tevoren laten weten.

Ik zou het even navragen. Het zou misschien zo kunnen zijn dat je kosteloos kunt annuleren, maar ik weet niet of je dat zou willen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Jun 2014 11:44

Re: Mag dit?

Ohja, omdat ze zegt 'nu hebben ze de tijden veranderd' dacht ik dat het heel kort dag was net als bij ons. Maar idd, da's heel anders dan.
#teammaple🍁
<<

Anoniem287

Bericht 05 Jun 2014 11:48

Re: Mag dit?

Nou zoals ik al dacht staat er geen compensatie tegenover. Bah, gewoon een hele vakantiedag weg :(
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Jun 2014 12:02

Re: Mag dit?

Ik kan me voorstellen dat 't zuur voelt, maar volgens mij staat er altijd in die voorwaarden dat de vluchttijden onder voorbehoud zijn. Tenminste, de keren dat ik via Sunweb had geboekt stond dat er wel in. Meestal werden de vluchttijden dan ook pas een paar dagen voor vertrek bekend gemaakt trouwens, en zelfs dan nog onder voorbehoud. Volgens mij boeken die aanbieders gewoon een bepaald aantal personen in, en kijken ze op het laatste moment op welke vlucht ze mee kunnen.

♥♥
<<

Anoniem119

Bericht 05 Jun 2014 12:10

Re: Mag dit?

Klote Siamsa!
<<

Anoniem86

Bericht 05 Jun 2014 12:11

Re: Mag dit?

Dat is altijd onder voorbehoud, staat ook bij het boeken genoemd altijd. Bij ons wisselt het ook elk jaar weer met de tijden, dit jaar waren we ook 1 dag kwijt, vorig jaar hadden we ineens 2 extra dagen. Ligt gewoon aan hoe bezet het vliegtuig is, dan boeken ze lege vliegtuigen om.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Jun 2014 12:12

Re: Mag dit?

Bij ons staat er nu 5.00 voor vliegen, ik hoop juist dat dat wat later wordt! Anders missen we gewoon een nacht slaap. Maar daar heb jij niks aan natuurlijk. Alsnog een fijne vakantie!
R. 2013
D. 2016
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 05 Jun 2014 17:03

Re: Mag dit?

Balen, maar inderdaad helaas niks tegen te beginnen. Alsnog fijne vakantie alvast gewenst!
<<

Anoniem125

Bericht 05 Jun 2014 17:08

Re: Mag dit?

Daarom boek ik mijn vluchten altijd zelf. Het gebeurt maar weinig dat je meer dan een uur vertraging oploopt en als dat wel zo is heb je recht op compensatie. Vraag me echt af waarom je bij een dergelijke aanbieder zou boeken als er alleen maar nadelen aan zitten.
<<

Anoniem119

Bericht 05 Jun 2014 17:24

Re: Mag dit?

Het gaat in dit geval niet om vertraging, maar om een geplande wijziging. Dan is, afhankelijk van de maatschappij, een omboeking wel mogelijk. Maar arke weet ik niets van, dus als zij zeggen dat ze dat niet kunnen denk ik dat je weinig andere kunt.

Tip voor de toekomst: boek altijd via de website van de luchtvaartmaatschappij zelf en niet via een reisbureau. Dan ligt het contact en verantwoordelijkheid direct bij de maatschappij en heb je er geen derde partij tussen. Ook handig als je bijv je ticket zelf vrijwillig wilt wijzigen.
<<

Anoniem125

Bericht 05 Jun 2014 18:15

Re: Mag dit?

Precies, gewoon zelf boeken. Ik vlieg veel en heb zoiets nog maar 1x in al die jaren meegemaakt, dit kwam toen door een landelijke staking en toen kreeg ik een vette dikke compensatie. Sowieso, waarom zou je naar een reisbureau gaan? Tegenwoordig kun je alles zo makkelijk zelf regelen.
<<

Anoniem119

Bericht 05 Jun 2014 18:24

Re: Mag dit?

Zure Mat, een website zoals Expedia, ebookers of iets dergelijks valt ook al onder reisagent. Dus daar hoef je echt niet fysiek voor naar een reisbureau te gaan, maar gelden wel andere regels voor dan direct boeken via KLM.com of Transavia.com bijvoorbeeld. Dat bedoelde ik. En door een staking een geannuleerde vlucht is wederom weer wat anders dan gewoon een verzetting van de vluchttijden. Bij dat laatste is een compensatie in de meeste gevallen dan ook niet mogelijk, maar wel bijvoorbeeld een gratis omboeking als de nieuwe tijden je niet schikken bijvoorbeeld. Maar zoals Siamsa aangaf is dat bij haar helaas dus niet mogelijk.
<<

Anoniem51

Bericht 05 Jun 2014 18:43

Re: Mag dit?

Zoals op je bericht op Facebook ook al gezegd werd, de eerste en de laatste dag zijn reisdagen, geen vakantiedagen. Ik snap wel dat het heel vervelend is hoor! Maar bij elke pakketreis wordt zo geredeneerd.
<<

Anoniem125

Bericht 05 Jun 2014 18:44

Re: Mag dit?

Ja, dat bedoel ik ook, Marin. Gewoon altijd zelf bij de luchtvaartmaatschappij boeken, dat is het beste (en heel makkelijk).
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers