Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 05 Jun 2014 12:43

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Chaos schreef:
Ella schreef:Leuk topic, ik heb vorige week het boek voedselzandloper gereserveerd bij de bieb, maar door dit topic kan ik al ideeen op doen. Ik ben al wel gestopt met brood eten, geen pasta en rijst enzo.


Ik heb het ebook wel voor je als je wilt.
Leuk topic!


Oh heel graag, als ik het ook gewoon kan lezen op de pc of tablet.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 05 Jun 2014 17:00

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Leuk topic, staan al lekkere ideeën in! Ik heb het kookboek van de voedselzandloper, waar ik ook best het een en ander al uitgehaald heb. Wil hier ook weer wat meer mee gaan doen.

Chaos schreef:
Ella schreef:Leuk topic, ik heb vorige week het boek voedselzandloper gereserveerd bij de bieb, maar door dit topic kan ik al ideeen op doen. Ik ben al wel gestopt met brood eten, geen pasta en rijst enzo.


Ik heb het ebook wel voor je als je wilt.
Leuk topic!


Als het kan zou ik het ebook ook wel graag willen krijgen van je.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 05 Jun 2014 17:51

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Stuur me maar een pm met een emailadres waar ik het naartoe kan sturen. Dan zal ik morgen het boek versturen vanaf mijn laptop.

Ik kan hem zelf lezen op zowel mijn iphone, ipad, samsung galaxy tab en ook op mijn laptop.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jun 2014 18:48

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Ik vind dit heel erg lekker, couscous van bloemkool met peterselie en citrus. Komt uit het kookboek Arabia.

Ingredienten voor 4-6 personen - 1 grote bloemkool, 2 bosjes peterselie, 1 citroen, 1 sinaasappel, 75 gr pijnboompitjes en olijfolie.

1. Rasp de bloemkool fijn. Snij de peterselie fijn. Rasp de schil van de citroen en sinaasappel en pers ze uit. Meng peterselie en citrusrasp door de couscous.
2. Frituur de pijnboompitjes in een laagje olie, laat uitlekken en afkoelen en hak fijn.
3. Breng je couscous op smaak met het citroen en sinaasappelsap, zout en veel olie. Meng vlak voor serveren de pijnboompitjes er door.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 05 Jun 2014 21:03

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Chaos heb jeb mijn pm gehad? ik kreeg namelijk een aantal keer een foutmelding
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 06 Jun 2014 10:18

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Ik heb je ontbijtje vanmorgen geprobeerd Sjaak Trekhaak. Ik zat meteen onwijs vol, poeh! Zou je er nog iets anders door kunnen doen ipv cacao?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 06 Jun 2014 11:01

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Ik heb m gehad Ella!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem156

Bericht 07 Jun 2014 11:45

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Ik heb net het boek 'Powerfoods' van Rens Kroes besteld, ik ben er erg benieuwd naar! Krijg 'm woensdag binnen :).
Ik heb vandaag school en in de kantine daar altijd hele lekkere broodjes enzo, maar ik heb gisteravond nog even een pastasalade in elkaar staan te flansen.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 07 Jun 2014 11:57

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

@Poubelle: ik ben ook benieuwd naar dat boek van Rens Kroes. Ik zag haar van de week bij RTL Late night.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 07 Jun 2014 20:43

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Sorry meiden, maar het boek laat even op zich wachten, ik vrees dat mijn dochter hem van de tablet heeft gegooid en ik heb echt geen idee hoe ik het van mijn iphone op pc of tablet krijg gemaild. De site waarvan ik het toen heb gedownload moet ik nu een account voor aanmakrn van 9, 99 dus ik ga even een verzoekje doen of iemand hem weer even gratis erop kan zetten.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 07 Jun 2014 21:53

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Krijg je het boek wel te zien op je iphone, in dat programma ibooks?
In dat geval moet je het boek openen en dan zie je rechts boven in zo'n share teken (soort vierkantje waar een pijltje uit naar boven gaat), en dan krijg je verschillende opties, waaronder mailen!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 07 Jun 2014 22:01

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Ja, ik kan hem wel gewoon lezen vanuit ibooks, maar als ik hem dan mail krijg ik niet het boek zelf in de mail, maar:
Kijk eens naar dit boek: de voedselzandloper, door kris verburgh

Eigenlijk een boekentip dus ipv het boek. Ik dacht ook het boek zelf.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem222

Bericht 08 Jun 2014 10:51

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Ik ben ook wel benieuwd naar dat boek van Rens Kroes! Las laatst een interview met haar in een tijdschrift, leuke meid wel!
<<

Anoniem147

Bericht 08 Jun 2014 13:01

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Ik heb dat boek net ook besteld. De kaft sprak mij al aan haha, dat is een goed teken.

En voor €20,00 vind ik het wel het proberen waard :)

Ben benieuwd!
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jun 2014 13:41

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Marni schreef:Ik heb dat boek net ook besteld. De kaft sprak mij al aan haha, dat is een goed teken.

En voor €20,00 vind ik het wel het proberen waard :)

Ben benieuwd!


Ik moest hier aan denken. :)
http://www.mikedonkers.com
<<

Anoniem147

Bericht 09 Jun 2014 08:17

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Haha. Bij dit boek valt het nog mee met al het groen. Vind de keuken alleen zo leuk en de hele stijl die het boek uitstraalt.

Heb net een paar pagina's van het inkijkexemplaar bekeken. Ik denk echt dat het wat voor mij is.
<<

Anoniem273

Bericht 09 Jun 2014 11:02

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Ik heb dat boek van Rens Kroes op m'n wishlist gezet. Lijkt me echt super leuk!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 09 Jun 2014 11:08

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Ik heb het boek van Rens Kroes besteld en hij komt woensdag binnen.
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 09 Jun 2014 19:44

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Afbeelding

Wij hebben een kipfilet van de grillpan gegeten, gemarineerd met olie, azijn, maple leaf siroop, citroensap, tijm, roosmarijn en een lepeltje yoghurt. Op een bedje van spinazie en erbij een salsa met ui, tomaat, basilicum, wat zout een een beetje vanille. Wat erg lekker!
<<

Anoniem119

Bericht 09 Jun 2014 20:23

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Oh my, dat zit er lekker uit Sjaakie!

Wij hadden ook mega lekkere Aziatische burgertjes (met Chili, limoen, gember, vissaus etc) en Aziatische coleslaw met sriracha dressing.

[URL=http://s256.photobucket.com/user/sosiewosie2/media/5E654E4B-40E4-4C72-9526-F7C1A782F563.jpg.html]Afbeelding[/URL

No carbs!
<<

Anoniem222

Bericht 10 Jun 2014 12:53

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Ziet er super lekker uit Sjaak en Marin!
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 10 Jun 2014 18:30

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Ik heb het boek Powerfood vandaag gekocht. Staan erg lekkere recepten in, leuk om weer uit te proberen. Staan alleen wel hoop ingrediënten in de ik even ergens vandaan moet zien te halen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Jun 2014 20:04

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Ja ik wilde dat boek van Rens Kroes ook al kopen. Ben heel benieuwd ernaar!

Ziet er lekker uit Marin en Sjaak.. Receptje nog eventueel Marin?
Laatst gewijzigd door Caro op 24 Jun 2014 09:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 10 Jun 2014 20:10

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Ehm als je het niet erg vind dat het even gekopieerd is.. Het is een soort mixje van recept en eigen bedacht (zo koken wij meestal, gewoon mix & match en eigen draai er aan geven)

http://www.thesugarhit.com/2014/05/srir ... eslaw.html
(maar dan zonder koriander natuurlijk)

En de burgertjes waren gemaakt van half om half gehakt, met eitje en beetje paneermeel (ok, carbs, fair enough), sojasaus, vissaus, chilipeper, limoenrasp, kaffir lime, gember eh en dat is het denk ik wel. Hoeveelheden weet ik niet, ik let daar nooit op.

Oh en m'n vriend had eerst zelf wel mayo gemaakt want dat hadden we niet in huis ;)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Jun 2014 20:14

Re: Koolhydraatarme recepten (en meer gezonds)

Ik wist dat je dat ging zeggen ;-). Maar helemaal top. Ik zocht ook meer een richting want ik kook zelf nooit met hoeveelheden maar altijd op gevoel. Thanx!
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers