Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tuigje

<<

Anoniem186

Bericht 03 Jun 2014 16:48

Tuigje

Ik zit te denken om voor de vakantie een tuigje te kopen voor onze zoon. Ik was er nooit zo van, maar het lijkt me toch wel een veilig idee.
Hebben jullie daar ervaring mee? En zo ja, met welke?
<<

Anoniem121

Bericht 03 Jun 2014 18:17

Re: Tuigje

Met een tuigje niet wel met de polsbandjes van Jippie's. Daar was ik opzich heel tevreden over.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 03 Jun 2014 18:47

Re: Tuigje

Wij hebben er 1 van babydump, koste 7 euro. M. rende alle kanten op dus wij hebben dat ding vaak gebruikt.
M:21072011
J :08012014
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Jun 2014 19:01

Re: Tuigje

Pluis schreef:Met een tuigje niet wel met de polsbandjes van Jippie's. Daar was ik opzich heel tevreden over.


Wij hebben deze voor onze disney trip gekocht. D wou hem niet aan de pols maar wel aan zn broek bevestigd. Ideaal! D vond het prachtig, had de vrijheid maar we konden hem wel in de gaten houden.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 03 Jun 2014 19:03

Re: Tuigje

Ik moest er vroeger een om :angel:
Maar ik denk dat je wel sterk in je schoenen moet staan mbt opmerkingen. Kan mij voorstellen dat je die gaat krijgen.
Ik zou ook eerder voor een polsband gaan.
<<

Anoniem121

Bericht 03 Jun 2014 19:17

Re: Tuigje

Oh maar opmerkingen krijg je met een polsband ook hoor. Of ik de hond aan het uitlaten was en dat het zielig was dat hij niet verder dan een meter bij de kinderwagen weg kon. Gewoon als antwoord geven dat het pas zielig wordt als ze echt weg zijn of in de vijver drijven.

Mijn vriend had er vroeger ook een. Dan sloeg m'n schoonmoeder een paaltje in de grond bij de woonwagen, 3 meter touw er aan en dan kon ie buiten spelen zonder weg te lopen. Over zielig gesproken :smile:
<<

Anoniem186

Bericht 03 Jun 2014 19:32

Re: Tuigje

Die opmerkingen interesseren me niet zo. Daar heb ik lak aan, haha.

Onze zoon loopt ook alle kanten op en luisteren kan hij natuurlijk nog niet echt. Ik vind het op vakantie gewoon een beetje link met al die zwembaden en het strand.
Voor thuis zou ik er ook niet gauw gebruik van maken, maar voor op vakantie lijkt het me een veilige oplossing.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 03 Jun 2014 19:37

Re: Tuigje

http://www.bol.com/nl/p/babsana-veiligh ... 005535101/

Wij hebben deze, je krijgt idd opmerkingen maar dat kon me niet schelen. Sommige mensen vonden het ook een goed idee. Jammer dan, ik vond het ideaal.
M:21072011
J :08012014
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 03 Jun 2014 19:41

Re: Tuigje

Ik heb ervaring met Jippie touwtjes, werkt super fijn en draagt ook prettig door het elastiek.
Een tuigje had mijn broer om omdat hij te veel weg liep/rende, zij kreeg er inderdaad veel opmerkingen over, met name dat het 'zielig' was.
Afbeelding
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Jun 2014 20:48

Re: Tuigje

Wij hebben in disney ook opmerkingen gekregen, van Nederlanders die duidelijk niet doorhadden dat we ze konden verstaan en dan hoor je dus dingen zoals 'kijk die kunnen duidelijk hun kind niet in bedwang houden'. Baalde er wel van maar D vond het leuk, deed net of ie een hondje was en we hem uitlieten. En dat liever als steeds strijd te voeren over het in de buggy gaan zitten, om vervolgens met een krijsend kind rond te lopen....
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem74

Bericht 03 Jun 2014 20:50

Re: Tuigje

Op vakantie zag ik toch een flink aantal Aziaten met een tuigje (het kind dan he). Vaak met een leuk rugtasje. Als de jongste echt had gelopen toen, had ik er ook 1 aangeschaft. Boeit mij werkelijk niets, die opmerkingen. Liever dat dan zoon weg.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 03 Jun 2014 21:13

Re: Tuigje

Als wij op vakantie gaan krijgt de jongste er ook 1. Echt hij loopt overal heen behalve naar de goeie.
Nooit gedacht dat ik z'n tuigje wou maar bij sommige kinderen moet het wel blijkbaar..
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 03 Jun 2014 21:21

Re: Tuigje

Wij hadden een polsband , maar we gebruikten hem niet. Onze zoons blijven goed bij ons, hoewel, van de week was ik de jongste kwijt in de supermarkt. Dat was wel even paniek.

Ik denk dat het erg handig is als je weglopers hebt. Over de opmerkingen zou ik me niet druk maken.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 03 Jun 2014 21:28

Re: Tuigje

Ik heb er geen, maar stiekem lijkt het me reuze handig. Denk alleen dat het hier een héél kwaad kind op gaat leveren. Op vakantie vroeg hij overigens zelfs steeds "mamma hand, pappa hand", best handig :)
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 03 Jun 2014 21:49

Re: Tuigje

Afbeelding

Deze hebben wij. Heb hem maar twee keer gebruikt met het riempje eraan. Kreeg er idd opmerkingen over maar het werkt prima, kind blij dat het kan lopen en mama blij dat ze geen brullend kind heeft omdat ze niet mag lopen.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem124

Bericht 03 Jun 2014 21:51

Re: Tuigje

Ik heb net twee van die polsdingen besteld. Met een tweeling is het echt gevaarlijk soms.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Jun 2014 06:26

Re: Tuigje

Als mensen zouden zeggen dat het zielig is zou ik waarschijnlijk antwoorden dat een kind onder de auto zieliger is.

R loopt nog niet los dus hij loopt niet weg maar ik kan me goed voorstellen dat je zoiets wil. En helemaal als je er twee hebt.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 04 Jun 2014 07:36

Re: Tuigje

Ik vind een kind met een tuigje echt niet anders dan een kind in de buggy doen als het druk is, of als het kind overal heen loopt. In beide gevallen beperk je het kind in zijn bewegingsvrijheid, soms voor de veiligheid van het kind, soms voor je eigen gemak omdat je even geen tijd/puf hebt om steeds achter je kind aan te gaan.

Ik zou er gewoon een aanschaffen en me niets aantrekken van de opmerkingen.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Jun 2014 07:39

Re: Tuigje

Verkopen ze zo iets bij iedere babywinkel?
<<

Anoniem123

Bericht 04 Jun 2014 07:52

Re: Tuigje

Ik heb Siem al vanaf dat hij kan lopen aan een tuigje. Als we ergens heen gaan waar het heel druk is of onoverzichtelijk is. Of ik niet weet wat ik aan kan treffen.

Ik vind het ideaal en die rare opmerkingen heb ik ook al gehoord. Vooral vorig jaar september in slagharen. (al zag ik in het park nog 2 kindjes aan een tuigje) Ik antwoorde ook terug: beter zo aan een tuigje dan je kind kwijt raken en in het ergste geval ergens dood vinden.
1 moeder, haar kind was nog te klein om te lopen, zei meteen: ik zal het mijn kind dat nooit aan doen! Wacht maar tot ze kan lopen en succes met er achter aan rennen :angel:

Met een tuigje hebben die kleintjes toch de vrijheid om te lopen en ik heb de rust om ook eens ergens anders heen te kijken dan alleen naar mijn kind.

De laatste tijd hoeven we hem haast niet meer te gebruiken omdat hij nu zo al wel heel goed luistert. Maar hij zit wel standaard in de verzorgingstas.

Ik kan je alleen niet helpen met een link naar een tuigje ofzo want dit tuigje gebruikte mijn moeder vroeger al bij ons. :smile:
<<

Anoniem123

Bericht 04 Jun 2014 07:59

Re: Tuigje

Ik hoor trouwens van oudere mensen wel hele positieve opmerkingen. 'oh dat deden wij vroeger ook met onze kinderen'.

Heb even een foto opgezocht van het tuigje + kind, pasgeleden nog bij de efteling:
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 04 Jun 2014 08:42

Re: Tuigje

Die tuigjes zijn echt ideaal.
Net wat Sanne ook zegt, in een buggy hebben ze minder bewegingsvrijheid, dus zielig is het sowieso niet.
Wij hebben toen voor polsbandjes gekozen. Maar toen ik 'm uitprobeerde bij dochter, gleed hij zo van haar arm af, haha.
Aangezien we over en paar weken op vakantie gaan met het vliegtuig, zit ik er toch aan te denken om zo'n tuigje te doen. Maar is dat koord wel lang genoeg Sarahkey? Het lijkt zo kort.

Opmerkingen maken mij trouwens totaal niets uit. Het is voor de veiligheid van het kind, dus zie niet in wat daar zielig aan is.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 04 Jun 2014 08:45

Re: Tuigje

Oh deze vind ik leuk en handig. Voor in het vliegtuig wat rozijntjes enz. erin. Alhoewel, dan heeft je kind dus altijd een rugtas op, dus dat is dan toch niet zo handig in een warm land.

Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 04 Jun 2014 08:51

Re: Tuigje

Zo'n rugzakje ziet er leuk uit maar is idd wel warm lijkt mij.

Ons tuigje is idd niet heel lang maar meestal heb ik het uiteinde ook nog 2 keer om mijn hand gedraaid. (en op deze foto armen op de rug) Hij hoeft ook niet te ver weg als het ergens druk is. Anders krijg je taferelen dat Siem rechts om iemand gaat en ik linksom :smile:

Hij heeft hem nu ook wel vaak zelf vast haha. Maar hij weet loopt hij te ver weg houden wij hem weer vast.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 04 Jun 2014 08:54

Re: Tuigje

Haha, ja tot die conclusie was ik ook al gekomen, dat zo'n rugtas toch onhandig is dan. Want we willen 'm nu echt op vakantie gebruiken.

Ik denk dat ik toch maar zo'n tuigje haal.
Ik ben blij dat je het topic opent Jans :), dat scheelt een hoop stress op het vliegveld.
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers