Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailart

<<

Anoniem301

Bericht 04 Jun 2014 15:39

Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailart

Goedemiddag allemaal!

De burgemeesters hebben mij gevraagd deze moderubriek te schrijven, maar omdat ik al een stukje op mijn blog had staan over dit onderwerp kopieer ik dat naar deze site.

--------------------------------------------------
Ik hou van bijzondere nagellak. Glitters, sand, hologram, alles!
Maar hoe krijg je die vreselijke glitters er weer vanaf? Ik boen, poets, vijl, en ondertussen huil ik zachtjes. Elke keer wanneer ik het probeer te verwijderen neem ik mezelf voor nooit, maar dan ook nóóit meer glitter nagellak te gebruiken. Tot ik de verleiding weer niet kan weerstaan. En dan is het weer huilen geblazen, huilen met de nagellak op. (Ha!)

Dat moet toch beter kunnen?

Men beginne met half afgebladderde nagellak.

Afbeelding

Benodigdheden: nagellak remover, aluminiumfolie, wattenschijfjes. Ik heb 5 wattenschijfjes gebruikt die ik door de helft knip, één voor elke vinger.
Afbeelding

Daarna heb ik flink wat remover op een schijfje gedaan en deze op mijn nagel gedrukt.
Afbeelding

Daarna aluminiumfolie eromheen gewikkeld. En dat ziet er zo uit:
Afbeelding

Dit heb ik ongeveer 5 minuten laten zitten. Ik deed de andere hand ook, maar dat is niet erg handig. Dus mijn tip is, eerst de ene hand helemaal doen, daarna de ander.
Nu wordt het spannend ^^ ik druk hard op de nagel terwijl ik de watjes verwijder. En, het lukt aardig! Niet alles is eraf maar het scheelt een hoop geboen, yesss!
Afbeelding

De rest heb ik er af gekregen door aan mijn nagels te pulken :D Misschien als je het nóg langer laat zitten het beter werkt. En daarna je handen insmeren met handcrème, want de meeste nagellak remover droogt de nagels uit. Hoewel ik dat niet ervaar bij die van Essence zonder aceton. Wat je ook kunt doen is een laagje nagellakremover in een kommetje gieten en je nagels daar een tijdje in laten weken.

Hou jij van glitter nagellak? Wat is jouw beste manier deze eraf te krijgen?

Super easy nailart

Ik laat je zien hoe je een super makkelijke nailart kunt maken!
Afbeelding

Je kunt een heleboel leuke nailart-tooltjes kopen om je nagels mee te versieren. Bijvoorbeeld van het budgetmerk Essensce. Maar, je kunt ook zelf een tool maken om stipjes mee aan te brengen door het tipje van een tandenstoker af te knippen.

Eerst begin ik met een laagje blanke lak. Dit om te voorkomen dat de kleur in je nagel trekt, en geel wordt. Is je nagel al geel? Dit kun je er makkelijk afvijlen door met een nagelvijl over de nagel te gaan. En vanaf dan altijd eerst een base coat gebruiken!

Daarna begin ik met een roze lakje als basiskleur. Hiervoor gebruik ik ‘Madison ave-hue’ van Essie. Ik breng twee laagjes aan, en laat deze goed drogen.
Afbeelding

Nu ga ik beginnen met de stipjes. Ik heb hiervoor de achterkant van een enveloppe gebruikt. Hierop breng ik een aantal druppels nagellak aan. Daarna doop ik de tandenstoker in de nagellak, en zet vervolgens op al mijn nagels stipjes.
Afbeelding

Daarna gebruik ik de 2 andere kleuren. De kleuren dit ik gebruikt heb zijn:
full steam ahead van Essie
420 aqua cool van Rimmel London
425 my dennim ook van Rimmel London

Tot slot lak ik mijn nagels nog af met een topcoat. Ik gebruik de RapyDry quick drying topcoat van O.P.I., de naam zegt het al: dit zorgt ervoor dat je nagellak super snel droogt.

En klaaros!
Afbeelding

Hoop dat je het leuk vond mijn stukje te lezen en als je vragen hebt, stel ze gerust!


____________________________________________________________________________________________________
Benieuwd naar de andere delen uit deze rubriek?

Deel 1: How to handle lang haar
Deel 2: Routine voor basismake-up
Deel 3: Daily office wear
Deel 4: Fashion trend report fall 2014
Deel 5: Eyeliner
Deel 6: Outfits van €100,- of minder
Deel 7: Tips en ideeën voor verschillende soorten haar
Deel 8: Basis oogmake-up
Deel 9: Face shaping
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 04 Jun 2014 17:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jun 2014 15:43

Re: Moderubiek 10: hoe glitternagellak verwijderen + nailart

Oh, echt leuk met die stipjes en zo simpel eigenlijk. Gaaf!
<<

Burgemeester Bo

Bericht 04 Jun 2014 15:44

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Bedankt voor je leuke bijdrage!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Jun 2014 16:01

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Wat leuk met die stipjes! Ik heb dat een keer gedaan en toen leek het meer alsof een kleuter het had gedaan want alle stipjes liepen in elkaar over :-|. Maar jij knipt dus het puntje deel af?
<<

Anoniem301

Bericht 04 Jun 2014 16:05

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Caro schreef:Wat leuk met die stipjes! Ik heb dat een keer gedaan en toen leek het meer alsof een kleuter het had gedaan want alle stipjes liepen in elkaar over :-|. Maar jij knipt dus het puntje deel af?


Ja! En als je kleinere stipjes wilt laat je het puntje erop.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Jun 2014 16:59

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Leuk! Maar hoe zorg je dat je dominante hand ook goed lukt, zonder dat het heel rommelig wordt? Ik heb niet van die vaste handen helaas.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 04 Jun 2014 17:23

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

"Wat je ook kunt doen is een laagje nagellak in een kommetje gieten en je nagels daar een tijdje in laten weken."


:thumbup:

Leuke post!
<<

Anoniem301

Bericht 04 Jun 2014 17:42

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

nijntje4 schreef:"Wat je ook kunt doen is een laagje nagellak in een kommetje gieten en je nagels daar een tijdje in laten weken."


:thumbup:

Leuke post!

Whaha! :palm:
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 04 Jun 2014 17:46

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Jaa, bedankt voor je leuke bijdragen!
Helaas ben je tot nu toe de laatste die deel gaat nemen aan de moderubriek. Na deze rubriek zal er, tot dat we nieuwe aanmeldingen hebben ontvangen, geen moderubrieken meer verschijnen.

Wil je toch nog een bijdrage leveren aan de moderubriek, mail of PM mij, of meld je aan in het desbetreffende topic.
<<

Burgemeester Saar

Bericht 05 Jun 2014 08:58

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Erg leuk stuk Carrie, bedankt voor je bijdrage! En nu maar hopen op nieuwe aanmeldingen! :yes:
<<

Anoniem222

Bericht 06 Jun 2014 14:18

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Super leuk! Die stipjes zijn tof!
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 06 Jun 2014 15:25

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Heel leuk! Dat met die stipjes ga ik zeker ook eens proberen.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 06 Jun 2014 15:31

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Leuk! Ga ook eens een poging wagen om het zo netjes te krijgen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Jun 2014 15:50

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Heel leuk! En handig, want ik zit ook altijd uren aan m'n glitternagellak te peuteren. Niet leuk. Ik ga deze tactiek een keertje proberen.

Oh trouwens, de link in jouw onderschrift klopt volgens mij niet. Als ik naar je recente blogpost wil gaan krijg ik een foutmelding: je hebt geen rechten op concepten te bekijken..
Via de andere link kom ik er wel :)

♥♥
<<

Anoniem168

Bericht 09 Jun 2014 21:05

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Wat een handige tip om glitternagellak te verwijderen! Liep twee maanden geleden tegen het probleem. Had voor het eerst van die nagellak geleend van een vriendin van mij, maar ik het liet het niet te lang drogen, waardoor ik er opnieuw een laagje op moest doen. De volgende dag wilde ik het eraf halen, maar dat lukte dus niet echt. Ga je tip ook proberen.

Heb ook wel gemerkt dat het verwijderen wel beter gaat als je zo'n "ribbeltjeswattenschijfje" pakt ipv zo'n gladde. Dat scheelt ook al heel veel.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Jun 2014 23:02

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Opi heeft een speciale basecoat voor glitters. Zelf nog niet geprobeerd maar de mevrouw bij de Douglas' was in ieder geval enthousiast
2015 💙
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:12

Bericht 14 Jun 2014 11:19

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Leuk gedaan zeg! Ga ik ook eens proberen.
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Anoniem147

Bericht 14 Jun 2014 17:53

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Leukk!! Ik vind die stipjes echt tof. Ga ik ook eens maken :D
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 15 Jun 2014 09:32

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Leuk! Zo ga ik woensdag mijn wk-nagels maken. Ze zijn nu oranje, maar rood, wit, blauwe stippen is nog leuker.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem301

Bericht 16 Jun 2014 16:19

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Marni schreef:Leukk!! Ik vind die stipjes echt tof. Ga ik ook eens maken :D


Cool! Ik denk dat witte nagels met zwarte stippen ook leuk zou zijn.
<<

Anoniem193

Bericht 16 Jun 2014 16:22

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Ik heb dezelfde glitters, maar nog nooit moeite gehad met eraf krijgen.
Qua remover gebruik ik de goedkoopste van de action.
<<

Anoniem187

Bericht 16 Jun 2014 19:46

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Leuk geschreven!

En nu hopen dat er nog meer mensen zich gaan melden, zou het jammer vinden als dit de laatste moderubriek is!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 17 Jun 2014 22:07

Re: Moderubiek #10: hoe glitternagellak verwijderen + nailar

Nog niet netjes bijgewerkt, maar dit is het resultaat.

Afbeelding
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers